|
Izsák
2011.05.22. 11:03 - Sándor Antal [ROCOman]
A vasútvonal a települést északról határolja. Állomása négyvágányos.
A felvételi épületen kívül találunk még itt egy kis melléképületet, amely magában foglalja a tüzelőtárolót és a mellékhelyiségeket. Raktárépületet oldalrakodóval, vágányhídmérleget, az állomás végponti oldalán pedig lakóőrházakat, melyek ma is lakottak, illetve a másik végen váltókezelői szolgálati helyet is. A váltók helyszíni állításúak. Az állomáson csoport fény kijárati jelzők vannak. A sínek között sínkorona szintig feltöltött rész a peron. Az egykori rakodóterület burkolt és van egy valaha homlokrakodóban végződő csonkavágány is. Az állomás mindkét végén van egy-egy útátjáró. A kezdőponti oldalon egy iparvágány ágazik ki. A forgalom szüneteltetése óta a felvételi épület ajtajai zárva. Meglepően ép minden. A IV. vágányt még a vonal működése idején kizárták a forgalomból, a vörös négyzet ma is ki van tűzve a sínek közé. Az egykori, minden bizonnyal nagy áruforgalomra utal a raktárépület mérete, illetve a vágányhídmérleg. (Képek és szöveg: Sándor Antal 2011. április 23.)
Vissza a képriportokhoz
Izsák
![](kepek/p0030/p0030363.jpg)
A felvételi épület utcafrontja. Közvetlenül mellette található az autóbusz megálló.
![](kepek/p0030/p0030364.jpg)
Az utcafront a másik oldalról szemlélve. Jól látszik még ma is, hogy ez egy típusépület mely mára már elveszítette vakolatdíszeit.
![](kepek/p0030/p0030365.jpg)
A felvételi épület vágányok felőli oldala.
![](kepek/p0030/p0030366.jpg)
A peronon állva Kecskemét irányába tekintünk.
![](kepek/p0030/p0030367.jpg)
Szintén a peronon állunk, de most Fülöpszállás felé nézünk.
![](kepek/p0030/p0030368.jpg)
Útátjáró a Kecskemét felőli végen. Mivel a vonalon nincs forgalom, így csupán andráskereszt jelzi azt. A kijárati jelző tetején látható kereszt annak érvénytelenségére utal.
![](kepek/p0030/p0030369.jpg)
Az útátjáróban állva Kecskemét felé nézünk.
![](kepek/p0030/p0030370.jpg)
Szintén az átjáróban állunk, s most az állomás felé tekintünk. Előttünk a váltókörzet, a kép bal szélén pedig a lakóőrházak láthatók.
![](kepek/p0030/p0030371.jpg)
A lakóőrházak. A közelebb lévőn még ma is felfedezhető az eredeti szín.
![](kepek/p0030/p0030372.jpg)
Építése óta néhány festést már megért.
![](kepek/p0030/p0030373.jpg)
Az őrházak az utca felől nézve.
![](kepek/p0030/p0030374.jpg)
Az őrházak előtt állva az állomás belseje felé nézünk. A IV. vágány a kitűzött vörös négyzet szerint nem járható.
![](kepek/p0030/p0030375.jpg)
Visszapillantás az őrházakra.
![](kepek/p0030/p0030376.jpg)
A felvételi épület melletti kis épületben kapott helyet a mellékhelyiségek és a tüzelőtároló.
![](kepek/p0030/p0030377.jpg)
A váróterem ajtaja.
![](kepek/p0030/p0030378.jpg)
Névfelirat fénycsőbetűkből. Meglepően ép. Az ember arra gondol, hogy csak a kapcsolót kell elfordítani és világít.
![](kepek/p0030/p0030379.jpg)
A raktárépület az utca felől nézve. Túloldalán irodahelyiség is van.
![](kepek/p0030/p0030380.jpg)
A vágányhídmérleg. A hídmérlegjelző szerint tilos a rátolás, de nem is volna mit mérlegelni. Az épületet belül teljesen szétverték és kifosztották.
![](kepek/p0030/p0030381.jpg)
A csonkavágány vágánytengelyében állva a homlokrakodó felé tekintünk. A fűben épphogy csak kivehetőek a sínek.
![](kepek/p0030/p0030382.jpg)
A rakódóterület szélén járunk. A csonkavágányt keresztezi a hozzájáró út. A vágányzáró sorompóra itt is kitűzték a vörös négyzetet.
![](kepek/p0030/p0030383.jpg)
A kezdőponti oldali váltókörzet a vágányok közül nézve.
![](kepek/p0030/p0030384.jpg)
A kezdőponti oldalon valaha csapórudas sorompó volt.
![](kepek/p0030/p0030385.jpg)
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
![](kepek/p0030/p0030386.jpg)
Itt bizony csapórudas sorompó volt.
![](kepek/p0030/p0030387.jpg)
Váltókezelői szolgálati hely az állomás kezdőponti végén. A nyílászárókat faforgácslapokkal befedték.
![](kepek/p0030/p0030388.jpg)
A kezdőponti váltókörzet az útátjáróból szemlélve.
![](kepek/p0030/p0030389.jpg)
A kezdőponti kijárati jelző is érvénytelen, vakon mered a világba. Balra az iparvágány sejlik fel a fűben.
![](kepek/p0030/p0030390.jpg)
Bizony ez sem mai darab már.
![](kepek/p0030/p0030391.jpg)
34 kilós, gyökcsapos váltó. A sínszék frissen kenve mintha csak működő állomáson járnánk.
![](kepek/p0030/p0030392.jpg)
Törött hegesztés ideiglenes javítása hevederekkel és C kapcsokkal.
|