Putnok
Kalo, 2007.09.24 11:45.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előtető alatt 2004 szeptember 17.-én, 11:26-kor.
|
|
|
Putnok
Kalo, 2007.09.24 11:42.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A putnoki állomás épülete hátúlról, előtte a sajóvelezdi autóbusz.
A kép 2003.dec.28.-án készült.
|
|
|
Mezőhídvég
Lokomotiv, 2007.09.23 15:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Lepsény-Dombóvár vonal legjobb példája a teljes magyar politikai elit képmutatásának. Ezt a vonalat több részletben zárták be.
1. Dombóvár-Tamási szakaszt az Antall-kormány alatt.
2. Tamási-Mezőhídvég között a Horn-kormány alatt állt le a forgalom.
3. Mezőhídvég-Enying-Lepsény között 1999-ben a jóságos Orbán-kormány állította le a közlekedést felújításra hivatkozva. Azóta is újítják. (Érdekes ennek fényében hallgatni a Fidesz siránkozását most a szárnyvonalakért...)
4. És hát ehhez a vonalhoz tartozott a Lepsény-Hajmáskér közötti rész is. Ezt idén csukták be.
Egyébiránt meg kell jegyezni, hogy ezen a vonalon életveszélyes volt a közlekedés a vége felé, főleg Dombóvár-Tamási között. Az ember néha azt hitte, hogy leugrik a vonat a vágányról.
Egyébkét Lepsény-Enying között van még teherforgalom,5 km/h az engedélyezett sebesség.
Az is érdekes, hogy ezen vonalon jártak a legtovább vonatpótló buszok (volt korábban olyan vonalbezárás, ahol nem is indultak MÁV-buszok)
2007-ben megszűntek ezek a vonatpótlók, pár hónapig a Gemenc és az Alba Volán a teljes vonalon közlekedtetett buszokat, de aug. 1-tól már csak az Alba Lepsény-Szabadhídvég között.
A mellékvonalakról általában: ezeket inkább teherforgalomra kellene használni, persze egy jelentős felújítás után, és olyan helyzetet kéne kialakítani, hogy az iparnak és a kereskedelemnek vasúton érje meg árut szállítani. A 49-es vonalra is nagy szüksége lenne a mezőgazdaságnak, hiszen a gabonát és a cukorrépát jelenleg bűzös LIAZ teherautók viszik Lepsénybe.
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:14.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászólásomat elrontottam. A javításom:>>Ha a Debrecen-Füzesabony vonalat megjavítanák...<<. Bocsánat a hibáért. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:11.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Debrecen-Füzesabonyt, ha felújítanák és villamosítanák, lehetne rajta közlekedtetni, távolsági gyorsvonatokat Debrecenből, Füzesabonyon át Budapest-Keleti pu.-ra is. Nem kellene annyit kerülni Nyíregyházán és Miskolcon keresztül. Sajnos ezt még nem valósították meg. (felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Ohat-Pusztakócs
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:05.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ohat-pusztakócs közigazgatásilag Hortobágyhoz tartozik, az állomás közelében található a párszáz lelkes kis falucska. Innen ágazik ki az Ohat-pusztakócs-Görögszállás-Nyíregyházavasútvonal is, amely már sajnos, eléggé elavult állapotban van. Debrecenbe, illetve Füzesabonyba kétóránként, Görögszállás irányába négyóránként (csak Tiszalökig) közlekednek a vonatok. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Hortobágyi Halastó
Felhõsi András Imre, 2007.09.22 18:55.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hortobágy-Halastón valamikor vasútállomás volt.A három vágányból az elsőt rakodásra, a másik kettőt személyszállításra használták. Akkor még hangosbemondó is volt. Mára az első két vágányt felszedték, csak az átmenő (harmadik) vágány maradt meg. A hangosbemondók eltűntek. A megállóhely közelében található a felújított kisvasút, ami gazdasági, illetve turisztikai célokra is szolgál. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
|
|
Sopron
Peron, 2007.09.22 14:12.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis kiegészités: 1977 ben nem lebonották, hanem a régit felrobbantották, amit már várt az új amit itt láthatunk.
A robbanás pedig egy gőzmozdony sipjára következett be...olvastam valahol...
Amugy gumi, egyáltalán nem sértesz meg szerintem semmit, nagyon jó kis állomás ez , és van hangulata :))
|
|
Balffürdő
Peron, 2007.09.22 14:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem szebbnek tünt mikor anno itt jártam....
|
|
Szárföld
Peron, 2007.09.22 14:01.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valóban régen 2vágányos volt...Idővel, mivel a forgalom elég nagy , lehet ujra 2vágányúsitják..1Xűbb, mint ha az egész vonalon 2vágányúsítanák...
|
|
Rábatamási
Peron, 2007.09.22 13:59.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2vágányos+1csonka van neki, és valoban valami uj téglaépülete van , nah jó nem ujszoval olyan szocreál vagy mi mint amit mondtál...
|
|
Farád
Peron, 2007.09.22 13:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig nagy a forgalma a GYSEV nek...idővel lehet újra állomássá épitik át Farádot is,meg Bágyogszovátot is...
Xűbb, mint az, hogy az egész vonalat 2vágányúsítják...
|
|
Gecse-Gyarmat
Régi_motoros, 2007.09.20 13:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az, hogy Gecse-Gyarmaton "álló" személyvonat nem pontos, mert itt épp bejár vagy indul (a magasperon ugyanis az állomásépület távoli oldalánál kezdődik). Se zárjelző se motorvezető nem látszik a kinagyított képen, ezért nem tudom, hogy ki vagy be. De erre a helyre személyvonat nem áll be.
|
|
Vasegerszeg
P, 2007.09.19 21:59.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legalább itt megy a vasút...
|
|
Pusztaszentmihályfa
P, 2007.09.19 21:58.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
DE valakinek érdeke az, hogy az eljutás ne vasúton történjen. De be kéne látni már, hogy ez nem helyes... Szerintem kellene valamit kezdeni ezzel a vonallal. Mondjuk felújítani és újraindítani. A teherforgalomnak is kéne... Nem tudom, hogyan lehetne elérni ezt...
|
|
Pusztaszentmihályfa
bzpluto, 2007.09.19 20:07.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még csak azt tudtam megnézni az Elvirán,hogy a legrövidebb menetidő 2:31 perc Dombóvártól Lepsényig - az is helyjegyköteles vonattal igénybe véve. Lehet,hogy el lehet jutni,de...
|
|
Vasegerszeg
Peron, 2007.09.19 19:33.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elhagyatott igaz, de gyönyörű környék...
gondolom ez egy kis falu...
|
|
Balmazújváros
Felhõsi András Imre, 2007.09.19 15:03.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás a Debrecen-Füzesabony vonal egyik igen fontos vasútállomása. A négy vágányból az elsőt és a negyediket teherszállításra, a második és harmadik vágányt személyszállításra használják. Átmenő vágány a harmadik. Ebben az évben (2007) indult be az ütemes menetrend, így Balmazújvárosra is 2 óránként Debrecen-Füzesabony, ill. Füzesabony-Debrecen viszonylatban járnak vonatok. A vonatok Balmazújvároson csatlakoznak. Továbbá munkanapokon 8:18-tól 16:18-ig kétóránként indulnak betétjáratok Debrecenből csak Balmazújvárosig. És onnan vissza. (Felhősi András Imre, Balmazújváros, 15 éves)
|
|
Budapest-Nyugati pu.
Dávid, 2007.09.19 06:47.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Nyugati pu. a kedvenc állomásom.
|
|
Csenger
fcs, 2007.09.18 12:06.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berci!
Csenger és Szatmárnémeti között két állomás volt: Óvári és Vetés
Mi csak Csengerig jutottunk el idén februárban.
|
|
Csenger
Blanár Berci, 2007.09.18 11:32.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szatmárnémetiig is voltak állomások? hol keresem őket
segítsetek
|
|
Siófok
Gashpy, 2007.09.17 22:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeslapon látható épület már az 1865/6-os átalakítás utáni állapot. Erzsébet királyné meghiúsult látogatása előtt végezték.
Jelenleg még nem tudom biztonsággal eldönteni, hogy 1861-es, vagy 1863-as az első állomás. Vannak források erre is, meg arra is.
|
|
Bölcske
alexejevics, 2007.09.17 21:02.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mondjuk engem kibírtak:-)
|
|
Ferihegy
Kenézy György, 2007.09.17 19:50.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átszalható 200 buszra elvisz Ferihegy 2A,2B Terminál. Vasútállomás van Ferihegy 1 -egyen Terminálnál van.
|
|
Pusztaszentmihályfa
P, 2007.09.17 19:24.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Majd, ha észreveszik, hogy kell, akkor elég sokba lesz újjáépíteni, drágább, mint most fenntartani, dehát bőség van...
|
|
Bölcske
szvdom, 2007.09.17 12:02.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak annyit tennék hozzá az előttem szólóhoz, hogy bár az épület valóban hihetetlen masszív, de ha széthordják, beázik, kiégetik a tartógerendát, ugyanúgy bedőlhet mint más épületek. Úgyhogy azért óvatosságra intek minden próbálkozót. :) (Főleg a fa lépcsők nem túl biztonságosak.)
|
|
Vitka
Robi, 2007.09.17 06:48.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha Vásárosnaményból elindulunk Mátészalka felé, az első állomás Vitka. Kb.3 km Naménytól.
|
|
Vásárosnamény külső
Robi, 2007.09.17 06:46.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás Vásárosnamény melltt van 5 km-re Nyíregyháza felé. Igazából nem is állomás, henm megálló.
|
|
Kocsord
siofok35, 2007.09.16 22:12.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
harminc...háromszáz ezer litér vízbül vonnya ki a Zokszigént... Teccikérteni????
|
|
Bölcske
alexejevics, 2007.09.16 22:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na, meteccett ez az épület ezért elmentem megnézni.
Mindenkinek ajánlom figyelmébe, nagyon szemre való, teljesen eredeti állapotban megmaradt III. osztályú felvételi épület. Sajnos eléggé szétverték már, de öröm az ürömben, h ennek köszönhetően mindenhová be lehet menni, még az emeletre is fel lehet mászni! S így elég jól áttekinthető az épület szerkezete: a forgalmi irodában még vannak bizber-nyomok, az emeleten meg némi bútort is fenthagytak még az ottlakók. Ki vannak téve ilyen, belépni tilos, meg életveszély táblák, de azzal nem érdemes foglalkozni, az épület elég masszív, úgyse dől rátok. Csak a padlón nagy számban heverő üvegszilánkokra érdemes odafigyelni...
Ha valaki kocsival megy oda, annak felhívom a figyelmét, hogy a térképek által jelölt utak egy része kocsival járhatatlan. A 6-os út felől Madocsa irányába érdemes elkanyarodni, aztán a falu kezdete után nem sokkal van egy elágazás, ami a vá-hoz vezet. Ha valaki nem találja, menjen Bölcskének, és onnan ágazzon el, ott már nehéz eltévedni:-)
|
|