Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


47 Dombóvár-Komló

Dombóvár (40, 41, 459, 49, 50)
Kaposszekcső (40)
Vásárosdombó (40)
Sásd (40)
Godisa (40)
Bodolyabér
Magyarhertelend
Magyarszék
Mecsekpölöske
Mecsekjánosi
Komló













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Mecsekjánosi
(Baranya-Jánosi)*

állomás
47 Dombóvár-Komló



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.216323° E18.24194° | N46° 12' 58.76" E18° 14' 30.98"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

Újra megnyitva


2010. december 12-től, menetrendváltással újra járnak a személyvonatok a megszüntetett vasútvonalon.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Baranya-Jánosi az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 150




Képtár - Mecsekjánosi



 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19691
2010.12.15. 00:09.53
Mecsekpölöske felől nézve. Nekem akkor is nagyon tetszik ez a környezet:-)

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19690
2010.12.15. 00:09.05
Mecsekjánosi állomásépületének melléképülete, a wc már használaton kívül van.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19689
2010.12.15. 00:07.59
Mecsekjánosi barátságos állomásépülete rendezett környezete példaértékű a vonalon. Belopta magát a szívembe:-)

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19688
2010.12.15. 00:06.58
Mecsekjánosi megálló rakodó hely vágányhálózata.

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 16860
2010.04.17. 19:33.04
A hozzászólásod elejét olvastam, amely Mecsekjánosiról szól, forrásmegjelölésedet nem. Az Indóház tavaszi különszáma az AB illetve ABy motorokról szól, még nem olvastam végig, de furcsáltam a megjegyzést, megkerestem: "... idején a budapesti vonatok Mecsekjános állomásig... Földvári István elmondása alapján". Ismét bocs, de a szép állomásnevet sem tudja pontosan, sajnos a történet sem igaz. Mint írtam a vonatok a hivatkozott rekostrukció idején sem Mecsekjánosi - ig közlekedtek.
A Pécs - Szentlőrinc közötti vonalátépítés vágányzárában pedig a buszok Pécs és Szentlőrinc között közlekedtek. És még két dolog: 10 évig rendelkező forgalmi szolgálattevő vvoltam Pécsett, illetve emlékeimet az akkori Személyszállítási vezető erősítette meg. Igaz a hivatkozott Földvári Pista, pedig vezetőmérnök volt.
Lepesi ZL

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 16859
2010.04.17. 19:05.27
Amikor a pécsi vonal Abaligeti alagútjának bekötése volt (kb. 8 méteres szintkülönbség volt a régi és az új nyomvonal között), akkor Magyarszék-Sikondagyógyfürdőig jártak a vonatok. Magyarszéken álltak a buszok, onnan mentek Pécsre. Bocs, de Mecsekjánosi mindig is rakódóhely volt, ott még a komlói bánya megszűnése után is fát rakodtak. Vonatkereszt nem.
Lepesi ZL

Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16854
2010.04.17. 13:30.29
Én olyanról hallottam, hogy a 80-as évek végén valahol Godisa és Abaliget között elmosta a töltést az eső, és ekkor lettek a 47-esre terelve a pécsi vonatok, viszont akkor nem Jánosiba, hanem Komlóra. Egyébként ez utóbbi megoldás a logikusabb, hiszen Jánosiban akkor is csak két vágány volt, amiből az egyik rakodó, míg Komlón akkor még mind a két pályaudvar üzemelt, jópár vágánnyal, és a személypu. közvetlen a buszállomás mellett volt (van), és közúton is közelebb van Pécshez.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16845
2010.04.16. 22:22.57
A 40-es vonal Pécs-Szentlőrinc közti szakaszának pálya rekonstrukciójakor a budapesti vonatok Mecsekjánosiig közlekedtek.Az utasokat busz vitte tovább Pécsre.
Forrás:INDÓHÁZ EXTRA 2010.tavasz.

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14595
2009.12.04. 20:29.32
Köszönöm hogy kijavítottál ! :)

a II. őrhely után csak egy kb 4 méteres csonkvágány van aztán vége

Papa
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14538
2009.11.30. 16:50.32
Mivel Komló-Teher pu. a vasútvonal megnyitása után 55 évvel épült, így ez nem lehetett eredeti célja.. Eredetileg is mrh-nak épült, mint ahogy most is az. A kiágazás a Teher II-es őrhelynél volt az 5-ös őrhely után (most asszem Komló-elág néven fut, bár már nem ágazik sehová)

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13359
2009.08.30. 11:27.08
Az állomás eredeti célja az volt hogy a tehervonatokat átirányítsák Komló-Teher állomásra

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5538
2008.07.27. 00:03.22
Kedves Gábor15 ezen az állomáson van rakodás de csak "züzifát rakodnak amúgy különösebb forgalma nincsen csak személy

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5269
2008.07.15. 20:32.57
Itt van rakodás is , nem?

Aplencz Mónika
e-mail: aplenczm.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3370
2008.03.24. 11:59.33
Ez a legszebb állomás!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mecsekalja-Cserkút

Mácsapuszta

Mecsekpölöske

Medzilaborce mesto

Méra RO