Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


90 Miskolc-Hidasnémeti-Kassa

Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 92, 94)
Felsőzsolca (80)
Onga
Ongaújfalu
Szikszó-Vásártér
Szikszó
Aszaló
Halmaj
Csobád
Ináncs
Hernádszentandrás
Forró-Encs
Méra
Novajidrány
Hernádvécse
Hernádszurdok
Hidasnémeti
Tornyosnémeti
— országhatár —
Kenyhec
Abaújszina
Hernádgönyű
Hernádcsány
Hernádgecse
Kassamindszent
Bárca (660)
Kassa-Erzsébetváros (660, 689)
Kassa (660, 680, 688, 689)

98 Szerencs-Hidasnémeti

Szerencs (100c, 491, 80)
Mád
Rátka
Tállya
Golop
Abaújszántói fürdő
Abaújszántó
Abaújkér
Boldogkőváralja
Korlát-Vizsoly
Fony
Hejce-Vilmány
Göncruszka
Gönc
Zsujta
Zsujta-Átrakó
Hidasnémeti




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Hidasnémeti

állomás
90 Miskolc-Hidasnémeti-Kassa
98 Szerencs-Hidasnémeti

2008.09.07.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.508445° E21.229882° | N48° 30' 30.4" E21° 13' 47.57"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Szelvénykő 566




Régi képek - Hidasnémeti

Régi fényképfelvétel hidasnémeti állomásról a bővítés előttről.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Hidasnémeti állomás régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Hidasnémeti vasúti híd. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

A felvételi épület egykor.Forrás:korabeli fénykép
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Hidasnémeti


Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.

Fotó: Hlavicza Gábor
Dátum: 2007.04.01.
Alkalmi emlékmű a fogadóépület sarkán: a "Kishidasi" újranyításának napján egy-egy piros mécses a továbbra szünetelő vonalaknak, fehér örömmécses az újraindulóknak
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.
Alkalmi emlékmű: szünetelő és újrainduló vonalak
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.
Mától újra kiágazó állomás: motorvonatról leszálló utasok, háttérben az állomásépület
Fotó: Neumann István
Dátum: 2010.12.12.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2008.09.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23302
2012.03.05. 17:26.56
Állomásfőnökei voltak:
Szuchy Nikon Ipolyság 1921 08.15.Droszt Elvira áth. Bélapátfalva
Bottka Béla Pelejte 1918 Bottka Ilona
Tégen Károly Szank 1923.11.22 Török julianna

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20292
2011.02.08. 13:18.53
Akkor mégegyszer, csak hogy egyértelmű legyen: vonal magyar szakasza egészen az államhatárig 25 kV 50 Hz rendszerrel van villamosítva. Onnan Kassa irányába 3 kV egyenáram van a vezetékben.
Ebből következőleg önerőből csak mindkét áramnemre alkalmas villanymozdonyok tudják átlépni a határt, pl. a szlovák 350, 363 sorozat. Mind a felsorolt, mind a MÁV 1047, 480 sorozatokon lehetséges a menetközbeni áramnem váltás, utóbbiak azonban nem alkalmasak 3 kV-os üzemre, így ebben az átmenetben nem jöhetnek szóba.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20225
2011.02.05. 00:45.10
Elnézést, közben most nézem, hogy kétáramnemű gépekről van szó Kassa - Hidanémeti között. Ezek szerint a hagyományos egyáramnemű 3 kV-s gép egyáltalán be sem tud járni Hidasnémetire (ahogy pl. Hegyeshalomra be tud járni az egyáramnemű 15 kV-os osztrák gép is és Ebenfurthra is járnak ki V43-asok, ami úgyszintén áramnemváltó állomás) ?

Hogy történik az áramnemváltás menetközben ? Emberi beavatkozás szükséges mindenképpen ? Vagy a mozdony érzékeli, hogy milyen áramot kap felülről és úgy old le és vált át egyikről a másikra? Igy módosítom az előző kérdést és aki ért hozzá, attól megköszönnék egy pár mondatos leírást a dolog módjáról.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20224
2011.02.05. 00:36.45
Ezt nem nagyon értem: ha Hidasnémetin van a mozdonycsere, akkor ott van az áramnemváltás. Azaz ott akad le róla a hazai 25 kV-s gép, majd a kérdéses vágány felett áramnemcsere, ezután rááll a 3 kV-os felvidéki gép a szerelvényre.

Ide kapcsolódik a kérdés, hogy a kétáramnemű Taurusok esetében (nem itt, hanem Hegyeshalmon, Ausztria felé) az áramnemváltás csak álló helyzetben történhet, vagy menet közben is meg tudja oldani a vezető, hogy a kérdéses fázishatár előtt lekapcsolja az egyik féle betáplálást és utána felkapcsolja a másikat, miután átgurult egyik egyik áram alól a másik alá ?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20210
2011.02.04. 21:21.05
Nem. Hidasnémetitől Kassa felé jelenleg szlovák kétáramnemű gépek dolgoznak, az áramnemváltás menet közben, a határon történik.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20207
2011.02.04. 19:44.07
Hidasnémeti áramnemváltó állomás is ? Ha nem, akkor meddig járnak ki a 25 kV-os villamos gépek és hol kezdődik a felvidéki 3000 V ?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hidas-Bonyhád

Hegyeshalom

Hídvégardó

Hizsnyóviz

Hajdúbagos