Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


736 Nagyvárad-Szombatság-Pusztahollód-Vaskóh

Nagyvárad (101, 106, 127, 733, 736b, 740, 742)
Nagyvárad-Velence
Oradea Est Triaj (736b, 740)
Rontó (736b)
Félixfürdő
Kardó
Nyárló
Magyargyepes
Tasádfő
Drágcséke
Topești
Magyarcséke
Dusafalva
Zăvoiul Crișana
Szombatság-Venterrogoz (736a)
Pusztahollód (739)
Gyanta
Feketekápolna
Suplacu de Tinca
Sólyom
Belényesörvényes
Borz
Belényesújlak
Belényessonkolyos
Várasfenes
Belényes
Dragánfalva
Kisszedres
Rény
Biharlonka-Rézbánya
Vaskoh

736b Nagyvárad-Püspökfürdő

Nagyvárad (101, 106, 127, 733, 736, 740, 742)
Nagyvárad-Velence
Oradea Est Triaj (736, 740)
Rontó (736)
Püspökfürdő

740 Nagyvárad-Kolozsvár-Dés-Szeretfalva-Déda-Gyergyószentmiklós-Madéfalva-Sepsiszentgyörgy-Brassó

Nagyvárad (101, 106, 127, 733, 736, 736b, 742)
Nagyvárad-Velence
Oradea Est Triaj (736, 736b)
Fugyivásárhely
Mezőszakadát
Mezőszakadát felső
Mezőtelegd
Mezőtelki
Cécke
Élesd
Élesd felső
Rikosd
Rév
Rév felső
Zichybarlang
Vársonkolyos
Kőrösbánlaka
Barátka
Jádvölgy alsó
Jádvölgy kitérő
Királyhágó
Lacu
Feketetó
Csucsa
Valea Draganului
Kissebes
Sebesvár
Malomszeg
Bánffyhunyad (738)
Zsobok
Sztána
Gălășeni
Jegenye kitérő
Egeres község
Egeresi gipszgyárak
Nádasdaróc
Mákófalva
Magyargorbó
Magyarnádas
Méra RO
Rădaia
Szucság
Baciu
Kisbács
Kolozsvár (730)
Szamosfalva-fürdő (730)
Szamosfalva (730)
Dezmér (730)
Apahida (730)
Szamosvölgyi megállóhely
Apahida hc.
Zsuk
Jucu de Jos
Válaszút
Bonchida
Fundătura
Nagyiklód
Dengeleg
Szamosújvár
Szamosújvárnémeti
Néma felső
Néma
Dés (772, 778)
Dés régi
Kozárvár
Baca
Retteg
Reteag hc.
Várkudu
Beclean
Bethlen (741)
Somkerék
Sajóudvarhely
Sajószentandrás
Kentelke (746)
Sajómagyarós
Szeretfalva (766)
Bilak
Sajónagyfalu
Bârla pe Șieu
Nagysajó
Kissajó
Monorfalva
Alsórépa
Monosfalu
Déda (745)
Déda felső
Borzia
Ratosnya
Andreneasa
Szalárdtelep
Palotailva
Kelemenhavas
Bánffyháza
Gödemesterháza
Ciobotani
Maroshévíz
Galócási gőzfűrész
Sărmaș Runc
Gyergyóhodos
Ditró-Gyergyóremete
Szárhegy
Gyergyószentmiklós
Tekerőpatak
Șugău
Vasláb
Marosfő
Sandominic
Csíkszentdomokos
Csíkszenttamás
Karcfalva
Dănești
Csíkmadaras
Csíkrákos
Madéfalva (751)
Csíkszereda
Zsögödfürdő
Csíkszentkirály
Csíkszentimre
Csíkszentsimon
Csíkverebes
Tusnád
Tusnádfürdő
Cariera Carpitus
Sepsibükszád
Bükszád
Málnásfürdő
Málnás
Sepsibodok
Sepsikőröspatak-Gidófalva
Sepsiszentgyörgy (744)
Kilyén
Uzon
Kökös
Prázsmár
Prázsmár megálló
Szászhermány (743)
Pav. CFR Brașov Triaj
Brassó régi (723, 724, 730)
Brașov (723, 724, 730)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Nagyvárad-Velence
(Oradea Est)*

állomás RO (Románia/Erdély)
736 Nagyvárad-Szombatság-Pusztahollód-Vaskóh
736b Nagyvárad-Püspökfürdő
740 Nagyvárad-Kolozsvár-Dés-Szeretfalva-Déda-Gyergyószentmiklós-Madéfalva-Sepsiszentgyörgy-Brassó
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.043238° E21.962598° | N47° 2' 35.65" E21° 57' 45.35"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Nagyvárad-Velence és Oradea Est állomás nem esik pontosan egybe. Váradvelence kb. 500 méterrel a Nagyállomás felé volt található, ahogy az alábbi térkép jelöli:
http://mek.oszk.hu/00000/00060/html/kepek/varad-terkep_dka.jpg


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Oradea Est az állomás román neve





Régi képek - Nagyvárad-Velence

A képen az 1906-ban gyártott 4-es pályaszámú villamos mozdony tolja a cementes vagonokat a cementgyár leágazásának váltója felé. Mivel a város felé vivő sínszálon van ezért a Szöllős utcai kereszteződés után át kell térjen a másik vágányra. Ráadásul meg is kell kerülje vonatát. Ami több váltóállítást és manővert igényel. 1993-ig volt villamos teher szállítás. Fotó: Karel Benes.
  Feltöltötte: kleh norbert

Az 5-ös pályaszámú villamos mozdony a Kolozsvári úti Moskovits szeszgyár tehervágányán 1975-ben párban az 1-es mozdonnyal Nagyvárad-Velence felé veszi az irányt. Forrás: Lovász István.
  Feltöltötte: kleh norbert
Dátum: 1974.

A Léderer és Kálmán malom tehervágányán 1984-ben. Forrás: Șerban Lacriteanu.
  Feltöltötte: kleh norbert
Dátum: 1984.

A régi villamos teherszállítás iparvágányai. Sajnos ma már csak a jobb oldali vágány van meg jó gazosan és használat nélkül bár még jelzőt is meghagyták. A bal oldalin még felsővezeték nyomai is eltűntek. Egy sincs már meg a felsővezeték tartó oszlopokból. Fotó: Nagy István.

  Feltöltötte: kleh norbert
Dátum: 1985.

A jobbra lévő kapu és vágány a volt Ásványvíz raktárhoz (volt Magyar Áll. Hitelbank R.T.) vezet. 1906- tól kezdődött a teherszálitás egészen a 90-es évek elejéig. Sajna 1994-ben felszedtek a vágányokat és ot hátul még a Vinalcol (volt Berger Dániel szeszgyár) ahol 1901 óta van teherszálitás. 1901 és 1906 között gőzvontatás volt és azután lett villamos tehervontatás. Sajna ott is 1994-ben felszedték a vágányokat, de magán a gyáron belül még meg vannak a vágányok. Fotó: Nagy István.
  Feltöltötte: kleh norbert
Dátum: 1984.



Képtár - Nagyvárad-Velence


Fotó: Gayer Márk
Dátum: 2010.09.29.
Nagyvárad-Velence mai felvételi épülete Nagyvárad felől, a félixfürdői vonatból
Fotó: Capras Dávid
Dátum: 2014.01.19.
A váróterem végében ilyen, a 90-es évekből vagy az előttről való szekrények vannak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
A két jegypénztár amiből egy működik.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
Padok. A háttérben a használaton kívüli és bezárt két WC.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
Kolozsvár felé.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
Itt ilyen fajta világítás van.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
A nagyváradi nagy állomás felé.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
Három vágány van a személyforgalomhoz, a többi vágány a rendezőpályaudvarhoz tartozik ami 1979-ben épült és sajnos már majdnem 20 éve, hogy nem működik. Kb. 200 vagon ott rozsdásodik a vágányokon.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
Nagyvárad-Velence-i vasútállomás bejárata. Szomorú állapot.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Szomorú állapot.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Egy használaton kívüli jelző.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Ide sem jön már vonat.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Amióta a rendezőpályaudvar már nem működik, a vágányok 90%-a pusztulóban van és egyedül már csak egy iparvágány van használatban. Az Intermodal Vest konténereket és kamionokat tesz vagonokra.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.

Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.

Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Egy régi váltókezelő torony.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Egy régi iparvágány ami egy régi gyár rakodójához vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Egy régi üres őrház.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
Egy aktív váltókezelő.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
A volt Nagyváradi Sörgyár volt iparvágányának a hídja sajna ilyen állapotban.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
A volt Nagyváradi Sörgyár volt iparvágányának a hídja messzebbről.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
A volt sörgyár iparvágányának maradéka.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
Valaha itt mentek a tehervagonok teli sörrel a volt Nagyváradi Sörgyárból.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
A Comat Bihor cég munkában Olaszországba és Németországba mennek a konténerrel rakott vonatok.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
A Comat Bihor cég iparvágányának bejárata.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
A volt Nagyváradi rendezőpályaudvar.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.06.
Egy régi iparvágány ami egy ócskavas feldolgozó céghez vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.06.
Valaha itt volt még egy kapu ami a Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányán volt. Valamikkor 1996 után szűnt meg de 2009-ben még meg volt a vágány egész Várad Velencéig. Több mint 100 évig volt itt teherszállítás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
A Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányának egy részét nem szedték fel hanem simán leaszfaltozták és ezek a repedések a vágányok miatt vannak ott.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
A volt Moskovits szeszgyárból csak ennyi maradt. 1848-ban alakult Moskovits Adolf és fiai szeszgyár-ként. 1906-ig gőzvontatású teher szállítás volt utána 1994-ig villamos- és dízel vontatás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
A Congips cementgyár kapuja ahol sajnos a síneket 2009-ben szedték fel. Valamikor a 90-es években szűnt meg a forgalom, s ez volt az utolsó tehervágány amit a szeszgyárral együtt amiit használtak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
A volt Congips cementgyár kapuja közelebbről.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
A régi villamos tehervágányhoz vezető váltó.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
Az egykori villamos tehervágány maradéka meg a tolatásjelzője ami egy vakvágányhoz vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. Egy darab történelem.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. A teher villamos ide hozta teher kocsikat amit a CFR tovább szállított.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
2009-ben még itt voltak a 2-es villamos vonal váltói és vágányai amin villamos tehervontatás is volt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
Most hozza a tehervillamos a teherkocsikat a Nagyvárad-Velence-i állomásra. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
Nagyvárad Velence jobb oldalt a 2 es villamos vonal ami a villamos teherszáiítás miatt volt csatlakoztatva. 1905 óta egészen a 90-es évekig volt teherszállítás. A csatlakozást 2009-ben szedték fel. Fotó: Nagy István.

Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
Most jön vissza a Nagyvárad-Velence Villamos iparvágányaitól amik felett volt felsővezeték. Nagy valószínűséggel Victoria (A volt Léderer és Kálmán.) malomhoz megy vagy a Moskovits szeszgyárhoz. Fotó: James Buckley.

Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1969.
Nagyvárad-Velencén parkol a villamos. Most hozhatta a vagonokat. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Nagyvárad 1992 - A Velencei negyedben, A Kolozsvári úton nagy eséllyel a Moskovits szeszgyártól hozhatja azt a vagont a háttérben a volt Congips cementgyár iparvágányán pihen 2 teher vagon. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1992.
A CONGIPS cég volt cementgyára. 1970-ben indult be villamos tehervontatással egészen 1994-ig. Utána nagyon ritkán dízel vontatás volt egy pár évig.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.10.03.
A Interoil étolajgyárat 2007-ben zárták be, s azóta ott pihen a vonat. Gazdasági okok miatt, ha jól tudom, Magyarországra a Martfűi Étolajgyárba vitték a maradék termelést.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.10.03.
A volt Emilia gőzmalom iparvágányának kapuja. 1901-ben gőzvontatás volt, majd 1906 után villamos teherszálitás. Valamikor 1944 után szűnt meg a kötöttpályás teherszállítás. A gőzmalom 2012 óta a román politika miatt már nem létezik
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
A volt Andrényi Károly és fiai cég vaskereskedésének (jelenleg Matros lerakat) volt iparvágány bejárata.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
A volt Andrényi Károly és fiai cég vaskereskedésének telepe (jelenleg Matros lerakat). 1906-tóé egészen 1975-ig volt villamos teherforgalom.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
Itt a voltak Léderer és Kálmán Malom és Szeszgyár R.T. iparvágányai. 1882től 1906-ig tramway típusú, Krauss gyártmányú közúti vasúti gőzmozdonyok jártak. 1906-tól egész 1992-ig villamos üzemű teherszállítás volt, s valamikor 1996-ban szedtek fel a vágányokat .
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.14.
Ez a volt SC.REMAT.SA ócskavas cég iparvágánya. 2009-ben még volt aktivitás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
Az SC.REMAT.SA ócskavas cég iparvágányai kb. a telephely végén kapcsolódnak össze ami lehet azt jelenti hogy régen tovább vezetett az iparvágány.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
A volt Leichner, a rendszerváltás óta ROVEX szőrmegyár iparvágánya és rakodója. A kapu után használhatatlan állapotban de meg van az iparvágány.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
A volt nagyváradi villamos tehervontatás egyik utolsó emléke.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.07.02.
A volt Leichner, a rendszerváltás óta ROVEX szőrmegyár belső iparvágányának maradéka.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.06.26.
A Nagyvárad-velencei rendezőpályaudvar mellett van egy kisebb rendezőpályaudvar. A vagonok mind használható állapotban vannak. A térkép szerint egy nagyobb iparvágány hálózat is ide csatlakozott régen.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.06.26.


Képek a netről - Nagyvárad-Velence

Nagyvárad-Velence állomás felvételi épülete
http://acvila-traveller.webs.com/apps/photos/photo?photoid=127998273
[Tárolt változat]
Oradea Est
http://www.forumtrenuri.com/t505p45-314a-oradea-est-holod
[Tárolt változat]
Egyéb vasúti épületek
http://www.panoramio.com/photo/66763620
[Tárolt változat]
Nagyvárad-Velence felvételi épület
http://www.worldonrails.nl/forum/viewtopic.php?p=45229
[Tárolt változat]
Gara Oradea Est
Dátum: 2011.12.
http://www.panoramio.com/photo/64491482
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32392
2020.01.09 22:07.33
Volt egyszer az Őssi—Váradvelencei Összekötő HÉV Rt. vonala: http://web.archive.org/web/20130314125337/http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1975.html

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nyitrazsámbokrét

Nyitraszeg

Nova Bukovica

Novakovec

Novo Selo Rok