|
Leányvár
2014.01.30. 06:02 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.03.19.
Vissza a képriportokhoz
Leányvár
II. osztályú felvételi épület, levakolva, lecsupaszítva. Az ablakokat hangsúlyozó téglaburkolatú boltívek illetve az emeletnél lévő vízszintes tégla osztópárkány hiánya teljesen megváltoztatja az épület képét. Az állomás négyvágányú, az első vágányon hídmérlege is van (volt). Mindkét végén van bakterház (későbbi építésűek), illetve három őrház is található az állomáson és környezetében. (2012.07.22.)
A teljes állomás látképe a Dorog (Esztergom) felőli végéből. A harmadik vágány az állomás átmenő vágánya, vonatkeresztezések előfordulnak itt is. Utasperon csak a második és a harmadik vágányhoz tartozik. Az első vágánynak egyik végén sincs kijárati jelzője. Jobbkéz felől, közel ehhez a végéhez az állomásnak, található a felvételi épület, és mögötte van a falu közvetlenül.
Az állomás Dorog (Esztergom) felőli kijárata bakterházzal
Desiro érkezik Piliscsaba (Budapest) felől, még az állomás előtti szakaszon
Váltók a piliscsabai (Budapest felőli) végen
Őrház és pályát keresztező patak a piliscsabai kijárat után
A dorogi kijáratnál lévő őrház
Az állomásépület az utca felől
Az állomásépület a peronról nézve
A felvételi épület állomás felőli homlokzata
Állomásépület az utca felől
Állomásépület a peronről nézve
A pálya mentén eltávolodva Dorog (Esztergom) irányába, visszatekintve az épületet ilyennek láthatjuk
A Dorog felőli váltókörzetből a felvételi épület
Őrház a dorogi kijáratnál: ma magánlakás
A dorogi kijáratnál lévő őrház és kertje
Visszatekintés az állomásra Dorog felőli végéből
Kijárat Dorog (Esztergom) irányába: a pálya egy rövid bal ívvel indul
Bejárat Dorog felől
A dorogi végen lévő bakterház
Kijárat Piliscsaba (Budapest) felé
Az állomás Dorog felőli bejárati jelzőjéig gyengén emelkedik a pálya, majd onnan lejtő következik
A teljes állomás képe a Dorog (Esztergom) felőli végéből
Őrház az állomás mentén, a negyedik vágány mellett, ma szintén magánlakás
Az állomáson lévő őrház és kijárat Piliscsaba (Budapest) felé
Az állomás területén lévő őrház
Az állomás területén lévő őrház a negyedik vágányon kívül
A mérleg és a rakodó
A mérleg és kifosztott mérlegháza
A mérlegház: még az alak hídmérlegjelző megvan
Hiányzó ablaküvegek a pálya felé néző panorámaablakban
A mérlegházon belül
A mérlegszerkezet maradványai
Kilátás a mérlegházból
A mérleg az első vágányon: látkép Piliscsaba (Budapest) felé
Az állomás Piliscsaba felőli vége
Piliscsaba felőli váltókörzet és a hozzá tartozó, használaton kívüli bakterház
Piliscsaba felé a pálya egy egyenes, emelkedő szakasszal folytatódik, majd a végén bal kanyart vesz
Az állomás képe a piliscsabai végéből
A piliscsabai végen található bakterház 1.
A piliscsabai végen található bakterház 2.
A pálya Piliscsaba (Budapest) felé
A Piliscsaba felé eső őrház és a mellette található patak hídja
Őrház melléképületekkel: ma már ez is magánlakás
Őrház melléképületekkel a pályáról nézve
Desiro érkezik Piliscsaba (Budapest) felől
Az őrház tetejének fa szerkezete még eredeti
Az őrház és a bejárati jelző Piliscsaba (Budapest) felől
Desiro áthalad a kishídon
Az őrház mellett elterülő lápos területen áll a víz
Vastag törzsű fűzfák meredeznek a vízből
A lápos terület a pálya melett
Láp
Fűzfák a lápban
Fűzfák
Összkép: a Piliscsaba felőli bejárat
A megállj jelzés minden sinen guruló jármű számára érvényes
Ez a bejárat képe az állomás felől
Bejárati jelző és az őrház (Piliscsaba (Budapest) felőli vég)
Az állomás képe Piliscsaba felől érkezve
Az állomás képe Dorog (Esztergom) felé nézve
Kijárati jelző a Dorog felőli végen, negyedik vágány
Desiro indul tovább Dorogra
Vágányok az állomáson
Ez a Desiro most érkezik Leányvárra Piliscsaba (Budapest) felől
A váltóktól még messze van a peron: egy kicsit gyorsítunk, ahogy azt a meleg hullámzó levegő is mutatja a vonat tetején
|