|
Az állomásépület
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.07.14.
|
|
Az állomás látképe Orosháza felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2010.05.10.
|
|
A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak. A 236-os éppen Orosháza felől érkezik.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2010.05.10.
|
|
Az állomásépület. A szolgálat megszűnt, a forgalmi irodát és a várótermet kiűrítették és lelakatolták. Legalább a névtáblát kicsélték, mert az előző teljesen elkopott.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A bezárt forgalmi iroda és a külső falán elhelyezett pályatelefon, melyet a jegyvizsgálók használnak.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A felvételi épület falu felőli oldala
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A peronok Újváros irányából. Mivel az Orosháza felőli kitérő terelő állásban van, ezért a szentesi személy a harmadik vágányra érkezik.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az állomás Újváros felé tekintve.Lehet, hogy a képen nem látszik, de a második vágány eléggé hullámos.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az első vágány melletti magasrakodó. Régen faraktára is volt.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A peronok a magasrakodóról nézve
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A magasrakodó mellett található ez a funkcióját vesztett kis épület. Már nem tudni mit szolgált régen.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A felvételi épület szolgálati lakás felőli oldala.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az egykori cukorrépa-rakodó mérlege és épülete az állomásépülettel szemben
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A mellékhelyiség épülete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az állomás épületei Újváros irányából
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Egészen a 2000-es évek köepéig cukorrépát rakodtak az állomáson, melyet M32-esek, és néha MD motormozdonyok vitték el a legközelebbi cukorgyárba. Ma már gyakorlatlag nincs teherforgalom Szentes és Orosháza között.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A bezárt váróterem. Vajon mikor nyit ki újra?
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A végponti váltókörzet Orosháza irányába. Az itteni rugós váltó alapállásban a harmadik vágányra terel.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az ellenőrző jelzőknek nincsenek előjelzőik, ezért egy fékút eleje táblát rendszeresítettek erre a célra
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az Újváros felőli ellenőrző jelző
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A nyílt pálya Újváros felé
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A kezdőponti váltókörzet. A távolabbi a rugós váltó, melynek szabványos állása az egyenes.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Az 1-es számú rugós váltó közelebbről
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Útátjáró a végponti váltókörzetnél
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Kijárat Justhmajor felé. Itt keresztezi a vasutat az Orosházára vezető közút.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Ellenőrző jelző a végpont felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
A nyílt vonal Justhmajor felé
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2011.03.26.
|
|
Vonatkeresztezés Gádoros állomáson
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2011.08.27.
|
|
Gádorosi hajnal
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2012.05.01.
|
|
Szentes felé tekintve
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2012.05.01.
|
|
Gádorosi hajnal. 2012. április 15. óta csak két pár vonat jár a vonalon, ebből egy pár hajnalban.
Fotó: Várkonyi Tibor
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
|
|
A felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.04.10.
|
|
Új menetrend tájékoztató tábla.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.04.10.
|
|
A felvételi épület az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.04.10.
|
|
A felvételi épület 2024 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.03.24.
|
Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 20734
2011.03.25 14:58.23
|
Igen VT 22, igazad van, de én azt írtam, hogy SZINTE, vagyis más is jöhet. Az utolsó vonat tényleg usgyi, amely a következő nap a 135-ön jár, ugyanis ezeket a motorkocsikat a szentesi grázs adja ki, és ha jól tudom a 147-esen át járnak a vonal és a garázs között.(vagy járnak, ha dupla usgyiról van szó)
|
|
|
VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20732
2011.03.25 13:20.47
|
"A vonalon szinte kizárólagosan a szentesi garázs Bzmot-jai járnak"
Ez így nem igaz. A Szentesről Orosházára induló utolsó vonat rendszerint Usgyi, van hogy dupla (gépcsere Orosházára).
A tavalyi menetrend érdekessége volt vasárnaponként a közvetlen kocsi Orosháza-Szentes-Bp-Nyugati között. Ennek papírforma szerint usgyinak kellett volna lennie, de jópárszor Bz-ből állították ki - ilyenkor csak Szentesig közlekedett.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19384
2010.11.14 17:51.36
|
Bede András - Kiss László: Gádoros vasúttörténete. http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Gadoros/pages/Gadorosi_fuzetek_4/004_gadoros_vasuttortenete.htm
|
|
Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 17109
2010.05.01 20:19.09
|
A 37454-es (Bzmot 170) és a 37443-as (Bzmot 236) számú személyvonatok keresztje május 1-én. A vonalon közlekedő Bzmot-ok általában szólóban járnak.
|
|
|
Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 16363
2010.03.09 11:17.11
|
Időközben megszűnt a szolgálat, mert Gádoros MEFI állomássá épült át. Az 1-es és 4-es váltókat rugóssá alkították át. Naponta egy kereszt is van délután 15:30 magasságában
|
|