Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


87 Eger-Putnok

Eger (87a)
Eger-Tihamér
Egervár
Cifrakapu
Eger-Felnémet (287M)
Almár
Szarvaskő
Tardosi kőbányák
Mónosbél
Mikófalva
Bélapátfalva
Bélapátfalvi Cementgyár
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Szilvásvárad
Nagyvisnyó-Dédes
Nekézseny
Csokvaomány
Sáta
Kiskapud
Királd
Sajómercse
Putnok (92)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Királd

megszűnt megállóhely
87 Eger-Putnok

Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.244301° E20.379962° | N48° 14' 39.48" E20° 22' 47.86"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Felvételi épület


Az épület a vonallal egyidőben, 1908-ban épült a Helyi Érdekű Vasutak III. típusterve alapján, azonban feltehetőleg 1960-1980 között jelentősebb átépítésen esett át, amikor is tetejét elvesztette, helyette lapostető került az épületre, valamint a nyílászárókat is teljesen átalakították, a fenti három ablakot összevonták két ablakká. Az állomásépület ma teljes egészében magánlakásként funkcionál.

Állomás


Az állomás négyvágányos, melyből a második az átmenő, jelenleg csak ezt használják. Az állomáshoz a királdi szénbánya 600 mm nyomtávolságú iparvasútja a község vasútállomásán kapcsolódott a normál nyomközű vonalhoz, mára a kisvasút teljes egészében (1967-ben) megszűnt, a pályát felszedték. A bányászat 1984-ben kezdett leépülni, amikor a szénbánya megszűnt, ami Királd több vágányos állomásának is a sorvadásához vezetett. A bányászcsaládoknak a 2000-ig működő, aztán kimerült putnoki bánya jelentett még megélhetési forrást.

Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások







Régi képek - Királd

Királd vasútállomás egy régi felvételen. A képen jól kivehető az eredeti, HÉV III. típustervek szerint épült felvételi épület (forrás: Kubinszky Mihály gyűjteménye)
 


Képtár - Királd


Fotó: Faltusz Csaba
Királd állomás felvételi épülete
Fotó: Csiszar Dávid Sándor
Dátum: 2020.05.30.
Lakatlan melléképületek I.
Fotó: Csiszar Dávid Sándor
Dátum: 2020.05.30.
Lakatlan melléképületek II.
Fotó: Csiszar Dávid Sándor
Dátum: 2020.05.30.
Királd állomás felvételi épülete mellett található, rögtönzött retró-bemutató.
Fotó: Csiszar Dávid Sándor
Dátum: 2020.05.30.


Képek a netről - Királd

Egykor négyvágányos állomás volt.
http://img.index.hu/imgfrm/5/9/1/0/IMG_0012895910.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 29772
2015.10.26 21:16.11
Az állomásépületet már kb. másfél éve nem lakják, elhagyatva áll, pusztul.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23319
2012.03.05 20:36.08
Állomásfőnök:
Szabó Dezső Zsigmond Nagyszeben 1917 12.18 Balia Erzsébet

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23158
2012.02.20 20:36.53
Királd állomásfőnökei:Aki tudja egészítse ki,hogy teljes legyen a névsor!
1919-1920 Breuer Árpád
1920-1921 TÓTH jÁNOS
1921-1922 cSIMA bÉLA
1922-1926Maholányi Kálmán
1926 Domján Gyula
1926 Gyimóthy István
1926-1928 Varrók Lajos
1928-1929-1930=?
1930-1931 Sipos Jakab
1931-1936 Horváth Zoltán
1936-1937 Lőrincz Lajos
1937-1938 Pető István
1938-1939 Kertész Ferenc
1939-1940 Bartha Tibor
1940-1943 gyulavári Jenő
1943-1944 Homza István
1944-1945 Marosvári József
1945-1947 Farkas János
1947-1948 Tátrai János
1948 Udvarhelyi Ferenc
1948-1949 Kürthi Gyula
1949-1950-1951=?
1951-1955 Somosi József
1955-1962 Vass Kálmán
1962-1967 Szabó Dezső Zsigmond
1967-től 1982-ig = általam ismeretlenek

1982-1984 Szert Miklós
1984-től 2009-ig általam ismeretlenek

Barta Endre
e-mail: trains.hu.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16606
2010.03.31 13:30.26
Április 23-25 között pályafenntartási tábort szervezünk a Putnok - Szilvásvárad vonalon. A tervek szerint a péntek lenne a gyülekező, szombaton pályás munkákat végeznénk, vasárnap pedig a megállóhelyekkel foglalkoznánk.

A terv az, hogy legalább három helyen, Királdon, Csokvaományban és Nekézsenyben kihelyezünk egy korhű, fehér alapon fekete betűkkel írt és fekete szegélyű állomási névtáblát. A legnagyobb munka Királdon lenne, ott az új táblát a hiányos neonbetűk helyére tennénk, lemosnánk a homlokzatot, és a tábla megvilágítására egy korhű lámpát tennénk - még ha az épület már csak nagy képzelőerővel idézi az építés korának hangulatát. Csokvaományban egy ócska, deszkára szabálytalan betűkkel pingált névtáblát tennénk, Nekézsenyben pedig oszlopokra állítanánk.

Ha van kedvetek segíteni, akár munkával, akár adománnyal, annak nagyon örülnénk.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7602
2008.10.30 11:41.49
MD Királdon

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 5182
2008.07.10 11:16.29
Tegnap vonatot stoppoltam!!! Ugyanis Upponyból busszal mentem Királdra, de az késett, s mire az állomásra ért, a BZ már elhagyta azt. Így a busz Letett a következő útátjárónál, ahol leintettem a Putnokra tartó vonatot:)

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4359
2008.05.27 14:37.51
Igen, így volt. A Bz (Bzmot 176)után volt kapcsolva egy mellékkocsi (Bzx 562-2). Egy diákcsoportot hoztak le a mellékkel Putnok felől. Vissza pedig mellékkocsi nélkül mentek, elfértek a Bz-n, ami dugig volt :-)

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 4319
2008.05.23 17:50.49
Az index fórumon olvastam a következőt és találtam képet.

Tegnap a vonal felső szakaszán jártunk,sajnos Putnok és Királd között már az eredeti óránként 20 km/h helyett az engedélyezett segesség max.:15 km/h május 27. 0:00-ig ez után 10 km/h + modositott menetrend. A késések a vonalon már most is erősen érezhető,Miskolc felé Putnokon csatlakozás már most sincs,még az utlsó vonathoz sincs:-(

Tegnap csoportos utazás miatt a hagyományos bézé mögé helyett kapott egy mellékkocsi is ami igen ritka látvány erre felé,sőt lehet ,hogy az utolsó is.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3248
2008.03.14 18:47.40
Gabi ! Teljesen igazad van! Egyetértek veled!
Nekem tetszik az ötleted, remélem illetékesek is olvassák.
De tudod gondolom meg van kötve nekik is a kezük..amit állam bácsi megrendel...és ahogy...

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2986
2008.02.23 15:05.11
Putnok felé az árnyékommal

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2985
2008.02.23 15:02.18
Korosodnak a sínek...

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2984
2008.02.23 14:59.47
Hangyanézet Putnok felé Királd után 2008. II. 10.

Gabi
e-mail: kgabi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2983
2008.02.23 14:56.36
2008. II. 10. Az InterPiciből

Gabi
e-mail: kgyka.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1950
2007.12.16 15:03.43
A felvételi épület egykori szolgálati lakásait még lakják, és a melléképületet is használják. De a forgalmi szörnyű: betört ablakok, pusztulás mindenhol. És a menetrend is nagyon megtévesztő, mivel 2 évvel ezelőtti.

Az előző hozzászólásomhoz még:
-Az állomások környékének rendbetétele, parkosítása;
-Esetleg a teherforgalom újraindítása;
-Az Inter Picik állandósítása a vonalon.

Gabi
e-mail: kgyka.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1949
2007.12.16 14:56.10
Én már többször utaztam ezen a vasútvonalon, nagyon hangulatos, jó vonalvezetéssel kanyarog a hegyek között. Sajnos, ha nem lesz eredményes a holnapi sztrájk, a vonal felső szakasza az enyészeté lesz. Néhány tipp, amelyek megvalósításával szerintem többen utaznának a vonalon:
-Kedvezőbb menetrend; A legújabb menetrendből: Pestről az 5-ös gyorssal kell elindulni, hogy elérjük a putnoki személyt Szilvásváradon. Miskolcról az 5:50-es személlyel kell menni és Putnokon 35 percet kell várni. Ezek {szerintem} irreálisan korán vannak. Visszafelé Egeren keresztül csak vasárnap van közvetlen átszállásokkal {3-mal}. Legalább szombaton is kellene.
-Turistautak létesítése vá-tól vá-ig;
-A felvételi épületek, esőbeállók, padok rendbehozatala;
-A sínek kijavítása, korszerűsítése;
-És végül: a megszépült vasútvonal reklámozása.
A jó reklám nagyon fontos, mert ösztönzi az embereket, hogy utazzanak a vonalon, és ha jók a tapasztalataik, újra eljönnek, esetleg többedmagukkal is. Ha ezek megvalósulnának, hosszútávon akár megháromszorozódhatna a forgalom. De ezek (egyenlőre) csak álmok. Mit szólnak {szóltok} hozzá?
Üdv: Gabi

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1418
2007.10.07 16:44.31
Átalakították Szoc-dizájnra :(

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kinorány

Kincsesbánya

Királyhágó

Királyegyháza-Rigópuszta

Kitérőgyár