|
Kalocsa Foktő iparvágány felújítása
2011.11.20. 11:10 - Sándor Antal [ROCOman]
Kalocsa-Foktő iparvágány felújítása 2011. szeptember 12-én kezdődött.
A 48-as rendszerű sínek kihordása után következett a régi pálya elbontása, amely nem volt egyszerű mivel a 34 kg-os síneket meg kellett menteni. Valamelyik kisvasútba majd be fognak épülni. A felbontott síneket sínenjáró kotró húzta fel az ideiglenes depó helyekre, ahonnan sínszállító TVG vitte Kalocsa állomásra ahol jelenleg is tárolva vannak.
Az ócska betonaljak egy Volvo és egy KCR-es tehergépkocsi közreműködésével kerültek be Kalocsára. Az alépítmény kialakítását
egy földmunkás alvállalkozó végezte, majd tömörítés, teherbírás mérés után került sor az új felépítmény megépítésére. Ez az Öregcsertő-Kalocsa szakasz építéséhez viszonyítva - ahol Platov daru fektetett és be lett hegesztve -, itt teljes egészében kézi erővel történt.
A betonaljakat szintén a KCR-es kocsi szállította ki. Ahogy haladt a pályaépítés mögötte már az új zúzottkő ágyazat készült, melyhez kaptunk kettő Faccpps sorozatú kocsit. Mozgatásuk TVG-vel, sínenjáróval történt.
A pálya szabályozásához azonban komoly gépek vonultak fel (ASA 141, AG 862, KIAG 653). Közben a gőzerővel folyt a biztosítóberendezés
kiépítése is. Új fénysorompót kapott az 51-es főút, valamint az elkerülő út is. (Képek és szöveg: Danyik Pál 2011. október)
Vissza a képriportokhoz
Kalocsa kiképző központ
A TüzÉp vágány kiágazása.
A HM csonkája a megállóhely előtt.
A megállóhely.
A megállóhely táblája.
A pálya a megállóhely után.
Néhol a sín is alig látszik.
A 48-as rendszerű sínek felrakása Kalocsa állomáson.
A sínek szállítása.
A sínek leosztása a vonalon.
A 17-18-as szelvényben lévő útátjáró átépítése.
A kis levelibéka jól bírta a gyűrődést.
A lekötött pálya az R250-es ívben.
A megállóhely peronszegélye útban volt, ezért el kellett bontani.
AG862 a 15-16-os szelvényben lévő R1600-as ívben.
AG862 az 51-es sz. főút előtt.
A felújított pálya a megállóhely peronja mellett.
A zúzottköves kocsik megrakása Kalocsán.
Kőszállító szerelvény a vonalon.
Nemrég itt még erdő volt.
A pálya építése a megállóhely kitérője előtt.
Sárrázó a 17-18-as szelvény útátjáróban.
Aljak összeszedése Volvóval.
ASA 141 a vonalon.
AG862 a megállóhely mellett.
Sínek bontása.
Vonat Kiképző központ mellett.
Zúzottkő ürítés.
Gépi bozótirtás.
KIAG 653 az elkerülő út előtt.
|