ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32776
2020.12.07 08:55.56
|
"1974. február 1-jétıl egyszerűsített forgalmi szolgálatot vezettek be a magyar vonalrészen. Csapod, Iván, Kenyeri és Vönöck állomásokat megállóhelyekké minısítették. Igyekeztek lehetetlenné tenni az iváni téglagyár, az erdészet szállításait. Megtörtént, hogy nem küldhetett a kocsiintézőség üres kocsit téglarakodásra Ivánba. Kényszerítették a feleket, hogy közúti szállításra térjenek át. Mindennek egyenes folytatása volt, hogy az 1968-as közlekedési koncepció alapelveinek érvényesítésével a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalat gazdaságtalannak és felszámolandónak minısítették. Ugyanakkor a
vonal ausztriai szakaszán a Neusiedlerseebahn vonalán élénkülı áru- és személyforgalom bizonyította: helyi érdekű vasútnak is lehet feladata egy helyesen irányított ország gazdaságában.
A magyar vonalrész utolsó üzemnapját, 1979. május 26-át a politika, s a GYSEV vezetése népünnepéllyé változtatta. Ezen a napon a GYSEV vezérigazgatója a 701-es motorkocsival – abban népes kísérettel – utazta be a vonalat. Az utolsó üzemnapon a vonalra még társasutazást is szerveztek.
Egy évig még helyén maradt a vágány, helyükön a jelzık. Aztán felbontották a síneket, a kavicságyat elegyengették. Ma már csak az állomásépületek, egy-egy lakóőrház, a Rába-híd rozsdás vasteste, meg Celldömölk előtt néhány száz méteres vágánydarab maradt meg a valamikori „vicinális” magyar vonalészéből." Forrás: http://epa.oszk.hu/01900/01977/00198/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1998-lii-1.pdf
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32727
2020.09.29 20:20.48
|
Memento
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32726
2020.09.29 20:20.20
|
Őrház a közelben.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32725
2020.09.29 20:19.25
|
2020.05.21
|
|
|
bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32038
2019.02.24 12:45.32
|
A bezárás napján az utolsó vonat
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat_vonock.jpg
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27404
2013.11.12 12:04.51
|
Egy jó minőségű kép a vönöcki balesetről:http://iho.hu/img/vasut/1209/120908_baleset/vonock.jpg
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24066
2012.05.25 22:34.42
|
1986-ban és 2003-ban jártam ott, jó alaposan körbejárva, rám sem bagóztak. Vagy újabb lakók, vagy riasztó hatású bűncselekmények (lopás, betörés stb.) történhettek nem sokkal ottjártad előtt. Ezt igazolja a rendőrség viszonylag gyors kiérkezése is egy kis faluba.
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19701
2010.12.17 12:12.25
|
A kép Vönöck és Celldömölk között a műút hídján állva készült, és a volt vasúti hidat ábrázolja: a kép hátterében, ahol a vízfelület látszólag véget ér, a két parton látszik még a két beton hídfő. Azok között feszült egykor a híd.
A nyomvonal bejárt részét berajzoltam a turistautak.hu -ra is, hogy megmaradjon az utókornak.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19700
2010.12.17 12:07.31
|
Vonóvezeték-tartó maradványa Vönöcktől délre, Celldömölk fele.
Ezen a szakaszon van gázvezetékkel széttúrva a töltés.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19699
2010.12.17 12:00.29
|
Második kép 2010.nov.28.-áról.
Szintén a volt vágányok felől, a fő fotóhoz hasonló perspektívából.
A nyomvonal katasztrofális állapotban van:
- Északra: az állomástól az első útig csak bozótvágó késsel járható. Az út túloldalától magánházak kertjein vezet át, le van dózerolva a töltés. Utána ismét bozótharc Vönöck központjáig, onnan viszont jó minőségű földút vezet tovább Vönöcktől észak felé.
- Délre: gázvezetéket vittek el a töltésben, ezért helyenként jól szét van túrva. Váltogatják egymást a "csak bozótvágóval" és a "még azzal sem" szakaszok. A Cinca hídja már nincs meg. A műúttól Celldömölk fele jól járható gyalogútnak mondanám, majd a sárga turistajelzésnél ismég nincs meg a híd és a töltés át van vágva, nincs út. Innen Celldömölkig megint be van nőve.
|
|
|
oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19698
2010.12.17 11:54.32
|
Nov.28-án vonalbejártunk babsi-val. Csak 2 képet tudtam kutyafuttában elkészíteni a volt vágányok felől, mert a roppant arrogáns lakók letámadtak és először csak minősíthetetlen szavakkal illettek, majd ránk hívták a rendőrséget.
Velük aztán már emberi módon is lehetett kommunikálni, és miután értelmesen elmagyaráztuk, mi járatban vagyunk, nem látták szükségét bármilyen további intézkedésnek.
|
|
|
Train Station
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14959
2009.12.21 17:30.06
|
A Ganz mellékvonali motorkocsik egyik legsúlyosabb balesete történt itt.
1942 június 30-án a Gysev 226-os számú vonatát továbbító BCmot 16 két pótkocsival Celldömölkről Sopronba tartott.De Vönöck állomáson nem tudott megállni mert a féktömlöket nem kötötték össze.Amikor a motorvezető észlelte a hibát,az állomásépület előtt kiugrott.A vonat kirobogott az állomásról és a bejárati jelzőnél belecsapódott a Gysev 112-es számú gőzöse által továbbított vegyesvonatba.A balesetnek 6 áldozata ,119-en súlyosan vagy könnyebben sérültek meg.A motorvezetőt 2 év börtönre ítélték.
Forrás:Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik.
|
|