Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


87 Eger-Putnok

Eger (87a)
Eger-Tihamér
Egervár
Cifrakapu
Eger-Felnémet (287M)
Almár
Szarvaskő
Tardosi kőbányák
Mónosbél
Mikófalva
Bélapátfalva
Bélapátfalvi Cementgyár
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Szilvásvárad
Nagyvisnyó-Dédes
Nekézseny
Csokvaomány
Sáta
Kiskapud
Királd
Sajómercse
Putnok (92)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Bélapátfalvi Cementgyár

megállóhely
87 Eger-Putnok



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.058409° E20.355583° | N48° 3' 30.27" E20° 21' 20.09"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Az eredeti felvételi épület már nem áll, melléképületével együtt 2005-ben bontották el. Bontás előtt készült fényképet találtunk a trans.hu oldalán.

Iparvágány


A cementgyár négy évvel a vasútvonal megynitása előtt, 1904-ben épült. A cementgyárba nem kisvasúti kiágazás létesült, ahogy sok más állomáson az Eger-Putnok vonalon, hanem ide nagyvasúti (normál nyomközű) iparvágányt fektettek, ennek nyomai látszanak még a fényképen.
A kilencvenes évek második felében zárt be a régió egyik jelentős üzemének számító cementgyár, ezzel a vonal teherforgalma is a korábbinak töredékére fogyatkozott.





Régi képek - Bélapátfalvi Cementgyár

Az elbontott felvételi épület.
Fotó: Barta Endre
 


Képtár - Bélapátfalvi Cementgyár


Kicsit már viharvert. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


garry_electronic
e-mail: dohanyoznitilos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23555
2012.04.06. 18:36.20
Csak a pontosítás kedvéért: 1908-ban Lovag Wessely Károly bécsi nagytanácsos és magyar főúr földjei Eger és Putnok között voltak. A lovag, hogy kitermelje az itt található erdők fáját, vasutat akart építeni Eger és Putnok között úgy, hogy birtokait is érintse. A fakitermelés azonban nem volt elég indok a vasútépítés állami támogatásához, ezért Egercsehi környékén szénkutatásba kezdett, és talált is szenet. (Egercsehi Mónosbél között kötélpályán szállították a szenet a szerk.) A Bélkő (Bélapátfalva) mészköve mely alapját képezhette a Bélapátfalvi Portlandcementgyárnak és a szén alapjául szolgált a vasútépítés támogatásához. Így épült fel az Eger - Putnok vasútvonal, ez volt az oka, hogy miért és hogyan épült. Wessely halála után derült csak ki, hogy milyen bonyolult pénzügyi tranzakciókkal sikerült elérnie birtokán ekkora beruházásokat, de az akkorra véget érő világháború utáni újjáépítés állami kézbe helyezte a bélapátfalvi portlandcementgyárat és az egercsehi kőszénbányát. Az 1974-ben meghozott 3097/976. számú minisztertanácsi döntés értelmében Bélapátfalvát jelölték ki az ötödik ötéves terv egyik legnagyobb beruházásának helyszínéül. Ekkor kezdődött meg az új Bélapátfalvai Cementgyár építkezése, ami 1979-ben állt üzembe. Ezt az üzemet privatizálták 1994-ben, majd a külföldi tulajdonosok piacszerzés okán 2000.-ben bezárták és a földig rombolták. Romjain él ma a Bélapátfalvi Ipari Park. Az iparvágány a Bélapátfavi Új Cementgyárba 1979-ben pályafelújítást és pályarekonstrukció és átalakítást követelt meg a tehervagonok számára. Így Mónosbél után egy közvetlen vágány épült ami Bélapátfalva (nagy)állomásra vezet. Így Mikófalvára már nem jár be a vonat, a vágány felszámolásra került. A pálya 2000-ig (a cementgyár működéséig) folyamatos karbantartásokon esett át, állapota jó volt. Azonban a Bélapátfalva - Szilvásvárad szakasz legutóbb a 80-as évekbeli világtalálkozóra volt felújítva, azóta csak a legszükségesebb munkákat csinálták meg azon a szakaszon. A cementgyár bezárása óta Eger és Bélapátfalva között is csak minimális ráfordítást kapott a pálya. A volt cementgyár területén a 9 sávos, automata váltókkal felszerelt vasúti pályaudvaron ma már 4 vágány nyúlik végig, forgalom rajta a bezárás óta nincs, a pálya karbantartása fűnyírásban kimerül. A szilvásvárad és putnok közötti vonal bezárása óra az ottani pálya is információk szerint a tolvajok és a természet enyészetévé válik. Legfrissebb információk szerint mivel a TESCO áruházhoz és a TIHAMÉR (Eger) állomásokhoz nem sikerült leszállóhelyet kialakítani bizonyos döntések miatt /volán járatok érdekvédelme/ így a vonal gazdaságtalansága miatt a vonal legnagyobb járatritkítása várható 2012.04.16 után ami előszele lesz a vasúttal utazók volánra szoktatásával, így a vonal bezárása már csak idő kérdése. Gazdaságos üzemeltetése emiatt nem várható, a politikai döntés a volán járatait helyezi előtérbe.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7594
2008.10.30. 11:04.26
MDmot 3025 és szerelvénye a megállóhelyen (2008. IX. 28.)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Békásmegyer-Pünkösdfürdő

Békova

Beled

Bélapátfalva

Beleg