|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Mátrafüred alsó
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Mátrafüred-Kozmáry az 1967/68-as menetrend alapján
|
Régi képek - Mátrafüred alsó
|
|
|
|
2015.03.15-én már csak hűlt helye volt a faháznak
Dátum: 2015.03.15.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32583
2020.06.02 14:45.16
|
A Pipis-hegyi szárnyvonal a Szerszám és Készülékgyár nevű hadiüzem építési anyagainak szállítására létesült. Az építését külső cég finanszírozta, részben bérelt járműpark kölcsönzésével. A vonal nem tartozott a Mátravasút állagába, de fenntartását és a vonal kiszolgálását az ÁEV végezte. A vonal az 1950-es évek elején épült, Mátrafüred alsónál ágazott ki és vezetett egy előkészítő telephelyre. Innen irányváltással lehetett a gyár felé közlekedni. A vonal építési engedélyét 1951.05.10-én állítják ki a Színesfémfeldolgozó Beruházási Vállalat részére. (Ekkor már azonban zajlott az építkezés.) A hadiüzemben komolyabb termelés nem folyt, így a vonalon sem zajlott forgalom, majd profilváltást követően beindult a gyár. Ez elhozhatta volna a vasút fénykorát, mivel a dolgozók és anyagok szállítását is vasúton tervezték megoldani. Mk48-as gépek érkeztek volna és modern személykocsi park. Mátrafüred alsón delta létesült volna a kétszeres irányváltással járó eljutási idő csökkentése okán. Dacára a már aláírt szállítási szerződésnek a fénykor elmaradt, a gyárat közút szolgálta ki. A vonal 1957-ben az akkor üzemen kívüli vonal a Mátravasút tulajdonába kerül. A Mátravasút 1965-ben engedélyt kér a vonal bontására, mert a 12 kg/fm-es felépítményt más vonalai felújításához használná. Ehhez a heves megyei tanács hozzájárul, de a gyár (Egyesült Izzólámpa és Világítási Rt) nem, mert esetleg még szükség lehet rá. A patthelyzet megoldása Csanádi elvtársra vár, aki azzal zárja le, hogy ha a gyárnak kell a vasút, akkor vegye át a vonalat, mint iparvágányt. A gyár ebben a formában már nem tart igényt rá. Sajnos a bontás dátuma nem ismert. Adatai:
- folyópálya hossz - 3 692.72 méter,
- forgalmi kitérő, 27+08.25 - 28+11.50 - 103.25 méter
- csonkavágány az előregyártónál - 330.60 méter. A fővonali kiágazás és a csonka bakja közötti távolság (Az itt található állomási mellékvágány hossza ~100 méteres volt.)
- kitérővágány az ipartelepen - 96.56 méter,
- átrakó vágányok Gyöngyösön - 544.78 méter (A rakodására szolgáló vágányok nagy részét
csak bérelte a gyár, nem sajátja volt.),
1963.06.05-én a Mátrai Erdőgazdaság levélben közli az OEF-el, hogy a pályaszakasz 11 éve nem üzemel. holt tőke, mely állóeszközként szerepel, műszaki leírása évről-évre 120.000 forinttal terheli a vasútüzem gazdasági eredményét. A vonalban fekvő sínek 100%-át, a talpfák 60-65%-át lehetne más vonalakba beépíteni. iratszámok:vb.20.277/1965 és 109293/1965
(Forrás: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011033&la=154970223 hozzászólások.)
|
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13556
2009.09.08 16:54.55
|
A 83/84-es menetrendben Mátrafüred-Kozmáry.
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11906
2009.06.08 22:33.18
|
Rendezett a megálló,az épület ajtaja lakattal lezárva.
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|