|
Mohács a Duna felől
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.03.06.
|
|
A vágányok vége az állomás Duna-part felőli oldalán
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.02.
|
|
A felvételi épület
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.02.
|
|
Rövid vágányok és a felvételi épület
Fotó: Epresi Zsolt
Dátum: 2012.04.16.
|
|
Mohács
Fotó: Karch Roland
Dátum: 2012.04.30.
|
|
|
|
Személy-és teherforgalom is van.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
|
|
Mohács állomása BZ-vel és kihaladó tehervonattal.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
|
|
A hátsó homlokzat.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2015.08.19.
|
|
Az állomás látképe az ívből nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Vágányzat az ívből Középmező felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Kitérők és szolgálati helyek a Kossuth Lajos utca és a Pécsi út között Középmező felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Az ív és a Kossuth Lajos utcai kereszteződés látképe a Duna felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Kitérők és szolgálati helyek a Kossuth Lajos utca és a Pécsi út között a Duna felé nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Talán az állomás legérdekesebb része az ütköződomb, aminek a tetejéről rálátni a Dunára és a szigeti kompra alig ~25 méterre a folyó medrétől!
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Az állomás látképe az ütköződombról a villányi személyvonattal.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
A villányi személyvonat (117 268) Studenka Bzmot típusú szerelvénye szemből a fő utasforgalmi vágányról nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
A vágányok végének látképe a fő személyforgalmi vágányról nézve.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.10.30.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.09.17.
|
|
Emléktábla
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.09.17.
|
|
Vége felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.09.17.
|
|
Középmező felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.09.17.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.04.09.
|
|
Emléktábla a felvételi épület falán. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.04.09.
|
|
Mohács vasútállomása
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.07.05.
|
|
Mohács vasútállomása
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.07.05.
|
|
Mohács vasútállomása egy Villány felé induló BZ-vel
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.07.05.
|
|
A felvételi épület 2023 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.08.07.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34216
2024.01.22 12:02.58
|
http://dunaujvarosmesel.hu/2020/04/26/miert-eppen-mohacs/
http://dunaujvarosmesel.hu/2016/04/28/miert-pont-itt/
|
|
valaki
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31076
2017.08.09 23:23.25
|
A raktár lebontva, a terület egy részén pedig strand épült.
|
|
Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30538
2016.11.08 06:11.37
|
Kiss Alexandra által írt körkép a mohácsi vasút történelméről, archív fotóval illusztrálva: http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/lo-vontatta-mozdony-fantomallomasok---ilyen-volt-a-mohacsi-vasuti-kozlekedes-hoskora
|
|
Kopasz
e-mail: tamaskellenfy.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19169
2010.10.08 08:57.50
|
A dédapám Kellemfi (Kellemfy-Kelenffy) cseh-morváról magyarosított 1862-ben (Wonavka-Wonyavka-Vonafka). Ő volt Pécs 3 vasútának első igazgatója, a pécsi Iparkamara első elnöke. Fernc József érdemrendet kapott többek között a Pécs-Mohács vasút létrehozásában elfoglalt helyéért (még a Duna Gőzhaly. Társasággal szemben is pert nyert). A vasút terén végzett munkájáért végül megkapta a "Kelenföldi" nemesi előnevet Ferenc Józseftől.
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 18918
2010.09.14 11:55.53
|
Kis kiegészítés a tőrténethez, Mohács vasúti történeti érdekességek.
forrás: Pesti János: Baranya megye földrajzi nevei
Mohács Vasútállomás: A megye első vasútvonalának állomása. Az Első Duna Gőzhajózási Társaság építtette 1856-ban. A szerb név s a régi hivatalos elnevezések erre utalnak! Az első szénszállító vonat 1857. V. 2-án futott be Üszögről (ma: Péosbányarendező). A személyforgalom 1859-ben indult meg vegyes (teher- és személyt szállító) szerelvénnyel. A vasút ipartörténeti érdekessége, az első mozdony a �Mohács" nevet viselte, és 258 lóerős volt. Ezt Csehországból hajóval hozták Mohácsig, de mivel még nem volt meg a vasútvonal, 24 ló vontatta a rossz országúton Üszögre 3 nap alatt. A kisgyulai (belvárdgyulai) dombon még 12 lovat kellett eléje fogni.� �Az 1860-as évek elején is végbemenő partszakadás miatt többször beljebb kellett helyezni a vasúti vágány végpontját
Kisvasút (Lóré): n. Louré 'Pferdebahn': n. Klá Aizdvou 'Kleine Eisenbahn'
Vasútvonal, keskeny vágányú iparvasút. Habsburg Frigyes főherceg építtette 1892�98-ig. Az uradalom, 1945 után a Sátorhelyi ÁG telepeit kötötte össze. Termény-, fa- és személyszállításra használták. Kezdetben lovak, később gőz-, majd Diesel-mozdonyok vontatták a szerelvényeket. A végállomás Erdőfűn volt. A mohácsi vasútállomásra kb. 1956-ig közlekedett. Utána felszedték a síneket.
Főhercegi kisvasút rakodója: Kisvasút álomása É, az iparvasút állomása.
Budai bakterház - Egyes bakteház - Egyes őrház: n. Stácjouvehtdrhüusz 'Stationswächterhaus' 'állomás őrháza' É, számozásáról, fekvéséről (a budai, a szőlőhegyi országúton, az állomás közelében), rendeltetéséről kapta nevét.
Még egy részlet a fentebb említett könyvből:
"...Mohács-Pécs Vasútvonal. 1852�57-ig építette több ezer, köztük olasz, cseh, morva munkás. Fékentartásukra a DGT magánrendőrségetalkalmazott,. A kolerajárvány megtizedelte az építőket, a hercegszentmártoni (ma: Marokhoz tartozik!) temetőben nyugszanak.
Fűtőház: németül. Háccháusz 'Heizhaus' [K16: Maschinen Heizhaus] É, gőzmozdonyok felfűtésére. Használaton kívül!..."
|
|
Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18266
2010.07.19 22:30.36
|
Mai kép
|
|
|
Train Station
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14902
2009.12.18 14:49.01
|
Ma reggel 8:00 előtt elhagyták Pécset (30év után) az MD-k.A mohácsi és barcsi vonatok Bz-kből állnak.A gyékényesieket pedig a szombathelyi gyorssal "pótolják" Barcs és Gyékényes között.A képem Pécsen a Zsolnay gyárnál készült.
|
|
|
nyomkeresõ
e-mail: rozsavolgyilaszlo.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 12912
2009.08.13 21:50.58
|
Itt csatlakozott a 80-as években még működő gv. Megállóhelyei: Mohács,Lajmér,Sátorhely,Újistálló, Vizslak,Kisvizslak,Erdőfű néhány nap múlva küldöm a horvátországi folytatást!
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 9910
2009.02.12 21:25.47
|
Az ütközőbak mögött a Duna hullámzik.
|
|
|
Karl
e-mail: l.karoly.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4893
2008.06.24 22:02.44
|
Md a hídról.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4110
2008.05.04 10:57.54
|
A reggeli személy 8.23-kor ér Mohácsra, és 11.28-kor indul vissza Pécsre. Több, mint három órát áll itt délelőtt, és ennyit töltenek itt a rajta dolgozó vasutasok is. Mindeközben délelőtt 7.20 és 11.28 között nincs vonat Pécsre, de még Villányba se.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4109
2008.05.04 10:51.24
|
Az állomás látképe a földkúptól.
2008. V. 03.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4108
2008.05.04 10:49.03
|
A vágányok földkúpban végződnek a Dunától néhány méterre.
2008. V. 03.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4107
2008.05.04 10:46.00
|
A raktár
2008. V. 03.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4106
2008.05.04 10:43.10
|
Még kerékpártároló is van:)
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4102
2008.05.03 22:02.34
|
Hangulatos, "ligetes" állomás
2008. V. 03.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4101
2008.05.03 21:59.10
|
Bíztató teherforgalom
2008. V. 03.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4100
2008.05.03 21:57.02
|
MD szerelvény az állomáson
2008. V. 03.
|
|
|
Fonnyadt
e-mail: ilcsi29.kukac.mail.datanet.hu
|
elfogadott hozzászólás 1542
2007.10.26 17:41.43
|
Talán mégse kéne meg szüntetni ezt a vonalat személyszállítás szempontjából sem. Nagynyárád, Töttös és Márok alternatív közlekedés nélkül marad!
|
|