|
Izsák
2011.05.22. 11:03 - Sándor Antal [ROCOman]
A vasútvonal a települést északról határolja. Állomása négyvágányos.
A felvételi épületen kívül találunk még itt egy kis melléképületet, amely magában foglalja a tüzelőtárolót és a mellékhelyiségeket. Raktárépületet oldalrakodóval, vágányhídmérleget, az állomás végponti oldalán pedig lakóőrházakat, melyek ma is lakottak, illetve a másik végen váltókezelői szolgálati helyet is. A váltók helyszíni állításúak. Az állomáson csoport fény kijárati jelzők vannak. A sínek között sínkorona szintig feltöltött rész a peron. Az egykori rakodóterület burkolt és van egy valaha homlokrakodóban végződő csonkavágány is. Az állomás mindkét végén van egy-egy útátjáró. A kezdőponti oldalon egy iparvágány ágazik ki. A forgalom szüneteltetése óta a felvételi épület ajtajai zárva. Meglepően ép minden. A IV. vágányt még a vonal működése idején kizárták a forgalomból, a vörös négyzet ma is ki van tűzve a sínek közé. Az egykori, minden bizonnyal nagy áruforgalomra utal a raktárépület mérete, illetve a vágányhídmérleg. (Képek és szöveg: Sándor Antal 2011. április 23.)
Vissza a képriportokhoz
Izsák
A felvételi épület utcafrontja. Közvetlenül mellette található az autóbusz megálló.
Az utcafront a másik oldalról szemlélve. Jól látszik még ma is, hogy ez egy típusépület mely mára már elveszítette vakolatdíszeit.
A felvételi épület vágányok felőli oldala.
A peronon állva Kecskemét irányába tekintünk.
Szintén a peronon állunk, de most Fülöpszállás felé nézünk.
Útátjáró a Kecskemét felőli végen. Mivel a vonalon nincs forgalom, így csupán andráskereszt jelzi azt. A kijárati jelző tetején látható kereszt annak érvénytelenségére utal.
Az útátjáróban állva Kecskemét felé nézünk.
Szintén az átjáróban állunk, s most az állomás felé tekintünk. Előttünk a váltókörzet, a kép bal szélén pedig a lakóőrházak láthatók.
A lakóőrházak. A közelebb lévőn még ma is felfedezhető az eredeti szín.
Építése óta néhány festést már megért.
Az őrházak az utca felől nézve.
Az őrházak előtt állva az állomás belseje felé nézünk. A IV. vágány a kitűzött vörös négyzet szerint nem járható.
Visszapillantás az őrházakra.
A felvételi épület melletti kis épületben kapott helyet a mellékhelyiségek és a tüzelőtároló.
A váróterem ajtaja.
Névfelirat fénycsőbetűkből. Meglepően ép. Az ember arra gondol, hogy csak a kapcsolót kell elfordítani és világít.
A raktárépület az utca felől nézve. Túloldalán irodahelyiség is van.
A vágányhídmérleg. A hídmérlegjelző szerint tilos a rátolás, de nem is volna mit mérlegelni. Az épületet belül teljesen szétverték és kifosztották.
A csonkavágány vágánytengelyében állva a homlokrakodó felé tekintünk. A fűben épphogy csak kivehetőek a sínek.
A rakódóterület szélén járunk. A csonkavágányt keresztezi a hozzájáró út. A vágányzáró sorompóra itt is kitűzték a vörös négyzetet.
A kezdőponti oldali váltókörzet a vágányok közül nézve.
A kezdőponti oldalon valaha csapórudas sorompó volt.
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
Itt bizony csapórudas sorompó volt.
Váltókezelői szolgálati hely az állomás kezdőponti végén. A nyílászárókat faforgácslapokkal befedték.
A kezdőponti váltókörzet az útátjáróból szemlélve.
A kezdőponti kijárati jelző is érvénytelen, vakon mered a világba. Balra az iparvágány sejlik fel a fűben.
Bizony ez sem mai darab már.
34 kilós, gyökcsapos váltó. A sínszék frissen kenve mintha csak működő állomáson járnánk.
Törött hegesztés ideiglenes javítása hevederekkel és C kapcsokkal.
|