Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli (1, 30)
Budapest-Kelenföld (1, 30)
Budafok (30)
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós (46)
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Abaliget

állomás
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

A felvételi épület 2021 októberben.
2021.10.15.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.152726° E18.075268° | N46° 9' 9.81" E18° 4' 30.96"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Dél-Dunántúli Kéktúra bélyegzőhely.

Szelvénykő 1865

Képriportok, cikkek

Abaliget kincsei
2011.06.08 10:38 - Kéri Péter
A Baranya megyei Abaliget az átlagos turistáknak majdnem fél km hosszú cseppkőbarlangjáról és Orfű közelségéről lehet híres, vasútbarátoknak azonban egy 1973 - ban befejezett nyomvonal - korrekció következményeként használaton kívül...









Régi képek - Abaliget

Korabeli fényképfelvétel Abaliget vasútállomásról. A kép Dr. Kubinszky Mihály gyűjteményéből származik.
 
Az abaligeti vasúti alagút építéséről készült kép. Forrás: Vasúthistória évkönyv, 1993.
 
Ez a képeslap 1938-ból.
/A következő oldalon közel 2000 vasútállomás képeslap található a régi Magyarországból:
http://muzeum.arcanum.hu/kepeslapok/opt/a100525.htm?v=pdf&a=start
  Feltöltötte: balog atttila

Következő képeslapokat találtam a régmúltból.
Kis képek: 1914 körüli.
  Feltöltötte: balog atttila

Abaliget az 1950-es évek közepén. Az állomás és a mozdony személyzete. Forrás: http://fortepan.hu/?view=new〈=hu
  Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://fortepan.hu/_photo/display/14160.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  http://img.index.hu/imgfrm/6/2/7/2/IMG_0013326272.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/6/2/7/4/IMG_0013326274.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal

Egy régi fényképen.
  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2158697910865508&s...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Abaliget

Fotó: Árpádi Gábor
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Balla László
Dátum: 2006.08.20.

Fotó: Cseke Zoltán

Fotó: Balla László
Dátum: 2006.08.20.

Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.09.
Abaliget turisztikai értékeit bemutató tábla
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.09.

Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.09.
Gyorsvonat érkezik Dombóvár felől
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.09.
Az állomás bejárati jelzője Dombóvár felől az alagút tetejéről
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.11.
A váróterembe csak az utca felőli oldalról lehet bemenni
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.11.
Kapcsolókert
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.11.
Pécs felé tekintve
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.11.

Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.07.11.
Dombóvár felé.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.08.11.
Pécs felé.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.08.11.
A WC külön épületben kapott helyet.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.08.11.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2013.11.09.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.07.27.
Abaliget állomásépülete a 8063 (Pécs - Dombóvár) személyvonatról fotózva.
Fotó: Kovács Olivér
Dátum: 2018.10.19.
A felvételi épület 2021 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.10.15.


Képek a netről - Abaliget

Megjelent a Városi Közlekedés 1973/6. számában.
http://img.index.hu/imgfrm/2/6/9/3/IMG_0007192693.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/2/7/0/3/IMG_0007192703.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/2/7/0/5/IMG_0007192705.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Nagy Tamás
e-mail: nohab008.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31114
2017.08.22 18:09.18
Kedves Vasútbarátok! A Zékány–Máté (Stil Nuovo) képeslapok kiadója vagyok, a lent látható két ff képeslapot közel 20 éve én adtam ki. Szeretnék falinaptárat forgalomba hozni a husztóti viaduktról. (Elsősorban a megszűnés előtti időszak képeire gondolok.) Arra kérem a kedves kartársakat, hogyha van 2000 px szélességű, jó minőségű fotójuk a viaduktról, küldjék el e-mail címemre, legyetek kedvesek! Nagyon köszönöm! Tisztelettel, telefonszámom minden képeslap hátlapján megtalálható.

Zoli Pécs
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 30118
2016.03.13 10:53.56
A viadukton az utolsó vonat 1973. május 5-én közlekedett.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29904
2015.12.26 20:24.07
December 25-ei képek 2:

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29903
2015.12.26 20:23.29
December 25-ei képek 1:

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28660
2014.09.11 22:29.34
1971. november 5.-én készült légi felvételen (valamelyest) látható, amint még a régi alagutat használja egy tehervonat.
http://www.fentrol.hu/hu

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25771
2013.01.18 04:05.37
Forrás: Magyarország képalbum Facebook - oldal.
Sajnos se igazi forrás nincs megjelölve, se olyan infó, ami bizonyítottá teszi, hogy a fotó itt készült - a csoportban Abaliget néven van, január 4. - ei feltöltéssel. Hozzászólók vélekedése szerint talán a nyomvonal - korrekció befejezésekor készülhetett a kép.

hadidoki
e-mail: feltser.kukac.tvn.hu
elfogadott hozzászólás 20345
2011.02.13 13:31.30
Jó másfél éve erősen izgat ennek a felhagyott szakasznak a története. Így hát az előtanulmányok után felkerestem a helyet. A kirándulás élményeit a hadidoki.ini.hu lapon találjátok a Kaposvár v.áll. - Abaliget v.áll. túra leírásában.
Jó szórakozást!
A kép a régi vasút átvágásánál készült 2011-01-23-án. Szemben az üzemi alagút északi szája, balra fenn egy régi őrház látható.

KekeKex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15362
2010.01.15 21:26.54
A másik képeslap: "Az 5517 számú "fürdővonat" bújik elő az abaligeti öreg alagútból. 1973. május 4-én a Godisa-Bükkösd vasúti szakasz régi nyomvonalán utolsóként áthaladt vonatot a Dombóvári Vontatási Főnökség M40, 224 és 225 pályaszámú dízelmozdonyai vontatták. A felvételt Márfai Ottó készítette. Kiadásához segítséget nyújtott Beles Lajos és Parragh Péter."

KekeKex
e-mail: lpkeke.kukac.msn.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 15361
2010.01.15 21:19.38
Megtaláltam a régi képeslapokat, küldöm is. A hátoldalán a következő: "Kilencven évi vasútüzem után 1973-ban új pályát építettek a pécsi vasút szakaszán. Három nappal az új vonal átadása előtt (1973. május 4.) az M61, 007 által vontatott 1917-es személyvonat a vadregényes tájban fekvő húsztóti viadukton halad át. Háttérben az új pálya felépítménye látható. A felvételt Márfai Ottó készítette. A kiadáshoz segítséget nyújtott Beles Lajos."

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10824
2009.04.02 13:25.14
Keressétek föl mind a két viadukt nyomait! Egy fotó a délebbi (Abaligethez közelebbi.) viadukt pillérjéről.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10821
2009.04.02 13:09.46
Képek a viaduktok maradványairól. Mindkettő nyomai tökéletes fellelhetőek, érdemes megnézni! Ja és a volt alagút mostanság könnyen megközelíthető.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 10750
2009.03.26 19:46.45
andrewjr! Honnan vannak a képek, tudnál ide írni hozzájuk forrást?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10658
2009.03.21 12:22.08
"A teljes átépítést részben a régi pálya vicinális jellegű vonalvezetése, másrészt a teljesen tönkrement alagút és a két völgyhíd állapota tette szükségessé."
A völgyhídak és az alagút is 300 méternél kisebb sugarú ívben feküdt, az új pálya 800 méter legkisebb ívsugárral, 7 ezrelékes legnagyobb emelkedővel épült, így lehetővé vált a 120 km/h sebesség elérése.
Az átépítés 1970-1973 között történt.

(Forrás: MAGYAR VASÚTTÖRTÉNET 7. kötet)

andrewjr
e-mail: andrewjr.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10651
2009.03.21 08:25.12
Igen, csak az említett két műtárgyat szüntették meg. Régen Abaliget állomásról Sásd felé egyenesen ment a pálya az alagúthoz, míg napjainkban van egy enyhe balos ív, majd a leghosszabb 3. alagút. Azt viszont én is szeretném tudni, hogy mi volt az átépítés oka!

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10640
2009.03.20 17:33.02
Kedves andrewjr! Köszi a képeket! Amit hiányoltam. Most 3 alagút van 2 kicsi és 1 nagyobb. Akkor régen csak 1 szűnt meg? No meg a viadukt.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10630
2009.03.19 18:01.09
Husztóti viadukt 1900 körül.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10629
2009.03.19 17:53.10
Sásd felé az alagútból kijövet volt a husztóti viadukt. A régi viadukt megmaradt lába.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10628
2009.03.19 17:49.31
Az alagút bejárata előtt kb. 500 méterre még ma is megtalálható a sorompókezelő őrház ahol a régi nyomvonal keresztezte az abaligeti utat.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10627
2009.03.19 17:43.11
Az alagút belseje. Végig nem járható, mert középen a Husztót felé menő út alatt feltöltöték, hogy ott az ne szakadjon be.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10626
2009.03.19 17:42.32
Az alagút teteje. Itt a gőzösök után a Nohabok is kormoltak.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10625
2009.03.19 17:40.15
A lejárat a bevágáshoz. Ezen közlekedtek az alagútőrök a felette lévő őrházból. (A fotókat nem én készítettem.)

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10623
2009.03.19 17:38.29
Itt volt a bevágás az alagúthoz.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10622
2009.03.19 17:36.49
Még egy kép a régi alagút másik végéről.

andrewjr
e-mail: andrew.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 10621
2009.03.19 17:20.26
Fotó a régi alagútról. Az abaligeti állomás után található. Keresem a hidat is. Emlékszem, hogy gyerekkoromban láttam a vonat ablakából a kő pilléreket. (A fotót nem én készítettem!)

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 5539
2008.07.27 08:16.16
Kissé szkeptikus vagyok a sárga háttérrel keretezett "Az abaligeti vasúti alagút építéséről készült kép (1882.). Forrás: Vasúthistória évkönyv, 1993." c. képpel kapcsolatban. Itt az áll dátumként, hogy 1882. A képen viszont inkább az 1970-es évek elején elkezdett új alagút bejárata látható, akkor is ha a vasúthistória könyvben ez áll. Ezen a képen beton alagútbejárat látszik és nem hiszem hogy 1882-ben az eredeti alagút építésénél már használtak volna hidraulikus karral működő gumikerekes munkagépet.

Márton Zoltán
e-mail: mcinke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 606
2007.03.21 21:20.43
Abaligeti alagút.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 351
2007.02.12 20:49.33
Ez egy nagyon aranyos állomás! Ilyennek kéne lennie az összesnek! :-)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások




 

Abafalva

Abapuszta

Aba-Sárkeresztúr

Abda