|
Kemence
2014.01.30. 05:53 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók: Chikán Gábor
Vissza a képriportokhoz
Kemence

Kemence állomás a Kemencei Erdei Múzeumvasút kiinduló, központi állomása és egyben műszaki bázisa is. Itt található a vontatási telepként szolgáló kétvágányos mozdonyszín, valamint az egykori kovácsműhelyből kialakított múzeumépület, amely egyben felvételi épületként is szolgál. Az állomáshoz tartozik még egy volt szociális épület, amely ma ugyanebben a funkcióban a vasút személyzetét szolgálja. Személyszállítást ez a vasút csak a 2000. július 29-i újranyitása óta végez, akkor kérszült el valamennyi utasforgalmi létesítmény is. A működtetést a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület végzi, kizárólag önkéntes személyzettel. Az állomáson megtekinthető egy kisebb járműkiállítás is, az élő vágányzaton el nem férő, és amúgy is kevésbé használható járművek külön kiállítóvágányokon tekinthetők meg. A képen a vasúti múzem épülete látható, amely egyben a felvételi épület is

A vágányhálózat különleges, ritka módon kizárólag csonkavágányokból áll, szám szerint 6-ból. Mivel ezek nem is egymás mellett helyezkednek el, így a vágányok számozása is csak hosszabb itt tartózkodás után válik egyértelművé. Az első vágány valójában az állomás területén (V-betűs jelzőn) kívül ágazik ki, a már alig-alig működő fatelep területére vezet, egykor azon szállították be az erdőből a fát. Ma a vasút romos járművei állnak rajta. A hagyományos értelemben vett körüljárási lehetőség híján a közelekdés is érdekes az állomáson: a beérkező szerelvény az ún. leszálló-peronnál áll meg, majd a leakasztott mozdony félreáll a vontatási telep vágányaira. Utána a kocsikat a személyzet részben kézi erővel, részben a lejtő kihasználásával begurítja a felszálló peron mellé. A felvételen személyvonat érkezése látható a felszálló peronhoz a kisvasút napján

Kiállított csillék

Rajtol a futóverseny a kisvasút napján

Teherkocsik

Kihaladó rakott személyvonat felülről

A fűtőház és indulási peron

A felvételi épület és múzeum (jobbra), az indulási peron, és mögötte a fűtőház az emelődaruval

2111,0001 személykocsikat tolat a kisvasút napján

A kisvasúti napján kívül is megtöltik az utasok a személyvonatokat

Ezt látni a vonatból az indulás irányába, balra a felvételi épület sarka látható

Vágányfektetés

Kemence új IV. vágánya

Vágányfektetés

Leszállóperon szegélye

Épülő leszállóperon

Peronépítés - Tófeji Mária felvétele

Peronépítés

Szociális épület, előttünk kiállított teherkocsik

A szociális épület (jobbra távol) és a fatelep (balra)

A kisvasút napjának vendégei

Érkezés Kemencére vasúton: a képen a fatelepre vezető vágány kiágazása (balra látható), a váltó állásának megfelelően mi a nyitott kapun keresztül a pályaudvar felé tartunk.

A macska nézi a mozdonyokat

Fényes sínek

Tengelyek

Szegiből kapott népeskocsi

2244,4105 személykocsival

Mozdonyok a fűtőház előtt

A fűtőház belseje

3238,9001

Macska EL-9-cel

Indulásra kész személyvonat a felvételi épület előtt

Fakéz kupa, elmélet

A pályaudvar képe a kijárat felé

Betonozás

Utazás motorkocsikkal

Személyzeti csoportkép a 2003-as kisvasút napján

Macska

Vonat indul

G414,0001

Macskánk pihenőben a sínek között

Járműbemutató

Vigyázz, ha a futómacska üzemel!
|