husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24970
2012.09.30 19:35.41
|
Szerencsi Péter áll.kez. 1937.05.18-án saját kérésére Sajókazáról érkezett ebbe a beosztásba. .1943.11.20-án szolgálati érdekből visszahelyezték Sajókazára.A helyére Szűrös István Egerből érkezett 1943.11.18-án.
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23284
2012.03.04 19:53.38
|
Állomásfőnökei.
Székely Ferenc Miskolc 1908.10.16. Stegl Margit /Nyugdíjazva: 1969.01.08./
Székely István Eger 191805.23. Veres Mária
|
|
tibcso
e-mail: tibcso2.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22585
2011.11.30 21:15.11
|
Kedves ROCOman!
Nagyon köszönöm a segítséget! Tényleg nem lennék meglepve, ha a képen látható épület még az eredeti lenne. (ezek szerint 1908-as) Persze, lehet, hogy némi átalakításon átesett azóta...( pl.cserép és csatorna csere)
Üdvöli, André Tibor
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22577
2011.11.30 05:48.13
|
Kedves Tibor!
A vonalat az Eger-Putnoki HÉV építette és 1908. IX. 12-én helyezték forgalomba.
|
|
tibcso
e-mail: tibcso2.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22574
2011.11.29 22:31.35
|
Tisztelt Uraim!
Az iránt érdeklődöm, hogy az Eger-Tihamér vasútállomás épülete mikor épülhetett? Lehetséges, hogy a honlapon lévő képeken szereplő épület már 1919-ben is megvolt?
Üdvözlettel, André Tibor
|
|
760
e-mail: nagy.geza.kukac.tvnetwork.hu
|
elfogadott hozzászólás 17548
2010.06.03 21:16.15
|
Az Eger-Putnok vonalat építésekor a füzesabonyi vonal végállomásáról indították. Mivel a völgy aljában elhelyezkedő város miatt a vonal egyenesen északra nem volt továbbvihető, az állomásról gyakorlatilag egy kelet felé északra forduló félöríves pályával indultak neki a domboldalnak, hogy így a várost keletről kerüljék ki.
A putnoki vonal jelentős fejlődést generált a környékben, keskenynyomközű vasutak épültek, ami a teherforgalmat annyira megnövelte, hogy a fejállomás egyszerűen képtelen volt a felmerülő igényeket kielégíteni. Ezért épült meg Tihamér állomás, amely elsősorban rendezőpályaudvarként szolgált.
Mindig is gondott jelentett, hogy a füzesabonyi irányra szánt vonatokat a közelség ellenére sem lehetett Tihamérról a fejállomásra tolt menetben átvinni az íves pálya miatt, tehát a fejállomáson vagy körül kellett járni, vagy gépet cseréltek. Szóval így is, úgy is tolatgatni kellett, azaz Tihamér megépítése csak részmegoldás volt. Amikor a bélapátfalvi cement iránti igény növekedése miatt Tihamér végképp kicsinek, és a fejállomási tolatgatások elviselhetetlennek bizonyultak, döntöttek arról, hogy a patak addig lapos, kiöntéses területének feltöltésével teremtenek helyet egy új és nagyobb teherpályaudvarnak.
Ennek átmenő fővágánya az északi végén ketté válik: nyugati ága a fejpályaudvarra, a keleti Tihamér felé vezet, és így az eredeti vonallal deltát alkot.
A rendező átadása után Tihamér jelentőségét vesztette, ezért vágányait felszedték, egyes épületeit elbontották, a többit eladták. A személyszállításban nagy jelentősége emlékeim szerint nem volt, egy ideig még táblás megállóként működött, ha jól tudom, ma már nem állnak meg itt a vonatok.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 13519
2009.09.07 16:48.55
|
Az 1983/'84-es menetrendben még szerepel.Ekkor 6-6 vonat állt meg mindkét irányban.
|
|
FONYTON
e-mail: fonyton.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 12123
2009.06.22 12:41.46
|
Eger második legforgalmasabb vasuti keresztezödése a tihaméri. Anno, amikor még kézi hajtányos sorompók voltak, nem unatkozhatott az akkori bakter.
Megközelitése, ahogy Maklár-Andornaktálya felöl jössz be Egerbe, eléred az elsö vasuti keresztezödést, na az Tihamér.
A magas peron gondolom, még a mai napig megvan, sokáig a szeméylvonatok Tihaméáron is +álltak.
Továbbá Tihamérnak abban lehetett még nagy szerepe, hogy a téglagyárat Tihamérról közelebb volt kiszolgálni, mint a rendezöböl. Arról nem is beszélve, hogy sok személyvonati fordulót megkönyitett a bakternek, ha 1-2 vonatot rendezön át hozott be, vagy vitt ki, hisz nem kellett 'átforditani' a fél állomás váltóit. Igy legalább a rendezö elágazásig olyan volt, mintha 2vágányu pálya lenne Eger... :DDDD
|
|
Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10500
2009.03.12 14:45.12
|
Az állomás az egri delta útán lehetett.
|
|