|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
660 Sajólénártfalva-Pelsőc-Rozsnyó-Torna-Szepsi-Kassa
Sajólénártfalva (665)
Abafalva
Sajórecske
Kövecses
Včelínce
Tornalja
Sajógömör
Gömörpanyit
Čoltovo
Sajótiba
Özörény
Pelsőc (664, 666)
Vígtelke
Gombaszög
Slavec jaskyňa
Szalóc
Berzéte
Rozsnyó (667)
Jovice
Lipovník
Jablonov nad Turňou
Hrhov
Dvorníky-Zádiel
Torna
Somodi (94)
Szepsi (668, 94)
Makranc
Csécs
Szeszta
Komaróc
Nagyida
Hutníky
Enyicke
Bárca alsó
Bárca (90)
Kassa-Erzsébetváros (689, 90)
Kassa (680, 688, 689, 90)
94 Miskolc-Tornanádaska-Torna-Szepsi
Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 90, 92)
Miskolc-Gömöri (92)
Miskolc-Repülőtér (292o, 92)
Szirmabesenyő (92)
Sajókeresztúr (92)
Sajóecseg (292o, 294L, 92)
Alsóboldva
Boldva
Ziliz
Borsodszirák
Edelény alsó
Edelény
Szendrőlád
Büdöskútpuszta
Szendrő
Szendrő felső
Szalonna
Perkupa
Jósvafő-Aggtelek
Bódvaszilas (294K)
Komjáti
Tornanádaska
Hídvégardó
— országhatár —
Torna
Somodi (660)
Szepsi (660, 668)
|
|
|
|
Régi képek
Képek a netről
Képtár
Hozzászólások
Torna
Torna állomás
2013.09.15.
Fotó: Várkonyi Tibor [VT22]
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Turňa nad Bodvou az állomás szlovák neve
Szelvénykő |
0 |
Torna–Sajóecseg (0–576 szelv.) (Mesekönyv III. 2012, 3. sz. mód. szerint) |
|
|
Torna állomás
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2013.09.15.
|
|
Emléktábla a felvételi épületen
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2013.10.14.
|
|
Tornanádaska felé
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2013.10.14.
|
|
Bejárat Tornanádaska felől
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2013.10.14.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25644
2012.12.25 20:07.06
|
1945.januárjában az állomás környékén súlyos harcok voltak.A 19.gyalogezred két alezredesi rangban lévő zászlóaljparancsnoka egy századot jelölt ki a Bódva-Híd környékének rajtaütésszerű elfoglalására.A század parancsnoka(2 gyermekes családapa) szervezetlennek és előkészítetlennek ítélte meg ezt a vállalkozást,ezért a 2 géppisztolyos szakaszt egy utász robbantó és egy tüzérmegfigyelő szakasszal megerősítették és a támadás vezetését Benkő Miklós tartalékos hadnagyra bízták.A vasútállomás körzetéből indított rajtaütés nem sikerült, a támadás összeomlott.A hadnagy súlyos sérülésekkel Stószra került,ahol egyik karját amputálni kellett.1944.decemberében-1945 januárjában számtalan hasonló történet játszódott le ezen az állomáson!
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23696
2012.04.17 17:40.12
|
1904.08.18-án Tornára állomásították a VIIc jellegű BCmot sorozatú 03006-03007-03008 pályaszámokat viselő kéttengelyes gőzmotorkocsikat.
Ezeket 1904.10.18-án még ujabb 3 db. követte:VIIIa jellegű Cmot sorozatu 07301-07302-07303pályaszámokat kapták.
A VIIc jellegű gőzmotorkocsik 33 ülőhellyel bírtak,gőzfűtéssel rendelkeztek ,acetylén-gázzal világították és gőzfűtéssel fűtötték
A 07301-07302-07303 pályaszámú kocsikban már 40 ülőhely volt,ezek a kocsik egy 2.1 négyzetméters poggyásztérrel és kalauzüléssel rendelkeztek.A gőzmotorkocsik a Miskolc-Torna-Kassa vonal személyforgalmának lebonyolítását végezték.Az eddigi kutatások nyomán egyeten egy felvétel került elő,amely Perkupa mh-en 1904 novemberében készült az egyik motorkocsiról.Sajnos ennek pályaszáma a fotón nem kivehető.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23190
2012.02.24 17:19.01
|
Torna állomásfőnökei:
Ribáry Gábor 1917 mettől-meddig?
Tóth István főtiszt S.tarjánból érkezett 1939.02.17-Üzletvezetőség III.Osztályába távozott 1939.12.12.
Somkuti József főtiszt Losoncról érkezett 1939.11.29-Rozsnyóra távozott 1940.08.06
További sorsáról csak annyit,hogy 1948-ban Füzesabony állomásfőnöke már,mint főintéző.
Nagy Sándor Barcikáról érkezett 1940.08.05. -ismeretlen helyre távozott 1943.10.21.
Homza István főtiszt Királdon volt főnök és szolgálati érdekből 1943.10.22-én helyezték Tornára főnöknek.? meddig maradt ott?
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23024
2012.02.04 16:40.40
|
A tornai állomás vezetője 1903-ban Garbera József áll.előljáró.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22831
2012.01.13 22:06.12
|
A Kassa -Torna-Sajóecseg-Miskolc útvonalon az 1900-as évek elején gőzmotorkocsik is közlekedtek! Ezek a Tornai fűtőházba voltak állomásítva.A II.világháború idején Torna környékén 6 hétig állt a front,súlyos harcok,-még utcai harcok is voltak,az állomás környéke többször cserélt "gazdát".A Hídvégardó Felőli oldalon a váltókezelői szolgálati helyiséget géppuska fészekké alakították át.Elképzelhető mi maradt az állomásból és a fűtőházból a front után!Az állomásfőnök nem menekült el, egy barczikáról oda helyezett fiatal vasúti főtiszt volt.Ki tud többet jelentkezzen! Ki őriz képeket vagy dokumentumokat ,-adjon hírt!
Köszönettel venném.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|