|
1890 körüli ez a képeslap, melyen Új-Dombóvár (mai nevén Dombóvár) vasútállomása látható.
Feltöltötte: Kovács Viktor
|
|
Forrás: Domokos Mátyás Saly Noémi Környei Anikó: A régi Magyaroroszág képeslapokon Osiris kiadó 2003.
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Dombóvár (akkoriban Újdombóvár) állomásépülete egy régi képeslapon. A hátoldali magyarázatban az áll, hogy a fotó a legembertelenebb Rákosi-idők éberségét kijátszva készült. A felvételen látszik még az eredeti homlokzat, melyek egyértelműen mutatják az épület eredetét: a volt Szedresi állomásépülettel, vagy a még álló, eredeti külsejű Cece állomáséval összevetve látjuk, hogy ez is a Budapest-Pécs vasút jellegzetes épülete volt, szemben a mai, teljesen különböző külsejével. A képen éppen a Bátaszékre induló AB motorvonat látható. Kiadja: Zékány-Máthé (2000), a felvétel Máthé Zoltán gyűjteményéből való.
|
|
Ujdombóvár vasútállomás egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Ujombovár állomás vágány felőli képe egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Dombóvár állomás látképe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Új-Dombóvár. Pályaudvar. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Dombóvár (Uj-Dombóvár) 1905-ben. Forrás: http://www.profila.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
Forrás: http://www.fortepan.hu/_photo/display/2695.jpg
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109379967&t=9204653
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1966.
|
|
Dombóvár. Kapos csatornai vasúti híd. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Dombóvár. Kettős vasúti híd. Forrás:korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Dombóvár. Vasúti részlet. Forrás:korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Dombóvár. Kapos csatornai vasúti híd. Forrás: post-card.hu korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Az állomás felvételi épülete egy régi képeslapon. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Az állomás felvételi épülete látható a képeslap középső képén. Forrás: korabeli képeslap.
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
Forrás: http://galeriasavaria.hu/termekek/konyv-irat/kepeslap/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
|
|
|
A fűtőház egy 1905-ös keltezésű képeslapon. Forrás: http://www.sulinet.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Adományozó: Erky-Nagy Tibor.
Forrás: http://www.fortepan.hu
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1931.
|
|
|
Újdombóvár pályaudvar. Forrás: http://post-card.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Új-dombóvár.Pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
Feltöltötte: Kővári Balázs
|
|
|
Ujdombóvár. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Dombóvár Fűtőház
1905-ös keltezésű képeslapon
Forrás: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/muzeumok/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
|
|
|
A vasútállomás az 1930 -as években. Forrás:http://fortepan.hu/_photo/display/14046.jpg
Feltöltötte: Kebelei György
|
|
Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/1/9/4/7/IMG_0000191947.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=94601
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
Forrás: http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=91926
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1960.
|
|
|
Tolatási mozgások a GV 3769-essel az utolsó üzemnapon. Balra két különböző felfüggesztésű, Ubn sorozatú csille figyelhető meg, amelyek később fontos szerepet játszottak az Úttörővasút fenntartásában. Fotó: Tusnádi Csaba Károly
https://www.facebook.com/dombovarigv/photos/a.1816869475252014.1073741831.1699941843611445/...
|
|
Forrás: Fortepan / MAGYAR RENDŐR (65534).
Forrás: http://download.fortepan.hu
Feltöltötte: Barkó Richard
|
|
|
Dombóvár vasútállomás egy régi képeslapon. Forrás: https://martonkepeslapok.hu/spd/dombovarregikepeslapon/Dombovar-vasutallomas
Feltöltötte: Sándor Antal
|
|
|
|
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.08.20.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.08.20.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.08.20.
|
|
Egy nem mindennapi Bobo az állomáson
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2007.05.24.
|
|
Jó utat!
Fotó: Kiss Éva
Dátum: 2008.11.16.
|
|
Leó Dombóváron
Fotó: Kovács Péter
Dátum: 2009.07.15.
|
|
Dombóvár állomás váróterme
Fotó: Kalóczkai Péter
Dátum: 2009.07.20.
|
|
Ez akár régi kép is lehetne.. De 2009-ben készült. Érdekesség az UJDOMBÓVÁR felirat a falon!
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.09.02.
|
|
Dombóvár, GV végállomás.
Fotó: moór attila
Dátum: 2004.05.29.
|
|
Dombóvár állomás főhomlokzata
Fotó: Lukács Vendel
Dátum: 2012.03.14.
|
|
A GV állomás.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2011.02.
|
|
Dombóvár
Fotó: Németh Lajos
|
|
Fotó: Albisi-Pánczél Zoltán
|
|
Körfűtőház és fordítókorong részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2006.04.19.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
|
|
Dombóvár felvételi épülete a posta felőli peronról.
Fotó: Gál Marcell
Dátum: 2016.12.13.
|
|
Dombóvár vasútállomása
Fotó: Györkő Zsombor
Dátum: 2020.06.26.
|
|
Dombóvár 2020.04.06
Fotó: Bocz Benedek
Dátum: 2021.04.06.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32350
2019.11.25 20:08.41
|
A GV állomást külön lapra venném, véletlenül tudtam meg, hogy ilyen frankó épülete volt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Domb%C3%B3v%C3%A1ri_Gazdas%C3%A1gi_Vas%C3%BAt#/media/F%C3%A1jl:Domb%C3%B3v%C3%A1ri_GV_felv%C3%A9teli_%C3%A9p%C3%BClet.jpg
„A GV üzemfőnökség megalakulásakor megfelelő épület híján a szomszédos Cementipari Vállalatnál kapott egy fűtetlen szolgálati helyiséget. A vasút eredeti vágányhálózata, mely még a 20-as évekből maradt rá, az államosítás után megugrott forgalomhoz már nem tudott alkalmazkodni, így az 50-es években égető fontosságúvá vált a vonal teljes rekonstrukciója, valamint egy korszerű állomás létesítése a megfelelő szolgálati helyiségekkel. A szocreál stílusú felvételi épületet Rimanóczy Jenő tervei alapján 1952-ben kezdték építeni és 1953-ban adták át. Az állomási vágányok számát háromra emelték és válaszfalak kibontásával megnövelték a motorszín kapacitását, így egyszerre már három mozdonyt tudtak tárolni. A szállítmányok mérlegeléséhez vágányhídmérleget létesítettek. Mivel a Dőry-mezeivasút elbontása után nem volt lehetőség közvetlen átrakásra a MÁV-állomáson, ezért a későbbiekben ezt a GV állomás területén áthaladó téglagyári iparvágányon végezték. (…)
A mai napig a vasút emlékét őrzi az egykori állomás felvételi épülete és mozdonyszínje. Az épület 2008 nyarán renováláson esett át. A GV hangulatát őrzi az egykori műhely, melyet autóbontóvá alakítottak.”
Rimanóczy Gyula fia, akkor már mindent értek. : ) https://hu.wikipedia.org/wiki/Riman%C3%B3czy_Gyula_(%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9sz,_1903%E2%80%931958)
|
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32271
2019.10.09 15:33.17
|
„rg7 2004.01.04 3756
UD = Új-Dombóvár
A 2-es tornyon a mai napig fent van ez a tábla is.”
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=34179834&t=9094327
Nincs valakinek képe róla?
|
|
KeilDavid87
e-mail: keil.david87.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32212
2019.08.04 12:50.10
|
Egy igazi gyöngyszem Dombóvár állomáson.
|
|
|
Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30446
2016.09.02 11:48.13
|
Egy és háromnegyed éve így van, és még nem említette ezt senki? Na akkor most én mutatom...
A 2014/2015-ös hivatalos menetrendtől kezdve Budapest-Déli pályaudvarról Dombóvárra közvetlen személyvonatokkal is lehet jutni egy ütemi lyuk kivételével két óránként, amik pusztaszabolcsi Stadler FLIRT motorvonatokkal vannak kiadva, ezeket a dunaújvárosi S42-es személyvonatokkal egyesítve közlekedtetik Budapesttől Pusztaszabolcsig, és ott kapcsolják le közvetlen kocsiként, onnan lefelé S40-es jelzéssel közlekednek Dombóvárig. A 2016-os nyári menetrend végéig Kaposvárig is közlekedett közvetlen FLIRT a Déliből, ezt azonban az Augusztus 28-ig tartó Dombóvár-Kaposvár vágányzár végeztével lemondták, cserébe viszont az Augusztus végi menetrendváltás egyik legkomolyabb előrelépését kapta a kaposi vasút: a zágrábi Agram InterCity vonatot helyezték át a 30-asról a 41-es vonalra, tehát Székesfehérvár-Fonyód helyett Dombóvár-Kaposváron át közlekedik Gyékényesig a színvonalas InterCity.
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28280
2014.05.26 19:30.22
|
Dombóvár, vasútállomás előtti tér, Ford Model A típusú személygépkocsi.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/14006.jpg
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28265
2014.05.26 18:52.30
|
Dombóvár,Újdombóvár állomás.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/14046.jpg
|
|
|
Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28261
2014.05.26 18:48.10
|
Dombóvár,vasútállomás.http://www.fortepan.hu/_photo/display/15559.jpg
|
|
|
Lengyel Zoltán
e-mail: udzoli.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27593
2014.01.08 09:15.45
|
Ez a kép a fűtőházi bejárati őrhelynél készült és a fűtő házat mutatja nem a rendezőt!
|
|
VT22
e-mail: vtibor3.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24118
2012.06.01 01:32.32
|
Dombóvár 2012.04.26.
|
|
|
aranyvonat
e-mail: nagyfuvar.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 22415
2011.10.24 09:29.14
|
1938. május 31-én indult első útjára és 1942-ben fejezte be országlását a Szent Jobb.
Az Aranyvonat által érintett állomásokat feldíszítették, a vármegyék határán hivatalos fogadóbizottság várta a vonat érkezését és így kísérték be az ünnepi díszbe öltöztetett állomásokra, ahol a lakosság körmenetben vonult ki az állomásra. A püspöki székvárosokban egy éjszakát, a városokban pár órát, közbenső állomásokon pár percet tartózkodott a Szent Jobb.
Megállás után kinyitották az üvegfalat, leeresztették a lépcsőt és ereklyetartóval együtt 4 vagy 8 pap vállon hordozható baldachinra emelte az ereklyét. Az őrség felsorakozott és a parancsnok a Szent Jobb előtt indult el, őt követte a Szent Jobbot hordozó papok csoportja, mögöttük a Szent Jobb őre, két oldalról pedig a Koronaőrök zárták az alakzatot. Őket követhették a főméltóságok és az ünneplő tömeg.
Az ünnepi fogadóbizottság (főispán, alispán, polgármester, megyéspüspök, papság) a felsorakozott díszszázad, a katonai zenekar és az ünneplő lakosság már előre várta Szent István jobbját.
A hivatalos fogadóbeszédet a város vezetése végezte, a papság főpapi szent mise keretében üdvözölte az ereklyét a város főterén. Ezután következett a közszemle. Pécsett, Győrben, Szegeden, Nyíregyházán és Egerben a Szent Jobb a székesegyházban töltötte az éjszakát.
Ahol nem állt meg az Aranyvonat, ott megfelelő sebességre lassított, a lakosság pedig térden állva köszöntötte a Szent Jobbot.
|
|
|
aranyvonat
e-mail: nagyfuvar.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 22414
2011.10.24 09:27.28
|
Keresek fotókat a szent jobb kocsi által érintett alomásókról!!!ahol látható a díszes kocsi!!!
nagyfuvar@t-online.hu
A Szent Jobbot vivő aranyvonat szerelvényját Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei szerint építették át egy szalonkocsiból. A külső rajzot megküldték Esztergomba Serédinek is jóváhagyás végett. Az eredeti elképzelések szerint a szerelvényt egy vadonatúj gőzmozdony vontatta. A mozdony után három kocsi következett: elöl és hátul egy-egy luxus személykocsi, amelyekben a koronaőrség pihenőben levő állománya, illetve a kíséret egyházi és világi tagjai tartózkodtak. (A kocsik száma esetenként bővült, mert a kíséret száma is nőtt.) Középütt kapott helyet a speciálisan kiképzett vagon, az aranykocsi, amelynek kétoldalt nagy felületen üvegfalai voltak, hogy az ereklyét ott is jól láthassák, ahol azt nem emelték le a vonatról, hanem csak áthaladt a szerelvény.
|
|
|
kadajo
e-mail: kadajo.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21915
2011.10.11 23:55.09
|
Szinkron Bz ritka. Ha két kocsi kell, akkor inkább mellékkocsival oldják meg az esetleges többletkapacitást.
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19943
2011.01.13 11:00.17
|
A menetrendváltás óta Uzsgyik helyet "cseh Desiroval" utazhatunk Bajáig.
A vonalon szinkron Bz-k járnak.A képen még 3 Bz látható de a zártárcsás Bz végül Dombóváron maradt.
A kép 2011.01.08-án készült.
|
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18887
2010.09.12 18:53.06
|
Kép az ötvenes évek végéről:
http://www.fortepan.hu/image.php?id=2695
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18641
2010.08.26 19:51.08
|
2010.08.25-én.
|
|
|
Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18275
2010.07.21 21:02.21
|
... és után
|
|
|
Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18274
2010.07.21 20:59.11
|
Az állomás mögött kiállított 424.124 a felújítás előtt...
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17073
2010.04.28 20:13.00
|
Tessék választani...
2010.04.28.
|
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 14621
2009.12.07 08:49.14
|
Nekem valami olyasmit mondtak hogy csapágyolvadásuk van vagy mi.Főműhelyre várnak.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14606
2009.12.05 21:31.28
|
Bhv!
Amúgy csak akkor közlekedhetnek ha minden rendben van velük. Lehet, hogy ránézésre semmi bajuk, de lehet hogy nem. Balesetes kocsikat meg először át kell alaposan vizsgálni, nehogy ismét baleset legyen.
|
|
Mv_UD
e-mail: kovi.123.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12135
2009.06.22 23:10.13
|
A 424-es már csak nagyon komoly munkával lehetne újra gurulóképessé tenni. A müködéshez pedig szinte lehtetlen sajnos. A fűtőházban pedig azért van ott a nohab, mert akkor volt 100(nemtudom pontosan hány) éves a körfűtőház, ami Magyarországon az első körfűzőház és a parádéra érkezett a 4-es nohab a 109 109-es ileltve a 204-es gőzős (a 204-es ha jólláto még látszik is a képen) a Kádárvonat társaságában a vasuti parádéra.
|
|
Kornél
e-mail: hokikoko.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12018
2009.06.16 20:26.56
|
Sokorói betyár!
Tök jó a képeden a Trisztorka.
|
|
Erik777
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10246
2009.02.26 18:19.19
|
Andras, működik ez a mozdony vagy azzá tehető?
|
|
Erik777
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10245
2009.02.26 18:07.10
|
Sokorói betyár, a képeden még egy NoHAB is van. Szuper!
|
|
JoHnNy_2263
e-mail: ricsijani.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9530
2009.01.31 22:48.57
|
Új építésű szigetperon az 5 és a 7 között. A képen látható a peron végétől mért távolságok 50 méterenként.
|
|
|
JoHnNy_2263
e-mail: ricsijani.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 8531
2008.12.24 22:54.38
|
Sárbogárdi személyvonat 2008. nyarán
|
|
|
Géza
e-mail: gezza1.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8216
2008.12.06 13:38.32
|
Ez a kép nem rendező::hanem a fűtőházibejárat
|
|
digoda
e-mail: raildigo.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7365
2008.10.22 11:15.17
|
A "dombóvári rendező" egyébként a fűtőház.
|
|
Albisi-Pánczél Zoltán
e-mail: alpazo73.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 5808
2008.08.13 08:35.04
|
Dombóvár állomás felvételi épülete 2006. november 7-én.
|
|
|
Andras
e-mail: admin.kukac.elveszettvasut.hu
|
elfogadott hozzászólás 3929
2008.04.23 19:53.27
|
Hát nem gyönyörű?
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2617
2008.02.04 18:51.09
|
Csatolt MD Dombóváron. Az 50-es vonalon jártak, de már Csörgő és Bz megy helyettük. A kép 2006-ban készült.
|
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1676
2007.11.10 16:35.13
|
2007. 11. 03.
|
|
|
Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 304
2007.02.10 20:05.34
|
Horvát mozdony dombóváron
|
|
|
Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 303
2007.02.10 20:03.44
|
DOMBÓVÁR RENDEZŐJE 2006-BAN
|
|
|