|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
90 Miskolc-Hidasnémeti-Kassa
Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 92, 94)
Felsőzsolca (80)
Onga
Ongaújfalu
Szikszó-Vásártér
Szikszó
Aszaló
Halmaj
Csobád
Ináncs
Hernádszentandrás
Forró-Encs
Méra
Novajidrány
Hernádvécse
Hernádszurdok
Hidasnémeti
Tornyosnémeti
— országhatár —
Kenyhec
Abaújszina
Hernádgönyű
Hernádcsány
Hernádgecse
Kassamindszent
Bárca (660)
Kassa-Erzsébetváros (660, 689)
Kassa (660, 680, 688, 689)
98 Szerencs-Hidasnémeti
Szerencs (100c, 491, 80)
Mád
Rátka
Tállya
Golop
Abaújszántói fürdő
Abaújszántó
Abaújkér
Boldogkőváralja
Korlát-Vizsoly
Fony
Hejce-Vilmány
Göncruszka
Gönc
Zsujta
Zsujta-Átrakó
Hidasnémeti
|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Hidasnémeti
A felvételi épület 2022 februárban.
2022.02.12.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
|
Régi fényképfelvétel hidasnémeti állomásról a bővítés előttről.
Feltöltötte: Kovács Viktor
|
|
Hidasnémeti állomás régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Hidasnémeti vasúti híd. Forrás: http://post-card.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
A felvételi épület egykor.Forrás:korabeli fénykép
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
|
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
|
|
Alkalmi emlékmű a fogadóépület sarkán: a "Kishidasi" újranyításának napján egy-egy piros mécses a továbbra szünetelő vonalaknak, fehér örömmécses az újraindulóknak
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.
|
|
Alkalmi emlékmű: szünetelő és újrainduló vonalak
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.
|
|
Mától újra kiágazó állomás: motorvonatról leszálló utasok, háttérben az állomásépület
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2008.09.07.
|
|
Az állomás épülete a peron felől
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.10.09.
|
|
Az állomás épülete
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.10.09.
|
|
A felvételi épület 2022 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.02.12.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23302
2012.03.05 17:26.56
|
Állomásfőnökei voltak:
Szuchy Nikon Ipolyság 1921 08.15.Droszt Elvira áth. Bélapátfalva
Bottka Béla Pelejte 1918 Bottka Ilona
Tégen Károly Szank 1923.11.22 Török julianna
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20292
2011.02.08 13:18.53
|
Akkor mégegyszer, csak hogy egyértelmű legyen: vonal magyar szakasza egészen az államhatárig 25 kV 50 Hz rendszerrel van villamosítva. Onnan Kassa irányába 3 kV egyenáram van a vezetékben.
Ebből következőleg önerőből csak mindkét áramnemre alkalmas villanymozdonyok tudják átlépni a határt, pl. a szlovák 350, 363 sorozat. Mind a felsorolt, mind a MÁV 1047, 480 sorozatokon lehetséges a menetközbeni áramnem váltás, utóbbiak azonban nem alkalmasak 3 kV-os üzemre, így ebben az átmenetben nem jöhetnek szóba.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20225
2011.02.05 00:45.10
|
Elnézést, közben most nézem, hogy kétáramnemű gépekről van szó Kassa - Hidanémeti között. Ezek szerint a hagyományos egyáramnemű 3 kV-s gép egyáltalán be sem tud járni Hidasnémetire (ahogy pl. Hegyeshalomra be tud járni az egyáramnemű 15 kV-os osztrák gép is és Ebenfurthra is járnak ki V43-asok, ami úgyszintén áramnemváltó állomás) ?
Hogy történik az áramnemváltás menetközben ? Emberi beavatkozás szükséges mindenképpen ? Vagy a mozdony érzékeli, hogy milyen áramot kap felülről és úgy old le és vált át egyikről a másikra? Igy módosítom az előző kérdést és aki ért hozzá, attól megköszönnék egy pár mondatos leírást a dolog módjáról.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20224
2011.02.05 00:36.45
|
Ezt nem nagyon értem: ha Hidasnémetin van a mozdonycsere, akkor ott van az áramnemváltás. Azaz ott akad le róla a hazai 25 kV-s gép, majd a kérdéses vágány felett áramnemcsere, ezután rááll a 3 kV-os felvidéki gép a szerelvényre.
Ide kapcsolódik a kérdés, hogy a kétáramnemű Taurusok esetében (nem itt, hanem Hegyeshalmon, Ausztria felé) az áramnemváltás csak álló helyzetben történhet, vagy menet közben is meg tudja oldani a vezető, hogy a kérdéses fázishatár előtt lekapcsolja az egyik féle betáplálást és utána felkapcsolja a másikat, miután átgurult egyik egyik áram alól a másik alá ?
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20210
2011.02.04 21:21.05
|
Nem. Hidasnémetitől Kassa felé jelenleg szlovák kétáramnemű gépek dolgoznak, az áramnemváltás menet közben, a határon történik.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20207
2011.02.04 19:44.07
|
Hidasnémeti áramnemváltó állomás is ? Ha nem, akkor meddig járnak ki a 25 kV-os villamos gépek és hol kezdődik a felvidéki 3000 V ?
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|