|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.08.06.
|
|
A sorompó lezárva.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
A peronról Méra felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Betekintés az Egeres felőli oldalon található útátjáróból.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró az Egeres felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Kijárati jelzők Méra felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
A pálya folytatása Méra felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Domborzati viszonyok az állomáson.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Betekintés a Méra felőli oldalról.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Használaton kívüli tolatásjelző a Kapus felőli iparvágány mellett.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Kijárati jelzők az Egeres felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
A pálya folytatása Egeres felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Váltókezelői szolgálati hely az Egeres felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Kettős vágánykapcsolat az Egeres felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
A peronról Egeres felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Váltókezelői szolgálati hely a Méra felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2016.08.
|
|
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró az Egeres felőli oldalon.
Az állomás visszabontásakor a forgalmi szolgálattevő a II-es állítóközpontba települt át, ami ezzel egy időben kisebb felújítást kapott.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
|
Betekintés Egeres felől, az útátjáróból. A jobb oldali vágányban az egyetlen fővágányban fekvő váltó, ami a visszabontás után is megmaradt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
|
Kihaladó vonat az Egeres felőli oldalon, a kijárati jelzőből lett térközjelzőnél.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
|
Az útátjáróból Egeres felé tekintve. A híd után a kettős vágánykapcsolat helye.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
|
Kijárati jelzők használaton kívüli oszlopai az egykori kettős vágánykapcsolat helyéről fotózva a Méra felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
|
Magánvasúti személyvonat halad az egykori Méra felőli váltókörzetben.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2023.09.
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34130
2023.11.14 10:09.33
|
Az állomás 2019-ben jelentős mértékben visszafejlesztésre került, a továbbiakban megállóhelyként és forgalomszabályozási pontként (P.M - Punct de Manevra) üzemel. A kitérőket - beleértve az átmenő fővágányok közötti vágánykapcsolatokét, és a kiágazó állomási vágányokét - elbontották, kivétel az Egeres felőli oldalon a Kolozsvár felé haladó vonatok helyes vágányából kiágazó váltó, amivel az első vágányon át irányváltással elérhető az ipartelep. A felvételi épületben és a Méra felőli állítóközpontban a szolgálat megszűnt. Az Egeres felőli oldal állítóközpontjában megmaradt a forgalmi szolgálat, ide települt át a forgalmi szolgálattevő, az útátjárót továbbra is az innen kezelt teljes csapórudas sorompó biztosítja. Az Egeres felőli bejárati jelző, és a korábbi negyedik vágány kijárati jelzőjeként funkcionáló jelző megmaradt, a sorompófedezés mellett a továbbiakban nem biztosított térközjelző szerepet töltenek be. Az Egeres felőli egykori bejárati jelző a kiágazási váltó fedezését is ellátja, a korábban kitérő irányba jelzést adó karja és a kijárat előjelzője leszerelésre került. A Méra felőli bejárati jelző oszlopára került át annak korábbi előjelzője, ami így a kijárati jelzőből lett térközjelzőre ad előjelzést. A Kapus felőli tolatásjelző funkciótlanul megmaradt. Minden más jelző karja leszerelésre került, a volt 5. és 6. vágány jelzőinek az árbocát is eltávolították.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30413
2016.08.26 12:21.05
|
Az állomásnak öt vonatfogadó vágánya van, átmenő fővágányai a harmadik és a negyedik, az első vágány Méra felé vonatindító vágány. Az ötödik és hatodik vágányok a forgalomból ki vannak zárva. Az Egeres felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található. Az Egeres és a Méra felőli oldalon is iparvágány ágazik le, ezeket jelenleg nem használják, a hatodik vágányon túl pedig egy használaton kívüli rakodóvágány van. Többközpontos elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, vonóvezetékes állítású váltókkal, a helyes vágányok mellett kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel, ezek sötétben villannyal vannak kivilágítva. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot, pénztár nem üzemel.
|
|