|
Mahóca állomása a sínlopás után
Fotó: Pingitzer Gábor
Dátum: 2008.08.15.
|
|
Mahóca állomás a sínlopás után
Fotó: Pingitzer Gábor
Dátum: 2008.08.15.
|
|
Mahóca állomás siralmas állapotban van, méteres gaz lepi el a 20-30m-enként előbukkanó vágányokat. Ma már csak a Megállóhely névtábla, a turisztikai információs tábla, pár sínszál és a talpfák árulkodnak arról hogy itt pár éve vonatok közlekedtek.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Sínek Mahóca után
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
A pályahibák, és a csúszások kivételével a pálya tökéletes állapotban van Mahócáig.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Mahóca felé a vágányok rendkívül gazosak, sok helyen fakidőlések is lezárják a pályát.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Sok ponton ehhez hasonló síngörbülések is tapasztalhatóak a pályán.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Mahóca állomás névtáblája
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2012.06.24.
|
|
Mahóca állomás újjáépítés alatt
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.05.02.
|
|
Mahóca állomás a felujított vágányokkal 2014.09.27-én
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
|
|
A Varbói erdészeti út átjárója Mahóca állomás előtt.
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
|
|
Mahóca állomás a frissen felujított vágányokkal
Fotó: Angyal Gábor
Dátum: 2014.09.27.
|
|
A kezdőpont felé nézve.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
|
|
Ismét van farakodás az állomáson, igaz csak egy fotós vonat kedvéért.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
|
|
Az állomás és egyben a vonal végpontja.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2015.03.14.
|
|
Tehervonat az állomáson
Fotó: Tatai András
Dátum: 2014.03.14.
|
|
A nyomvonal Farkasgödör felé folytatódik, a természet lassan visszaveszi...
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Két különvonat Mahócán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca állomás végpontja, a Papírgyár felé nézve.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca, az egykori rakodón állunk. Két különvonat az állomáson!
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca állomás, végponti váltókörzet.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca állomás Papírgyár felőli vége, beérkező különvonattal.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca állomás új névtábla.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca, a régi tábla is megvan még.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Mahóca, az állomásról induló tanösvény információs táblája.
Fotó: Sós János
Dátum: 2018.10.20.
|
|
Közelebbi kép a végpont felől.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
|
|
Látkép Taksalápa felé az 1 sz. váltótól..
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
|
|
Mahóca a végpont felől. Távolban az 1 sz. kitérő.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
|
|
Mahóca utáni szakasz Taksalápa irányába. A friss zúzott kő alapján valamiféle fenntartási munka is lehet.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
|
|
Mahóca után kb. 300 m még járható. A vágány a régi erdészeti háznál ér véget.
Fotó: Fejes Tamás
Dátum: 2022.01.31.
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34327
2024.05.26 23:06.01
|
C02-408-as C50-es vonatával Mahócán.
2024. 05. 25.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34326
2024.05.26 23:04.19
|
A járható vonalszakasz jelenlegi végpontja kb. 300 méter után a Munkásházaknál.
2024. 05. 25.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34325
2024.05.26 23:01.31
|
Látkép Taksalápa - Örvénykő felé.
2024. 05. 25.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29982
2016.01.24 00:24.05
|
...és az új.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29981
2016.01.24 00:23.18
|
Az régi névtábla.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29980
2016.01.24 00:21.06
|
Az állomás Farkasgödör-Örvénykő felőli váltókörzete.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29979
2016.01.24 00:19.49
|
A Zúzmara Expressz Mahócán.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29978
2016.01.24 00:18.52
|
Az állomás közepén lévő magasrakodó.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29977
2016.01.24 00:17.46
|
A Farkasgödör-Örvénykő felőli magasrakodó.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29976
2016.01.24 00:16.01
|
A felújított pályaszakasz jelenlegi végpontja.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29975
2016.01.24 00:14.43
|
Pályaállapotok Farkasgödör-Örvénykő felé. 1.
2016. 01. 23.
|
|
|
Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29974
2016.01.24 00:13.42
|
Pályaállapotok Farkasgödör-Örvénykő felé. 2.
2016. 01. 23.
|
|
|
daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28141
2014.05.05 02:34.52
|
Május 2-án bejártuk pár barátommal a vonalat, teljes erővel megkezdődött Mahócáig a vonal helyrehozatala. Bár még munka van, de úgy tünik hamarosan újra visszaállíthatjátok a státuszt megszüntről üzemelőre :)
|
|
|
marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27682
2014.01.28 00:04.20
|
Ja látom, a Mahóca-Farkasgödör szakasz a 331a alatt szerepel... Miért?
Tudtommal ez _egy_ vonal volt, csak annyi történt, hogy először Farkasgödörig, utána Taksalápáig, majd Mahócáig járt a vonat...
|
|
marczy
e-mail: harczymarczy.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27681
2014.01.27 23:59.04
|
A LÁEV vonalai pontosításra szorulnak.
Mahócától a vonat még tovább közlekedett Taksalápa, Tizesbérc, Farkasgödör-Örvénykő irányába, sőt volt egy időszak, amikor a Dorottya utcától befelé is járt a vonat.
A LÁEV oldalán a részletek megtalálhatók, sőt akár felvételek alapján, akár a terepet meglátogatva betájolható a megszűnt állomások helye is.
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27451
2013.11.30 15:33.28
|
Az állomás és az Ortástető-Mahóca szakasz felújítása szépen halad. Pityesz00123 fotója a november 24-i állapotokat mutatja (Forrás: LÁEV kisvasút index fórum, 6269. hozzászólás)
|
|
|
daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 27222
2013.10.06 23:40.35
|
Úgy tünik a helyzet nem reménytelen, az Indóház vasúti hírportál szerint az Északerdő jövőre elvégzi a vonal felujítását! A tervek szerint nyáron ismét közlekedhetnek vonatok Mahócáig. Remélem így lesz és vissza változtathatják az állomás megszünt státuszát működőre.
|
|
daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26525
2013.05.10 03:04.58
|
Sziasztok! Bár szomorúan, de megkérdezem hogy nem kéne az állomás státuszát megszűntre változtatni?
|
|
daemon20
e-mail: theagonistdemon.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24377
2012.07.06 00:00.58
|
Az állomás állapota annyira siralmas hogy akár megszünt állomásnak is át lehetne kategorizálni... De jó hír, hogy állítólag a vasutat üzemeltető Északerdő Zrt. nem mondott le erről a vonalról, és Pénzt meg sínanyagot gyüjtve, készülnek az újjáépítésre. Reméljük Farkasgödörig, vagy legalábbis Taksalápáig :)
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23907
2012.05.05 01:04.56
|
Még bentebb haladva az erdőbe ehhez hasonló fakidőlések találhatók, átlagban majdnem 100 méterenként.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23906
2012.05.05 01:01.37
|
Az erdőbe kicsit bentebb haladva pedig ehhez hasonló tiszta részek is vannak, mintha csak most ment volna el rajta egy vonat.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23905
2012.05.05 00:59.08
|
Mahócáról kihaladva még mindig gyomos a pálya, bár már nem annyira mint az állomáson, és véleményem szerint itt a pálya jó állapotban van, akár járható is lehetne, sok helyen újak a csavarok, lekötések (még a lopások előtt lettek beépítve).
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23904
2012.05.05 00:54.36
|
A (részben) leaszfaltozott átjáró. A látvány magáért beszél, de legalább itt hiánytalanul megvannak a vágányok. Reméljük egyszer itt tényleg újra vonatok fognak járni.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23903
2012.05.05 00:49.24
|
Kijárat Miskolc felé. A növényzet teljesen elburjánzott, teljesen áthatolhatatlan gyomerdő veszi birtokba a vasutat.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23902
2012.05.05 00:45.41
|
Az egész állomásból csupán a bal oldalon látható kb. 10 méteres vágánycsonk maradt meg... A háttérben pedig észrevehető, amint a természet kezdi visszavenni, ami egykor az övé volt...
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23901
2012.05.05 00:42.43
|
Az állomásra érkezve ez a látvány fogad minket.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23900
2012.05.05 00:40.17
|
Út felújítva, sínek meg mintha csak az útátjáróban lennének...
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23899
2012.05.05 00:36.25
|
Tegnap jártam a mahócai állomáson, és a helyzet továbbra is elkeserítő... Habár újabb lopások nem történtek, és a mahócai állomáson kívül a pálya is rendben van, annyira, hogy akár vonat is járhatna (ha a fakidőléseket és az 1-2 helyen elcsúszott töltéseket nem számítjuk), mégis egyre kilátástalanabbnak tűnik az Ortástető feletti szakasz jövője... Mindez vastag borít, néhol áthatolhatatlan mennyiségben, Mahóca előtt az útátjáró le van aszfaltozva, a vasút egyre inkább hasonlít egy felszámolt vasútvonalra... De bízzunk a csodában, reméljük a legjobbakat, állítólag a vasút gyűjti az anyagot és a munkaerőt a rendbetételhez.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22722
2011.12.29 13:39.56
|
A mahócai szárnyvonal rövid története: http://varboitelkesek.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1029890
|
|