|
Ózd
2014.01.30. 06:16 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.03.18.
Vissza a képriportokhoz
Ózd
![](kepek/p0001/p0001752.jpg)
Ötvágányú állomás, az Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal végállomása. Habár régen létezett egy terv, mely szerint kibővítik a vonalat, ez sosem valósult meg, innen ma sem vezetnek tovább a vágányok. A felvételi épület eredeti alakjában, jó állapotban maradt meg.
Fotó: 2009.08.06.
![](kepek/p0001/p0001753.jpg)
Az állomásépülettel szemben az ötötdik vágány kerítésén túl több mint száz éve épült gyáregység, az Ózdi Acélművek látható. A gyáregység nagyon jó vasúti kapcsolattal rendelkezik. A felvételen az állomás végpont felőli kijárata látható, a vasútvonal legvége a gyár iparvágányainak gyűjtőpontja.
![](kepek/p0001/p0001754.jpg)
Felvételi épület személyvonattal.
![](kepek/p0001/p0001755.jpg)
Felvételi épület hátulról.
![](kepek/p0001/p0001756.jpg)
Tolatás M44-essel.
![](kepek/p0001/p0001757.jpg)
Látkép a gyár bejáratából.
![](kepek/p0001/p0001758.jpg)
Látkép Center (Miskolc) felől érkezve
![](kepek/p0001/p0001759.jpg)
A felvételi épület vágányok felőli homlokzata. A fényképezésben akadályt jelent a kerítés, mely az állomást választja el a gyárépületektől, ennél hátrébb nem sikerült araszolni: a kép a kerítésnek dőlve készült.
![](kepek/p0001/p0001760.jpg)
Az épület jobb felének főhomlokzata. Jobbra Miskolc felé juthatunk, míg balra nincs tovább.
![](kepek/p0001/p0001761.jpg)
Rakodó a felvételi épület mellett szorosan helyezkedik el.
![](kepek/p0001/p0001762.jpg)
A felvételi épület háta: itt egy buszfordulót találhatunk.
![](kepek/p0001/p0001763.jpg)
Ez a személyszállító vonat Miskolcról érkezett. Egy hosszabb tartózkodás után visszaindul Miskolc felé.
![](kepek/p0001/p0001764.jpg)
Kereszthajó homlokzata (utca felől).
![](kepek/p0001/p0001765.jpg)
A felvételi épület a gyár vasúti kapujából.
![](kepek/p0001/p0001766.jpg)
Forgalmi iroda bejárata.
![](kepek/p0001/p0001767.jpg)
Emléktábla az állomásépület falán.
![](kepek/p0001/p0001768.jpg)
Az állomás kijárata a gyáregység felé: csak a második és harmadik vágányok folytatódnak.
![](kepek/p0001/p0001769.jpg)
A régi gyárkémény látszik csak a csövektől: körülbelül az a központja a régi épületek csoportjának.
![](kepek/p0001/p0001770.jpg)
Az állomás képe nagyjából a geometriai középből a gyárbejárat irányába.
![](kepek/p0001/p0001771.jpg)
Nos igen: az acélmű nem csak az állomás egyik oldalán foglal területeket: az állomás utca felőli oldalán (az utca túloldalán) találjuk ezt a nagy méretű hűtőtornyot. A furcsa az az egészben, hogy ez az egész ipartelep a város szivében található.
![](kepek/p0001/p0001772.jpg)
Kijárat Center (Miskolc) felé. Gyalogos felüljáró és közúti átkelőhely található itt tekerős sorompóval. Az átmenő vágány a kettes, ebből lesz később vonali vágány, azonban a kerítés mögül egy iparvágány simul a fővonali vágány mellé, mely egészen Center fűzi fel az Ózdtól északkeletre fekvő gyárakat.
![](kepek/p0001/p0001773.jpg)
Kézi állítású váltók a Center felőli váltókörzetben.
![](kepek/p0001/p0001774.jpg)
A gyalogos felüljárót ma már a gyalogosok rossz állaga miatt nem használhatják.
![](kepek/p0001/p0001775.jpg)
Az állomás képe a raktár mellől a Center (Miskolci) kijárat irányába.
![](kepek/p0001/p0001776.jpg)
A gyalogos felüljáróról: az állomás mellett balra a gyártelep, mögötte a panelházak a város központjában, a kép jobb szélén a nagy kémény is látszik.
![](kepek/p0001/p0001777.jpg)
Ez pedig a vonali vágány az utolsó kitérő után, ahogy Center (Miskolc) felé eltávolodunk az állomástól. Tőle jobbra jól látszik az iparvágány, amiről az előbb beszéltem.
![](kepek/p0001/p0001778.jpg)
Érkezés Miskolc felől a vonali vágányon. Az iparvágányon épp az A25-036 Bobo mozdony végez tolatást.
![](kepek/p0001/p0001779.jpg)
Az állomás melletti kolónia: Velence. Ózd nem annyira a szépségéről híres város sajnos, főleg a sok panel miatt, egy ilyen látvány üdítő élmény arrafelé.
![](kepek/p0001/p0001780.jpg)
Balra: vonali vágány az állomás végéből indul Miskolc irányába, jobbra iparvágány tolatómozdonnyal.
|