JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32834
2021.01.24 19:20.49
|
Őrház
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32833
2021.01.24 19:20.17
|
Padmaradványok
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32832
2021.01.24 19:19.19
|
Áteresz
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32831
2021.01.24 19:18.46
|
Régi szelvénykő
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32830
2021.01.24 19:18.07
|
2020.10.04-én kincs helyett a régi megállót keresve
|
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32485
2020.03.19 13:24.52
|
http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg
|
|
Nagy Tamás
e-mail: nohab008.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30872
2017.04.06 21:37.09
|
Kedves Vasútbarátok! Szár község régi megállóhelye "Szár megálló" néven szerepelt a régi menetrendekben. A vasútállomás mindig is Szár(liget) volt, 6 km-rel nyugatra, a vasútvonal legmagasabb pontján. A fotókkal feltárt helyszínen tehát megállóhely üzemelt az 1980/82-es áthelyezésig. Bohács Gábor Kálmán részletesen feltárta a megállóhely történetét az Indóház 2016. szept.–októberi számában. Nyílt vonali elágazás iparvágánnyal csak a 2. világháború idején üzemelt az újbarki szakaszon, a község és az egykori viadukt között, ahová kisvasúttal szállították az Óbarok és Mány közötti bányatérségből a bauxitot.
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30243
2016.05.14 19:32.53
|
Völgyhíd Óbarok és Újbarok települések közt, Bicske és Szár között félúton, a villamosítást megelőző nyomvonal-helyesbítésig állt. Hiánypótló felvétel Imeli László gyűjteményéből. Nagy Tamás az Indóház 2012/10. számában írt a barki viadukt történetéről. Teljes url: http://bicske.blog.hu/2013/12/16/a_ket_barok_kozott
|
|
|
gábor(ka)
e-mail: bgaborkalman.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25362
2012.11.20 14:40.20
|
A Gyuri88000 által említett 41. sz. őrházon kívül még egy, a 38. is áll még, a falutól nem messze újbarok határában. A közöttük lévő 3 őrházat (38. a., 39., 40.) is, a felvételi épülethez hasonlóan 1980-1982 között lebontották.
|
|
Gyuri880000
e-mail: izsakgyuri.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24710
2012.08.16 15:16.11
|
A régi őrház (bakterház) az állítólag a Schmidt-tanya mögött volt, ahol még most is laknak.
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20211
2011.02.04 21:28.15
|
Két darab szelvénykavics, egy téglafal - darab, két lámpatest - csonk, néhány kútgyűrű is található még itt... + az említett híd, a gyalogos aluljáró...
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 19602
2010.12.09 09:59.22
|
CsE hozzászólásához:
Szár vasútállomás a mai Szárligeten volt, amiről CsE ír az a Szár megálló volt, ami nem zárja ki az irodahelyiséget és a többi említett "berendezést".
|
|
CsE
e-mail: csepecz.erzsebet.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19594
2010.12.08 16:33.49
|
A régi nyomvonalon, melyet 1979-80 környékén szüntettek meg, volt Szárnak saját vasútállomása, váróval, irodával, mellékhelységgel.
(Domján György bejegyzésével ellentétben, mely szerint az a mostani Szárliget helyén állt, ez inkább Bicske irányában volt, a Kálvária hegy vonalában)
sőt, még bakterház is volt, kb. 1,5 km-re az állomástól, Tatabánya irányában. és az egyik bejegyzésben említett régi híd a mi kertünk végében áll. nem csak a vasút, mi is elköltöztünk.
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 13903
2009.10.07 15:58.49
|
A régi nyomvonal(a piros)a legelső, a fekete (a mostani) között volt még más nyomvonal is. Az az 1930-as évek elején készült ugyanis Bicske Szár felé eső kijáratát átépítették, akkor került a 6-os vonal a bevágásba a töltésről, és nem kellett akkora kanyart leírnia mint az eredeti nyomvonalon. Aki vonattal utazik és Bicskét elhagyva, vagy éppen előtte (irány függő)déli irányban nézelődik az láthatja a mostani tötltés oldalában az alacsonyabb "közbenső töltést", mint a mostani támasztékát.
|
|
CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13889
2009.10.06 13:22.37
|
A régi és a mai nyomvonal viszonya. (Pirossal jelölve a régi pálya és Szár régi állomása.)
|
|
|
CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13887
2009.10.06 13:14.38
|
A régi pályatest töltése a régi megállóban a sínek helyén állva Szárliget felé tekintve. Jobb oldalon látható a felsővezeték tartóoszlop beton alapja.
|
|
|
CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 13886
2009.10.06 13:11.32
|
Akkor álljon itt pár kép a régi állomás környékéről (2006.jan. 11.):
Gyalogos aluljáró a Hegyeshalom felé menő régi vágány alatt.
|
|
|