Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


462 Mohács-Erdőfű

Mohács
Nagynyárádi kitérő
Sátorhely
Újistálló puszta
Vizslak
Felsőbéda
Erdőfű

65 Pécs-Mohács

Pécs (40, 60, 64, 963)
Pécs-Külváros (64)
Zsolnay-rakodó
Pécsbánya-Rendező
Pécsudvard
Pécsudvard régi
Szőkéd
Áta
Kistótfalu
Vokány
Palkonya
Villánykövesd
Villány (464, 62, 66)
Márok
Bóly
Nagynyárád
Középmező
Mohács

Bá-Mo Bátaszék-Mohács

Bátaszék (154, 46, 50, 64)
Bátaszék megálló
Furkópuszta
Báta állomás
Mohács




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Mohács

állomás
462 Mohács-Erdőfű
65 Pécs-Mohács
Bá-Mo Bátaszék-Mohács



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.002515° E18.684524° | N46° 0' 9.05" E18° 41' 4.28"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomást a Pécs-Mohács vasút, mely valójában a Dunai Gőzhajózási Társaság megbízásából jött létre, létesítette 1857-ben. A megnyitó 1857. május 2-án volt, ekkor azonban a vasutat csak szénszállításra nyitották meg. A vasútvonal Pécsre azzal a céllal valósult meg, hogy a Mecsekből kitermelt szenet idáig vasúton szállítják, és itt Mohácsnál a kikötőben hajóra átrakodják. Ezért épült az állomás közvetlenül a Duna partjára.
1857 júliusában nyitották meg a vonalat egyéb teheráruk szállítására, személyszállításra azonban csak 1859. április 24-én.

Jegykiadás megszűnt


2009. június 1-től menetjegyváltás pótdíj nélkül a vonaton történik.

Kompátkelés


A mohácsi szigetre közlekedő komp menetrendje és egyéb adatai

Szelvénykő 0 A Mohács-Villány vonal kezdőpontja.
Folyamkilométer 1448 Duna




Régi képek - Mohács

Mohács állomás régi képeslapon (Turóczy László gyűjteményéből)
 
Mohács állomás réges régen (dr. Kubinszky Mihály gyűjteményéből)
 
Forrás: http://www.baranyanet.hu/magazin/2002_3/fokusz2.htm
 

  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1908.04.17.



Képtár - Mohács

Mohács a Duna felől
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.03.06.
A vágányok vége az állomás Duna-part felőli oldalán
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.02.
A felvételi épület
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.02.
Rövid vágányok és a felvételi épület
Fotó: Epresi Zsolt
Dátum: 2012.04.16.
Mohács
Fotó: Karch Roland
Dátum: 2012.04.30.

Személy-és teherforgalom is van.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
Mohács állomása BZ-vel és kihaladó tehervonattal.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
A hátsó homlokzat.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
Az állomás látképe az ívből nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Vágányzat az ívből Középmező felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Kitérők és szolgálati helyek a Kossuth Lajos utca és a Pécsi út között Középmező felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az ív és a Kossuth Lajos utcai kereszteződés látképe a Duna felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Kitérők és szolgálati helyek a Kossuth Lajos utca és a Pécsi út között a Duna felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Talán az állomás legérdekesebb része az ütköződomb, aminek a tetejéről rálátni a Dunára és a szigeti kompra alig ~25 méterre a folyó medrétől!
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
Az állomás látképe az ütköződombról a villányi személyvonattal.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
A villányi személyvonat (117 268) Studenka Bzmot típusú szerelvénye szemből a fő utasforgalmi vágányról nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
A vágányok végének látképe a fő személyforgalmi vágányról nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.


Képek a netről - Mohács

Pár lépésnyire a Dunától.
http://marvell.index.hu/imgfrm/4/7/0/1/IMG_0001274701.jpg
[Tárolt változat]
A soha meg nem épült Mohács-Bátaszék vasút hídja / The bridge of the never built railway
Dátum: 2007.06.24.
http://www.panoramio.com/photo/8296125
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


valaki
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 31076
2017.08.09. 23:23.25
A raktár lebontva, a terület egy részén pedig strand épült.

Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 30538
2016.11.08. 06:11.37
Kiss Alexandra által írt körkép a mohácsi vasút történelméről, archív fotóval illusztrálva: http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/lo-vontatta-mozdony-fantomallomasok---ilyen-volt-a-mohacsi-vasuti-kozlekedes-hoskora

Kopasz
e-mail: tamaskellenfy.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 19169
2010.10.08. 08:57.50
A dédapám Kellemfi (Kellemfy-Kelenffy) cseh-morváról magyarosított 1862-ben (Wonavka-Wonyavka-Vonafka). Ő volt Pécs 3 vasútának első igazgatója, a pécsi Iparkamara első elnöke. Fernc József érdemrendet kapott többek között a Pécs-Mohács vasút létrehozásában elfoglalt helyéért (még a Duna Gőzhaly. Társasággal szemben is pert nyert). A vasút terén végzett munkájáért végül megkapta a "Kelenföldi" nemesi előnevet Ferenc Józseftől.

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18918
2010.09.14. 11:55.53
Kis kiegészítés a tőrténethez, Mohács vasúti történeti érdekességek.

forrás: Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei


Mohács Vasútállomás: A megye első vasútvonalának állomása. Az Első Duna Gőzhajózási Társaság építtette 1856-ban. A szerb név s a régi hivatalos elnevezések erre utalnak! Az első szénszállító vonat 1857. V. 2-án futott be Üszögről (ma: Péosbányarendező). A személyforgalom 1859-ben indult meg vegyes (teher- és személyt szállító) szerelvénnyel. A vasút ipartörténeti érdekessége, az első mozdony a �Mohács" nevet viselte, és 258 lóerős volt. Ezt Csehországból hajóval hozták Mohácsig, de mivel még nem volt meg a vasútvonal, 24 ló vontatta a rossz országúton Üszögre 3 nap alatt. A kisgyulai (belvárdgyulai) dombon még 12 lovat kellett eléje fogni.� �Az 1860-as évek elején is végbemenő partszakadás miatt többször beljebb kellett helyezni a vasúti vágány végpontját

Kisvasút (Lóré): n. Louré 'Pferdebahn': n. Klá Aizdvou 'Kleine Eisenbahn'
Vasútvonal, keskeny vágányú iparvasút. Habsburg Frigyes főherceg építtette 1892�98-ig. Az uradalom, 1945 után a Sátorhelyi ÁG telepeit kötötte össze. Termény-, fa- és személyszállításra használták. Kezdetben lovak, később gőz-, majd Diesel-mozdonyok vontatták a szerelvényeket. A végállomás Erdőfűn volt. A mohácsi vasútállomásra kb. 1956-ig közlekedett. Utána felszedték a síneket.

Főhercegi kisvasút rakodója: Kisvasút álomása É, az iparvasút állomása.

Budai bakterház - Egyes bakteház - Egyes őrház: n. Stácjouvehtdrhüusz 'Stationswächterhaus' 'állomás őrháza' É, számozásáról, fekvéséről (a budai, a szőlőhegyi országúton, az állomás közelében), rendeltetéséről kapta nevét.

Még egy részlet a fentebb említett könyvből:

"...Mohács-Pécs Vasútvonal. 1852�57-ig építette több ezer, köztük olasz, cseh, morva munkás. Fékentartásukra a DGT magánrendőrségetalkalmazott,. A kolerajárvány megtizedelte az építőket, a hercegszentmártoni (ma: Marokhoz tartozik!) temetőben nyugszanak.

Fűtőház: németül. Háccháusz 'Heizhaus' [K16: Maschinen Heizhaus] É, gőzmozdonyok felfűtésére. Használaton kívül!..."


Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18266
2010.07.19. 22:30.36
Mai kép

Train Station
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14902
2009.12.18. 14:49.01
Ma reggel 8:00 előtt elhagyták Pécset (30év után) az MD-k.A mohácsi és barcsi vonatok Bz-kből állnak.A gyékényesieket pedig a szombathelyi gyorssal "pótolják" Barcs és Gyékényes között.A képem Pécsen a Zsolnay gyárnál készült.

nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12912
2009.08.13. 21:50.58
Itt csatlakozott a 80-as években még működő gv. Megállóhelyei: Mohács,Lajmér,Sátorhely,Újistálló, Vizslak,Kisvizslak,Erdőfű néhány nap múlva küldöm a horvátországi folytatást!

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 9910
2009.02.12. 21:25.47
Az ütközőbak mögött a Duna hullámzik.

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4893
2008.06.24. 22:02.44
Md a hídról.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4110
2008.05.04. 10:57.54
A reggeli személy 8.23-kor ér Mohácsra, és 11.28-kor indul vissza Pécsre. Több, mint három órát áll itt délelőtt, és ennyit töltenek itt a rajta dolgozó vasutasok is. Mindeközben délelőtt 7.20 és 11.28 között nincs vonat Pécsre, de még Villányba se.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4109
2008.05.04. 10:51.24
Az állomás látképe a földkúptól.
2008. V. 03.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4108
2008.05.04. 10:49.03
A vágányok földkúpban végződnek a Dunától néhány méterre.
2008. V. 03.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4107
2008.05.04. 10:46.00
A raktár
2008. V. 03.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4106
2008.05.04. 10:43.10
Még kerékpártároló is van:)

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4102
2008.05.03. 22:02.34
Hangulatos, "ligetes" állomás
2008. V. 03.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4101
2008.05.03. 21:59.10
Bíztató teherforgalom
2008. V. 03.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4100
2008.05.03. 21:57.02
MD szerelvény az állomáson
2008. V. 03.

Fonnyadt
e-mail: ilcsi29.kukac.mail.datanet.hu
elfogadott hozzászólás 1542
2007.10.26. 17:41.43
Talán mégse kéne meg szüntetni ezt a vonalat személyszállítás szempontjából sem. Nagynyárád, Töttös és Márok alternatív közlekedés nélkül marad!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Magyarút

Magyarszék

Michalová

Mihályháza

Miheșu de Câmpie Sat