Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 90, 92)
Miskolc-Gömöri (92)
Miskolc-Repülőtér (292o, 92)
Szirmabesenyő (92)
Sajókeresztúr (92)
Sajóecseg (292o, 294L, 92)
Alsóboldva
Boldva
Ziliz
Borsodszirák
Edelény alsó
Edelény
Szendrőlád
Büdöskútpuszta
Szendrő
Szendrő felső
Szalonna
Perkupa
Jósvafő-Aggtelek
Bódvaszilas (294K)
Komjáti
Tornanádaska
Hídvégardó
— országhatár —
Torna (660)
Somodi (660)
Szepsi (660, 668)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Hídvégardó
(Bódvavendégi)*

megszűnt megállóhely
94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi

Hídvégardó állomásépülete az országhatártól néhány méterre áll
2006.05.01.
Fotó: Mády Márton [Marczy]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (hozzávetőleges)
N48.578424° E20.847137° | N48° 34' 42.32" E20° 50' 49.69"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Egykor a mai Miskolc-Tornanádaska vasútvonal az országhatáron túl is folytatódott, Szepsin keresztül
Kassáig közlekedtek a vonatok. Tornanádaskától a határig nyolc kilométer vaspálya vezet még,
melynek végében találjuk Hídvégardó elveszett megállóhelyet. A megálló ugyan messze esik
a falutól, de még Magyarországhoz tartozik, a Trianoni határmódosítás után a vonatok egy ideig
még Miskolctól Hídvégardóig jártak. Ma már nincsen Tornanádaskától semmilyen forgalom,
a megálló teljesen elhagyatottan áll.
(Az 1971-es menetrendben a vonatok Tornanádaskáig közlekednek, Hídvégardó nem szerepel.)

Elbontva


2009. júliusában az épületet elbontották: iho.hu.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Bódvavendégi 1962.05.27.-e előtt

Szelvénykő 34 Torna–Sajóecseg (0–576 szelv.) (Mesekönyv III. 2012, 3. sz. mód. szerint)




Képtár - Hídvégardó

Hídvégardó állomásépülete az országhatártól néhány méterre áll
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Váltókörzet
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Az egykori állomás első vágánya már jó ideje csonkavágány, és ezzel a vágányzáró sorompóval biztosítják. A háttérben látható, bal oldalra kiágazó váltó iparvágány kiágazás.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Látkép Tornanádaska felé a csonkavágány kiágazásánál
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.

Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Bár vasúti közlekedés évtizedek óta nincs, az egyéb jelzők meglétét rendszeresen ellenőrzik. Szemben Szlovákia
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Állomás és vágánya
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Az állomás Szlovákia felőli vége, balra ágazik ki az iparvágány. A bokor már Szlovákiához tartozik
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Tornanádaska felé tekintve. Jobbra a már említett iparvágány kiágazása.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A kőbánya, ahová az iparvágány vezetett. Mint egy seb, úgy éktelenkedik a hegyen.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A kiágazó iparvágány a másik irányban. Egy méterre állunk a magyar határon túl, előttünk a kőbánya a szlovák oldalon, ahova régen az iparvágány vezetett.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A szelvény szerint 3,5 km van hátra a vágány végpontjáig. Ám Trianon közbeszólt...
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Tornanádaskáról Hídvégardó felé tekintve. A pálya, a felépítmény tökéletes állapotban van.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A vonal tetszhalott állapotát példásan mutatja a vadonatúj, szinte még gyári szagú különleges útátjárójelző.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
Határkő
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2006.05.01.
A megálló Szlovákia felől érkezve
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Az állomásból ívesen kikanyarodó iparvágány. A képen látható az országhatárt jelző kő és pálca is, a háttérben Hídvégardó épületei láthatók. Egyébként Tornanádaska felé a távolban futó vágányon jobbra kell elindulni. Egyébként olyannyira értelmetlen a határ vonalvezetése, hogy Hídvégardóra úgy lehet eljutni közúton, hogy egy rövid szakaszon (rövidebb, mint egy kilométer) be kell lépni Szlovákiába, majd ismét Magyarországra.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Felvételi épület a távolból
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
Az előző kép egy évvel később
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.
A határról Szlovákia felé tekintve. Jól látható, hogy a pálya bár itt megvan, teljesen el van hanyagolva.
Fotó: Mády Márton
Dátum: 2007.07.14.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32112
2019.05.02. 17:51.12
Torna és Tornanádaska között

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002228-Zabudnuta-trat-Turna-nad-Bodvou-Tornanadaska-MAV/

https://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2013050003

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31821
2018.10.04. 21:16.11
Somoskőn a Bethlen Gábor utcát csak Magyarország felől lehet gépkocsival megközelíteni (legalább is google-n ezt láttam).
Sopronpusztán ott például schengeni egyezmény előtt voltak határőrök az osztrák oldalon, és aki a bicikliútról Szentmargitbánya felé tért le azt ellenőrizték, pedig a bicikli út két burgenlandi települést Fertőmeggyest és Kellénpatakot köti össze, és csak ezen a szakaszon megy a határvonalon. Aki Sopronkőhida felé tért le, vagy onnét tért rá arra fütyültek.
Most akkor ezen az útszakaszon sem foglalkozott senki azzal, hogy aki Tornanádaska felől érkezett az nem Hídvégardó, hanem Bódvavendégi felé kanyarodott el?

andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31819
2018.10.02. 11:21.07
Ilyen esetekben a két ország egyezményt szokott kötni a határmenti útszakasz közös használatáról. Erre van más példa is, pl. Magyarország és Ausztria között, ahol már nagyon régóta él egy egyezmény a Pánerurópai Piknik sopronpusztai helyszínén, a pontosan a határon futó útszkasz használatáról. Ez nem számított és ma sem számít belépésnek a másik ország területére, ha valaki áthalad rajta. Másik példa: Somoskő, Bethlen Gábor utca.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31818
2018.10.01. 22:40.09
Sziasztok! A hídvégardó és a ma Szlovákiában található bódvavandégi országút a tornanádaskai határállomástól kb. 200 m-en közösen halad, aztán tér el egymástól (a határ is ezen az úton fut, és ennél az útnál ér véget a "jó állapotú" vasúti pálya). Azt olvastam, hogy 2007 előtt is így volt az út. A kérdésen az lenne, hogy aki a Schengeni egyezmény előtt rendszeresen járt itt közúti járművel az elmondaná nekem, hogy pontosan hogyan lehetett ezen a "közös" úton közlekedni? Aki jött Tornanádaska felől attól megkérdezték a határőrök, hogy hova megy és ha azt mondta, hogy Hídvégardóra vagy Rakacára akkor szó nélkül tovább engedték, ha viszont azt hogy Bódvavendégibe akkor ellenőrizték az útlevelét? Vagy az volt, hogy a határőrök ott álltak az elágazásnál szemmel tartva a közös szakaszt és aki Tornanádaska felől jött, de Bódvavendégi felé tért le azt félreállították, és fordítva? Előre is köszönöm a választ!

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26451
2013.04.27. 21:07.11
56140 T 2
20
20
(1 sz. módosítás)
VPE:2011/218474/0
0,0 Tornanádaska 9 15
5,3 Hídvégardó rh. 9 24
3,4 Hídvégardó oh. 6 30
0,1 Turňa nad Bodvou 1 9 31
40
40

érdekes

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23303
2012.03.05. 17:30.37
Állomásvezetői voltak:
Pozsgai János Tornyosnémeti 1910 10.10 Joszkó Anna
Tóth Szabó istván Hidvégardó 1929 08.19 Szegfű Katalin
Czakó János Barcika 1916 08.17 Kuttor Julianna

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23035
2012.02.04. 17:13.07
1903-ban ezt a szolgálati helyet BOLDVA-VENDÉGI-nek írták.Megállóhely volt.Kiadóőr:GERGELY JÁNOS

Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21742
2011.09.12. 19:22.55
A vasútállomás épületének már nyoma sincs. Lebontották.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19198
2010.10.14. 19:48.11
Hát, igen. Teljesen igazad van. Elvileg nem is lenne nagy kihívás, hisz szabad a pálya a "liberalizáció" következtében.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19164
2010.10.07. 12:49.37
jó lenne, ha mindenhol ahol még lehetséges újra végig lehetne a vonalakon közlekedni trianoni határtól függetlenül. Főleg az olyan országok esetében, akik Schengeni-övezetbe tartoznak (Szlovákia, Szlovénia). De úgy hallottam idén Romániát is felveszik, úgyhogy ott is érdemes lenne megnézni melyik vonalak nyithatóak meg.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18691
2010.08.30. 19:40.54
Köszi a tippet, utána fogok nézni. Sok hasonló elképzelés van az országban, sokukat még a mindenkori kormányzat is szentesítette, csak pénz nincs rá (állítólag).

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 18688
2010.08.30. 09:26.17
Folyamatosan van több, különféle kezdeményezés, hogy Szepsi - Kassa felé újra járhassanak a vonatok. Jót tenne a munkanélküliséggel súlytott borsodi és/vagy Kelet-szlovákiai térségnek ezen útirány működése.
Bővebbet esetleg lehet találni az edelényi kistérség fejlesztési terveiben, illetve alakult egy együttműködés azon a területen a közösségi közlekedés fejlesztéséért.
Lepesi ZL

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18676
2010.08.29. 18:26.22
Néhány napja jártam Hídvégardón. Az épület már nincs meg. Egyébként tényleg létező rakodóhely. Sőt, a határátmenet is létezik papíron: http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101098674

Vannak kétségeim, hogy hogy utalnának ki menetvonalat :-) Tornanádaska bejárati jelzője és előjelzője használhatatlan, lógnak a vonóvezetékek. Az országúton lévő fénysorompó nem működik, bár a szigetelt sínek újnak tűnnek, a fazekak kidőlve, szigetelőszalaggal körbetekerve hevernek a zúzottkövön. Ja, és az államhatártól az a bokrokkal benőtt "pálya" 40-nel járható?

Husonyicza Gábor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18531
2010.08.16. 09:55.23
Vasuttörténeti kutatásaim során jártam az állomás padlásán és az egyik szarufa mögé rejtve megtaláltam az 1950-es évek állomáskezelői Rákosi cimeres karszalagját.Hetek mulva a kőművesek valami átalakitást végeztek a rakodóhely épületén és II.világháborus Vécsey kézigránátos ládára bukkantak.1 db-ot ledobtak a tetőről.Lett is riadalom a közeli csendőrőrs szlovák oldalán.
a vonal 100 éves évfordulóján az akkor még létező épületben nagysikerű vasuttörténeti kiállitást rendeztünk.A vonali tartalékos visszaemlékezése nagyon jó.Minden ugy volt.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16168
2010.02.24. 10:12.59
A pályakapacitás elosztó 2009/10 adatbázisa szerint, Hídvégardó hivatalosan működő rakodóhely.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13065
2009.08.18. 19:05.11
Épp az imént olvastam az indóház lapján,hogy nincs már meg ez a ház sem .Kár...

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13063
2009.08.18. 12:41.29
az épületet lebontották :((

kósa péter
e-mail: uhuru.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12639
2009.07.30. 20:54.49
1979 ben még ideiglenesen lezárt határállomásként szerepelt iránypontja 82. (Magyarország Csehszlovákia irányban 55-82

Káposztás György
e-mail: kapogy.hu.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12137
2009.06.23. 13:25.24

MÁV nyugdíjasként elmondhatom, hogy 1972 - 79 között Miskolc-Gömöri létszámában mint vonali tartalékos szolgáltam a Sajóecseg - Hídvégardó vonalon, akkor ott nappalos szolgálat volt, hiszen napi 4-5 kocsi feladása volt az Erdészetnek. M62 tolt menetben ment Tornanádaskáról vitte az üres kocsikat és húzva hozta a rakott kocsit. A szlovákok magyar területen keresztül szolgálták ki a bányájukat.Engedélykérés Torna és Tornanádaska között volt. Személyvonatokat 424-es továbbította 6 bahv kocsit "Ingamenetben" 6 kocsiból állt és mindig zsufolt volt. Abban az időben az idegenforgalom és a turisztika szempontjából is közkedvelt volt ez a vonal. Jó lenne, ha az akkori forgalmat a mai vasút újra érezné és nem felesleges valamiként kezelnék. Akkor kohászati alapanyagként a Bódvaszilasi kőbánya szálítása volt jelentős, Szalonna a Mészművek, Bituminkeverő telep ősszel a mezőgazdasági temékek, cukorrépa stb forgalom jelentős volt. Csak ennyit a vonalról. Akkoriban szó volt a határnyitásról, de ez azóta álom maradt.

Danee
e-mail: sglkmsqp.kukac.ggsfhmail.hu
elfogadott hozzászólás 10796
2009.03.30. 13:48.49
Nem tudom, az az iparvágány mikor épülhetett, lehet, hogy 1920-ban még meg sem volt. De ha meg is volt, akkor is valószínűtlen, hogy egy vesztes ország ne engedjen át a területén peage-forgalomban vonatokat, főleg, ha 200 méterről van szó. És akkor sem történt volna túl nagy tragédia, ha Magyarország nem engedi be a csehszlovák vonatokat, mert néhány hónap alatt kerülő nyomvonalat lehetett volna építeni.
Gondolom fontosabb volt a Tornanádaska-Hídvégardó közötti műút magyar területen tartása, mint az a 200 méter vágány. A fő célt, a kisantant csapatmozgásaihoz szükséges vasúti gyűrűt sikerült enélkül is kialakítani Magyarország körül.

Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
elfogadott hozzászólás 8880
2009.01.05. 20:04.12
Erdekes, hogy Hidvegardo allomast Trianonban meghagytak Magyarorszagnak (termeszetesen orulok neki). Igy viszont az a helyzet, hogy a szlovak teruletrol szlovak teruletre halado iparvagany keresztulmegy egy kis darab magyar teruleten. Nem ertem a logikat ebben, de Trianonnal kapcsolatban ezt mar megszokhattuk.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hidasnémeti

Hidas-Bonyhád

Hizsnyóviz

Hajdúbagos

Hajdúböszörmény