Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 90, 92)
Miskolc-Gömöri (92)
Miskolc-Repülőtér (292o, 92)
Szirmabesenyő (92)
Sajókeresztúr (92)
Sajóecseg (292o, 294L, 92)
Alsóboldva
Boldva
Ziliz
Borsodszirák
Edelény alsó
Edelény
Szendrőlád
Büdöskútpuszta
Szendrő
Szendrő felső
Szalonna
Perkupa
Jósvafő-Aggtelek
Bódvaszilas (294K)
Komjáti
Tornanádaska
Hídvégardó
— országhatár —
Torna (660)
Somodi (660)
Szepsi (660, 668)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Hídvégardó
(Bódvavendégi)*

megszűnt megállóhely
94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

Hídvégardó állomásépülete az országhatártól néhány méterre áll
2006.05.01.
Fotó: Mády Márton [Marczy]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (hozzávetőleges)
N48.578424° E20.847137° | N48° 34' 42.32" E20° 50' 49.69"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Egykor a mai Miskolc-Tornanádaska vasútvonal az országhatáron túl is folytatódott, Szepsin keresztül
Kassáig közlekedtek a vonatok. Tornanádaskától a határig nyolc kilométer vaspálya vezet még,
melynek végében találjuk Hídvégardó elveszett megállóhelyet. A megálló ugyan messze esik
a falutól, de még Magyarországhoz tartozik, a Trianoni határmódosítás után a vonatok egy ideig
még Miskolctól Hídvégardóig jártak. Ma már nincsen Tornanádaskától semmilyen forgalom,
a megálló teljesen elhagyatottan áll.
(Az 1971-es menetrendben a vonatok Tornanádaskáig közlekednek, Hídvégardó nem szerepel.)

Elbontva


2009. júliusában az épületet elbontották: iho.hu.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Bódvavendégi 1962.05.27.-e előtt

Szelvénykő 34 Torna–Sajóecseg (0–576 szelv.) (Mesekönyv III. 2012, 3. sz. mód. szerint)




Képtár - Hídvégardó

Hídvégardó állomásépülete az országhatártól néhány méterre áll
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Váltókörzet
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Az egykori állomás első vágánya már jó ideje csonkavágány, és ezzel a vágányzáró sorompóval biztosítják. A háttérben látható, bal oldalra kiágazó váltó iparvágány kiágazás.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Látkép Tornanádaska felé a csonkavágány kiágazásánál
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Bár vasúti közlekedés évtizedek óta nincs, az egyéb jelzők meglétét rendszeresen ellenőrzik. Szemben Szlovákia
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Állomás és vágánya
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Az állomás Szlovákia felőli vége, balra ágazik ki az iparvágány. A bokor már Szlovákiához tartozik
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Tornanádaska felé tekintve. Jobbra a már említett iparvágány kiágazása.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A kőbánya, ahová az iparvágány vezetett. Mint egy seb, úgy éktelenkedik a hegyen.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A kiágazó iparvágány a másik irányban. Egy méterre állunk a magyar határon túl, előttünk a kőbánya a szlovák oldalon, ahova régen az iparvágány vezetett.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A szelvény szerint 3,5 km van hátra a vágány végpontjáig. Ám Trianon közbeszólt...
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Tornanádaskáról Hídvégardó felé tekintve. A pálya, a felépítmény tökéletes állapotban van.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A vonal tetszhalott állapotát példásan mutatja a vadonatúj, szinte még gyári szagú különleges útátjárójelző.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Határkő
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A megálló Szlovákia felől érkezve
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Az állomásból ívesen kikanyarodó iparvágány. A képen látható az országhatárt jelző kő és pálca is, a háttérben Hídvégardó épületei láthatók. Egyébként Tornanádaska felé a távolban futó vágányon jobbra kell elindulni. Egyébként olyannyira értelmetlen a határ vonalvezetése, hogy Hídvégardóra úgy lehet eljutni közúton, hogy egy rövid szakaszon (rövidebb, mint egy kilométer) be kell lépni Szlovákiába, majd ismét Magyarországra.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Felvételi épület a távolból
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Az előző kép egy évvel később
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
A határról Szlovákia felé tekintve. Jól látható, hogy a pálya bár itt megvan, teljesen el van hanyagolva.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26451
2013.04.27. 21:07.11
56140 T 2
20
20
(1 sz. módosítás)
VPE:2011/218474/0
0,0 Tornanádaska 9 15
5,3 Hídvégardó rh. 9 24
3,4 Hídvégardó oh. 6 30
0,1 Turňa nad Bodvou 1 9 31
40
40

érdekes

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23303
2012.03.05. 17:30.37
Állomásvezetői voltak:
Pozsgai János Tornyosnémeti 1910 10.10 Joszkó Anna
Tóth Szabó istván Hidvégardó 1929 08.19 Szegfű Katalin
Czakó János Barcika 1916 08.17 Kuttor Julianna

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23035
2012.02.04. 17:13.07
1903-ban ezt a szolgálati helyet BOLDVA-VENDÉGI-nek írták.Megállóhely volt.Kiadóőr:GERGELY JÁNOS

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21742
2011.09.12. 19:22.55
A vasútállomás épületének már nyoma sincs. Lebontották.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19198
2010.10.14. 19:48.11
Hát, igen. Teljesen igazad van. Elvileg nem is lenne nagy kihívás, hisz szabad a pálya a "liberalizáció" következtében.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19164
2010.10.07. 12:49.37
jó lenne, ha mindenhol ahol még lehetséges újra végig lehetne a vonalakon közlekedni trianoni határtól függetlenül. Főleg az olyan országok esetében, akik Schengeni-övezetbe tartoznak (Szlovákia, Szlovénia). De úgy hallottam idén Romániát is felveszik, úgyhogy ott is érdemes lenne megnézni melyik vonalak nyithatóak meg.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18691
2010.08.30. 19:40.54
Köszi a tippet, utána fogok nézni. Sok hasonló elképzelés van az országban, sokukat még a mindenkori kormányzat is szentesítette, csak pénz nincs rá (állítólag).

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 18688
2010.08.30. 09:26.17
Folyamatosan van több, különféle kezdeményezés, hogy Szepsi - Kassa felé újra járhassanak a vonatok. Jót tenne a munkanélküliséggel súlytott borsodi és/vagy Kelet-szlovákiai térségnek ezen útirány működése.
Bővebbet esetleg lehet találni az edelényi kistérség fejlesztési terveiben, illetve alakult egy együttműködés azon a területen a közösségi közlekedés fejlesztéséért.
Lepesi ZL

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18676
2010.08.29. 18:26.22
Néhány napja jártam Hídvégardón. Az épület már nincs meg. Egyébként tényleg létező rakodóhely. Sőt, a határátmenet is létezik papíron: http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101098674

Vannak kétségeim, hogy hogy utalnának ki menetvonalat :-) Tornanádaska bejárati jelzője és előjelzője használhatatlan, lógnak a vonóvezetékek. Az országúton lévő fénysorompó nem működik, bár a szigetelt sínek újnak tűnnek, a fazekak kidőlve, szigetelőszalaggal körbetekerve hevernek a zúzottkövön. Ja, és az államhatártól az a bokrokkal benőtt "pálya" 40-nel járható?

Husonyicza Gábor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18531
2010.08.16. 09:55.23
Vasuttörténeti kutatásaim során jártam az állomás padlásán és az egyik szarufa mögé rejtve megtaláltam az 1950-es évek állomáskezelői Rákosi cimeres karszalagját.Hetek mulva a kőművesek valami átalakitást végeztek a rakodóhely épületén és II.világháborus Vécsey kézigránátos ládára bukkantak.1 db-ot ledobtak a tetőről.Lett is riadalom a közeli csendőrőrs szlovák oldalán.
a vonal 100 éves évfordulóján az akkor még létező épületben nagysikerű vasuttörténeti kiállitást rendeztünk.A vonali tartalékos visszaemlékezése nagyon jó.Minden ugy volt.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16168
2010.02.24. 10:12.59
A pályakapacitás elosztó 2009/10 adatbázisa szerint, Hídvégardó hivatalosan működő rakodóhely.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13065
2009.08.18. 19:05.11
Épp az imént olvastam az indóház lapján,hogy nincs már meg ez a ház sem .Kár...

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13063
2009.08.18. 12:41.29
az épületet lebontották :((

kósa péter
e-mail: uhuru.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12639
2009.07.30. 20:54.49
1979 ben még ideiglenesen lezárt határállomásként szerepelt iránypontja 82. (Magyarország Csehszlovákia irányban 55-82

Káposztás György
e-mail: kapogy.hu.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12137
2009.06.23. 13:25.24

MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.

Danee
e-mail: sglkmsqp.kukac.ggsfhmail.hu
elfogadott hozzászólás 10796
2009.03.30. 13:48.49
Nem tudom, az az iparvágány mikor épülhetett, lehet, hogy 1920-ban még meg sem volt. De ha meg is volt, akkor is valószínűtlen, hogy egy vesztes ország ne engedjen át a területén peage-forgalomban vonatokat, főleg, ha 200 méterről van szó. És akkor sem történt volna túl nagy tragédia, ha Magyarország nem engedi be a csehszlovák vonatokat, mert néhány hónap alatt kerülő nyomvonalat lehetett volna építeni.
Gondolom fontosabb volt a Tornanádaska-Hídvégardó közötti műút magyar területen tartása, mint az a 200 méter vágány. A fő célt, a kisantant csapatmozgásaihoz szükséges vasúti gyűrűt sikerült enélkül is kialakítani Magyarország körül.

Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
elfogadott hozzászólás 8880
2009.01.05. 20:04.12
Erdekes, hogy Hidvegardo allomast Trianonban meghagytak Magyarorszagnak (termeszetesen orulok neki). Igy viszont az a helyzet, hogy a szlovak teruletrol szlovak teruletre halado iparvagany keresztulmegy egy kis darab magyar teruleten. Nem ertem a logikat ebben, de Trianonnal kapcsolatban ezt mar megszokhattuk.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hidasnémeti

Hidas-Bonyhád

Hizsnyóviz

Hajdúbagos

Hajdúböszörmény