Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


105 Debrecen-Nyírábrány-Érmihályfalva

Debrecen (100, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Szabadságtelep
Debrecen-Újföld
Debrecen-Kondoros
Nagycsere
Haláp
Vámospércs
Szentannapuszta
Nyírábrány
— országhatár —
Barantóhegy
Érmihályfalva (742)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Vámospércs

állomás
105 Debrecen-Nyírábrány-Érmihályfalva

A felvételi épület 2023 áprilisban.
2023.04.23.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.517867° E21.893971° | N47° 31' 4.32" E21° 53' 38.29"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vámospércs állomás rövid leírása:
A vasútállomás négy vágányos plusz csonkavágányos. Az I-es vágány mellett áll a rakodó.
(Jelenleg a vágányon üres tartálykocsik állnak, így a csonkán is.)
A hármas vágány az átmenő, ez bonyolítja a személyforgalom zömét is.
Személyvonati kereszt esetén a kettes vágányt is használják. A tehervonatok
a négyes vágányra állnak ki keresztezés esetén.
Az állomás épületben forgalmi iroda, jegypénztár, előtér, két váróterem, illetve egy
szolgálati lakás található. Az iroda és a lakás alatt pince van.
Az állomáshoz Debrecen felől a szolgálati lakás gazdasági udvara csatlakozik, melléképülettel.
Az állomás előtt, Debrecen felé található a melléképület, benne a mellékhelyiségek,
továbbá egy garázs-forma alumínium épület.
Az épület mellett, Nyírábrány felé van az állomási park, padokkal és nyomós kúttal.
Az állomás előtti téren van egy buszmegálló Újléta(Létavértes) és Bagamér felé van
kisszámú csatlakozó buszjárat.
A rakodótér és maga a rakodó is aszfalttal fedett. A rakodóteret Nyírábrány felé
a pályafentartási raktár zárja le.
Itt található még egy szolgálati lakás, illetve a volt munkás melegedő épülete.
Szemben, a vasút túloldalán egy további vasutas lakás áll.
A negyedik szolgálati lakás az I-es vágány Debrecen felőli váltójánál áll. 
Szerencsére, az épületek lakottak, bár lehet, hogy már nem mindegyik MÁV tulajdon.
További érdekességek:
Az állomás mindkét ki- és bejárata karos alakjezőkkel biztosított.
(Egykaros kijárati és kétkarú bejárati jelzők.)
A bejárati jelzőkhöz alak előjelzők is csatlakoznak. A jelzőket a vonatmozgásoknak
megfelelően kezelik.
Szintén található útátjáró az állomás mindkét végén. Nyírábrány felé a Bartók Béla utca
keresztezi a vonalat, még a váltókörzet előtt.
A másik oldalon az újlétai országút keresztez, vagy 150 méterre a váltókörzettől befelé,
három vágányon át.
Mindkét kereszteződést csapórudas, csengős sorompók fedezik.
Szintén található két őrbódé az állomás két végén. Ezekben szolgálat is van.
Innen kezelhetőek az alakjelzők,
illetve itt húzzák le a sorompót. A váltóállítás kézzel, kültéren történik.
Az állomás területét szabvány, MÁV állomási létraoszlopokra szerelt lámpák világítják meg.
(Képek és szöveg: Sós János 2011 szeptember)






Régi képek - Vámospércs

Vámospércs állomás felvételi épülete egy régi képeslapon (forrás: Turóczy László gyűjteménye).
 


Képtár - Vámospércs


Fotó: Józsa Dávid
Dátum: 2007.03.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2008.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2008.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2008.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2008.01.
Vámospércsi vegyesvágott. A "fél ötös" nemzetközi vonatot (és a többi hasonlót) rendszerint Csörgők húzzák. Ezek a vonatok hétköznap általában 3 kocsisok. Viszont a "fél ötös" korábbi Bz motorvonatokat is visszavontatja Nyírábrányból.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.04.10.
Remot Szergej rövid tehervonattal a vámospércsi állomáson.
Ezen a vonalon legalább van teherforgalom.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.04.24.
A vámospércsi peron. Az állomás maga négyvágányos+csonka. Az első vágány és a csonka jelenleg üres tartálykocsik tárolására szolgál. Az átmenő vágány a hármas, itt zajlik a személyforgalom is. Személyvonati kereszt esetén a kettes vágányt is használják. A négyes vágány tehervágány, ide állnak keresztezéskor a tehervonatok.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Pályafenntartási raktárépület-garázs, az épület mögött egy szolgálati lakás teteje látszik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Vízgyüjtő ciszterna a vámospércsi vasútállomás előtt.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Az állomás vágányok felőli homlokzata. A téglával burkolt rész a forgalmi iroda bejárata.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Tartálykocsik az I. vágányon-évek óta itt állnak. Háttérben egy MÁV pályafenntartási raktárépület.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Három statiszta az állomási parkban-a nyomóskút, a kuka, és a pad-csendben végzi dolgát évtizedek óta.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Hasznos tanács! Van, aki meg is fogadja!
Akik meg nem, azok egy ösvényt tapostak Bancsihegy felé. Évekkel ezelőtt gyalogos felül vagy aluljáró építése is felmerült. Ebből még nem lett semmi.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Debrecen felé tekintve-pont szembesüt a Nap!
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A váróterem kijárata, boltíves terasszal.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Sínek vezetnek a raktárba-itt állhatott ki a hajtány-majd kézzel 90-os fordulat, rá az I. vágyányra!
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A csonka váltója. Elől a szolgálati lakás kerítése, balra a munkás melegedő épülete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás rakodója. Vasbeton szerkezet,aszfaltfedés, a sarkai szögacéllal megerősítve. Valaha-gyerekkoromban-elsősorban a helyi Mezőgép használta. Permetezőgépek sora került vagonra, de rakodtak például szenet is...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Alumínium garázs az I-es vágány mellett. Jobbra várakozó utasok, meg egy tehervonat.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A raktárépület ajtaja-itt akár motoros hajtány is tárolható volt valaha!
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Szolgálati lakás, az állomás Bancsihegy felőli oldalán.
(Bancsihegy-Vámospércs vasúton túli területének neve.)
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Az indulási oldal-a várótermek kijárata a vágányok felőli oldalon.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás melléképülete-mellékheység üzemel benne. Baloldalt a jellegzetes állomási betonkerítés vége látszik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Az állomásépület sarka-új lemezkerítéssel-a rakodó felől fotózva.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Nyírábrány felé nézve. Erről kellene jönni a Nohabnak!
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A "külső váróterem"-minden pad ép,nemrég festve lehettek, talán azt a középső bokrot nem ártana megnyesni...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A "külső váróterem"-padok sora az állomás melleti parkban.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás rakodó területe. Régen nem rakodtak innen...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A csonkavágány váltója. A csonkán is használaton kívüli tartálykocsik állnak. Mögöttük a Nyírábrány felőli váltókörzet.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Használaton kívüli tartálykocsik az I. vágányon
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Az egykori munkás melegedő bejárata.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Az egyes vágány gyalogos átkelője-egyben számjelző táblája.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás külső bejárata. Bal kéz felől az állomási park részlete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás utcafronti bejárata.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Új, műanyag/gumi gyalogos átkelő a peronhoz a kettes vágányon.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
Lehet integetni-a Tizenhetes Nohab Vámospércsen! Előtérben vasútbarátok, illetve a nyírábrányi személyre váró utasok.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.
A vámospércsi állomás előtti kis tér. Itt található egy buszmegálló is. Szemben a szolgálati lakás udvara és annak melléképülete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.09.11.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Vámospércsi állomás, vasút felőli váróterem. Jellegzetes padok, előtérben a védőrács egy vaskályhát vesz körül. Jobbról lehet átmenni az utca/pénztár felé!
Jegykiadás már nincs, de a várótermek nyitva vannak és tiszták is!
Volt egy kicsi harmadik váróterem is, szintén kijárattal a boltíves teraszra. Ennek a belső ajtaját befalazták, a külső zárva van-mára a szolgálati területhez tartozik!
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.13.
A vámospércsi állomás utca felőli váróterme, balra a személy, jobbra az árúpénztár. Jegykiadás 2013.09.11. óta szünetel...
Jobb szélen egy öreg vasvázas pad dacol az évtizedekkel!
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.13.
A rakodó egy októberi délutánon. A használaton kívüli teherkocsik már eltűntek, a háttérben, a rakodó mögött látszik egy nagy kupac talpfa, amelyek a vonal karbantartása során lettek kibontva.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.13.
A hármas váró kijárata volt. A vágányok felőli, boltíves teraszon állunk. Ez volt anno, gyerekkoromban a legkisebb ilyen helyiség!
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.20.
A létai úti útátjáró, és a csengős sorompók. Szakálluk is volt, már régóta nincs meg. Kissé nem is párhuzamosan állnak. Szintén van belőlük egy pár az állomás túloldalán. Az utolsó ilyen műtárgyak a vonalon!(a megyében sem sok lehet belőlük...)
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.20.
Ráccsal körbevett kályha a váróteremben.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.20.
Valaha ez volt a hármas váróterem bejárata. Befalazták, de az ajtó ürege jól látható. Balra a pénztárak vannak, jobbra a vágányok felé mehetünk tovább.
A vámospércsi állomás váróterme 04.00 és 21.00 között tart nyitva.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.10.20.
Ez is 2009-es kép.
Az állomás debrecen felőli váltókörzeténél lévő szolgálati hely. Ilyen szép természeti környezetben áll. A lámpaoszlop pont takarja a sorompó tekerő mechanizmust...
Fotó: Sós János
Dátum: 2009.08.07.
Nem mai képem, az igaz, hanem 2009-es.
Íme, az állomás nyírábrányi végén lévő két sorompó, meg a kijárati jelző. Szintén megvan a csengő-gomba. Mai napig működnek, szerencsére.
Fotó: Sós János
Dátum: 2009.07.03.
Az iparvágány gazban és feltörő akácgallyak között halad az egykori irodaépület mellett. A közúti kapuból is csak oszlopok maradtak...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Az egykori vasúti kapunak már csak a csíkos oszlopai állnak. Mögötte az egykori fűrészüzem csarnoka rogyadozik. A fatelep egykor a szovjet importból származó fenyőfa feldolgozására szolgált. Az iparvágány állítólag régebbi, régebben homokbánya volt itt a fatelep előtt...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Nyírábrány felé nézve a pálya enyhe balos ívben halad.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Ezt látni Vámospércs felé tekintve a házikó elől.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Itt állt valaha a bakter. Körablak téglából kirakva, szép kis szabvány épület-volt...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Törött bútorok, a sarokban állt valaha a kályha. Jobb első sarokban amúgy egy akna van, gondolom ott álltak egykor a jelzők állítókarjai...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Az elágazás szolgálati helye. Van egyébként vagy 200 méterre a tényleges váltótól. Viszont nagyjából egy vonalban van a fatelepi kapuval és a portásfülkével, kissé magasabban fekszik. Amikor nem volt ennyi gaz, jól megfigyelhették a házikó sarkától a telepi mozgást, vagy a tolatásvezető jelzéseit...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Még egy kép a fatelep nyírábrány felőli jelzőjéről. A jelző árbócán jól látszik a tábla a fekete pöttyel.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Az iparvágány a kapun belül folytatódik, sőt, a háttérben álló kis épületnél kétfelé ágazik(ágazott?).
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A fatelepi portásbódé. Az egykori kapunál állva...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A vágányzáró sorompónak csak az oszlopai állnak már. Mögötte a 105 sz. vasútvonal halad.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Vámospércs, nyírábrányi oldal előjelzője. Háromfogalmú előjelző. Balra a fatelepi iparvágány egyik védőjelzője-szabványos állása szabad-típusú jelző. Sasszeműek láthatják a távolban az állomás bejárati főjelzőjét is.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A szolgálati hely belülről is romos képet mutat.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Ide érkezik a vonóvezeték a szolgálati helyről, és átmegy az iparvágány(jobbra)alatt.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A vámospércsi állomás, Nyírábrány felőli alak előjelzője.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A szolgálati hely oldalról...lassan összedől, a tető elemei már érzik a gravitáció hívó szavát.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Az iparvágány a fatelep felé halad. Balra hátul a fatelepi portásbódé omladozik. Az űrszelvényben fák, bokrok nőnek, vonat évtitedek óta nem járt erre!
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Vonóvezeték Vámospércs felé. Ez futott(gondolom) a háttérben álló jelzőhöz, illetve ez a korábbi képeken a titokzatos vezeték, ami egy azóta ledöntött tolatási jelzőé volt szerintem.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A vámospércsi fatelepi iparvágány védőjelzője a pércsi oldalon. Mögötte a Vontató-hegy. Előtérben a bejárati előjelző vonóvezetéke fut.
Érdekes, hogy a jelzőnek nem láttam vonóvezetékét-valószínűleg elbontották egy pályaátépítés-során.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Még az iparvágánynak is vannak szelvénykövei! Ez a 2.sz. szelvénykő.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Vonóvezeték csigája az aknában. Még hevert a környéken egy vonóvezeték oszlop betontuskó. Szerintem itt egy tolatási jelző állt valaha...
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Az elágazás. Jobbra Nyírábrány, balra a fatelep. A két vágány között vonóvezeték-oszlopok, számomra ismeretlen céllal. Mert nem a védőjelző vezetéke volt!
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Még egy "szabványos állása szabad" védőjelző, az elágazás nyírábrányi oldalán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Vonóvezetékek aknája a szolgálati hely előtt. Mindkét irányba futottak vonóvezetékek.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Vonóvezeték futott Nyírábrány felé. A vonatból láttam, hogy még most is egy alak előjelző a fateleptől Nyírábrány felé. Azt is innen kezelték.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Másik szögből a fatelep nyíltvonali váltója.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
A vámospércsi fatelep iparvágányának váltója. Mögötte a 220. sz. szelvénykő. Az iparvágányt és az odavezető földutat külön lámpasor világította meg valaha.
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.
Csak ez a kb. 5 méteres darab hiányzik az iparvágányból, nem messze a vágányzáró sorompótól. Vajon tolvajok áldozata lett, vagy a MÁV távolította el?
Fotó: Sós János
Dátum: 2013.11.01.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.16.
A fatelepi szolgálati hely belülről.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.10.25.
Fatelep helye a már alig látszó vágánnyal.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.10.25.
Az egykori szolgálati hely jelenleg.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.10.25.
Szintén fatelepi mászkálás. Az egykori iparvágány kezdete váltóval.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.10.25.
Haláp felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.16.
Bakterház
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.16.
Szentannapuszta felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.16.
I bakterház
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.07.
Vasúti átjáró
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.07.
Rakodó
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.07.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.09.07.
Tavasz a vámospércsi állomáson. Balra elől a rakodó sarka, hátul kitérőbe jár be a nyírábrányi személyvonat.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.04.06.
Személyvonatok keresztje a vámospércsi állomáson-a Csörgő egy nemzetközi gyorsvonatot húz, még a Bz-toldalék Debrecen felé indul tovább.
Fotó: Sós János
Dátum: 2016.04.06.
A felvételi épület 2023 áprilisban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.04.23.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34022
2023.07.18 19:03.41
Még mindig megvan (04.10) a 18-as őrház helyén lévő épület.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34021
2023.07.18 19:02.26
Sorompókezelő őrhely helye a Bagaméri úti kereszteződésben

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33641
2022.10.04 15:21.17
Betonaljak a második vágánynál. Így több, mint 20 év után a 20-as lassújelet levették - ideje volt, és kelleni is fog a vonatkeresztek miatt.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33636
2022.09.29 20:28.32
Magasított peron a 2-es és 3-as vágány között... és... új peron a 3-as és 4-es között.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33635
2022.09.29 20:27.26
A raktár után pár évtizeddel később a rakodó is elbontásra került.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33634
2022.09.29 20:26.35
1-es csonka másik része a forgalmi iroda előtt.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33633
2022.09.29 20:25.36
Az 1-es vágány csonka lett.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33632
2022.09.29 20:24.52
2022.07.02 Valami készül? Az évek óta tárolt betontalpak nincsenek itt.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32947
2021.04.05 10:07.52
A 18-as km kő környékén lévő őrház épülete 2014 őszén. Tavaly nyáron még megvolt, múlt héten már nyoma sem volt.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28784
2014.09.25 20:17.25
https://www.youtube.com/watch?v=-DLJ17I0uW8

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 27256
2013.10.14 07:52.27
A vámospércsi vasútállomáson, a jegypénztár ablakában olvasható falragasz tanulsága szerint, 2013.09.11-től, "ideiglenesen" szünetel a menetjegykiadás!
A tegnapi napon vonattal utaztam Debrecenbe, akkor olvastam...
Forgalmi szolgálat viszont szerencsére továbbra is van, a két őrházikóban a végpontokon és a vonatot is meneszti a Szolgálattevő! És húzzák a sorompókat, állítják a karos jelzőket, a váltókat!
Az állomás két végén lassújel táblákat tűztek ki a bejáratokhoz.
Nem is csoda, a négyes vágány, amit pedig a tehervonatok használnak kereszthez, és fa aljakon nyugszik, igencsak gyenge lábakon áll! Törött, elkorhadt talpfák sora...
A hármas, az átmenő fővágány vasbeton aljakra van téve, az egész jó állapotú, a kettes vágány aljzata meg fa és a peronok mellett vasbeton. Ott is van elkorhadt talpfa, ezt a vágányt is használják, igaz, ritkábban. Az egyes vágány viszont, ahogy nézem, vasbeton aljakon áll, csak nem használják-ez volt valaha a rakodó vágány.
A vonatom egyébként a délutáni 16.25-ös, a "vegyesvágott" volt, egy remot Csörgő két fülkés kocsival, valamint a végére kötött kétrészes Bz-vel. A vonat kihasználtsága elég jó, sok kollégista, értelemszerűen nagy táskákkal, vasutasok-gondolom a délutáni műszakváltáshoz, meg néhány utas a határforgalomból is.
A Bz toldalék Debrecenbe érve leakad, és indul is vissza, 17.20-kor Nyírábrány felé.
Ráadásul körüljáratni se kell a Bz-t, ugye kimegy Ábrányba, elől a motor/vezető kocsi. Aztán rákötik a vonat végére, szóval most hátul kullog a motoros fele. De Debrecenbe érve csak leakasztják, hát pont jól áll, orral Nyírábránynak, jöhet is vissza!
Sós János

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 27175
2013.09.24 08:37.18
A vámospércsi állomásról hónapokkal ezelőtt eltűntek az üresen árválkodó teherkocsik!
Méghozzá igen szép vasúti seregszemle keretében! Ugyanis tolatást végzett két egybekapcsolt magánvasutas zöld Bobo(nem találtam hirtelen kié lehetett) meg az MMV narancs-fehér-fekete Sulzer dízele is...éppen menetrend szerinti tehervonat is állt az állomáson, azt hozhatta a Sulzer...gondolom abba a vonatba is soroztak kocsikat, meg vittek a Bobók is! Sajnos nem volt nálam fényképező masina, éppen a létai úti sorompónál álltam autóval...
A nyár folyamán kétszer is láttam UDJ vontatta pályafenntartási szerelvényt, "sínenjáró" markológéppel és rakoncás kocsikkal. Az állomási rakodó térre szép kupac öreg talpfát termeltek ki. Először azt hittem, bontják az egykori fatelepi iparvágányt-de az köszöni, megvan a gazban-így valószínűleg a vonalon zajlott talpfacsere...
Sós János

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21819
2011.09.27 05:43.35
1993-tól rendszeresen utaztam Debrecenbe. Írnék a vonatokról, melyek akkor közlekedtek.

Debrecenből 5 óra után indult az első vonat Nyírábrányba, ezek MdMotok voltak. 6:30 körül érkeztek vissza Debrecenbe. A 7:15-ös vonatot egy Csörgő húzta, ennek összeállítása két másodosztályú kocsi, melyek Érmihályfalváig mentek, két ugyanilyen kocsi, egy elsőosztályú kocsi, egy félkocsi, vagy kerékpártárolós vagy vezérlőkocsi. Ez a szerelvény 8:30-kor érkezett vissza Nyírábrányból, a két nemzetközi kocsi nélkül (ezeket egy román dízelmozdony vitte át a határon). 11 után indult Debrecenből a következő szerelvény, 2+1+1 felállásban. Ez kiment Nyírábránya, és erre rákapcsolták az Érmihályfalváról visszaérkezett két kocsit. A 14:40 és 16:40 járat a két fentihez hasonló volt. 19:30 körül indult egy újabb szerelvény, ez már Md volt és ez 21 után tért vissza Debrecenbe. Az utolsó szerelvény egy Csörgő volt egy másodosztályú kocsival, ez kint maradt Nyírábrányban, és másnap 4 óra után indult Debrecenbe, rendszerint egy román gyorsvonattal együtt. Az előbb említett utolsó vonat 22:40-kor indult Debrecenből, szombaton nem közlekedett. Ilyenkor csak egy Csörgő ment ki üresben, és másnap reggel csak a román vonatot hozta vissza.

Román vonat:
Az érmihályfalvai vonat később már csak egy kocsi volt, és 2000 után, amikor a vonalon is elterjedtek a Bz-k, akkor csak egy Bz mozdony képviselte a határforgalmat. Voltak/vannak román gyorsvonatok is, ezek több helyre közlekedtek, Nagybánya, Zsibó, Szatmárnémeti. A nyolcvanas, kilencvenes években gyakori volt, hogy CFR fülkés kocsik közlekedtek, ezeket szerencsére felváltották a MÁV kocsik.

Bz-mánia:
A fenti leírásból látható, hogy nem jártak ilyenek a vonalon sokáig. Először 1995 nyarán az esti szerelvényként találkoztam vele. Tervbe volt véve, hogy az esti Piroskák helyett ezek fognak járni. '95 őszén aztán nem bírta a Bz a gyűrődést, megadta magát. Mi legyen helyette? 14:40-kor indult egy nyolckocsis!!! szerelvény Füzeabonyba. Amikor visszatért Debrecenbe, akkor a közepén szétkapcsolták, az első négy kocsit kitakarították, és ez lett a 19:30-as vonat.
2000 után kezdtek egyre inkább elterjedni a Bz-k a vonalon, de nem igazán lettek népszerűek. Főleg úgy, hogy reggel egy mozdony és két utánfutó volt az egész. Ez Nyírábrányban nagyjából megtelt, Vámospércsen már telt ház volt, és még ott volt Haláp, Nagycsere, Kondoros. Nem csoda, ha jópáran később áttértek inkább a buszközlekedésre (ekkortájt indult a 37-es helyijárat Halápig). Később már volt annyi eszük, hogy bővítették a kocsik számát. Pár éve ütemes menetrend van, és a csak Vámospércsig közlekedő vonatokkal együtt már elfogadható a helyzet.

Vámospércsi vonat:
Először 1994 tavaszán indult egy, csak Vámospércs-Debrecen között közlekedő személyvonat. Amikor a nyírábrányi személy beérkezett Db-be, akkor indult. 7-kor indult vissza. A kihasználtsága alacsony volt, és ha az előző vonat késett, akkor ez is. Egy Md szerelvény közlekedett. A tanév végéig közlekedett, aztán megszűnt.
1994 őszén újra megpróbálták. Ekkor már hamarabb indult, és a szemből jövő ábrányi vonatot Nagycserén várta be. Az ábrányi vonat Csörgő volt ekkor a pércsi Md. Ez is csak pár hónapig közlekdett, az utolsó időkben a két vonat fajtáját felcserélték.
Pár éve az ütemes menetrenddel ismét elindultak, napjában többször, de ezekről már nem tudok nyilatkozni.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21818
2011.09.27 05:04.14
Az elmúlt hetekben terveztem, hogy írok az állomásról, mivel 19 évig az állomás közelében laktam, de úgy látom, Sós János megelőzött.
Annyit hozzátennék, hogy a vámospércsi és a nyírábrányi állomás a nyolcvanas években eléggé leharcolt állapotban voltak (főleg az utóbbi). A kilencvenes évek elején mindkettőt felújították, a pércsi akkor kapta a jelenlegi formáját az ábrányi viszont szebb lett.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20914
2011.04.28 21:53.11
Vámospércs, 2011. április 26.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vámosgyörk

Vámoscsalád

Vaniškovce

Váralja

Várda