|
Kalocsa Foktő iparvágány felújítása
2011.11.20. 11:10 - Sándor Antal [ROCOman]
Kalocsa-Foktő iparvágány felújítása 2011. szeptember 12-én kezdődött.
A 48-as rendszerű sínek kihordása után következett a régi pálya elbontása, amely nem volt egyszerű mivel a 34 kg-os síneket meg kellett menteni. Valamelyik kisvasútba majd be fognak épülni. A felbontott síneket sínenjáró kotró húzta fel az ideiglenes depó helyekre, ahonnan sínszállító TVG vitte Kalocsa állomásra ahol jelenleg is tárolva vannak.
Az ócska betonaljak egy Volvo és egy KCR-es tehergépkocsi közreműködésével kerültek be Kalocsára. Az alépítmény kialakítását
egy földmunkás alvállalkozó végezte, majd tömörítés, teherbírás mérés után került sor az új felépítmény megépítésére. Ez az Öregcsertő-Kalocsa szakasz építéséhez viszonyítva - ahol Platov daru fektetett és be lett hegesztve -, itt teljes egészében kézi erővel történt.
A betonaljakat szintén a KCR-es kocsi szállította ki. Ahogy haladt a pályaépítés mögötte már az új zúzottkő ágyazat készült, melyhez kaptunk kettő Faccpps sorozatú kocsit. Mozgatásuk TVG-vel, sínenjáróval történt.
A pálya szabályozásához azonban komoly gépek vonultak fel (ASA 141, AG 862, KIAG 653). Közben a gőzerővel folyt a biztosítóberendezés
kiépítése is. Új fénysorompót kapott az 51-es főút, valamint az elkerülő út is. (Képek és szöveg: Danyik Pál 2011. október)
Vissza a képriportokhoz
Kalocsa kiképző központ
![](kepek/p0032/p0032231.jpg)
A TüzÉp vágány kiágazása.
![](kepek/p0032/p0032232.jpg)
A HM csonkája a megállóhely előtt.
![](kepek/p0032/p0032234.jpg)
A megállóhely.
![](kepek/p0032/p0032235.jpg)
A megállóhely táblája.
![](kepek/p0032/p0032236.jpg)
A pálya a megállóhely után.
![](kepek/p0032/p0032237.jpg)
Néhol a sín is alig látszik.
![](kepek/p0032/p0032238.jpg)
A 48-as rendszerű sínek felrakása Kalocsa állomáson.
![](kepek/p0032/p0032239.jpg)
A sínek szállítása.
![](kepek/p0032/p0032240.jpg)
A sínek leosztása a vonalon.
![](kepek/p0032/p0032241.jpg)
A 17-18-as szelvényben lévő útátjáró átépítése.
![](kepek/p0032/p0032242.jpg)
A kis levelibéka jól bírta a gyűrődést.
![](kepek/p0032/p0032243.jpg)
A lekötött pálya az R250-es ívben.
![](kepek/p0032/p0032244.jpg)
A megállóhely peronszegélye útban volt, ezért el kellett bontani.
![](kepek/p0032/p0032245.jpg)
AG862 a 15-16-os szelvényben lévő R1600-as ívben.
![](kepek/p0032/p0032246.jpg)
AG862 az 51-es sz. főút előtt.
![](kepek/p0032/p0032247.jpg)
A felújított pálya a megállóhely peronja mellett.
![](kepek/p0032/p0032248.jpg)
A zúzottköves kocsik megrakása Kalocsán.
![](kepek/p0032/p0032249.jpg)
Kőszállító szerelvény a vonalon.
![](kepek/p0032/p0032250.jpg)
Nemrég itt még erdő volt.
![](kepek/p0032/p0032251.jpg)
A pálya építése a megállóhely kitérője előtt.
![](kepek/p0032/p0032252.jpg)
Sárrázó a 17-18-as szelvény útátjáróban.
![](kepek/p0032/p0032253.jpg)
Aljak összeszedése Volvóval.
![](kepek/p0032/p0032254.jpg)
ASA 141 a vonalon.
![](kepek/p0032/p0032255.jpg)
AG862 a megállóhely mellett.
![](kepek/p0032/p0032256.jpg)
Sínek bontása.
![](kepek/p0032/p0032257.jpg)
Vonat Kiképző központ mellett.
![](kepek/p0032/p0032258.jpg)
Zúzottkő ürítés.
![](kepek/p0032/p0032259.jpg)
Gépi bozótirtás.
![](kepek/p0032/p0032261.jpg)
KIAG 653 az elkerülő út előtt.
|