Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Drégely

2014.01.30. 06:53 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.11.20.

Vissza a képriportokhoz

Drégely


A vasúti pálya ezen szakaszán erős ívet vesz, így kerüli meg a falut, melynek keleti oldalán halad el a vasút. A pálya a falu és a falun túl lévő hegyek közé van beszorítva, Nagyoroszi felől a pálya egyik oldalán támfallal kiépített nagy bevágásban közeledik a megállóhoz. A felvételi épület bővített őrház, mely hála istennek átvészelte a történelem viharait, és csak az épület pályára merőleges tengelyű blokkjának pálya felőli ablakát alakították át, valamint a vakolatdíszek tűntek el. A növényzet, a peron kialakítása (padok, virágoskert) kellemes falusi megállóhely hangulatát áraszt, ebben szerepet játszik az eredeti "Drégely" állomástábla is. A képen az épület látható Nagyoroszi (Vác) felől érkezve.


Közúti átjárót is van a megállóban, mely érkezésünkkor még kézi vezérlésű sorompóval biztosított volt, azonban már ekkor kiépítés alatt volt a mostani, fénysorompós biztosítás, melyhez a vasúti járművek számára fedezőjelzőt is telepítettek mindkét irányból, előjelzőkkel. A peron az út mindkét oldalán megvan, de a megszokott hosszabb, akár hat kocsis Bz szerelvények csak úgy tudnak helyesen megállni, ha mindkét oldali peront igénybe veszik. Ezért aztán ha vonat jön erre, akkor bizony percekig le van engedve a sorompó rúdja, és csak akkor nyílik ismét fel, ha mindenki felszállt és leszállt és a vonat továbbhaladt. A képen a megálló látható a támfal tetejéről, Drégelypalánk (Balassagyarmat) felé tekintve.


Drégelypalánk felől közelítve


Látkép Nagyoroszi (Vác) felé a támfal tetejéről


Hatkocsis Bz szerelvény indul tovább Nagyoroszi felé


Drégelypalánk felé közúti híd a pálya felett


A képen még megvan a régi sorompó


Bekukkantva a kertbe találunk egy régi mellékhelység épületet, illetve hátul az udvarban egy kisebb melléképületet is.


Ez a kép jól összefoglalja a megállót. A falu az úton elindulva balra található.


Főhomlokzat. Kétféle állomásnév táblája is van a megállónak, egy régi, fehér alapon fekete hosszúkás betűkkel írt, de van egy lemezdoboz, elől a betűk kivágva, este kivilágítható volt.


Érkezés a megállóba Nagyoroszi (Vác) irányából


Ez a kép a domboldalból készült, Drégelypalánk (Balassagyarmat) felé tekintünk


A sorompó mellől ha bekukkantunk a kertbe, láthatjuk az őrház jellegzetes, hátsó padláslépcsőjét is.


Az épület előtt a frissen telepített fénysorompó vezérlődoboza, vonali telefonnal, erre utal az oldalán olvasható fekete alapon fehérrel írt "T" betű.


Az épület pályával merőleges tengelyű blokkjában helyezkedik el a forgalmi iroda és a váróterem a jegypénztárral.


Bz szerelvény a megállóban


A vonat Vác felé halad tovább


Látkép Nagyoroszi (Vác) felől


Látkép Vác felé, a képen látszik a magas támfal is, a növényzetet nemrég pucolták le a domboldalról


Ez pedig már a támfal mellől készült kép, az ív után egy egyenes szakasz következik Nagyoroszi felé


Magaslati kép a támfal tetejéről szintén Nagyoroszi irányába tekintve


A megálló.


Jobbra a felvételi épület lóg be, előttünk az útátjáró


A közút itt bizony már csak földút: mögöttünk a falu mindössze néhány épülete található már csak


Ezekre a házakra gondolok. Ahogy a korlátból is látszik, a kép a peronról készült.


Házak a peron mellett


Mit látunk Nagyoroszi felé fordulva


Az újonnan telepített fedezőjelző: van rajta hívójelzésre alkalmas kiegészítő jelző, sőt a hátán lévő, ellentétes irányba fordított jelzőlappal hívójelzés feloldása jelzés is adható, ha a szemközti irányból kellett hívójelzést adni a túloldali fedezőjelzővel.


Mégegy sorompós kép


A falu felől közelítve a megállót


A Drégelypalánk felé eső perondarab


A pálya így folytatódik Drégelypalánk (Balassagyarmat) felé


Ez pedig már a nyílt vonali pálya a megálló előtt Drégelypalánk felől közeledve


Ugyanez a szakasz, csak fölközeli szemszögből. A képen a fedező jelző előtti ismétlőjelző látható, melyre az erős ív miatt van szükség.


Nyíltvonali pálya Drégelypalánk irányába, a híd előtt még elkezd lejteni a pálya, és egy erős bevágásban ereszkedik lefelé. A vágánytól balra háttal álló kétfényű jelző a megállóban lévő fedezőjelző előjelzője, a híd mögötti alak előjelző (sárga téglalap fehér kerettel) viszont már Drégelypalánk bejárati jelzőjének előjelzője, amely a "főjelzőn megállj jelzés várható" jelzést mutat, és csak a tetej látszik.


Kicsit közelebb érve a hídhoz a bevágás egyre mélyebb. A híd alatt áthaladva az előjelző után a pálya bal kanyart vesz Drégelypalánk felé.


Drégelypalánk felé tekintünk, mögöttünk a kezdődő ívet követkve Drégely megállóhelyre érkezhetünk.


A híd fölötti erdős mezős domboldal már határeset: valahol ott húzodik a magyar-szlovák határ.


A hídról vissza Drégely (Vác) irányába tekintünk.


A híd alatt



Vissza a képriportokhoz
Főoldalra