Nagy Tamás
e-mail: nohab008.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31114
2017.08.22 18:09.18
|
Kedves Vasútbarátok! A Zékány–Máté (Stil Nuovo) képeslapok kiadója vagyok, a lent látható két ff képeslapot közel 20 éve én adtam ki. Szeretnék falinaptárat forgalomba hozni a husztóti viaduktról. (Elsősorban a megszűnés előtti időszak képeire gondolok.) Arra kérem a kedves kartársakat, hogyha van 2000 px szélességű, jó minőségű fotójuk a viaduktról, küldjék el e-mail címemre, legyetek kedvesek! Nagyon köszönöm! Tisztelettel, telefonszámom minden képeslap hátlapján megtalálható.
|
|
Zoli Pécs
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30118
2016.03.13 10:53.56
|
A viadukton az utolsó vonat 1973. május 5-én közlekedett.
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29904
2015.12.26 20:24.07
|
December 25-ei képek 2:
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29903
2015.12.26 20:23.29
|
December 25-ei képek 1:
|
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 28660
2014.09.11 22:29.34
|
1971. november 5.-én készült légi felvételen (valamelyest) látható, amint még a régi alagutat használja egy tehervonat. http://www.fentrol.hu/hu
|
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25771
2013.01.18 04:05.37
|
Forrás: Magyarország képalbum Facebook - oldal.
Sajnos se igazi forrás nincs megjelölve, se olyan infó, ami bizonyítottá teszi, hogy a fotó itt készült - a csoportban Abaliget néven van, január 4. - ei feltöltéssel. Hozzászólók vélekedése szerint talán a nyomvonal - korrekció befejezésekor készülhetett a kép.
|
|
|
hadidoki
e-mail: feltser.kukac.tvn.hu
|
elfogadott hozzászólás 20345
2011.02.13 13:31.30
|
Jó másfél éve erősen izgat ennek a felhagyott szakasznak a története. Így hát az előtanulmányok után felkerestem a helyet. A kirándulás élményeit a hadidoki.ini.hu lapon találjátok a Kaposvár v.áll. - Abaliget v.áll. túra leírásában.
Jó szórakozást!
A kép a régi vasút átvágásánál készült 2011-01-23-án. Szemben az üzemi alagút északi szája, balra fenn egy régi őrház látható.
|
|
|
KekeKex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 15362
2010.01.15 21:26.54
|
A másik képeslap: "Az 5517 számú "fürdővonat" bújik elő az abaligeti öreg alagútból. 1973. május 4-én a Godisa-Bükkösd vasúti szakasz régi nyomvonalán utolsóként áthaladt vonatot a Dombóvári Vontatási Főnökség M40, 224 és 225 pályaszámú dízelmozdonyai vontatták. A felvételt Márfai Ottó készítette. Kiadásához segítséget nyújtott Beles Lajos és Parragh Péter."
|
|
|
KekeKex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 15361
2010.01.15 21:19.38
|
Megtaláltam a régi képeslapokat, küldöm is. A hátoldalán a következő: "Kilencven évi vasútüzem után 1973-ban új pályát építettek a pécsi vasút szakaszán. Három nappal az új vonal átadása előtt (1973. május 4.) az M61, 007 által vontatott 1917-es személyvonat a vadregényes tájban fekvő húsztóti viadukton halad át. Háttérben az új pálya felépítménye látható. A felvételt Márfai Ottó készítette. A kiadáshoz segítséget nyújtott Beles Lajos."
|
|
|
Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10824
2009.04.02 13:25.14
|
Keressétek föl mind a két viadukt nyomait! Egy fotó a délebbi (Abaligethez közelebbi.) viadukt pillérjéről.
|
|
|
Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10821
2009.04.02 13:09.46
|
Képek a viaduktok maradványairól. Mindkettő nyomai tökéletes fellelhetőek, érdemes megnézni! Ja és a volt alagút mostanság könnyen megközelíthető.
|
|
|
szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
|
elfogadott hozzászólás 10750
2009.03.26 19:46.45
|
andrewjr! Honnan vannak a képek, tudnál ide írni hozzájuk forrást?
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10658
2009.03.21 12:22.08
|
"A teljes átépítést részben a régi pálya vicinális jellegű vonalvezetése, másrészt a teljesen tönkrement alagút és a két völgyhíd állapota tette szükségessé."
A völgyhídak és az alagút is 300 méternél kisebb sugarú ívben feküdt, az új pálya 800 méter legkisebb ívsugárral, 7 ezrelékes legnagyobb emelkedővel épült, így lehetővé vált a 120 km/h sebesség elérése.
Az átépítés 1970-1973 között történt.
(Forrás: MAGYAR VASÚTTÖRTÉNET 7. kötet)
|
|
andrewjr
e-mail: andrewjr.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10651
2009.03.21 08:25.12
|
Igen, csak az említett két műtárgyat szüntették meg. Régen Abaliget állomásról Sásd felé egyenesen ment a pálya az alagúthoz, míg napjainkban van egy enyhe balos ív, majd a leghosszabb 3. alagút. Azt viszont én is szeretném tudni, hogy mi volt az átépítés oka!
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10640
2009.03.20 17:33.02
|
Kedves andrewjr! Köszi a képeket! Amit hiányoltam. Most 3 alagút van 2 kicsi és 1 nagyobb. Akkor régen csak 1 szűnt meg? No meg a viadukt.
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10630
2009.03.19 18:01.09
|
Husztóti viadukt 1900 körül.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10629
2009.03.19 17:53.10
|
Sásd felé az alagútból kijövet volt a husztóti viadukt. A régi viadukt megmaradt lába.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10628
2009.03.19 17:49.31
|
Az alagút bejárata előtt kb. 500 méterre még ma is megtalálható a sorompókezelő őrház ahol a régi nyomvonal keresztezte az abaligeti utat.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10627
2009.03.19 17:43.11
|
Az alagút belseje. Végig nem járható, mert középen a Husztót felé menő út alatt feltöltöték, hogy ott az ne szakadjon be.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10626
2009.03.19 17:42.32
|
Az alagút teteje. Itt a gőzösök után a Nohabok is kormoltak.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10625
2009.03.19 17:40.15
|
A lejárat a bevágáshoz. Ezen közlekedtek az alagútőrök a felette lévő őrházból. (A fotókat nem én készítettem.)
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10623
2009.03.19 17:38.29
|
Itt volt a bevágás az alagúthoz.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10622
2009.03.19 17:36.49
|
Még egy kép a régi alagút másik végéről.
|
|
|
andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 10621
2009.03.19 17:20.26
|
Fotó a régi alagútról. Az abaligeti állomás után található. Keresem a hidat is. Emlékszem, hogy gyerekkoromban láttam a vonat ablakából a kő pilléreket. (A fotót nem én készítettem!)
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 5539
2008.07.27 08:16.16
|
Kissé szkeptikus vagyok a sárga háttérrel keretezett "Az abaligeti vasúti alagút építéséről készült kép (1882.). Forrás: Vasúthistória évkönyv, 1993." c. képpel kapcsolatban. Itt az áll dátumként, hogy 1882. A képen viszont inkább az 1970-es évek elején elkezdett új alagút bejárata látható, akkor is ha a vasúthistória könyvben ez áll. Ezen a képen beton alagútbejárat látszik és nem hiszem hogy 1882-ben az eredeti alagút építésénél már használtak volna hidraulikus karral működő gumikerekes munkagépet.
|
|
Márton Zoltán
e-mail: mcinke.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 606
2007.03.21 21:20.43
|
Abaligeti alagút.
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 351
2007.02.12 20:49.33
|
Ez egy nagyon aranyos állomás! Ilyennek kéne lennie az összesnek! :-)
|
|