|
Tolmács
2014.01.30. 06:35 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.11.01.
Vissza a képriportokhoz
Tolmács
![](kepek/p0004/p0004597.jpg)
A felvételi épület már akkor is elhagyatott volt, de nem volt rossz állapotban.
![](kepek/p0004/p0004598.jpg)
Tolmács állomás Diósjenő felől. A vonalbezárás előtt már csak az átmenő, második vágányt használták.
![](kepek/p0004/p0004599.jpg)
Az állomás Rétság felől
![](kepek/p0004/p0004600.jpg)
Ilyen a táj: közeli domboldal
![](kepek/p0004/p0004601.jpg)
Utca felőli oldal
![](kepek/p0004/p0004602.jpg)
Mellékhelység a fenyők alatt
![](kepek/p0004/p0004603.jpg)
Személyvonat Diósjenő felé
![](kepek/p0004/p0004604.jpg)
A felvételi épület Diósjenő felől. A kép szélén látszik a rakodó is, szélén a lépcsővel és az előtte álló vágányzáró sorompó
![](kepek/p0004/p0004605.jpg)
A felvételi épület utas felőli oldala. A három fa őszi lombja teljesen eltakar mindent, még a vágányokat is. Hangulatos összhatást kelt, tökéletesen passzol a nyugodt, csendes környékbe.
![](kepek/p0004/p0004606.jpg)
Mégegyszer a felvételi épület
![](kepek/p0004/p0004607.jpg)
A felvételi épület az utca felől. Ez az utas oldali rész, a nyitott ajtó a váróteremé. Az épület másik oldalán, ahol a padlásfeljárót is találjuk, szolgálati lakás.
![](kepek/p0004/p0004608.jpg)
A lakás felőli oldal kertje el van kerítve. A képen jól látható a régi vasúti épületekre oly jellemző padláslépcső.
![](kepek/p0004/p0004609.jpg)
A Diósjenő felőli váltókörzet és a felvételi épület
![](kepek/p0004/p0004610.jpg)
Rétság (Romhány) felől az állomás első vágányán állva. A rakodón fű nő. A képen a felvételi épület a fenyő mögött rejtőzik. Látszik, hogy a két vágány között lévő peron milyen rövid.
![](kepek/p0004/p0004611.jpg)
A egykori személypénztár ablaka a váróteremben
![](kepek/p0004/p0004612.jpg)
A rakodó. Romhány felé tekintünk a peronról
![](kepek/p0004/p0004613.jpg)
Diósjenő felé indulva az útátjárót követően találjuk a kémiai gyár kiágazó iparvágányát. A háttérben az állomás bejárati jelzője, mely árbocának hátulján látható, fehér alapon fekete pont jelzi: ezt a jelzőt nem kezelik, mindig szabad jelzést mutat.
![](kepek/p0004/p0004614.jpg)
Az állomás Rétság (Romhány) felőli vége
![](kepek/p0004/p0004615.jpg)
A Rétság felőli váltókörzet
![](kepek/p0004/p0004616.jpg)
Ennyi az állomás. A képen Rétság felé tekintünk, a jobb oldalon a második, a bal oldalon a két vágányzáró sorompóval biztosított első vágány, az utasperon, sőt a háttérben a fák között megtaláljuk a szabad jelzést mutató bejárati alakjelzőt is.
![](kepek/p0004/p0004617.jpg)
A vágány Romhány felé. Az egész vonalon a bezárás előtt 20km/h volt az engedélyezett legnagyobb sebesség, de a képen is látható girbegurba síneken túl talán komolyabb gondot okozott a pályába szétmálló fatalpfák nagy százaléka
![](kepek/p0004/p0004618.jpg)
Szintén a nyíltvonali pálya Rétság felé, de már távolabb. Háttal az állomás bejárati jelzőjének előjelzőjét látjuk.
![](kepek/p0004/p0004619.jpg)
Az állomás előjelzője Rétság felől közeledve.
![](kepek/p0004/p0004620.jpg)
Diósjenő felé indul tovább a romhányi személyvonat. Háttérben az útátjáró fényjelzői láthatók
|