Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


50 Dombóvár-Bátaszék

Dombóvár (40, 41, 459, 47, 49)
Dombóvár alsó (41)
Csikóstőttős
Mágocs-Alsómocsolád
Szalatnak
Kárász-Köblény
Szászvár
Máza-Szászvár
Váralja
Nagymányok
Hidas-Bonyhád
Cikó
Mőcsény
Mórágy
Mórágy-Alsónána
Bátaszék (154, 46, 64, 9001)








Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Hidas-Bonyhád

állomás
50 Dombóvár-Bátaszék

A felvételi épület 2022 februárban.
2022.02.17.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.269096° E18.523309° | N46° 16' 8.74" E18° 31' 23.91"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Hidas-Bonyhád - Bonyhád vasútvonal


Az „ujdombóvár-bajai” vonalon fekvő Hidasd-Bonyhád állomásból kiágazó vasútvonal építését
1918-ban kezdték meg, majd 1922. december 01-től a teherforgalom számára használatba is vették.
Tervezték a vonal megnyitását a személyforgalom számára is.
A M.Á.V. 33,111/1922 számú Hirdetménye szerint ekkor „Bonyhádi gőzmalom” néven
„mellékárukezelési” hely létesült kizárólag a „Transdanubia egyesült gőzmalmok részvénytársaság
Bonyhád” cég gyors- és teheráru küldeményeinek be- és kirakására.
A vonal 1936. augusztus 01-jén került át a MÁV tulajdonába majd 1950. október 1-ével
a személyforgalmat is felvették a vonalon, melyet azonban 1960. november 1-ével a 41/1960.
KPM rendelet nyomán megszüntettek. A napi utasszám átlagosan 400 fő volt ekkor, az éves
áruforgalom tízezer teherkocsi. A személyszállítást a bonyhádi AKÖV vette át, a vasúti pályát
iparvágányként megtartották, teherforgalom napjainkban is van rajta.

Linkek




Szelvénykő 417




Képtár - Hidas-Bonyhád


Hidas-Bonyhád állomásépülete a 38726 (Dombóvár - Baja) személyvonatról.
Fotó: Kovács Olivér
Dátum: 2018.09.28.
A pálya folytatása Bátaszék felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Nem biztosított bejárati jelző Bátaszék felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Az I. őrhely messze van az onnan sűrűn állított váltóktól.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Az I. őrhely.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
A felvételi épület.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
A Bonyhád rakodóhelyre vezető vonal a 7-es váltóval ágazik ki. A vonal ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
A pálya folytatása Máza-Szászvár felé, háttérben a 6-os út felüljárójával.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Teljes csapórudas sorompóval biztosított átjáró a Máza-Szászvár felőli oldalon, Tolna és Baranya megye határán.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró a II. őrhellyel a megyehatáron.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Betekintés Máza-Szászvár felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Vágányok Máza-Szászvár felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
A II. váltókezelői őrhely.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Máza-Szászvár felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Betekintés Máza-Szászvár felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Vonatkereszt az állomáson.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2020.11.
Vonatkeresztezés az állomáson
Fotó: Várkonyi Tibor
Dátum: 2022.07.23.
A felvételi épület 2022 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.02.17.
Váltókezelői őrhely Bátaszék felől
Fotó: Vekker András
Dátum: 2023.04.
Váltókezelői őrhely Bátaszék felől
Fotó: Vekker András
Dátum: 2023.04.
Bejárati jelző Bonyhád felől. A vonal már járhatatlan.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2023.04.
Különvonat az állomáson
Fotó: Vekker András
Dátum: 2023.04.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32820
2021.01.05 15:18.23
Az állomáson három vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya, a második rakodóvágány a felvételi épülettől Máza-Szászvár felé lévő I/a, a IV. mellékvágány utáni, Máza-Szászvár felől kiágazó IV/a és a Máza-Szászvár felőli váltókörzetben egy angolváltóval kiágazó V. váhányok. Bonyhád felől csak kitérőbe, az első vágányra lehetne érkezni. A Bátaszék felőli oldalon egy iparvágány ágazik ki a negyedik vágányból. Jelenleg egyik rakodóvágány, iparvágány sincs használatban. Az állomáson váltózárkulcs-azonosító jelzőberendezés üzemel, helyszíni állítású váltókkal, nem biztosított alak bejárati jelzőkkel, és az egyik iparvágány felől egy alak tolatásjelzővel. A Máza-Szászvár felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró üzemel.
A berendezések és az épületek kialakítása arra utal, hogy egykor biztosított állomás lehetett: a váltókezelői őrhelyek magasföldszintes állítóközpontok, mindkettő messze van az onnan vonatvágányútban állítandó váltóktól. A II.őrhelyen az állítóbak mérete, és az azon lévő kétkarú bejárati jelző és előjelző állítóemeltyűk egy Siemens-Halske berendezést sejtetnek. Az I. őrhely berendezése már kisebb, de egy nagyobb állítóbak nyomai látszanak.
A állomás környezetében néhány épület található, Hidas és Bonyhád is több mint egy kilométerre van innen, az utóbbiról a 2-es jelzésű helyi autóbuszjárat jön ki a vonatok egy részéhez.
Az állomáson a forgalmi szolgálattevő mellett két váltókezelő dolgozik. Az első és második vágány között széles peron van.


Attis
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25532
2012.12.10 12:01.30
Az új menetrendben itt vannak a keresztek.

mikimano66
e-mail: mikulecz.jozsef.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 19392
2010.11.15 20:33.49
üdv hofinak:a Muki egy 276 gőzös volt Bátaszéken volt egy olyan kiállítva sokáig később egy m 28 dízel ilyen Dombováron a fűtöházban még dolgozik.Bonyhád felújításáról semmi hír sincs. Tényleg a v.kezelő bringázik a forgalmista esetleg csak segített.Napi 20-22km esőben hóban nem is nevetséges.joci ésszel mesélj mert rápacsálhatunk rosszakaró is megtalálhatja az oldalt még valami a bajai vonalat és az50-est sem zárják be egyenlőre az EU sem engedi magyarázat a vasút vonalak kialakításában van fő iskolai tananyag

Attis
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13253
2009.08.25 13:52.24
Szevasztok!

Bocs, Joci, ezt nem tudtam, én szombat délelőtt utaztam Bajára, kösz az információkat!

Gondolom, hallottatok az újabb őrületről... ha a Bajai vonalat bezárják, az 50-es sem ússza meg...de nagyon remélem, hogy nem így lesz.

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13178
2009.08.22 20:28.57
Sziasztok! Bocs, hogy beleszòlok, de nem a forgalmista àllìtja a vàltòkat az I-es oldalon! Van ott is bakter, csak hétfőtől péntekig, igaz akkor is csak 4:20-15:20 -ig. Amikor a nyàron hazamentem Bonyhàdra, sokszor voltam délelőtt is, de inkàbb 15:30- estig voltam kint, ekkor amikor vonat, esetleg kereszt volt, én mentem ki a bakterhàzba. Egyébként ùgy van, hogy a màsik oldali bakter bicajozik àt jelzőt "hùzni". Nagyon szeretem ezt az àllomàst, mert szép a hely és nagyon de nagyon kedves és aranyos emberek dolgoznak itt!! Egy érdekesség, ami talàn nem érdekel senkit: A forgalmiban 7:30-7:30 -ig van 24 òràs szolgàlat, a II-es (dombòvàri oldali) bakterhàz "nyitva tartàsa" 4:20-21:30, mivel 21:18-kor megy el az utolsò vonat. Az I-es oldalt màr tudjàtok! üdv mindenkinek!

Attis
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11376
2009.05.13 11:54.23
Sziasztok!

Mit szóltok az ütemes menetrendhez? Nekem jó volt Bajára, bár most még annyi helyijárat sem megy ki, mint eddig. Kár, hogy elkerült a kereszt Mázára. Ja, és a Bátaszék felőli őrháznál már a forgalmista állítja a váltókat, egy kismotorral megy ki, elég mókás volt :). A hétvégén Mázán keresztül autóztam, FANTASZTIKUS a látvány!!! Ha vasutas lennék és választanom lehetne, Máza, v. H.-Bonyhád biztos az elsők között lenne...

Joci
e-mail: ronai.joci.kukac.gmail.hu
elfogadott hozzászólás 8495
2008.12.22 16:54.57
Jaj, tényleg! A Muki! A nagymamàm azzal jàrt be Bonyhàdra még iskolàs koràban (Cikòn lakik)! Mikor is szunt meg??

hofi
e-mail: hofilajos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8227
2008.12.07 12:18.59
Ha valakine van felvétele a valamikor a szárnyvonalon kölzlekedett "Muki" becenevü gőzösről, kérem tegye fel a honlapra, vagy keressen meg személyesen.Köszönettel.

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6244
2008.09.02 15:08.24
II-es torony volt az elozo kep, a sorompos oldal Dombòvàr felé

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6243
2008.09.02 15:06.16
Sziasztok! Jòlesz egy kép az I-es toronyròl? Ide szoktam jàrni szolgàlatot tenni a baràtaimhoz :)

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4916
2008.06.30 10:43.21
Ugye tudjátok hogy ahoz a pályát is átkellene 1 kicsit átalakítani!
Mivel Hidas-Bonyhád - Bonyhád iparvágányon a megengedett sebesség 10 km/h!és Peronokat is kellene építeni a rakodóvágányai mellé!!
+ ha a több vonat járna arra akkor vagy rugósváltók kellenének vagy forgalmiszolgálattevő és be- és kijáratijelzők!

^ezek mind KELLENEK egy személyszállítás felvételéhez!!

[ezeket nem okoskodásból mondom ezek tények!]

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4809
2008.06.20 16:41.08
Tegnap voltam az állomáson, és mgnyugtattak, hogy ők -vagyis a dolgozók- nem tudnak ilyenről, és azt is mondták, hogy sok az utas, és a teherforgalomra sem lehet panaszkodni! Szerintem nincs ok aggódásokra!!!

Attes
e-mail: akosnas.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4808
2008.06.20 10:37.52
Jó kérdés. A megszűnt állomás ott van a buszpályaudvar mellett, elég közel a központhoz, jó helyen. Olyan kár, hogy ilyen zsákvonalnak épült. Szerintem, ha megépülne végre a fürdő, akkor érdemes lenne legalább amolyan "turistavonatokat" szervezni a kis vonalra, nagyon szép helyen kanyarog. Remélem, hogy így lesz, de kevés rá az esély. Én legfeljebb itt jósolnék utasokat.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 4657
2008.06.09 18:13.15
Ha újraindítanák a bonyhádi szárnyon a forgalmat, volna szerintetek rajta utas?

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4294
2008.05.21 18:02.33
MI??? 3 àllomàs? Nekem mèg a Szalatnak ès Màgocs kozotti 10 km is rengeteg!!! Aztàn ha megnèzzuk a vasùti tèrkèpet, ez az egyetlen vonal, amelyiken keresztul tud menni egy gyorsvonat az Alfoldre!!! Egyèbkènt akkor fel kellene menni eloszor Pestre, aztàn le Szolnok felè... à, nem szunik meg semmi... Aztàn ha ìgy is tortènne, (NEM FOG!!!) akkor csak Màza lenne, mert tavaly Màgocs is majdnem megàllòhely lett (nincs teherforgalma), a hidasi àllomàs mindenkèpp megmaradna... De ez egy csodaszèp vonal, remèljuk, mèg sokàig miènk lesz!!!!! SZIA!

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3272
2008.03.16 21:58.16
Arról /még/ nincs,viszont van 2 kép a 6-os ut alatt való áthaladás után közvetlenül leváló /ipar/vágányról.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 2774
2008.02.12 13:37.54
A képen a távolban látható egy raktár épület, arról nem készült fotó??

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2731
2008.02.09 15:37.22
Nagon ajànlom a vonal megnèzèsèt, sok szèp èpulet van, kàr, hogy a Mőcsènyi, a Szalatnaki csapòrudas sorompòkat leszedtèk, ìgy màr csak Hidas-Bonyhàdon; Màza-Szàszvàron (talàn Màgocs-Alsòmocsolàdon) maradtak

joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2730
2008.02.09 15:31.53
Szerintem is jò kis hely, sok fàval, csapòrudas sorompòval, szolgàlattal, meg mèg sok màssal. Sokszor kimegyek (bonyhàdi vagyok), beszèlgetek a szolgàattevòkkel, ès mèg sok jò dolgokat csinàlok... Klassz kis hely!

Gabesz
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2652
2008.02.06 16:26.44
Nem nagyon járok erre csak ha nagyszüleimhez megyek Bácsalmásra a szegedi gyorssal!
Igaz nem szabványépület van Bonyhádon
de nekem ennek ellenére is tetszik:)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Hegyeshalom

Hegyfalu

Hidasnémeti

Hídvégardó

Hizsnyóviz