Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


35 Kaposvár-Siófok

Kaposvár (36, 41, 465, 954, 956)
Kaposszentjakab (41, 954)
Toponár
Répáspuszta
Somogyaszaló
Somodor
Mernye
Felsőmocsolád
Kisbárapáti
Bonnya
Andocs
Karád
Somogymeggyes
Kapoly
Tab
Gyurgyókapuszta
Bábonymegyer
Daránypuszta
Som-Nagyberény
Ádánd
Siójut
Sióvölgy
Siófok (30)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Felsőmocsolád
(Mocsolád)*

állomás
35 Kaposvár-Siófok



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.559264° E17.82164° | N46° 33' 33.35" E17° 49' 17.9"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2001-ben szűnt meg a jegykiadás, feltehetőleg a szolgálat is.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Mocsolád Az 1906. évi nyári menetrendben ezen a néven található.

Szelvénykő 262




Képtár - Felsőmocsolád

Lehangoló kép: sárral feltöltött vágány, szétvert pad és elhanyagolt mellékhelyiség a háttérben.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2010.08.04.
A névtábla hiányzik.Csak az É-i falon olvasható a vésett állomásnév.Brozalmas az épület állapota.És nincs is olyan messze a falutól mint hallottam.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2011.01.08.
A felvételi épület a gesztenyefák árnyékában. A MÁV az elmúlt évben szinte mindenhol kivágta az állomás előtti fákat, szerencsére itt nem.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Felsőmocsolád új szabványtáblája
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Az épület az utca felől
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
A csatorna hiányának eredményeképpen a déli oldalon már lejött a vakolat.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Ez az egy pad áll az utasok rendelkezésére.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Szemétverem
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Míg a villamospályák füvesítését sokan sürgetik, addig a MÁV-nál a természet megoldotta a kérdést.
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.
Megviselt állapotú kút
Fotó: Szabó Viktor
Dátum: 2012.04.29.



Képek a netről - Felsőmocsolád

A Felsőmocsoládi állomásépület nem sokkal a szolgálat megszűnése után.
Fotó: Erő János
Dátum: 1997.08.
http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/picmenu/Prototype/Statprot_m.htm
[Tárolt változat]
Felsőmocsolás állomásépülete az utca felől
Fotó: Erő János
Dátum: 1997.08.
http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/picmenu/Prototype/Statprot_m.htm
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Bakonyi betyár
e-mail: -.kukac.-.hu
elfogadott hozzászólás 28945
2014.11.06. 22:18.27
Az állomás földszinti nyílászáróit bedeszkázták, az önkormányzat pedig térköves járdát épített a régi rossz állapotú állomáshoz vezető út helyett.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21754
2011.09.14. 12:39.51
A MÁV sportot űz abból,hogy a táblákat a korábbiak helye ALÁ helyezi (Alsómocsládon is).Mért nem lehet a helyére felcsavarozni?

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21160
2011.06.06. 17:15.55
2011. június 15-ig kihelyezésre kerül az állomás névtáblája. A tetőt is fogják javítani, valamint a földszinti nyílászárókat OSB lapokkal befedik.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20632
2011.03.11. 22:02.46
Helyzetjelentés:
Az állomás táblája még nem került kihelyezésre (erre a MÁV PVTK-tól már egy hónapja ígéretet kaptam), a második vágány peronja aprókaviccsal lett helyreállítva a tavalyi sárfelhordás után. Az 1. vágányt elkezdték kiásni a sárból, majd félúton abba hagyták, a Siófoki végén már gazzal benőtt a teljesen feltöltött vágány, nem tudom mi értelme volt ennek a fél munkának. A harmadik vágány peronjával nem csináltak semmit, de érdekes, hogy jópár peronszegélykő hiányzik onnét. A mellékhelyiségek körül a bozótot kivágták, sajnos azért, mert a hírek szerint elbontják.
A volt Pft. raktárra ki van írva, hogy eladó. Sajnos elég lestrapált állapotban van. De ezek szerint már nem MÁV tulajdon, ha nem árveréses úton árulják, hanem táblával hirdetik.

KHB
e-mail: kehidai.kukac.mpp.hu
elfogadott hozzászólás 20209
2011.02.04. 20:06.58
1922-ben még volt büfé az állomáson a menetrend szerint.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20161
2011.01.29. 13:14.56
Képek az állomás nem épp szívderítő állapotáról: http://picasaweb.google.com/100237361412071098619/Felsomocsolad#

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20155
2011.01.29. 11:59.43
"MOCSOLÁD: a 258-263 szelv. között, 399,74 m hosszú, II.oszt. felvételi épülettel és 3 vágánnyal rendelkező viz -és végállomás. A kezdőpont f-i váltó csúcssín a 258+97,91 szelv-ben, míg a végpont f-i váltó csúcssín a 262+97,65 szelv-ben volt eredeti állapotban, továbbá az utóbbi szelv-től 63,20 m-re volt a vonal végét jelölő földkúp. Az I. vágány hossza 344,94 m, míg a II. és a III. vágányok hossza 399,74 m volt. A 259+82,44-es szelv-ben lévő váltó az I. vágányból kiágazó csonkavágányé volt. A 261+45,20 szelv-ben lévő váltó vezetett a fűtőházba, ahol megtalálhatóak voltak: munkás árnyékszék, egyállású mozdonyszín, 10 m-es forditó korong, szabadon álló tisztító gödör, vizáll. kút ejectorral, vizdarú, szénraktár. A forditóhoz és szénraktárhoz külön váltóval kiágazó vágány vezetett a mozdonyszíni vágányból. A kezdőpont felöl volt a 11. sz. őrház, melyet már elbontottak. Az állomáson megtalálhatóak voltak még: sütőkemenczék, őrházi melléképület, állomási és őrházi kút (előbbi még megtalálható), szemétverem, gazdasági udvar (2 állású), szabadon álló árnyékszék, gabonaszín 80 m2, rakodó, áruraktár. Alak fő -és előjelzővel rendelkező szolgálati hely, ahol ma már nincs szolgálat. A megmaradt felvételi épület már sajnos rossz állapotban van, bár még megMENTHETŐ lenne! Egykor személy -és tehervonatok keresztezését hajtottuk végre kb. a '90-es évek végéig (már nem volt forgalmi szolgálattevő). Azért 1906. X. 22-ig viz -és végállomás volt."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62392056&t=9144354

mark_015
e-mail: galovicsmaki.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19898
2011.01.05. 18:35.12
Személyvonat Felsőmocsoládon..2009.10.25

Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19753
2010.12.22. 11:00.10
vevő lenne rá, de valamiért akadályozzák, talán valakinek az az érdeke, hogy lebontsák.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19640
2010.12.14. 10:01.44
A fák között bujkál a felvételi épület is. Sajnos kivert ablakszemekkel, hiányos tetőszerkezettel és potyogó vakolattal fogadja a vonatokat. Remélem egyszer még eredeti fényében ragyog majd.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19639
2010.12.14. 09:58.40
Felsőmocsolád állomás vágányhálózata a kezdőpont felőli oldalról nézve.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19638
2010.12.14. 09:57.34
Felsőmocsoládhoz közeledve a bejárai jelző is feltűnik az előjelző után:-)
A nem biztosított alak bejárati jelző jelzése szabványos állásra utaló jelzés megvan a jelző hátoldalán is. Sajnos itt is szünetel a szolgálat már hosszú évek óta. Pedig sokszor nagyon jó lenne ha lenne.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19637
2010.12.14. 09:55.32
Felsőmocsolád állomás alak bejárati jelző kétfogalmú alak előjelzője a kezdőpont (Kaposvár) felől.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19149
2010.10.05. 20:02.36
Ön a MÁV-nál dolgozik?
Közvetíthetné a társaság felé, hogy szégyenletes, ahogy ezt az állomást (most már megállóhelyet) hagyták szétrohadni.
A peronokon most is áll a sár, az első vágány eltűnt a sárban, a vízelvezetők eldugulva. Írtam az ügyben panaszt is a MÁV-nak, de forráshiány miatt nem kívánnak semmit tenni.

Dr Várkonyi Péter
e-mail: varkonyi.peter.kukac.mav-start.hu
elfogadott hozzászólás 18724
2010.09.03. 10:22.37
Tegnap voltam az állomás épületében. Lerabolták. Elkeserítő a pusztulás.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18418
2010.08.04. 22:05.54
már nincs meg a korlát, valakik lefűrészelték. Az épület körül óriási gaz, nagyon elhanyagolt. A két kinti pad közül is az egyiknek nem csak az ülőfelülete hiányzik, de a beton részét is mintha szétverték volna.

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14021
2009.10.21. 16:44.16
Fel az emeletre így jutunk.
Forrás:http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=30&na_step=30&t=9144354&na_order=

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13634
2009.09.14. 22:09.20
Nagyon hangulatos helyen álló épület,sajnos romlik az állapota,mióta nincs szolgálat.Manapság igy néz ki.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 13088
2009.08.19. 20:41.10
Eltűnt az állomásnév-tábla.

cshaweska
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12439
2009.07.15. 13:51.01
Az Indexe-en a 35-ös vonal topikjában láthatóak képek az épület belsejéről.
Eléggé borzalmas állapotban van.
Azt említették hogy elfogják bontani.
Erről tud valamit valaki??

Kadlicskó József
e-mail: kadlicskoj.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 2838
2008.02.15. 16:42.55
1949-től 1952-ig voltam itt forgalmi szolgálattevő. Ketten láttuk el ezt a szolgálatot Fábri Béla kollágámmal.
55 év után jártam itt ismét - nem szégyellem - sírva fakadtam. Bár ne láttam volna. Olyan mint egy szellemváros. Minden tönkre van téve. Ez már nem a VASÚT.
Elsőként én készítettem egy kivilágítható állomásnév táblát, felajánlásként. Jobb lett volna ha akkor TAB-on teljesitek szolgálatot.

Kovács Gábor
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1045
2007.08.04. 09:46.34
A valah állomásként működő megállóhelytől kezdődik a vonal eredeti szakasza (100 éves).
A felvételiépület ma már csak a vároterme működik!!!!!!!

lou
e-mail: sheva0818.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 366
2007.02.14. 20:04.33
A telefonos szobát forgalmi irodának csúfolják .

Vekker András
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 140
2007.01.17. 21:20.29
A telfonos szobát használják még,a Kaposvártól idáig közlekedő (!) Bz-k visszaindulására itt kérnek engedélyt, a kulcsot Mernyén veszik fel.

Marci
e-mail: kacsa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 138
2007.01.17. 13:29.49
Előttem szólót még azzal egészíteném ki, hogy fölmerészkedtünk az emeletre, ahol egy páratlan állapotú és elosztású szolgálati lakás fogadott minket (az ablakok kicsit hiányosak voltak, na jó) csodálatos tájolás, kitűnő állapotú padlóburkolatok. Eredetileg valószínűleg több lakás volt az emeleten, ezek lehetnek most egybe nyitva. Hihetetlen jó, nagyvonalú lakást lehetne ebből kialakítani!

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 135
2007.01.17. 11:10.09
Nem csak a jegykiadás, de a szolgálat is rég megszűnt már Felsőmocsoládon. Az épület teljesen elhagyatott, ablakok betörve, belül tele falevéllel és szeméttel, vandálok tüzet raktak benne, stb. (Hozzá kell tenni, hogy ehhez képest jól bírja a strapát az épület, látszik, hogy erős szerkezet.)
Ami meglepett minket, amikor ott jártunk: a földszinten egy helységben még található egy kopott asztal, rajta egy régi telefon. Egyik oldalról sem tudtunk bemenni ebbe a szobába, a rácsok még védnek, de az ablakok itt is ki vannak törve.
Vajon ezt a szobát még használná a vasút ebben a kibelezett épületben?
[...]

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 133
2007.01.16. 18:40.47
az ilyen állomások mindig megdobogtatják a szívem, de sajnos a jegykiadás megszűnt, és így elég sokat elvesz a látványból

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Felsőméntelek

Félixfürdő

Fenékpuszta

Felsőnyék

Fényes