A szerbiai területek előkészítése
2012.06.29. 23:49
Szente-Varga Domonkos [szvdom], Várkonyi Tibor [VT22]
|
Mielőtt belevágunk egy újabb fejezetbe, áttekintettük a vonalszámtervezetünket, és néhány viszonylatot célszerűbbnek láttuk, ha módosítunk.
A módosítások figyelembevételével már meg is kezdtük az első szerbiai ütem feldolgozását, melyet terveink szerint rövidesen meg is hirdetünk. A szerbiai egykor magyar vasutakat négy ütemben tervezzük feldolgozni.
A korábban tervezett vonalszámok az alábbiak szerint módosulnak.
821 és 826
A két vonalat összevonjuk. A 826-os szám megszűnik, a Zombor-Hódság szakasz a 821-es vonal része lesz, mert ez volt az eredeti viszonylata a vasútnak. Ezzel együtt a Hódság-Gombos vonal nem lesz része a 821-es vonalnak.
Új viszonylatok tehát:
- 821 Zombor-Hódság-Gajdobra-Újvidék (módosul)
- 826 (megszűnik)
822 és 824
A Zombor-Apatin-Szond és a Szond-Hódság egy vonalba kerül, mert azonos társaság építette őket 2 év eltéréssel.
Apró érdekesség és bonyolítja a hálózatot, hogy a vonal végét átkötötték a szerbek Hódság-Kálvária állomásról Bácsordasra, de mára ez is megszűnt.
Új viszonylatok tehát:
- 824 Zombor-Apatin-Szond-Hódság (módosul)
- 822 Bácsordas-Palánka (módosul)
825 és 836
Szintén egy vasúttársaság építette, ezért célszerűnek találjuk egy vasútvonalban kezelni a Zombor-Cservenka-Kula-Új-Verbász valamint az Új-Verbász - Óbecse vonalakat.
Új viszonylatok tehát:
- 825 Zombor - Cservenka - Kula - Új-Verbász - Óbecse (módosul)
- 836 (megszűnik)
840 feldarabolása
A szerbek által egy vonalszám alatt kezelt Nagykikinda-Nagybecskerek-Pancsova viszonylatot eredetileg mi is egyben terveztük felvenni, 840-es számmal.
Vasúttörténeti okokból azonban most célszerűbbnek látjuk, ha mi ezt két külön viszonylatra bontjuk, mivel két független HÉV társaság üzemeltette az egyes szakaszokat:
- 840 Nagykikinda-Nagybecskerek (módosult)
- 841 Nagybecskerek-Pancsova (új szám)
854
Ez a szerbek által épített "új" viszonylat eddig nem szerepelt a tervünkben:
- 854 Pancsova-Belgrád (új szám)
A módosítások a cikk meghirdetésének időpontjában hatályba lépnek. A vasúti térképet is frissítettük a változtatásoknak megfelelően. A következő, első szerb ütem már az új számozást fogja használni.
|