Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


Képriportok
Cikkek
  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Tolmács

2014.01.30. 06:35 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Fotók dátuma: 2005.11.01.

Vissza a képriportokhoz

Tolmács


A felvételi épület már akkor is elhagyatott volt, de nem volt rossz állapotban.


Tolmács állomás Diósjenő felől. A vonalbezárás előtt már csak az átmenő, második vágányt használták.


Az állomás Rétság felől


Ilyen a táj: közeli domboldal


Utca felőli oldal


Mellékhelység a fenyők alatt


Személyvonat Diósjenő felé


A felvételi épület Diósjenő felől. A kép szélén látszik a rakodó is, szélén a lépcsővel és az előtte álló vágányzáró sorompó


A felvételi épület utas felőli oldala. A három fa őszi lombja teljesen eltakar mindent, még a vágányokat is. Hangulatos összhatást kelt, tökéletesen passzol a nyugodt, csendes környékbe.


Mégegyszer a felvételi épület


A felvételi épület az utca felől. Ez az utas oldali rész, a nyitott ajtó a váróteremé. Az épület másik oldalán, ahol a padlásfeljárót is találjuk, szolgálati lakás.


A lakás felőli oldal kertje el van kerítve. A képen jól látható a régi vasúti épületekre oly jellemző padláslépcső.


A Diósjenő felőli váltókörzet és a felvételi épület


Rétság (Romhány) felől az állomás első vágányán állva. A rakodón fű nő. A képen a felvételi épület a fenyő mögött rejtőzik. Látszik, hogy a két vágány között lévő peron milyen rövid.


A egykori személypénztár ablaka a váróteremben


A rakodó. Romhány felé tekintünk a peronról


Diósjenő felé indulva az útátjárót követően találjuk a kémiai gyár kiágazó iparvágányát. A háttérben az állomás bejárati jelzője, mely árbocának hátulján látható, fehér alapon fekete pont jelzi: ezt a jelzőt nem kezelik, mindig szabad jelzést mutat.


Az állomás Rétság (Romhány) felőli vége


A Rétság felőli váltókörzet


Ennyi az állomás. A képen Rétság felé tekintünk, a jobb oldalon a második, a bal oldalon a két vágányzáró sorompóval biztosított első vágány, az utasperon, sőt a háttérben a fák között megtaláljuk a szabad jelzést mutató bejárati alakjelzőt is.


A vágány Romhány felé. Az egész vonalon a bezárás előtt 20km/h volt az engedélyezett legnagyobb sebesség, de a képen is látható girbegurba síneken túl talán komolyabb gondot okozott a pályába szétmálló fatalpfák nagy százaléka


Szintén a nyíltvonali pálya Rétság felé, de már távolabb. Háttal az állomás bejárati jelzőjének előjelzőjét látjuk.


Az állomás előjelzője Rétság felől közeledve.


Diósjenő felé indul tovább a romhányi személyvonat. Háttérben az útátjáró fényjelzői láthatók



Vissza a képriportokhoz
Főoldalra