|
Partfal megcsúszás helyreállítása Balatonakarattyán
2015.12.25. 09:19 - Sándor Antal [ROCOman]
Az észak-balatoni (29sz.) vasútvonal Balatonakarattya-Balatonkenese közötti szakasza a magas löszpart miatt kritikus része a vonalnak. A partfal már többször megcsúszott, utoljára 2010 nyarán amikor ideiglenes megoldásként két P24 típusú hídprovizóriumot építettek be, a 336-337szelvényben a forgalom biztosítása érdekében. Az alépítmény végleges helyreállítására 2013 tavaszán került sor. A megcsúszott partfalat egy vasbeton cölöpsorral, melyeket felülről egy vasbeton fejgerenda fog össze, stabilizálták. Ehhez a munkafolyamathoz még nem kellett vágányzár. A partfalba egy komoly víztelenítő táró is kiépült. Ezután került sor a töltés visszabontására az új töltés és a vasúti pálya visszaépítésére. A munkálatok folyamatos éjjel-nappali vágányzár keretében zajlottak 2013.03.27-től 2013.04.20-ig. A pálya elbontására egy nap a visszaépítésére négy nap állt rendelkezésre. A többi idő az alépítményi munkákra ment el. Az elkészült pályán újra 50km/óra sebességgel lehetett haladni. Sebességemelésre a pályageometriai viszonyok miatt nincs lehetőség. A vasúti pályára a partfal stabilitásának ellenőrzésére mozgásérzékelőket szereltek. A képek elsősorban a pálya bontását és visszaépítését mutatják be. (Képek és szöveg: Danyik Pál)
Vissza a képriportokhoz
Balatonakarattya
![](kepek/p0060/p0060359.jpg)
A két hídprovizórium melyeken 20-as sebességkorlátozás volt.
![](kepek/p0060/p0060360.jpg)
Készülnek a cölöpök.
![](kepek/p0060/p0060361.jpg)
A vágányzár első napja a tavaszi télben.
![](kepek/p0060/p0060362.jpg)
Az utolsó előtti szerelvénymenet.
![](kepek/p0060/p0060363.jpg)
Az utolsó személyszállító vonat.
![](kepek/p0060/p0060364.jpg)
Balatonakarattya mh. Az első átszállásos vonat.
![](kepek/p0060/p0060365.jpg)
Megkezdődik a provizórium bontása.
![](kepek/p0060/p0060366.jpg)
Amely szép lassan megkopaszodik.
![](kepek/p0060/p0060367.jpg)
A betonaljak kideponálása.
![](kepek/p0060/p0060368.jpg)
A pályától megfosztva darura várva.
![](kepek/p0060/p0060369.jpg)
A zúzottkő ágyazat kideponálása.
![](kepek/p0060/p0060370.jpg)
A 130 tonnás daru nekikészül a műveletnek.
![](kepek/p0060/p0060372.jpg)
Megemelkedik az első provizórium.
![](kepek/p0060/p0060373.jpg)
Óvatos kifordulás.
![](kepek/p0060/p0060374.jpg)
Az első megvan.
![](kepek/p0060/p0060375.jpg)
A provizórium a helyén van.
![](kepek/p0060/p0060376.jpg)
Épül az új alépítmény.
![](kepek/p0060/p0060377.jpg)
Az új töltés. Már csak néhány simítás van hátra.
![](kepek/p0060/p0060378.jpg)
Készül az új zúzottkő alsó ágyazat.
![](kepek/p0060/p0060379.jpg)
A zúzottkő alsó ágyazat behordva.
![](kepek/p0060/p0060380.jpg)
És megtömörítve.
![](kepek/p0060/p0060381.jpg)
A betonaljak behordása sínenjáróval.
![](kepek/p0060/p0060382.jpg)
23.a sinek behuzasa
![](kepek/p0060/p0060383.jpg)
A sínek behúzása.
![](kepek/p0060/p0060384.jpg)
Minden készen áll a pálya lekötésére.
![](kepek/p0060/p0060385.jpg)
A felépítmény lekötése a végéhez közeledik.
![](kepek/p0060/p0060386.jpg)
26. a felso agyazatot szinten a sinenjaro keszitette el.
![](kepek/p0060/p0060387.jpg)
A felső ágyazatot szintén a sínenjáró készítette el.
![](kepek/p0060/p0060388.jpg)
A pálya szabályozását a Vasúttecnika Kft UNIMAT aláverője végezte.
![](kepek/p0060/p0060389.jpg)
Munkában az ágyazatrendező.
![](kepek/p0060/p0060390.jpg)
És elkészült a mű!
![](kepek/p0060/p0060391.jpg)
Az egyik mozgásérzékelő.
![](kepek/p0060/p0060392.jpg)
Az első vonat a helyreállított pályaszakaszon melyet a
![](kepek/p0060/p0060393.jpg)
MÁVKERT permetező vonata követett.
![](kepek/p0060/p0060394.jpg)
Az új töltésoldal a Balaton felől.
![](kepek/p0060/p0060395.jpg)
A vasbeton fejgerenda a Gabion fallal.
|