|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Nagyhalász-Kendergyár
2008.
Fotó: Sereg János [V43_1195]
Megszűnt
2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Rétköz Az 1929-es menetrendben így találjuk
|
Képtár - Nagyhalász-Kendergyár
|
|
|
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.16.
|
|
Fotó: Sereg János
Dátum: 2008.
|
|
Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.
|
|
Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.
|
|
Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Tibi02
e-mail: tibcs02.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 29739
2015.10.06 12:56.42
|
Az első vágányból egy iparvágány ágazott ki, az állomással párhuzamos közút túloldalán elterülő kendergyárba. Az gyár belső hálózata egy deltával kezdődött, majd a sínek az üzem egész területét behálózták. A belső tolatásokat kezdetekben állati erővel, majd az ötvenes évektől saját C50-es dízelmozdonyokkal végezték. Az itt feladott, valamint az ide irányuló küldemény Sóstón, a záhonyi fővonal mellett létesített átrakóban cserélt nyomtávot.
1973. január 1-től a gyár, a szállításinak jelentős részét közútra terelte. Ez azzal járt, hogy a több kilométer kiterjedésű belső vágányrendszer, mindössze pár száz méterre fogyatkozott. A C50-es gépeket selejtezték, illetve más kisvasutakra csoportosították át. Nagyhalászi-Kendergyár állomáson ebben az évben szűnt meg az önálló állomásfőnökség. Tiszatelekkel került összevonásra. A hanyatlás magával rántotta Sóstó-Átrakót is. A nagyvasúti rakodóvágányt, valamint a kisvasúti átrakó vágányzatát 1975 folyamán szedték fel, a bontási engedély körüli bonyodalmak miatt.
1981-ben Nagyhalászi-Kendergyár állomás épületének lebontását sürgették, mert statikai állapota olyannyira leromlott, hogy veszélyeztette a mellette futó közút forgalmát. Forgalmi szolgálat ekkor már nem volt. Elbontása 1986-ig megtörtént. A jelzők kezelése ezt követően, az első vágány melletti vasdobozból történt.
1988 folyamán, a gyáron belüli iparvágány maradékát is elbontották.
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7698
2008.10.31 19:51.57
|
Nagyhalász-Kendergyár
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|