|
Partfal megcsúszás helyreállítása Balatonakarattyán
2015.12.25. 09:19 - Sándor Antal [ROCOman]
Az észak-balatoni (29sz.) vasútvonal Balatonakarattya-Balatonkenese közötti szakasza a magas löszpart miatt kritikus része a vonalnak. A partfal már többször megcsúszott, utoljára 2010 nyarán amikor ideiglenes megoldásként két P24 típusú hídprovizóriumot építettek be, a 336-337szelvényben a forgalom biztosítása érdekében. Az alépítmény végleges helyreállítására 2013 tavaszán került sor. A megcsúszott partfalat egy vasbeton cölöpsorral, melyeket felülről egy vasbeton fejgerenda fog össze, stabilizálták. Ehhez a munkafolyamathoz még nem kellett vágányzár. A partfalba egy komoly víztelenítő táró is kiépült. Ezután került sor a töltés visszabontására az új töltés és a vasúti pálya visszaépítésére. A munkálatok folyamatos éjjel-nappali vágányzár keretében zajlottak 2013.03.27-től 2013.04.20-ig. A pálya elbontására egy nap a visszaépítésére négy nap állt rendelkezésre. A többi idő az alépítményi munkákra ment el. Az elkészült pályán újra 50km/óra sebességgel lehetett haladni. Sebességemelésre a pályageometriai viszonyok miatt nincs lehetőség. A vasúti pályára a partfal stabilitásának ellenőrzésére mozgásérzékelőket szereltek. A képek elsősorban a pálya bontását és visszaépítését mutatják be. (Képek és szöveg: Danyik Pál)
Vissza a képriportokhoz
Balatonakarattya
A két hídprovizórium melyeken 20-as sebességkorlátozás volt.
Készülnek a cölöpök.
A vágányzár első napja a tavaszi télben.
Az utolsó előtti szerelvénymenet.
Az utolsó személyszállító vonat.
Balatonakarattya mh. Az első átszállásos vonat.
Megkezdődik a provizórium bontása.
Amely szép lassan megkopaszodik.
A betonaljak kideponálása.
A pályától megfosztva darura várva.
A zúzottkő ágyazat kideponálása.
A 130 tonnás daru nekikészül a műveletnek.
Megemelkedik az első provizórium.
Óvatos kifordulás.
Az első megvan.
A provizórium a helyén van.
Épül az új alépítmény.
Az új töltés. Már csak néhány simítás van hátra.
Készül az új zúzottkő alsó ágyazat.
A zúzottkő alsó ágyazat behordva.
És megtömörítve.
A betonaljak behordása sínenjáróval.
23.a sinek behuzasa
A sínek behúzása.
Minden készen áll a pálya lekötésére.
A felépítmény lekötése a végéhez közeledik.
26. a felso agyazatot szinten a sinenjaro keszitette el.
A felső ágyazatot szintén a sínenjáró készítette el.
A pálya szabályozását a Vasúttecnika Kft UNIMAT aláverője végezte.
Munkában az ágyazatrendező.
És elkészült a mű!
Az egyik mozgásérzékelő.
Az első vonat a helyreállított pályaszakaszon melyet a
MÁVKERT permetező vonata követett.
Az új töltésoldal a Balaton felől.
A vasbeton fejgerenda a Gabion fallal.
|