Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


64 Pécs-Bátaszék

Pécs (40, 60, 65, 963)
Pécs-Külváros (65)
Pécs-Gyárváros
Pécsújhegy régi
Pécsújhegy
Pécs felső
Pécs-Vasas
Vasas-Hird (264V)
Hosszúhetény
Dombay-tó
Pécsvárad
Nagypall
Erdősmecske
Feked
Szebény
Véménd
Palotabozsok
Leperdpuszta
Báta
Bátaszék (154, 46, 50, 9001)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Palotabozsok

megszűnt állomás
64 Pécs-Bátaszék

Az állomás vasúti múzeumként kelt új életre.
2021.09.12.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.132049° E18.645467° | N46° 7' 55.37" E18° 38' 43.68"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Régi képek - Palotabozsok

A felvétel 1914-ben, nemsokkal a vonal megnyitása után ábrázolja Palotabozsok állomását a szomszédos dombról (küldő: Katonka Krisztián)
 
Palotabozsok állomás vágány felőli képe és személyzete egykor. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Palotabozsok.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Palotabozsok felvételi épülete a 40-es évekből.
  Feltöltötte: Németh Lajos



Képtár - Palotabozsok


Fotó: Tóth Márton
Palotabozsok vasútállomás épülete 2019-ben
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2019.01.26.
Az állomás vasúti múzeumként kelt új életre.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2021.09.12.


Képek a netről - Palotabozsok

Az utolsó vonat, ami végigment a 64-es vonal teljes hosszában. A Palotabozsok-Bátaszék vonalon még 2003-ig volt forgalom. Fotó: Gayer Márk
Dátum: 1997.05.31.
http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/DMU/bzmot/034-08.JPG
[Tárolt változat]
A Pécs-Szeged gyorsvonat Palotabozsokon
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.17.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
A felvételi épület
Fotó: Lukács Ernő
Dátum: 1997.05.17.
http://users.atw.hu/kisvasut-modell/emlekkepek_1997.html
[Tárolt változat]
Az épület belülről.
http://img.index.hu/imgfrm/3/8/4/3/IMG_0002343843.jpg
[Tárolt változat]
Az épület belülről.
http://marvell.index.hu/imgfrm/4/1/8/4/IMG_0002344184.jpg
[Tárolt változat]
Utcafront.
http://img.index.hu/imgfrm/0/1/6/3/IMG_0007400163.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 34014
2023.07.02 09:37.38
Egy rövid összefoglaló a múzeumról
https://www.youtube.com/watch?v=yg_hAVxcfLA

kenderfi
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29434
2015.04.28 23:07.15
Nagy tereprendezés volt az állomáson.A növényzet nagyobb része eltünt, fákat, bokrokat kiirtottak.Melléképületeknek,keritéseknek is nyomuk veszett.Már a WC sem áll.Reméljük az épülettel nincs hasonló tervük.

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29432
2015.04.26 21:05.46
12 éve,itt még utasok várakoztak...

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29431
2015.04.26 21:04.39
Romos,de valaki új cserepeket hordott az épülethez.
Bár nem tudom, h eladták volna..

bottobalazs
e-mail: bottobalazs.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29177
2015.01.27 13:25.46
Tegnapi túránk utolsó állomása. Nagyon rossz állapotban van az épület, valóban életveszélyes. A sínek többnyire egyben vannak, bár természetesen mind Véménd mind Bátaszék irányába nagy a növényzet.
Pár kép tegnapról:
https://picasaweb.google.com/114743246311314655914/PecsvaradPalotabozsok6420150126Palotabozsok?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOHJ3qS59IuRKw&feat=directlink

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26889
2013.07.24 18:15.30
Az épületet értékesíteni kívánja a MÁV-Ingatlankezelő.
Édesapám a napokban szólt,hogy a MÁV megválna a (már omladozó) épülettől.
Vajon mi tartott eddig?...

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26626
2013.05.26 17:10.10
Nagy kár, hogy ezt a szép, vonalat, állomást, hagyták így tönkre, menni :(

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26625
2013.05.26 17:08.04
Mai állapotában az állomás épülete életveszélyenek minősítve.

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24103
2012.05.28 14:01.44
Elég elkeserítő a helyzet. Nemrég jártam itt. Nem sok minden utal arra hogy itt egykor vonatok közlekedtek. Mindent elborít a nagy gaz...

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23081
2012.02.08 21:44.54
Mai kép:

Martin
e-mail: buszmama.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19536
2010.12.02 01:11.32
2003-ig milyen sűrűn jártak fel a vonatok?

Attis
e-mail: akosnas.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18512
2010.08.13 09:49.23
Akkor én tévedtem. Azt hittem, hogy az a sín, ami átmegy az alagúton az M6-os alatt, vezet Palotabozsok fele. Viszont ha így van, akkor vége a dalnak...legalábbis errefele.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18503
2010.08.12 12:19.15
Fotó:Uherkovich Péter
Hely: Bátaszék-Bonyhád műút átjárója.
idő: 2010.05.22
Én ez alapján és a korábban jelölt forrás alapján írtam.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18502
2010.08.12 12:16.14
"A téglagyári iparvágány kiágazásánál még jónak tekinthető a pálya, de a közeli útátjáróból már kiszedték a vágányt."
Forrás:iho.hu
Amúgy mért szedték fel volna az iparvágányt?Tudtommal még van rakodás.Az alagút is az iparvágány felett épült az M6-os alatt.A 64-es az autópálya K-i oldalának tövében füt.
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2994:az-elveszett-64-es-vonal&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Attis
e-mail: akosnas.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18501
2010.08.12 12:09.35
Annyit fűznék hozzá, hogy Bátaszéknél csak az iparvágányt aszfaltozták le, a másikat nem, és alagutat is építettek az autópálya alatt. Vagyis a látszat megmaradt, hogy akarnak valamit kezdeni vele, reméljük a legjobbakat.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18494
2010.08.10 23:02.56
A vonal Bátaszék és Palotabzsok között
a bonyhádi út után nem keresztez jelentősebb műutat.(előbbit sajnálatos módon leaszfaltozták).Kisebb földutakat keresztez (pl:Báta megállónál).
Remélem tudtam segíteni.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18493
2010.08.10 23:00.24
A 64-es számú Pécs-Bátaszék vonal Bátaszékről D-i irányba (a téglagyár mellett) halad.Amire te gondolsz az a 46-os vonal,mely Szekszárdon át Sárbogárdig megy.

Martin
e-mail: buszmama.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18491
2010.08.09 23:00.56
Bátaszék után a vonalnak van keresztezése közúttal, illetve a vonal merre fele indult ki Bátaszéknél Szekszárd felé?

nnagy
e-mail: dicsak.buksi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18191
2010.07.16 16:52.05
Ez valóban tragikus. Mikor én utoljára jártam itt 2002-ben még járt vonat innen Bátaszékre. Ezt a vonalat tudatosan tették tönkre!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17982
2010.07.04 20:32.41
Nyári csendélet az állomáson

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17910
2010.06.29 08:59.34
Az M6-os alatt.
Fotó:Uherkovich Péter
Dátum:Palotabozsok, 2010.05.22
Forrás:http://www.sin-ter.hu/item.php?id=103264

Bacsa Imre dr.
e-mail: imre.bacsa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17777
2010.06.19 13:07.15
Leperdpusztai emlékek

Negyvenhét év hosszú idő
S ha emléket keresek,
Alsótanya völgyei közt
Még az útra sem lelek.

Pedig egykor gyapot termett
Guttmann tanya hajlatán,
Kemencében szárították
Nem pattant ki, de nem ám.

Később csenkesz magja érett
Tildi tanya völgyében,
Kapálták ha túl gazos volt
Nóta mellett serényen.

Mihli tanyán növendékek
A Wolf tanyán tehenek,
Schmidt tanyán a vasút mellett
Gyűltek lányok, s emberek.

Gyalog jártak reggel este
Poros úton, esőben,
Pechl Mária, Kerner János
Mentek minden időben.

Klíe Jóska, ha szükség volt rá
Hajtotta a fogatot,
Martényi Guszti ha kellett
Rendezte a "csapatot".

A Zöld tanyán Fater, Mutter,
Krebsz Marika ott lakott,
Istállóban a nagy borjak
Kaptak szénát, s abrakot.

Altfater is segítette
Az istállót seperni,
Pedáns rend volt itt e tanyán,
Párját kellett keresni.

Útban a Rohr tanya felé
Mikulás is betévedt,
És szép lassan az egész táj
Köröskörül fehér lett.

Ötvennégynek májusában
Leperd megállót kapott
Ettől kezdve ki tehette
Vonattal is járhatott.

Peronképzés, s mi ezzel jár
Tábla került reája
Vendégeket nagy csokorral,
Marika s Imre várta.

Bálling András, Jordán Ignác,
Binszki Mári szaporán
Jöttek mindig szorgalmasan
Hajnaloknak hajnalán.

Dömörkapun egy kis házban
A Hágenthurn Jóska élt
Vadászott is az erdőben
Nem tévesztett soh se célt.

Szloboda volt főkönyvelő
Miklós Pál a direktor
Kovács kezelte a magtárt
"Drótos Jancsi" reaktort.

Miklós Pali kedvet kapott
Galambokra vadászni,
A felcserünk is megtanult
Széna lyukban tanyázni.

Hortobágyon juhhodályból
Szabadultak a rabok
Geigerék és Kresz Andrásék
Itt éltek mint szabadok.

Matkovicson iroda volt
Nem kell lenni "Tamásnak"
Marika és Imre kaptak
Egy kis szobát lakásnak.

De még ezt is irigyelték
Mindenre kész bitangok,
Mit tehettünk, elköltöztünk
Mint az űzött galambok.

De az Isten megsegített
Nem eresztett messzire
Csak Bozsokra költözködtünk
Nem a világ végire.

Őry Pista adminisztrált,
Ágoston csak fizetett
Gyarmathy az állatorvos
Kezelte a tehenet.

Vörösbort kapott a boci
A Palitól receptre
Hogy a "gyógyszer" el ne kopjon
"Gift!" került az üvegre.

Schneider Mári a kordéval
Járta be a terepet
Központtól a Dolináig
Bacsa Imre mehetett.

Ébert Józsi bácsi mondta,
Kell a jó bort szeretni
"Hiszen a békát sem nehéz
A tó felé kergetni."

A Szijjártó János bácsi
Órát hozott emlékbe
Hogy serkentsen "minden munka"
Időben végzésére.

Speiser Tóni "bort" hozatott
És azt mondta "magyarul",
"Iszunk Gyula, mert mostantól
Én vagyok itten az úr."

Hortobágyi Feri bácsi
Ember volt a javából
Kár, hogy olyan hamar elment
E keserves világból.

"Ugrómókus” fogyott legtöbb
Kettő - három évente
Ha valaki jól dolgozott
Mindig volt ki kikezdte.

Janzsó István, Berek Sanyi,
Manninger és Grünfelder,
Istenem, most de jó volna
Ennyi értelmes ember.

Lehetne még tovább írni
Kinek-kinek kedvére,
Félek, hogy így sosem jutok
A történet végére.

Mint ahogy a nap lenyugszik
Úgy múlnak az évek is
Ötvennégyben, ötvenötben
Így láttalak Téged is.

Palotabozsok. 2000. augusztus 20.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16084
2010.02.18 16:52.10
Sok álmodozó ember ismét elővette a Mohács-Bátaszék vonal megépítésének tervét.Csak a korábbiakkal ellentétben nem a Duna mellett hanem új nyomvonalon épülne meg a Mohács-Palotabozsok szakasz.Palotabozsoktól a 64-es vonal pályáját újítanák fel.
Erről a fórumban írtam véleményt.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15811
2010.02.05 16:16.30
Kedves Boss!
Tévesen állítottad hogy a páyla helyén épült meg a felüljáró.Az autópályát úgy építették hogy az ne csak a Véménd-Palotabozsok út felett hanem a (már megszünt)Pécs-Bátaszék vonal felett is átíveljen.
Itt egy link erről az esetről:
http://w3.bama.hu/baranya/kozelet/m6-hid-a-megszunt-vasut-felett-241221

Boss
e-mail: jd6920.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15747
2010.02.01 16:12.36
Az egész állomás nagyon rossz állapot-
ban van.Itt már soha többet nem fog járni vonat.A síneket benőtték a fák
és a bokrok.Elkészült az autópályahíd a sínek helyén.Talán néhol már hiányoznak is a sínek.Bátaszék felé a távot 1 óra alatt tette meg a Bzmot.

Dr Bacsa Imre
e-mail: imre.bacsa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15711
2010.01.30 13:41.36
Dr. Bacsa Imre verse

Az igaz barátság ereje


Ötvennégyben volt ez eset
Amely párját ritkítja,
Mire képes egy barátság
Ezt tollam most megírja.

Tolna - Baranya határán
Dombok karcsú hajlatán,
Kígyózik egy vasútvonal
Pécs - Bátaszék vonalán.

Ezerkilencszáztizenegy
Júni harmincadikán,
Indították e vasutat
Századforduló után.

Gőzmozdonyok hozták, vitték
Közben Mecskén vizet vett,
Hetven kilómétert ekkor
Kétszáztíz perc alatt tett.

Bátaszék és Bozsok között
Így hozta a "szabadság",
Leperdpusztán megalakult
Egy állami gazdaság.

Dolgozói gyalog rótták
Egész évben az utat,
Öregebbek hegymenetben
Csak vonszolták magukat.

Talajtérképezést végzett
Talajtani Állomás,
Ellenőrzésre jött ide
Egy szakértő kémiás.

Hétvégével hintón vittem
Bátaszékre vonathoz,
És útközben eljutottunk
Munkahelyi gondokhoz.

Üzemegységen vezet át
Alsótanya határa,
Említettem ötven személy
Gyalog jár a munkára.

Ha a vonat megállhatna
Reggel - este csak egyszer,
Könnyebbé tennénk sorsukat
Próbálkoztunk nem egyszer.

De a válasz mindig az volt
Nem alkalmas a terep,
S kutyagoltak oda - vissza
Nem változott a szerep.

Romléhner Lászlónak hívták
Búcsúzásnál azt mondta,
Talán egy ember segíthet
Összefutunk gyakorta.

Hétfőn délben a vonatnál
Kezdte: "Jó hírt mondhatok,
Két vagy három hónap múltán
Meg lesz a megállótok."

És elmondta, hogy vasárnap
Így történt ez valóban,
Iskolatársával beszélt
Budavári presszóban.

"Örülök, hogy a jó sorsom
Összehozott veletek,
És, hogy egyszer én is neked
Szívességet tehetek."

Bebritsnek volt helyettese
S három hónap múltán már
Megállottak a vonatok
Leperdpusztán ezután.

Néhány évig üzemelt így
Az utasok elfogytak,
És utánuk csak sírhantok
És emlékek maradtak.

Negyvenkettő évvel később
Laci bácsit kerestem,
Nyolcvannégyéves korában
Magyaróváron leltem.

Nem járt később Leperdpusztán
De az élete szép lett,
Hosszú szolgálata alatt
Akin tudott segített.

Kettőezeregy újévkor
Erre vitt a vonatunk,
Negyvenhatesztendő után
Emlékek közt kutatunk.

Nem jelzi már tábla többé
S nem hajtunk már fogatot.
Ötvennégynek májusában
Vártunk itt egy vonatot.

Pécsi Igazgatóságnak
Köszöntem meg a "pályát",
Majd Marika átnyújtotta
Csokra színes virágját.

Ezt jutatta most eszembe
A megálló esete,
És, hogy mire lehet képes
Egy barátság ereje.

Palotabozsok. 2001. 01.18.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14220
2009.11.03 12:59.09
A másik 2 vonal a 48-as és a 49-es.

Azok is a pécsi igazgatósághoz tartoztak.

Train Station
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14219
2009.11.03 11:01.50
Én csak 2 vonalról tudok.(64,62)
Mi a másik 2?

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 14118
2009.10.25 23:13.31
A pécsi üzemigazgatóság mindig is élenjárt a mellékvonalak tönkretételében. Azért az picit elgondolkodtató, hogy az 1990 és 2006 között műszaki okokból leállított 4 vonal közül valamennyi a pécsiek területére esett...

cshaweska
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12366
2009.07.08 19:13.34
A 90-es években a pálya állapotának romlásával Pécs és Bátaszék között a menetidő elvesztette versenyképességét az autóbusszal szemben. A gyorsvonatok Bátaszékig minden állomáson és megállóhelyen megálltak, így ez a 68 km-es távolság közel 3 órás menetidőt vett igénybe. De még ennek ellenére se lehettet azt mondani, hogy a vonatok kihasználatlanul közlekedtek volna. Az MD motorvonatokon alig lehetett ülőhelyet találni és a Bz motorkocsik is két mellékkel közlekedtek. Vasútbarát szemmel kicsit elfogultan, de érzésim szerint magas igazságtartalommal a Pécsi Területi Igazgatóság meggondolatlansága és szakmai rövidlátása adta az utolsó döfést a vonalnak. 1998-as menetrendváltáskor a felújítás és állagmegóvás helyett, Pécsvárad és Palotabozsok között autóbuszos pótlást vezettek be. Az állami vasúttársaság megegyezett a Pannon Volánnal és a felújításra fordítható pénzt inkább kifizeti a buszos üzemeltetésre, minthogy rendbe tegye a vonalat. A két átszállás a maradék utast is elriasztotta az utazástól és így 2003-ban már a Pécsi Igazgatóság is nyugodtan kimondhatta, hogy napi 1 utas/vonat forgalomért felesleges fenntartani a vonalat.

forrás:http://www.freeweb.hu/szvk/modell/64.html

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12365
2009.07.08 19:08.18
http://www.viztorony.hu/h/baranya/palotabozsok.html

Nagyon jó képek!Uherkovich Péter képei

Cshaweska
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11133
2009.04.27 14:37.53
karlnak:Palotabozsok állomás felvételi épülete az eladó listán nem szerepel de apám még utána néz hát ha.
De a Véménd felöli váltókörzet bakterháza ELADÓ!De az 100%!!

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9643
2009.02.03 09:20.18
Egy biztos: Pécsnek 2010-re NEM lesz összeköttetése az Alfölddel!(Igaz a legtöbb beruházás is csúszik a városban!)

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 9496
2009.01.30 23:26.54
A pályát ezen a nyomvonalon fel lehetne javítani 60 km/h-ra, mivel általában erre a sebességre épültek a mellékvonalak. A vasútvonal építesékor (és ma is) a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás a dombok kikerülgetésével épített kanyargós pálya. Sajnos, ha gyorsabb pályát akarunk, valószínüleg sok viaduktra, alagútra lenne szükség a vonalon. Márpedig valószínúleg nem a régi nyomvonalon fog a későbbiekben haladni a 64-es vonal, éppúgy, mint a Boba-Bajánsenye vonalon. Az átépítést nagy utas és teherforgalom indokolhatná, nem tudom, hogy az átépítéssel elérhető lenne-e akkora forgalom, hogy az átépítés megtérüljön.

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9286
2009.01.21 21:23.32
A napokban elbontották az állomásépülethez tartozó mellékhelységet/raktárt/.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9140
2009.01.11 19:17.28
Diósgyőr még működik, de sineket szerintem már rég nem gyárt..... A Miskolc-Rendező - Diósgyőr-Vasgyár szakasz azért van még meg, mert a gyár kérte hogy egyenlőre maradjon még meg...... De hamarosan meghal az a szakasz is...

janika002
e-mail: Janilla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9139
2009.01.11 17:38.45
Hát ennyi!De akkor nem értem miért nem bontják el teljesen!Miért rohasztják el a sok vasat jelzőt váltót a benőtt erdőbe!Diósgyőr még működik nem?Most már nem is lessz szerintem elbontva ilyen dirib darab pályát elbontani!Igy fog elrohadni az erdőbe!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9138
2009.01.11 17:01.34
amúgy pedig Bozsoknál is azt tervezik,hogy az állomás mögött kb 200méteren felszedik a síneket és a vasúton keresztűl,bekötő útat építenek a földesúthoz.Nem kell már álmodoznunk itt nem fog többé vonat járni,és szerintem hasonló a helyzet az összes megszüntetett vonalon is!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9137
2009.01.11 16:55.45
itt egy kép a véménd bj melletti helyzetről..ez az út az autópályához vezető elkerülőút!itt kiharaptak egy szép szeletett a 64esből..

janika
e-mail: janilla.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9135
2009.01.11 16:40.20
De valamiért ez a beton nem a vasútba került bele!Hisza talpfák is keményfából készültek a 64-esen ezért pusztult le ennyire meg a 62-es is!Érdekes ,hogy a Máv ahogy megörökölte a kommunizmusból úgy használja őket ami lepusztul kuka!A 65-ösnek az a szerencséje hogy a 70-es években felújjították vasbeton végig!Különben ennek is vége lenne szerintem!

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9127
2009.01.11 16:06.49
Én azért nem vennék rá mérget, hogy nem volt beton.... Akkor már bőven volt vasbeton is, nemhogy beton......

janika002
e-mail: janilla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9124
2009.01.11 16:01.09
Egyébként szerintem a jelenlegi 65-ös nyomvonalon nemigen lesz 100km elég kanyargós végig Nagynyárád-Mohács kivételével!Én egyébként nem értem miért nem csinálnak új nyomvonalakat!Ezek a vonalak Gőzösökre épültek 40km/órára!Kérem Bátaszékre akarunk eljutni nem körbejárni egész Baranyát!Véménd-bátaszék között miért nem csinálták meg a vasút helyét is az M6 mellett 30km-minusz lenne Pécsvárad-Véméndet ujratervezni,kiegyenesíteni!Abba az időbe nem volt beton meg viaduct csak kubikusok ezrei szegényeknek igy sikerült megoldani ne várjunk már ezektől a vonalvezetésektől 100km/órát!Pécs-Pest vicc Lemegyünk előtte az ormánságba!50 éve jó volt!

janika002
e-mail: janilla.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9112
2009.01.11 12:15.31
A Bozsoki M6 felüljáró szerintem egyértelmüen úgy épült meg ,hogy a vonat átférjen alatta a pilléreket úgy helyezték el!Viszont a Véméndi elkerülönél a Szebény felé menő vasút keresztnél ott mi történt azt nem tudom!Viszont nagyon érdekelne kéne már csinálni képeket ezekröl a dolgokról!Viszont én Palkonyai vagyok járok Pécsre is Mohácsra is vonattal szerintem a Pécs Mohács egy barominagy kerülő pláne Bátaszék!A 64-es vonal korrekcióval jobb lenne!Szerintem!

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8751
2009.01.03 11:53.44
Ez egy jó terv de amolyan "álmodik a nyomor" címmel!Megvalósítása várat magára és (amig az Autópályák fontosabbak adig) az is marad!
SZERINTEM!

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8727
2009.01.02 17:50.32
Baranya Pécs - Szeged vasúti összeköttetés hiányzó elemeinek megvalósítása. A projekt elemei: Pécs - Villány - Mohács szakasz rehabilitációja (100-120 km/h sebesség, villamosítás 60 MIR Ft.); Mohács-Bátaszék 20 km új vasútvonal építése (50 MIR Ft); Bátaszék - Baja -Csikéria szakasz rehabilitációja (120 km/h sebesség, villamosítás, 50 MIR Ft);

ez egy 2005ös nagyproject.mit tudtok erről?


Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8614
2008.12.30 09:45.00
Én úgy tudom hogy az M6-oson azért lesz egy viadukt Palotabozsoknál hogy ne rongálják meg a vonalat!Bár akkor nem kellet volna felszedni pár méternyi sint!

Boss
e-mail: jd6920.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8544
2008.12.25 20:59.28
Itt borzalmas állapotok uralkodnak.A
váltók nem birták ki a vandálok pusz-
titását.Csak annyit még az egyik előt-
tem szólóhoz,hogy itt többet nem fog
vonat járni.Bátaszék felől hiányzik a
hid,az autópályások leemelték.Véménd felől meg nincsenek sinek,ott hid épül.

Gábor16
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8433
2008.12.16 08:52.44
Én ellenzem a kerékpárút és közút áthelyezérét a 64-es nyomvonalára.
Akkor még az elvi lehetőség is megszünne arra hogy újra induljon a forgalom.Amúgy meg ki akarna az erdő vagy a puszta közepén bringázni?SENKI!
Ennek a vonalnak nagy múltja volt.És még nagyobb jövő várna rá.Ha megnyitnák 2010-re akkor ismét járhatna a most megszüntetett Pécs-Szeged gyors.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 7828
2008.11.09 11:45.34
Szaborobi!
Teljesen egyetértek. A megszüntetés akkor lenne korrekt, ha az épületeket a MÁV felajánlaná az önkormányzatoknak, vagy eladná magánszemélyeknek, ha pedig nem kell senkinek, akkor lebontaná, és a kinyerhető építőanyagot értékesítené. A pályát meg máshová építenék be; kisvasutaknál pl. máig lenne igény a c- ill. i-szelvényű sinekre, de ezekből már egyre kevesebb van. A nyomvonal helyén meg lehetne közutat/kerékpárutat/stb. csinálni. De ez, hogy a nagy értékű infrastruktúrát az enyészetnek, meg a fémtolvajoknak engedjük át, egyszerűen nevetséges.
Az most persze más kérdés, hogy eleve nem is kellene vonalakat megszünteteni:)

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7206
2008.10.14 17:50.29
Palotabozsok 2008.10.14. Egyre rosszabb állapotok!

szaborobi
e-mail: szaborobi67.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6982
2008.10.05 14:44.15
Nem értem ezt az egész vasútmegszüntetést a MÁV részéről. Bezárják a vonalat, az állomásépületeket és mindent ott hagynak. Mindenki azt lop el amit akar az infrastruktúrából. Én úgy érzem, hogy ez az egész valahol szándékos károkozás a MÁV részéről./és természetesen, ezért senki nem felelős/ 68 után legalább a pályákat felszedték, a használható anyagokat elszállították, más helyeken hasznosították. Most minden az enyészeté.

karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6926
2008.10.02 20:17.11
Bozsok-Véménd között,csak egy max.30méteres szakaszon szedték fel a síneket az autópálya miatt.Én bozsoki vagyok,nekünk nagyon kell ez az út,nagyvárosok kerülnének közelebb hozzánk,könnyebb és talán több munkalehetőség lesz így..Viszont a teherforgalmat véleményem szerint is a vasútra kellene visszaterelni!
Szomorú állapotok vannak itt végig a szakaszon,lassan mindent végleg visszahódít a természet..Ráadásul a MÁV is körülményes,nem partnerek abban sem,ha valaki megmentene egy kis szeletett belőle...

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 6819
2008.09.29 18:45.12
Látom, a vízdarunak is hűlt helye. Sajnos nem biztos, hogy a vasút egyébként régi formájában fog itt újjáéledni. Építenek majd autópályát, kihal a 64-es vonal is, s csak egy mágnesvasút, vagy nagysebességű vasútvonal tudja majd felvenni a versenyt, ami meg nem fog megállni Palotabozsokon...sem.

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 6809
2008.09.28 20:38.55
Amíg egy magánember egyszerűbben tud kamionhoz jutni/fuvarozócéget alapítani, miközben állami kapcsolatai vannak. addig az állam a kamionokat fogja preferálni. Miután teljesen tönkremennek a mellék- majd lassan a fővonalak, megjelennek majd a magánbefektetők is a vasútnál. Ekkor majd az állam felújítja a vaspályákat, amiből aztán majd a befektető vállalkozók fognak megint csak profitálni, főleg azért, mert addigra az összes - a kamionok miatt (is) - épített autópályát/autóutat a kamionok már régen tönkretették.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 6803
2008.09.28 18:18.56
Bozsok és Véménd (64-es vonal) közt a vasutat elbontották, mert épül az autópálya. Álljunk meg egy ásónyomra!!! Hol élünk mi? A vasútban van a jövő, az autópálya nem megoldás. Az autópályaépítésből a kormány amúgy is flancot csinál, tök lapos területekre alagutat, óriási hidakat épít magas költségekből. "Kell az autópálya, így nem a falukon robognak át a kamionok"-állítják, de ez csak a tünetek kezelése. A kamionokat nem terelgetni kell egyik útvonalról másikra, hanem meg kellene őket szüntetni! Volt élet a kamionok előtt is: teherautókkal az állomásokra hordták az árut, és felrakták a vonatra, ebből meg is éltek a mellékvonalak. Mára a mellékvonalak nagy részén csak a veszteséges személyszállítás maradt, hát nem csoda, ha veszteséges a MÁV.

krisz
e-mail: jd6920.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5522
2008.07.25 16:01.02
Eléggé lepusztult állapotban van.Az állomás körül kivágták a növényzetet,
de Bátaszék felé a síneken menni képtelenség,annyira összenőttek a fák és magas a gaz.

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5131
2008.07.07 22:12.16
2008. 07. 02.:

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4895
2008.06.24 22:09.03
Bozsok és Véménd közt épűl az autópálya.... a vasút meg......

Gábor15
e-mail: 64es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3456
2008.03.28 20:28.14
a vonallal kapcsolatos kérdéseket
erre az e-mail címre kérem!!!
Szívesen válaszolok ha valamilyenkérdée van a vonalról!!!

A kép a kep.tar/menetrendek címről van!A 64es vonal első hívatalos menetrendejét mutatja!

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3315
2008.03.18 20:54.25
Kedves Gábor15!
Ahogy olvastam a hozzászólásaidat, nekem úgy tűnt, hogy elég sokat dudsz a magyar vasútról.Ezért ha vannak képeid a 46,49 és a 64-es vonalról vagy 1995-1996 évi ill. korábbi menetrendjeid kérlek írj az e-mail címemre.
Fáradozásodat előre is köszönöm.

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3208
2008.03.09 11:00.13
Mikor lessz a túra?
Ha valaki tudja akkor szóljon e-mailben!!!

Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2861
2008.02.16 14:31.22
Bozsok

Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2860
2008.02.16 14:30.08
Sziasztok! Vigyàzzatok, a bozsoki mèhek nagyon csìpnek! Ezèrt vagyok morcos 2007.07.07-èn az ùt vège felè...

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2721
2008.02.08 17:35.15
38014 sz. vonat.

Dátum: 1997. 05. 31.
Helyszín: Palotabozsok
Fotó: Gayer Márk
Digitalizálás: Gayer Márk

András
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2712
2008.02.08 16:45.54
Az állomás most

Andras
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2711
2008.02.08 16:44.17
Véménd irányába

Andras
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2710
2008.02.08 16:42.16
Bátaszék felé

Andras
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2709
2008.02.08 16:24.33
Mellékhelység

Andras
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2708
2008.02.08 16:22.28
Egy jegyet kérek!

Andras
e-mail: vagoandras.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2707
2008.02.08 16:21.02
Az épület belseje

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2149
2008.01.08 01:20.30
palotabozsoki vágányok között 2007 decemberében

Varga Zoltán
e-mail: varga.zoltan.77.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 788
2007.06.06 15:57.08
2007.03.01.

Varga Zoltán
e-mail: varga.zoltan.77.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 787
2007.06.06 15:51.16
2007.03.01.

Varga Zoltán
e-mail: varga.zoltan.77.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 786
2007.06.06 15:49.48
2007.03.01.

Márton Zoltán
e-mail: Mcinke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 604
2007.03.21 21:04.13
Állaga csak romlik.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Palkonya

Páli-Vadosfa

Pomogy

Pamuk

Pándorfalu