|
Partfal megcsúszás helyreállítása Balatonakarattyán
2015.12.25. 09:19 - Sándor Antal [ROCOman]
Az észak-balatoni (29sz.) vasútvonal Balatonakarattya-Balatonkenese közötti szakasza a magas löszpart miatt kritikus része a vonalnak. A partfal már többször megcsúszott, utoljára 2010 nyarán amikor ideiglenes megoldásként két P24 típusú hídprovizóriumot építettek be, a 336-337szelvényben a forgalom biztosítása érdekében. Az alépítmény végleges helyreállítására 2013 tavaszán került sor. A megcsúszott partfalat egy vasbeton cölöpsorral, melyeket felülről egy vasbeton fejgerenda fog össze, stabilizálták. Ehhez a munkafolyamathoz még nem kellett vágányzár. A partfalba egy komoly víztelenítő táró is kiépült. Ezután került sor a töltés visszabontására az új töltés és a vasúti pálya visszaépítésére. A munkálatok folyamatos éjjel-nappali vágányzár keretében zajlottak 2013.03.27-től 2013.04.20-ig. A pálya elbontására egy nap a visszaépítésére négy nap állt rendelkezésre. A többi idő az alépítményi munkákra ment el. Az elkészült pályán újra 50km/óra sebességgel lehetett haladni. Sebességemelésre a pályageometriai viszonyok miatt nincs lehetőség. A vasúti pályára a partfal stabilitásának ellenőrzésére mozgásérzékelőket szereltek. A képek elsősorban a pálya bontását és visszaépítését mutatják be. (Képek és szöveg: Danyik Pál)
Vissza a képriportokhoz
Balatonakarattya

A két hídprovizórium melyeken 20-as sebességkorlátozás volt.

Készülnek a cölöpök.

A vágányzár első napja a tavaszi télben.

Az utolsó előtti szerelvénymenet.

Az utolsó személyszállító vonat.

Balatonakarattya mh. Az első átszállásos vonat.

Megkezdődik a provizórium bontása.

Amely szép lassan megkopaszodik.

A betonaljak kideponálása.

A pályától megfosztva darura várva.

A zúzottkő ágyazat kideponálása.

A 130 tonnás daru nekikészül a műveletnek.

Megemelkedik az első provizórium.

Óvatos kifordulás.

Az első megvan.

A provizórium a helyén van.

Épül az új alépítmény.

Az új töltés. Már csak néhány simítás van hátra.

Készül az új zúzottkő alsó ágyazat.

A zúzottkő alsó ágyazat behordva.

És megtömörítve.

A betonaljak behordása sínenjáróval.

23.a sinek behuzasa

A sínek behúzása.

Minden készen áll a pálya lekötésére.

A felépítmény lekötése a végéhez közeledik.

26. a felso agyazatot szinten a sinenjaro keszitette el.

A felső ágyazatot szintén a sínenjáró készítette el.

A pálya szabályozását a Vasúttecnika Kft UNIMAT aláverője végezte.

Munkában az ágyazatrendező.

És elkészült a mű!

Az egyik mozgásérzékelő.

Az első vonat a helyreállított pályaszakaszon melyet a

MÁVKERT permetező vonata követett.

Az új töltésoldal a Balaton felől.

A vasbeton fejgerenda a Gabion fallal.
|