|
Üllő
2011.08.23. 12:39 - Sándor Antal [ROCOman]
Üllő a vonal egyik, a közelmúltban teljesen felújított és átépített állomása.
Fényjelzős, számítógép vezérlésű biztosítóberendezés lett telepítve, ami Monor állomásról távvezérelhető. Lehet, hogy a közeljövőben megszűnik a szolgálat itt.
Korszerű elektromos állítású, télen fűthető kitérők kerültek beépítésre a pályába.
A felvételi épület árnyat adó fák mögé bújik. Szépen megmaradt vakolatdíszei párjukat ritkítják. A fa szerkezetű esőbeálló sem mindennapos látvány a magyar állomásokon.
A két átmenő fővágány 64kg/fm, míg a III. és a rakodóvágányok 54kg/fm
sínekkel készültek. Fővonali rangjához méltóan nem máshonnan kibontott anyagot, hanem teljesen újat használtak fel az építés során. Emelt szintű peronok vannak, melyeket aluljárón keresztül lehet megközelíteni. Ugyancsak az aluljárón át lehet az állomás túloldalára is eljutni. Az I. és a II. vágány között az utak mellől ismerős szalagkorlátot találunk, mint biztonsági kerítést.
Az állomás mindkét végén fény- és félsorompós útátjáró van. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás van. Mivel a vasútvonal gyakorlatilag kettévágja a települést és a házak is egészen közel vannak a pályához, az állomás teljes hosszában zajvédő falat építettek. Értelmét megkérdőjelezi, hogy az egész nap gyakorlatilag néhány perces időközzel egymást követő, leszálláshoz készülődő repülőgépek zaja amúgy is elég idegtépő lehet az itt élők számára.
A vonatforgalom nagy. Mindkét irányba óránként hat, tíz vonat halad itt át, napszaktól függően. Tehervonatok keresztezésére azonban csak korlátozottan van lehetőség, mivel a III. vágány túl rövid. Csupán a RoLa vonatokat - hosszuk adott - lehet itt félre tenni esetleg. Árufeladás az ócskavas telepről van rendszeresen, illetve a helyi TüzÉp telep kap három, négy havonta egy kocsi szenet. A végpont felőli végen a bakterház megmaradt. Kisebb múzeumot terveztek ide, de most a csövesek lakják, enyészetnek indult, tetejét kikezdte az időjárás. A kezdőponti végen az őrház elbontásra került. A raktárépület használaton kívül van. Sajnos a „modern művészet” lépten-nyomon tetten érhető az állomáson. Szinte mindent graffiti borít. Őszintén szólva ezért kár volt beleölni a felújításba a közel 1,5 milliárd Ft-ot! Sajnos kocsma is üzemel a felvételi épületben, így a helyi erők az állomáson vezetik le felgyülemlett energiáikat… (Képek és szöveg Sándor Antal 2008 augusztus)
Vissza a képriportokhoz
Üllő
Állomás a vágányok felől I.
Állomás a vágányok felől II.
Állomás a vágányok felől III.
Utcafront verőfényes napsütésben.
Balra a forgalmi iroda jobbra a váróterem ajtaja.
Fa esőbeálló.
Vakolatdíszek az állomásépület falán.
Használaton kívüli raktárépület falait graffiti ékíti.
A raktárépület másik oldala.
A WC falait is összerondították.
Az egykori szabvány WC épület erősen átépítve.
Őrház a végpont felőli végen.
Őrház II.
Rakodó csonka vágány, raktárépület és oldalrakodó.
Az állomás látképe az ócskavas telep sarkáról.
Az állomás látképe az őrház előtt állva.
Lejárat a peronokhoz.
Pillantás a II. vágány peronjáról Vecsés Kertekalja felé.
Szép padok a peronon.
Az aluljáró is siralmas látványt nyújt.
Az ócskavas telep rakodóvágánya a kezdőpont felőli végen.
Graffiti mindenhol. Ki fogja le végre a kezüket?!
Ócskavastelep.
Kezdőponti váltókörzet I.
Kezdőponti váltókörzet II.
Kezdőponti váltókörzet III.
Pillantás a II. vágány peronjáról Hosszúberek Péteri felé.
Útátjáró a kezdőponton
Útátjáró a végpont felőli végen.
Végponti váltókörzet.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Feljárat a rakodóterületre.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból Vecsés Kertekalja felé.
Pillantás Hosszúberek Péteri felé a végponti útátjáróból.
|