Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Románia hátralévő vonalainak átszámozása


2012.02.22. 22:19
Szente-Varga Domonkos [szvdom], Várkonyi Tibor [VT22]

A közeljövőben kidolgozandó határon túli vasút vonalak eredeti vonalszámozását úgy döntöttünk, hogy ismét átszámozzuk. Az új számozási rendszer, amit kidolgoztunk, logikusabb lett és jobban passzol a mai román vonalszámozási rendszerhez is. Mindössze tíz vasútvonal számozását és egy eddig számozatlan vonal sorszámmal való ellátását tartalmazza a mostani módosítás. Több változtatást a romániai területen már nem tervezünk.



Lovrin-Nyerő-Nagykikinda

A vonalszámozás-tervezetünk eddig csak a 716-os vonallal számolt Arad-Lovrin-Nagykikinda között, a régi magyar viszonylatoknak megfelelően. Ezt a vonalat a szomszédos Nagykikinda-Nyerő vonallal együtt Trianon után a szerb-román határ kettévágta, és a határátmenet mára megszűnt mindkét helyen. Viszont a románok a két zsákvonalat összekötve Nyerőt újra bekapcsolták a vasúthálózatba, így ma Lovrin-Nyerő vonalat alkot a két egykori HÉV-vonalszakasz.

A Lovrin-Nyerő viszonylat eddig hiányzott a vonalszám-tervezetből.

A fentieknek megfelelően a régi magyar 716 Arad-Perjámos-Lovrin-Nagykikinda viszonylatot megtartjuk, és mellé 716a Lovrin-Nyerő vonalat újként felvesszük.

A Nagykikinda-Nyerő vonalat 711-ről 791-re számozzuk át, így a 790-es tartományba soroljuk, a felszabaduló 711-es vonalat (lásd később) pedig nemesebb célokra tudjuk beosztani.

Új számok:

  • 716a Lovrin-Nyerő
  • 711 -> 791 Nagykikinda-Nyerő.


Lugos-Marosillye és Temesvár-Máriaradna

Ezt a két vonalat átszervezzük a 710-es tartományból a 790-es tartományba. Az utolsó számjegyek nem változnak. A felszabaduló 712 és 713-as számokat később (lásd lejjebb) felhasználjuk.

Változások:

  • 712 -> 792 Lugos-Marosillye
  • 713 -> 793 Temesvár-Máriaradna


Brádi vonal és szárnyvonalai

A korábbi terv szerint az Arad-Brád vonal 737 számon futott volna, és szárnyvonalai 737a, 737b, 737c, 737e számmal kaptak volna helyet.
Ennél kedvezőbb elosztást sikerült elérni a vonalszámok átszervezése után. A fenti négy vonal különböző számokkal jobban elkülöníthető, ráadásul a nagyvasúti vonalak az új számokkal átkerültek a területre jellemzőbb 710-es tartományba, a menyházai kisvasút szintén a 710-es tartományban kap számot, míg a brádi kisvasút megkapta a 737-es számot.

Változások

  • 737 -> 711 Arad-Brád
  • 737a -> 712 Borosjenő-Csemő
  • 737b -> 713 Menyházai kisvasút
  • 737c -> 729 Brád-Déva
  • 737e -> 737 Brádi kisvasút


Lovrin-Zsombolya és Temesvár-Buziásfürdő számcsere

A 788 és 798-as vonalak egyszerűen számot cserélnek, így mindkettő szerencsésebb helyzetbe kerül: a 788 Lovrin-Zsombolya vonalra nem illik a 780-as tartománybeli szám, az a tartomány a Temesvártól délre lévő, a 780 Temesvár-Báziás vonal szárnyvonalait foglalja magába. A 798-as szám a 790-es tartományból való, ami pedig a 790 Szeged-Temesvár-Orsova vonal szárnyvonalait csoportosítja.

  • 788 -> 798 Lovrin-Zsombolya
  • 798 -> 788 Temesvár-Kissoda-Buziásfürdő


Térképes illusztráció

Színekkel jelölve az egyes tartományokat látható, hogy az átszámozás következtében összefüggőbb területeket határoznak meg az egyes vonalszámtartományok.

  • sárga: 710-es
  • zöld: 720-as
  • narancs: 730-as
  • piros: 780-as
  • kék: 790-es

Régi felosztás:



Az eddig tervezett vonalszámok
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]

Új felosztás:



Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


Bevezetve

A változásokat a mai nappal átvezettük a vonalszámtervezetünkben is.
A számozási térképet is frissítettük.
A számozás nagy mértékben érinti a rövidesen meghirdetésre kerülő 8. román ütem vonalait is, melyek immár az új számozással fognak a meghirdetésben szerepelni.