Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli (30, 40)
Budapest-Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle-Károlyháza
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Szár régi

megszűnt megállóhely
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida
 

Fotó: Czuczor Péter [CzuPe]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (hozzávetőleges)
N47.477681° E18.534408° | N47° 28' 39.65" E18° 32' 3.86"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Szár régi

Betonozott áteresz az egykori megállóhely közelében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Az áteresz másik oldala.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Az egykori nyomvonalon állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Ottfelejtett szelvénykő torzó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Néhány betonalj is árválkodik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.


Képek a netről - Szár régi

Szár régi állomása. Feltehetően már csak megállóhely volt ekkor, vágánykapcsolat már nem látható. Forrás:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/70405
Dátum: 1971.09.21.
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32834
2021.01.24 19:20.49
Őrház

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32833
2021.01.24 19:20.17
Padmaradványok

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32832
2021.01.24 19:19.19
Áteresz

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32831
2021.01.24 19:18.46
Régi szelvénykő

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32830
2021.01.24 19:18.07
2020.10.04-én kincs helyett a régi megállót keresve

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32485
2020.03.19 13:24.52
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg

Nagy Tamás
e-mail: nohab008.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30872
2017.04.06 21:37.09
Kedves Vasútbarátok! Szár község régi megállóhelye "Szár megálló" néven szerepelt a régi menetrendekben. A vasútállomás mindig is Szár(liget) volt, 6 km-rel nyugatra, a vasútvonal legmagasabb pontján. A fotókkal feltárt helyszínen tehát megállóhely üzemelt az 1980/82-es áthelyezésig. Bohács Gábor Kálmán részletesen feltárta a megállóhely történetét az Indóház 2016. szept.–októberi számában. Nyílt vonali elágazás iparvágánnyal csak a 2. világháború idején üzemelt az újbarki szakaszon, a község és az egykori viadukt között, ahová kisvasúttal szállították az Óbarok és Mány közötti bányatérségből a bauxitot.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30243
2016.05.14 19:32.53
Völgyhíd Óbarok és Újbarok települések közt, Bicske és Szár között félúton, a villamosítást megelőző nyomvonal-helyesbítésig állt. Hiánypótló felvétel Imeli László gyűjteményéből. Nagy Tamás az Indóház 2012/10. számában írt a barki viadukt történetéről. Teljes url: http://bicske.blog.hu/2013/12/16/a_ket_barok_kozott

gábor(ka)
e-mail: bgaborkalman.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25362
2012.11.20 14:40.20
A Gyuri88000 által említett 41. sz. őrházon kívül még egy, a 38. is áll még, a falutól nem messze újbarok határában. A közöttük lévő 3 őrházat (38. a., 39., 40.) is, a felvételi épülethez hasonlóan 1980-1982 között lebontották.

Gyuri880000
e-mail: izsakgyuri.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24710
2012.08.16 15:16.11
A régi őrház (bakterház) az állítólag a Schmidt-tanya mögött volt, ahol még most is laknak.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20211
2011.02.04 21:28.15
Két darab szelvénykavics, egy téglafal - darab, két lámpatest - csonk, néhány kútgyűrű is található még itt... + az említett híd, a gyalogos aluljáró...

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 19602
2010.12.09 09:59.22
CsE hozzászólásához:
Szár vasútállomás a mai Szárligeten volt, amiről CsE ír az a Szár megálló volt, ami nem zárja ki az irodahelyiséget és a többi említett "berendezést".

CsE
e-mail: csepecz.erzsebet.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19594
2010.12.08 16:33.49
A régi nyomvonalon, melyet 1979-80 környékén szüntettek meg, volt Szárnak saját vasútállomása, váróval, irodával, mellékhelységgel.

(Domján György bejegyzésével ellentétben, mely szerint az a mostani Szárliget helyén állt, ez inkább Bicske irányában volt, a Kálvária hegy vonalában)

sőt, még bakterház is volt, kb. 1,5 km-re az állomástól, Tatabánya irányában. és az egyik bejegyzésben említett régi híd a mi kertünk végében áll. nem csak a vasút, mi is elköltöztünk.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 13903
2009.10.07 15:58.49
A régi nyomvonal(a piros)a legelső, a fekete (a mostani) között volt még más nyomvonal is. Az az 1930-as évek elején készült ugyanis Bicske Szár felé eső kijáratát átépítették, akkor került a 6-os vonal a bevágásba a töltésről, és nem kellett akkora kanyart leírnia mint az eredeti nyomvonalon. Aki vonattal utazik és Bicskét elhagyva, vagy éppen előtte (irány függő)déli irányban nézelődik az láthatja a mostani tötltés oldalában az alacsonyabb "közbenső töltést", mint a mostani támasztékát.

CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13889
2009.10.06 13:22.37
A régi és a mai nyomvonal viszonya. (Pirossal jelölve a régi pálya és Szár régi állomása.)

CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13887
2009.10.06 13:14.38
A régi pályatest töltése a régi megállóban a sínek helyén állva Szárliget felé tekintve. Jobb oldalon látható a felsővezeték tartóoszlop beton alapja.

CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13886
2009.10.06 13:11.32
Akkor álljon itt pár kép a régi állomás környékéről (2006.jan. 11.):
Gyalogos aluljáró a Hegyeshalom felé menő régi vágány alatt.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szerep

Szörény

Szárazrét

Szarvas

Szárazvám