Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


87 Eger-Putnok

Eger (87a)
Eger-Tihamér
Egervár
Cifrakapu
Eger-Felnémet (287M)
Almár
Szarvaskő
Tardosi kőbányák
Mónosbél
Mikófalva
Bélapátfalva
Bélapátfalvi Cementgyár
Szilvásvárad-Szalajkavölgy
Szilvásvárad
Nagyvisnyó-Dédes
Nekézseny
Csokvaomány
Sáta
Kiskapud
Királd
Sajómercse
Putnok (92)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Eger-Tihamér
(Tihamér)*

megszűnt állomás
87 Eger-Putnok
 

2000.08.07.
Fotó: Barta Endre [RwMan]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.888807° E20.396915° | N47° 53' 19.7" E20° 23' 48.89"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás 1971-ben még működött. Az épület Egerből Szilvásvárad felé haladva a pálya bal kéz felőli oldalán volt.
A megálló-rakodóhely rögtön a Sas úti sorompó mellett volt, Egervár felé. Egy-egy iparvágány ágazott ki innen a házgyár és a téglagyár felé.

A megállóhely 1986. szeptember 28-án 00.00 órától szűnt meg.
Kísérleti jelleggel 1993. július 19-től szeptember 25-ig ismét megnyitották.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Tihamér az 1947-es menetrendben így szerepel





Képtár - Eger-Tihamér

Eger-Tihamér állomás felvételi épülete. Akkoriban egy vaskereskedés működött az épületben.
Fotó: Barta Endre
Dátum: 2000.08.07.
Eger-Tihamér 2009 04 11. Az egykori állomásépület szemből.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.11.
Eger-Tihamér 2009 04 11. Az egykori állomásépület a vágányok felől.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.11.
Az egykori állomásépület mellett áll az egykori raktárépület.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.11.

Fotó: Barta Endre
Dátum: 2000.08.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24970
2012.09.30 19:35.41
Szerencsi Péter áll.kez. 1937.05.18-án saját kérésére Sajókazáról érkezett ebbe a beosztásba. .1943.11.20-án szolgálati érdekből visszahelyezték Sajókazára.A helyére Szűrös István Egerből érkezett 1943.11.18-án.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23284
2012.03.04 19:53.38
Állomásfőnökei.
Székely Ferenc Miskolc 1908.10.16. Stegl Margit /Nyugdíjazva: 1969.01.08./
Székely István Eger 191805.23. Veres Mária

tibcso
e-mail: tibcso2.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 22585
2011.11.30 21:15.11
Kedves ROCOman!

Nagyon köszönöm a segítséget! Tényleg nem lennék meglepve, ha a képen látható épület még az eredeti lenne. (ezek szerint 1908-as) Persze, lehet, hogy némi átalakításon átesett azóta...( pl.cserép és csatorna csere)

Üdvöli, André Tibor

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22577
2011.11.30 05:48.13
Kedves Tibor!

A vonalat az Eger-Putnoki HÉV építette és 1908. IX. 12-én helyezték forgalomba.

tibcso
e-mail: tibcso2.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 22574
2011.11.29 22:31.35
Tisztelt Uraim!

Az iránt érdeklődöm, hogy az Eger-Tihamér vasútállomás épülete mikor épülhetett? Lehetséges, hogy a honlapon lévő képeken szereplő épület már 1919-ben is megvolt?

Üdvözlettel, André Tibor


760
e-mail: nagy.geza.kukac.tvnetwork.hu
elfogadott hozzászólás 17548
2010.06.03 21:16.15
Az Eger-Putnok vonalat építésekor a füzesabonyi vonal végállomásáról indították. Mivel a völgy aljában elhelyezkedő város miatt a vonal egyenesen északra nem volt továbbvihető, az állomásról gyakorlatilag egy kelet felé északra forduló félöríves pályával indultak neki a domboldalnak, hogy így a várost keletről kerüljék ki.
A putnoki vonal jelentős fejlődést generált a környékben, keskenynyomközű vasutak épültek, ami a teherforgalmat annyira megnövelte, hogy a fejállomás egyszerűen képtelen volt a felmerülő igényeket kielégíteni. Ezért épült meg Tihamér állomás, amely elsősorban rendezőpályaudvarként szolgált.
Mindig is gondott jelentett, hogy a füzesabonyi irányra szánt vonatokat a közelség ellenére sem lehetett Tihamérról a fejállomásra tolt menetben átvinni az íves pálya miatt, tehát a fejállomáson vagy körül kellett járni, vagy gépet cseréltek. Szóval így is, úgy is tolatgatni kellett, azaz Tihamér megépítése csak részmegoldás volt. Amikor a bélapátfalvi cement iránti igény növekedése miatt Tihamér végképp kicsinek, és a fejállomási tolatgatások elviselhetetlennek bizonyultak, döntöttek arról, hogy a patak addig lapos, kiöntéses területének feltöltésével teremtenek helyet egy új és nagyobb teherpályaudvarnak.
Ennek átmenő fővágánya az északi végén ketté válik: nyugati ága a fejpályaudvarra, a keleti Tihamér felé vezet, és így az eredeti vonallal deltát alkot.
A rendező átadása után Tihamér jelentőségét vesztette, ezért vágányait felszedték, egyes épületeit elbontották, a többit eladták. A személyszállításban nagy jelentősége emlékeim szerint nem volt, egy ideig még táblás megállóként működött, ha jól tudom, ma már nem állnak meg itt a vonatok.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13519
2009.09.07 16:48.55
Az 1983/'84-es menetrendben még szerepel.Ekkor 6-6 vonat állt meg mindkét irányban.

FONYTON
e-mail: fonyton.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 12123
2009.06.22 12:41.46
Eger második legforgalmasabb vasuti keresztezödése a tihaméri. Anno, amikor még kézi hajtányos sorompók voltak, nem unatkozhatott az akkori bakter.
Megközelitése, ahogy Maklár-Andornaktálya felöl jössz be Egerbe, eléred az elsö vasuti keresztezödést, na az Tihamér.
A magas peron gondolom, még a mai napig megvan, sokáig a szeméylvonatok Tihaméáron is +álltak.
Továbbá Tihamérnak abban lehetett még nagy szerepe, hogy a téglagyárat Tihamérról közelebb volt kiszolgálni, mint a rendezöböl. Arról nem is beszélve, hogy sok személyvonati fordulót megkönyitett a bakternek, ha 1-2 vonatot rendezön át hozott be, vagy vitt ki, hisz nem kellett 'átforditani' a fél állomás váltóit. Igy legalább a rendezö elágazásig olyan volt, mintha 2vágányu pálya lenne Eger... :DDDD

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10500
2009.03.12 14:45.12
Az állomás az egri delta útán lehetett.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Eger-Rendező

Egeres község

Egervár

Egervár-Vasboldogasszony

Egyek