|
Képek a régi Északi Összekötő vasúti hídról
2008.09.25. 17:13 - Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Az elmúlt három hónapban az Esztergomból közlekedő személyvonatok a Nyugati pályaudvar helyett a BKV Szentendrei HÉV vonalán a Margit hídig közlekedtek, mert az ötven három évvel ezelőtt ideiglenes jelleggel épített Északi Összekötő híd újjá és véglegessé építésébe kezdtek.
A döntést némi hezitálás előzte meg, felmerült a híd (és a vasúti kapcsolat) megszüntetése is, azonban végül a mintegy 14 milliárd forintos hídfelújítás mellett szólt többek között a Budapest-Esztergom vonal fejlődő utasforgalma is (amit részben az új Desiro motorvonatok forgalomba állításának is köszönhet a vasúttársaság), amely bizonyára visszaesett volna, ha a híd megszűnésével a vonatok csak Óbudáig közlekedtek volna.
A hídfelújítás azonban azzal járt, hogy a régi K-szerkezetű hidat el kellett bontani, hogy a helyére kerülhessen az új. A mostani képes összefoglalóban az elbontott hídat mutatjuk be az érdeklődők számára.
A fényképeket Csányi Tibor készítette 2008. április 12-én, melyeket hozzászólásokban töltött fel oldalunkra, ezek felhasználásával készült az összefoglaló. Köszönjük!
Hamarosan a nyári munkálatokról is készítünk hasonló összefoglaló képriportot.
Vissza a képriportokhoz
Aquincum
Aquincum-elágazás
Újpest
Utolsó képek a régi hídszerkezetről: (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A híd belseje, impozáns látvány (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Ráhajtás a hídra Újpest felől: először csak a hajógyári öböl rövidebb hídján haladunk át (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A régi híd a budai oldalról (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Békaperspektíva, a híd kezdete az Aquincum felőli oldalról (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A régi K-szerkeszet (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A főmederi hídtest pesti vége, őrházzal (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Újpest felé tekintünk (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Aquincum felőli oldal, lépcső bontás előtt (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Negyven éve nem sok minden változott, akár a hatvanas években is készülhetett volna a fotó (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Kerékpárosok hajtanak a hídra (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A híd közepéről, a kerékpáros oldalról. Az új hídon is ez lesz a biciklisek oldala (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A híd déli oldalát, avagy a gyalogos oldalt már évekkel ezelőtt lezárták balesetveszély miatt (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Fent a töltésen a két híd között, a félszigeten: előttünk a lezárt gyalogos oldal. (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Fent a töltésen, Újpest felé (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Ez az öböl felett átívelő kisebbik híd bejárata, Újpest felé nézünk (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Az öbölági híd. Megérett a felújításra (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A régi hídtest a Váci út felett. (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
Az utolsó szegmens Újpest előtt: a Váci úti teknő, a felújítás előtt (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
A szigeti aluljáró a vonatból nem is látszik. (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
És utoljára egy kép a régi hídról. A K-szerkezet igazi ritkaság volt a hidak között, mostantól egyel kevesebb. Cserébe az új hídon gyorsabban haladhatnak majd a vonatok. (fotó: Csányi Tibor, 2008.04.12.)
|