Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


49 Dombóvár-Lepsény

Dombóvár (40, 41, 459, 47, 50)
Nagykonda
Dalmand (412)
Kocsola
Nagykónyi (458a)
Pári
Tamási (48)
Fornád-Kecsege
Fürged
Felsőnyék
Mezőhídvég
Pusztaszentmihályfa
Kabókapuszta
Enying
Lepsény (27, 30)









Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Mezőhídvég
(Komárom-Hidvégh, Mezőkomárom-Szabadhídvég, Mezőkomárom-Városhídvég)*

megszűnt állomás
49 Dombóvár-Lepsény

2006.04.14.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.827368° E18.282613° | N46° 49' 38.52" E18° 16' 57.4"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Komárom-Hidvégh A vonal megnyitásakor.
- Mezőkomárom-Szabadhídvég az 1947-es menetrendben így szerepel
- Mezőkomárom-Városhídvég az 1921 nyári menetrendben így találjuk

Szelvénykő 497




Régi képek - Mezőhídvég

Mezőhídvég állomás, mikor még üzemelt a vasút.
A képet Gróf Györgytől kaptam, aki 1989-ben fotózta.
  Feltöltötte: Hentes úr

Város-Hidvég. Korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1922.

Vonat 275-ös gőzmozdonnyal a Sió hídján Mezőhídvégnél; a képet Kalapács Kornéltól kaptam.
  Feltöltötte: Rácz Gergely

Mezőhídvég valamikor a 60-as években, forgalmi szolgálattevővel, áruraktárral, ÁMG busszal és a téli tüzelővel. Forrás: https://www.facebook.com/szabadhidveg/photos/a.101436399923724.1781.101427126591318/102582906475740/?type=3&theater
  Feltöltötte: Rácz Gergely



Képtár - Mezőhídvég


Fotó: Katonka Krisztián
Dátum: 2007.09.
Mezőhídvég
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Az egykori vágánymező ma már csak mező.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Látkép Dombóvár felé
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
A földben még nyugszik egy két talpfa is
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Látkép Enying felé.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
A szebb napokat látott állomás.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Mezőhídvég állomás bejárata
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.09.09.
Ő még állja az időt őrzi a múltat!
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.10.24.
"Az idő múlik, s csúnya dolgot tesz a sors."
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.10.24.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2006.04.14.
Mezőhídvég, régi vasútállomás elölről
Fotó: Krémer Péter
Dátum: 2013.07.15.
Mezőhídvég, régi vasútállomás hátulról
Fotó: Krémer Péter
Dátum: 2013.07.15.
Mezőhídvég, régi vasútállomás oldalról
Fotó: Krémer Péter
Dátum: 2013.07.15.
Mezőhídvég, régi vasúti híd (Sió felett)
Fotó: Krémer Péter
Dátum: 2013.07.15.


Képek a netről - Mezőhídvég

Amikor még élt a vonal.
http://marvell.index.hu/imgfrm/6/2/1/3/IMG_0002886213.jpg
[Tárolt változat]

Dátum: 1997.
http://marvell.index.hu/imgfrm/7/3/0/7/IMG_0003757307.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/1/8/4/2/IMG_0004401842.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: Csóti-Gerber Zsolt.
Dátum: 2022.03.05.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
Fotó: Csóti-Gerber Zsolt.
Dátum: 2022.03.05.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
Fotó: Csóti-Gerber Zsolt.
Dátum: 2022.03.05.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31649
2018.07.14 22:05.52
régi kép:
http://gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/DMU/bzmot/bz009.jpg

Attila70
e-mail: ba.kukac.berlean.hu
elfogadott hozzászólás 31583
2018.05.28 17:18.03
Köszönöm , Írtam nekik kíváncsian várom válaszukat!
Amint fejlemény van jelentkezem.

QQriQ
e-mail: 132.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 31581
2018.05.27 20:27.17
Szerintem a MÁV vagyongazdálkodási osztályát kell megkeresned. Itt találsz email címeket:
https://www.mavcsoport.hu/mav/elérhetőségek

Attila70
e-mail: ba.kukac.berlean.hu
elfogadott hozzászólás 31579
2018.05.27 10:15.54
Jó napot kívánok!

Tud-e valaki segíteni abban ,hogy kihez kell fordulni vételi-használati szándék esetén Szabadhídvégi vasút állomás kapcsán?Válaszokat segítséget előre is köszönöm!

Macskabagoly
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30957
2017.05.18 10:35.54
Lakói jelenleg vannak: a madarak.

Macskabagoly
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30956
2017.05.18 10:34.01
Az épületet körbekerítették, de a kerítést egy szakaszon letépték. Csak a váróterembe mertem bemenni, a forgalmi iroda fölött a födém leszakadt.

Macskabagoly
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30955
2017.05.18 10:31.44
A vágányok helyén birkalegelő

Macskabagoly
e-mail: erdeipinty.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30954
2017.05.18 10:30.51
Tegnapelőtt jártam itt.

m61004
e-mail: asdasas.kukac.assa.hu
elfogadott hozzászólás 30878
2017.04.10 19:34.39
Úgy 6-7 évvel ezelőtt beszéltem valakivel, aki bejárta az épületet, és akkor úgy nézett ki már a 24. órában most MÉG talán menthető lehet, de nem biztos. A tetőt már rég megkezdte a szél az esővíz átáztatta felső szintet és a födémet is, a közművezetékek már rég le vannak vágva és ki vannak kötve, az is sokba kerülne visszakötni, ha akár magánlakásként is valaki beköltözne. Azóta szinte biztos rájártak már a tolvajok is, ha más nincs hát a kábeleket szaggatják ki a falból. Szemeretelep épülete is így járt, mikor lebontották már gyakorlatilag nem volt mit, már a téglákat szedegették ki.

Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30852
2017.04.02 12:12.04
Az épület NY-i oldala. Jobbra egy pince lejárata lehet.
Az épület még áll,de félő nem sokáig.

https://www.google.hu/maps/@46.8269466,18.2831568,3a,75y,319.33h,73.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sINLKTUVlD5AKVto1V8oArQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30851
2017.04.02 12:09.09
Még 2012-ben is látható volt,merre haladt be a vonal az állomásra.
https://www.google.hu/maps/@46.8263666,18.2862991,3a,75y,314.1h,78.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1skTJ9uQAEhwGuRIScRkiTLg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Train Station
e-mail: cshaweska92.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30850
2017.04.02 12:06.43
Az úton,a sötét átlós csík helyén volt valaha a vasútiátjáró.
Balra a Sió feletti provizórium,jobbra az egykori állomás csupasz területe,a düledező épülettel.

https://www.google.hu/maps/@46.8263902,18.286498,3a,75y,260.31h,66.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3XgLefh_WOyCPAREFOYILA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

dani
e-mail: dani.mici.kukac.[reemail.hu
elfogadott hozzászólás 26576
2013.05.15 10:27.24
Nem ismerem annyira ezt a vonalat mint ti,ezért kérdeztem.

Loksi
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26575
2013.05.14 23:34.52
Dani!
Azért nincs benne Pusztaszentmihályfa, mert a vonatpótlók nem érintették. Közúton egy kerülővel lehet csak megközelíteni, ráadásul 2005-ben már nem is lakott ott senki.
Ami találtál, az a vonatpótlók menetrendje, 1999-tól a teljes 49-es vonalon azok jártak 2007-ig. Nem tudom, hol éltél eddig.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26167
2013.03.16 14:18.00
De érdekes hogy a menetrend pusztaszentmihályfát nem említi.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26162
2013.03.15 21:42.32
Küldj csak nyugodtan!

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26156
2013.03.15 12:57.20
Köszönöm,én elhiszem de azért lehet hogy küldök egy képet a mailedre.

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26154
2013.03.15 09:42.38
A MÁV által közlekedtetett vonatpótló autóbuszok menetrendje lehetett.
2007-ig több vonalon vonatpótló autóbuszok jártak, amelyek menetrendje a hivatalos vasúti menetrendben is szerepelt.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26153
2013.03.15 07:55.44
Köszönöm,de van egy érdekes sztorim.Nagymamámnál kutakodtam a régi fejér megyei hírlapok között.Egyszer az egyik újságban találtam egy mellékletet:VASÚTI MENETREND 2005.TÉL.Belelapozgattam,és az egyik oldalán megpillantottam egy ilyet: LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG napi 7 vonatpárral .Úgyhogy én ezt nem értem.
ÖSSZEGEZVE:HA az utolsó vonat 1999-ben ment el,hogy lehetséges hogy a 2005-ös menetrendben szerepel???

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26147
2013.03.14 15:58.26
1999 június:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91181000&t=9101631

http://hu.wikipedia.org/wiki/Domb%C3%B3v%C3%A1r%E2%80%93Leps%C3%A9ny-vas%C3%BAtvonal

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26146
2013.03.14 15:29.54
Szervusztok!Gyors kérdés:LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG ÁLLOMÁSOK között mikor szűnt meg a személyforgalom?

vasutimado
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25496
2012.12.08 00:04.04
Ezt a képet Pap László, Szabadhídvég Polgármestere bocsátotta rendelkezésemre. A kép a Polgármester Úr irodájában van kifüggesztve. Igazi Kincs! :) Az utolsó menetrendszerinti Bz-t ábrázolja Mezőhídvég állomáson.

didyman
e-mail: didyman.kukac.edutop.hu
elfogadott hozzászólás 24539
2012.07.21 10:51.03
Jártunk tegnapelőtt az állomás mellett. Örömmel jelentem, hogy az épület még megvan. Körbekerítve várja sorsának jobbra fordulását, külsőleg én úgy látom, hogy az állapota még menthető. A Sión a híd szinténmegvan még. Elképesztő látni az egykor volt virágzás után hanyatlott sorsú állomás romjait, de a táj, a szőlős domboldal, a Sió valami nagyon meghitt gyönyörűséget ad neki. Nem tudom, hogy reálisan lehet-e esély itt a vasút feltámadására, de ezt az épületet, és vele környezetét, a szökőkutat, a virágos kertet, a pincét-meg kell őrizni. Pár héten belül lesznek fotók is, fogunk még menni arra, mert megragadó az ottani élet, emberek mentalitása.

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24255
2012.06.13 02:21.41
1921-ben az állomás neve: Mezőkomárom-Városhídvég
Forrás: http://ballal.gofree.hu/G/Menetrendek/1921/index.html

Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20313
2011.02.10 16:58.22
Az állomást egyszerűsített eljárásban meg lehet venni 1,96 millió forintért.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19105
2010.09.30 14:33.56
Az, hogy a 49-es (és azóta, gyakorlatilag a 49-es megszüntetésének folyományaként a 27-es) vonal eltűnt az ország vasúti térképéről, a magyar vasúttörténet egyik szégyene. Ez majdnem olyan, mintha például a 20-as vonalat szüntették volna meg Veszprém és Celldömölk között. Miért is? Azért, mert ez a vonal a Győr - Veszprém - Dombóvár vasútvonal része. Nekem az a meglátásom, hogy személyforgalom szempontjából kettős szerepe lehetne a 49-es vonalnak (meg vele együtt a 11-es és a 27-es vonalaknak is): egyrészt az érintett, illetve közelben lévő megyeszékhelyek (Győr, Veszprém, Székesfehérvár, Kaposvár, esetleg még Pécs is, de az már elég messze van) összekapcsolása a vonal menti településekkel (hivatásforgalom), másrészt egy észak-dél irányú fővonal, melyen távolsági személyforgalom zajlik.
A teherforgalmat pedig még nem is említettem, ebben elsősorban helyi viszonylatban lehetne jelentős (mezőgazdasági termények, főleg búza és cukorrépa szállítása), kisebb mértékben a 20-as, 29-es, 30-as, 40-es vonalak összekötésével átmenő teherforgalom (a 11-es vonal ebből a szempontból sajnos nem szerencsés, mivel komoly nehézségeket okozna a Bakonyon áthúzni egy 1000 tonnás vonatot, bár két mozdonnyal, esetleg még tolómozdonnyal megoldható).

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 19103
2010.09.30 09:32.33
Már sztem korábban írtam: Mezőhídvég - Enying - Lepsény - Székesfehérvár közlekedésben lehet (-ne) gondolkodni. Meghirdetésre került (Cer-Palkovics Úr - Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács Elnöke), hogy fontos Székesfehérvár környéki és a városi közlekedés összekapcsolása. Ennek része lehet a fentebb említett összeköttetés. Amikor még járt a vonat létezett egy reggeli (38617) és egy délutáni (38616) közvetlen fehérvár Mezőhídvég vonat.
Az enyingi (sárbogárdi, lovasberényi) kistérség bekapcsolása kötöttpályán - természetesen keresztül a városon, tram-tren, még talán működne is, normális járművel, ütemes menetrenddel, ráhordó autóbuszokkal.
De ez már egy hosszabb dolgozat.
Lepesi ZL

Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19101
2010.09.29 21:50.07
Ráadásul ennek a vonalnak a hiánya miatt a lepsényi répavonatok kénytelenek Fonyód illetve Sárbogárd felé kerülni.Hol ott itt gyorsabban elérhetnék a 41-es vonalon fekvő Kaposvárt.

totesz
e-mail: banyaszattila.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 19096
2010.09.29 17:29.45
A Lepsény-Dombóvár vasútvonalat,kárvolt megszüntetni,hiszen ez olyan tályakon ment,amit autóval nem lehet,megközelíteni.Na meg gazdasági szemponból.Ha lenne egy jó pálya ami nincs,és talán nem is lesz,akkor az a térség is fel lendült volna gazdaságilag.És az emberek is vonattal járhatnának dolgozni,a környező településekre,városokba.Vonattal könyebben eljuthanának pl Bp-re,nem ugy mint busszal amihez 2-3 átszálás kell.Mig vonattal csak 1-szer"Lepsény,vagy Dombóvár.Szerintem. Üdv mindenkinek,egy vasútbarát.

vasutimado
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19091
2010.09.27 23:39.32
Körbekerítve...

vasutimado
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19070
2010.09.25 20:11.23
Még egy...

vasutimado
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19069
2010.09.25 20:10.30
Még egy kép!

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16224
2010.03.01 01:46.54
Az állomás eredeti neve Mezőkomárom-Szabadhidvég, vagy a megnyitáskor régiesen Komárom-Hidvégh. Nem véletlen a rövid "i", hiszen Szabadhídvég község nevét csak 2004-től írják hosszú "í"-vel (forrás: Wikipedia), ebből adódóan az állomás neve valójában Mezőhidvég volt, rövid "i"-vel.
Mezőkomárom és Szabadhidvég 1950-1954 között egyesítve volt Mezőhidvég néven (forrás szintén a Wikipedia), és ezt a nevet megkapta az állomás is. Aztán valahogy úgy maradt, erre már nem tudok magyarázatot.

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 16223
2010.02.28 20:57.46
Tisztelt Fórumozók!
Többször olvasom ezt az oldal, ahol vasútállomásainkról, vasútvonalainkról olvashatok. Valahogy mindig kimaradt ez a vonal, pedig ismerem, hisz Pécsett dolgoztam és különböző okokból rálátásom is volt rá. De. Ennél a különleges állomásnál mindenről beszélnek csak nem az állomásról - politika. Sic! Nem ide való.
Állomás különlegessége: Fórumozók! Nem kellene arról beszélni, hogy nincs is ilyen falu, hogy Mezőhidvég? Nem furcsa? Ez érdekes történet - Én tudom, de ez lenne idevaló. Három - négy környékbeli település volt, amely élvezhette a vasút hasznát: Mezőkomárom - ma is így nevezik. Faluhidvég, Városhidvég, Szabadhegy, ma ezen utóbbiakat hívják Szabadhidvégnek. A viták elkerülése érdekében: Faluhidvég 1910 - ben 799 lakossal Somogy megye tabi járásában, Városhidvég 1129 lakossal Somogy vármegye tabi járásában és Szabadhegy 217 lakossal szintén a fentieknek megfelelően létezett. Most nincs nálam aza a nyilvántartás, amely a rövid ideig lévő Mezőhidvég megalakításáról, megszüntetéséről szól, de megnézem.
Fórumozók, azt nem tudom miért maradt az állomás neve mégis ez?
Egyenlőre ennyi. Egyébként az állomás gyönyörű helyen fekszik, kár érte. Üdv. Lepesi Zoltán László

Kobak29
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16074
2010.02.16 02:53.50
http://www.youtube.com/watch?v=2W6jOk4jq7s&feature=related

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15847
2010.02.05 17:31.14
A vasút Mezőhídvégtől Enying felé elindulva egy darabon egy domb lábánál vezetett, melyen szőlőtermesztést végeztek, tele volt borospincékkel. A töltés a kép közepe táján húzódik.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15846
2010.02.05 17:28.32
Az előjelző.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15845
2010.02.05 17:27.44
A bejárati jelző Enying felől - a pálya bontásakor kifűrészelték ezt is.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15844
2010.02.05 17:24.57
Körülbelül itt keresztezte a Siót a kisvasút.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15843
2010.02.05 17:24.00
A kisvasúti híd egyik pillérje a bozótba dobva.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15842
2010.02.05 17:22.48
Az egykori kisvasút hídjának Mezőhídvég felőli vége. Körülbelül a nagy fa helyén volt.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15825
2010.02.05 16:55.55
Mezőhídvég Enying felőli előjelzőjét is kifűrészelték a pálya bontásakor.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 15537
2010.01.23 08:25.53
A régi szép időkben III.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 15536
2010.01.23 08:25.20
A régi szép időkben II.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 15535
2010.01.23 08:24.40
A régi szép időkben I. Forrásuk: http://kep.tar.hu/jeffline. Van ott még ahonnan ezek származnak! Bárcsak saját készítésű képek lehetnének...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12015
2009.06.16 17:02.40
FIGYELEM, FIGYELEM!



A 49-es vonal utolsó (Lepsény - Mezőhídvég) szakasza megszüntetésének június 27-én lesz a 10. évfordulója. Ez alkalomból gyalogtúrát tartunk (természetesen június 27-én, szombaton), Mezőhídvégtől Enyingig.


Indulás: Mezőhídvég vasútállomásról június 27-én, délelőtt 11 órakor, ez bizonyos határokon belül módosulhat, ha a jelentkezők közül lenne olyan, aki esetleg nem tudja megoldani, hogy odaérjen erre az időpontra (kérem, hogy ha ilyen helyzetben lenne valaki, azt mindenképpen jelezze!)


A túra hossza 11,9 km, ezt a hazaindulási lehetőségek miatt legfeljebb 5 óra alatt teljesíteni kellene. A dús növényzet miatt zárt cipő és hosszú nadrág, valamint az esetleges kullancsok ellen Polybé tabletta vagy kullancsriasztó ajánlott (valamint a melegre való tekintettel nagy mennyiségű innivaló).


A jelentkezéseket a gbeatle@citromail.hu címre várom. Részvételi díj és hasonlók - természetesen - nincsenek, mindössze annyiban lenne jelentősége, hogy tudjam, hogy kiket kell összevárni, ne maradjon le senki, aki jönni szeretne.

vasutimado
e-mail: tothbalazs.hr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 11222
2009.05.03 20:38.49
Egykoron jobb volt a kilátás!

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10563
2009.03.16 16:43.16
A megnyitáskor Komárom-Hídvégh néven szerepelt az állomás.

Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9553
2009.02.02 00:12.32
Havas képekkel és rövid beszámolóval szolgálhatok a Mezőhídvéggel kapcsolatban. Szépséges mezőhídvégi állomásépület szép lassan pusztul. Előző mondatomban jó hír, hogy lassan. Évek alatt, romlik, fogy, hullik és mállik szét. Az erózió üteme mostantól azért fel fog gyorsulni, mert a tető egyre nagyobb felülete nélkülözi a cserepet, így a csapadék tönkre teszi a födémet és a két szint között a víz akadálytalanul teszi a dolgát. Hullik a plafonról a vakolat, az összes nyílászáró szétverése miatt az időjárás oldalirányból is rombol. Próbáltam olyan szemmel nézni az épületet, hogy én beleköltöznék e ha az enyém lehetne. Az épültet az utolsó pillanatban van, hogy most még talán menthető. Talán. A falazat nincs olyan szinten tönkremenve, hogy az még ne lehessen javítani. Szóval még meg lehetne menteni. Az épületben lehetne víz, telefon, áram és a gáz is a közelben. Akár négy család számára is lakhatóvá lehetne tenni. Szerencséjére a szomszédos Mezőkomárom és Szabadhídvég között jó infrastruktúrával ellátott helyen van. Ráadásul két lépésre a Sió csatorna, sportolásra kikapcsolódásra egyaránt alkalmas. Lenne... Attól tartok, hogy mint sok más vasúti ingatlan is meg fog semmisülni a tehetetlenség és tenni nem akarás miatt. Már a bontás hírei lengi az ingatlant. Remélem győzni fog a józan ész és megmenekül.

Tavaly felszedték az összes sínt és váltó berendezést az állomás területén, immár vasúti vonatkozás nincs.
Sok friss kép a honlapomon:
http://www.freeweb.hu/hentes2/vasut/public/49/2009_02_01/mezohidveg/2009_02_01.html

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9323
2009.01.24 09:26.43
Az állomáshoz tartozó pince.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9322
2009.01.24 09:25.32
A melléképület...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9321
2009.01.24 09:24.27
Mezőhídvég felvételi épülete, 2009. január 23.

Nidsz
e-mail: nidsz.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8935
2009.01.06 19:56.14
igen szép és nemes dolog lenne felújítani, a helyi két önkormányzattal és környékbeli helytörténészekkel kellene felvenni a kapcsolatot

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8660
2008.12.31 16:12.22
Én valami olyasmire gondoltam, mint amit a kisterenyei fűtőházzal akartak csinálni (sajnos csak akartak...): a melléképülettel együtt felújítani és berendezni eredeti állapotra, mondjuk múzeumként... Az emeletet meg persze kiadni lakásnak.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 8659
2008.12.31 15:52.46
Igaza van ,kedves Rácz Gergely ! Én is erre gondoltam rögtön az előbbi képek láttán. GV már úgyse nem lesz, egy megbízható lakót bele, akit az se zavar ,ha jönnek a rajongók fotózni ! lásd, DALMAND és kutya!

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 8652
2008.12.30 23:53.56
Meg kéne akadályozni valahogyan, hogy ez is a felsőnyéki épület sorsára jusson!

placi
e-mail: placi.kukac.eposta.hu
elfogadott hozzászólás 8649
2008.12.30 22:00.45
A falon a váltók kulcstartója.

placi
e-mail: placi.kukac.eposta.hu
elfogadott hozzászólás 8648
2008.12.30 21:56.37
A falon még a figyelmeztető felirat.

placi
e-mail: placi.kukac.eposta.hu
elfogadott hozzászólás 8647
2008.12.30 21:50.16
2008.12.28.Az állomás lepusztulóban van.

Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 6815
2008.09.29 14:35.41
Ugye a MÁV nem akrja ugyanazt eljátszani ezzel a még gyönyörű épülettel, mint Vértesacsán? Arra nem gondolnak, hogy ha újra lesz itt forgalom, még inkább szükségesek lesznek az állomások, hogy forgalmi kitérőként funkcionáljanak, ezzel gyorsítva a közlekedést? Mert ha már nincs térköz, magas pályasebesség, így is lehet gyorsítani. Ehhez pedig kell forgalmi iroda, esetleg jegykiadás. No persze lehet gondolkodni távvezérelt állomásokkal, központi állítású váltókkal. No mindegy, még sínek sincsenek, de a lényeg, hogy ezt az épületet meg kell menteni.

Loksi
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6556
2008.09.19 14:14.47
Fancsikának üzenem:

Ha a vonatpótlón az utasoknak lett volna annyi eszük, hogy a szemtelen sofőröktől kérnek menetjegyet, akkor talán még ma is járna. Biztos megérte azért a 20 Ft kedvezményért. Hiába volt sokszor tömve a busz, ha jegy csak az utasok 2%-ának volt. Hivatalosan olyan, mintha 5 ember utazott volna.
Egyébként a helyettük beállított volán-járatokon se divat a jegyadás, majd jól megszüntetik azokat is (ritkítás már volt), az meg majd nem tetszik a sok okos embernek...

fancsika
e-mail: tothagi1955.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5934
2008.08.18 16:47.39
2 napja azt nézem, hogy hogy jutok el viszonylag rövid idő alatt Nagykónyiba. Hát sehogy,vonatpótló nincs, Dombóvár felé nem akarok menni, kerülő, marad a Tamási felé menő volánbusz, mert a Pincehelyi állomáson se le se fel nem tudunk szállni, olyan magasra kell fellépni. Gratulálok a MÁV-nak, mert legalább a vonatpótló ne szűnt volna meg, igy 1 kerek órát kell ücsörögni az állomáson, hogy átszálljunk, ésnem ingyen van! Akinek meg ingyen van már ,nem is tud utazni, idős emberek hogy várjanak 40 fokban ennyit. És még ezek sztrájkolnak!! Azért kellett volna, hogy ne szűnjön meg a vonal, Európában vagyunk, biztos?

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5413
2008.07.17 19:15.03
A vonatok az utolsó pár évben 20 km/h-val jártak, előtte 30-cal. A 90-es évek elején a Lepsény-Enying szakaszon még 50 km/h volt a pályasebesség.
A vonal felújításába belekezdtek, de sajnos félbehagyták. Pedig nagy terveik voltak vele (60 vagy 80 km/h pályasebesség - két tervváltozat volt, állomások meghosszabbítása, sebességnek megfelelő ívkorrekciók, hidak cseréje) Ezekből csak a Lepsény bejáratánál történt nyomvonalkorrekció valósult meg. Aztán félbehagyták, pedig a lefektetésre váró vágánymezők már ott voltak az állomásokon és a nyílt vonalon is.

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5408
2008.07.16 23:35.49
Jéééézus atyaúristen ....... mennyivel ment itt a vonat 5-10 km/h-val ? egyéként a vonalat nem elbontani hanem felújítani kellet volna és lehetett volna egy I. osztályú HÉV vonal most nemtudom mivel jobb mint ezelőtt mert Tamásiban is ott nyomorogtunk a buszon ahelyett hogy egy kényelmes vonaton utazhattunk volna

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5258
2008.07.15 15:07.19
Az ellenirány menetrendje.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5257
2008.07.15 15:06.00
Mezőhídvég-Enying-Lepsény szakaszon közlekedő tolatós tehervonat szolgálati menetrendje szintén '99-ből:

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5256
2008.07.15 15:01.43
Ugyanez visszafele.
(Bocs, hogy 2x raktam be az előzőt, de azt hittem, rossz a formátum)

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5254
2008.07.15 14:55.13
A Mezőhídvég-Lepsény vonal 1999. május 30-tól érvényes (magyarul az utolsó) szolgálati menetrendje:

Péter
e-mail: sfinx.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4686
2008.06.12 07:48.23
Köszi, Gergely! :)
Mezőkomáromban születtem, valamikor régen, de még gyerekkoromban elköltöztünk. Azóta 1997-ben jártam ott utoljára. Látva Hayabusa lehangoló fotóit, gyerekkoromból visszaköszön az akkor még forgalmas vasútállomás emléke, vagy a Sió-hídon éppen áthaladó vonat élménye, miközben fürödtünk a Sióban...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4678
2008.06.11 12:52.17
1997-ben még voltak a hídon sínek is. Annak az évnek a végén szedték fel a pályát Felsőnyék felé.
Péter! Jók a képek! Talán környékbeli vagy? :-)

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4675
2008.06.11 08:25.16
Ma ez a hid már igy néz ki,sajnos.

Péter
e-mail: sfinx.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4674
2008.06.11 00:30.13
Ugyancsak 1997. június 1.-én készült fotó a mezőkomáromi vasúti Sió-hídról

Péter
e-mail: sfinx.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4673
2008.06.11 00:27.17
A mezőhidvégi vasútállomás részlete.
A felvételt 1997. június 1.-én készítettem.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4289
2008.05.21 10:09.12
Elszomorító...
Arról lehet valamit tudni, hogy az állomásépülettel mi lesz? Remélem, nem bontják le...

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4287
2008.05.20 22:04.47
Sinektől,váltóktól,talpfáktól,mindentől megfosztva,üresen áll ez a valaha gyönyörü állomás.

gábor
e-mail: balogh56.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4258
2008.05.18 13:27.06
Miközben a vasútvonalakat számolja fel a \"kormány\" a közutat 40-60 tonnás kamionok teszik tönkre, (járhatatlanná) repedeznek a házak épületek falai óriási a kár. Közúton 10x költségesebb a szállítás nembeszélve a környezeti károkról, mégis a vasutat számolják fel. Ki érti ezt?

zutika
e-mail: sutiemcsi.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 3985
2008.04.27 21:43.54
Moldova könyvében van egy pályamester aki így nyilatkozik: kettő távíró oszlopot kéne meghagyni minden megszüntetett vasútvonalnál, az egyik azt kéne felakasztani aki megszüntette a vonalat, a másikra meg azt aki végrehajtotta. Ezek nem vasútbarátok, hanem haszonleső nekemisték. Miért kell szétba..ni, ha egyszer megszünik a vonal? Ma nem kell, holnap meg jó lenne. Aki aláírta a megszüntető rendeletet most kihívnám a helyszínre és deresre húzatnám.

Führer
e-mail: zoltan-zoltan.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3313
2008.03.18 20:18.42
Sajos sosem jártam ennek a vonalnak a közelébe és tulajdonképpen nem is sokat tudok róla.De azért tudom, hogy ezt és a többi megszüntetett vonalat is újra kellene indítani, sőt új vonalakat kéne építeni mert ugyanis a vonat a jővő járműve nem pedig a busz.Én egy tipikus buszutálló vasútbarát vagyok hiszen születésem óta élek-halok a vonatokért.Szerintem a vonat több szempontból előnyösebb mint a busz pl.:több a hely,van wc(igaz nem túl higénikus),ha jó a pálya állapota akkor gyorsabb is és nem egy ajtón tódul föl a nép tolakodva jegyvételért mint a buszokon.Van egy elméletem, mégpedig: "Ahova jár vonat oda ne menjen busz!". Mondok egy példát: Szekszárdról Bátaszékre szinte majdhogynem fél óránként járnak buszok.Mi a francnak oda annyi hülye busz amikor vonat is jár arra.Ha ez így lenne akkor a vonatokon több utas lenne és nem lenne szükség járatcsökkentésre és vonalbezárásra és ez környezetbarát is lenne.Nem is szaporítanám tovább a szót mert amikor ilyenekről írok/beszélek mindig csak felidegesítem magam.
Ha valaki tud erről a vonalról egy akkori menetrendet és némi történetet azt kérem küldje el az e-mail címemre.Előre is köszönöm.

Szigeti Lajos
e-mail: szilaj.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 2166
2008.01.09 10:17.57
Ezen a pályamesteri szakaszon dolgozott 36 éven át édesapám, Szunoman Lajos, becsületes pályamunkásként. Több munkatársával egyetemben a MÁV elkötelezett, hűséges, összetartó alkalmazottai voltak. /Nyári szűnidőben, iskolásként, számunkra is adtak itt munkát./ Szerény, de biztos megélhetést nyújtott akkor a magyar vasút. Az ő szorgalmas munkájuk emlékezetére idézek egyik verseskötetemből VASÚTON /150 éves a magyar vasút/ című versemből: --
"A párhuzamos sínszálak
célállomása a végtelen -

Fülke-térben utazunk
(mellékvágányon a múlt)
szabad pályát kap
űrben az álom -

Botló talpfákon, kavicságyon
pályamunkás apám
csákányoz csillagot,
a síposzlopnál gőzmozdony zihál,
szikrányi szemvillanás - az utasok,
a légáramtól zendülő távíróhuzalok
már a kanyarban keringőznek -
a hasznos teher nem fáj a földnek.

http://www.szilaj.hu

Hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2124
2008.01.04 16:59.17
Az állomástól pár száz méterre lévő Sió-hid állapota sem javul.Azon már nincsenek sinek...

Tóth Ferenc, néhai Kerti József (volt mozdonyvezetõ) unokája
e-mail: ferryke525.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 2060
2007.12.29 08:43.41
Sziasztok!
Számomra is elkeserítő, hogy ilyen kép tárul elém arról az állomásról, melyben anno még vonatra is vártam, "talán" sokkal szebb állapotában. Arról nem is beszélve, hogy drága nagyapám valamikori munkahelyét kell így látnom, tudva, hogy élete volt a vasút.
Talán újra jön egy jobb rendszer, amikor az anyagiasságon felülkerekedik az ép ész, és ezeket az épületeket -ha másképp nem is- múzeális értékként megmentik. Persze szíesen látnám újra üzemben is, hisz az azt jelentené, hogy "életre keltik" (bocsánat a kifejezésért) Szabadhídvéget.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1862
2007.12.02 13:28.46
felháborító, szánalmas és szégyen, hogy ez lett belőle.

ndavid
e-mail: ndavid42.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1861
2007.12.01 20:50.59
Meg így:

ndavid
e-mail: ndavid42.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1860
2007.12.01 20:50.10
Erre jártunk. Egy kivételével felszedték az összes vágány síneit meg talpfáit. Most így néz ki a környéke:

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1823
2007.11.25 13:50.56
"Szia!

Nagyon örültem, mikor megláttam ezeket a képeket az neten, ugyanis én ott születem Szabadhidvégen. Nagyon sokat utaztam gyerekkoromban a " zötyögős" vasúton és nagyon-nagyon szerettem. Azt hiszem, akoor szerelmesedtem bele igazán a vasútba. Én nem bántam, hogy lassan haladt, imádtam a füst szagát, a vasúti kocsi fapados kényelmetlenségét, egyszerűen ennek még volt hangulata. Sajnáltam, amikor megtudrtam, hogy már nem közlekedik. Köszönet a fotósnak, hogy ezeket a kicsi vonalakat is felkeresi!

Üdv
Gyöngyi"

Ez nekem szólt? :-) Egyébként jómagam is hasonló módon szerettem meg a vasutat, és éppen ezen a vonalon, mert itt laktam életem első 14 évében. Mondjuk én gőzöst már nem, ABmot motorkocsit is csak egyetlen egyszer láttam élőben a vonalon. Akkor már a Bzmot és a "Dacia" volt a jellemző.

Gyöngyi
e-mail: megyo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1820
2007.11.25 09:27.59
Szia!

Nagyon örültem, mikor megláttam ezeket a képeket az neten, ugyanis én ott születem Szabadhidvégen. Nagyon sokat utaztam gyerekkoromban a " zötyögős" vasúton és nagyon-nagyon szerettem. Azt hiszem, akoor szerelmesedtem bele igazán a vasútba. Én nem bántam, hogy lassan haladt, imádtam a füst szagát, a vasúti kocsi fapados kényelmetlenségét, egyszerűen ennek még volt hangulata. Sajnáltam, amikor megtudrtam, hogy már nem közlekedik. Köszönet a fotósnak, hogy ezeket a kicsi vonalakat is felkeresi!

Üdv
Gyöngyi

Topika
e-mail: bazsob82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1611
2007.11.03 15:14.14
Loksinak! Köszönöm független és politikailag semleges és tiszta észrevételed. Egyébként igazad van, a magyar értelmiséggel tényleg ez a baj, élethűen megmutattad.

Loksi
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1512
2007.10.21 13:38.29
Bolla Andrásnak:
Az ideális értelmiséget az különbözteti meg másoktól, hogy független próbál maradni (Persze Magyaro-n ez vágyálom...) Szóval a 49-es vonal Lepsény-Mezőhídvég közötti szakaszát az Orbán-kormány 1999 májusában felújításra hivatkozva zárta be. 2002 májusáig volt 3 évük, hogy felújítsák: egy kapavágás sem történt.
Alapvető naivitás azt hinni, hogy bármely kormány foglalkozna a szárnyvonalakkal. O.V.-ék sem költöttek egyikre egy fillért sem, a szlovén vasutat is csak Szlovénia ösztökélésére építették újjá. (Egyébként úgy hírlik, hogy egy újabb Szlovénia felé vezető vonalat is újjáépítenek a közeljövőben.)
2010-ben, ha visszakerülnek a hőn áhított hatalomba, lehet, hogy újraindítják a jelen ciklusban indokolatlanul bezárt vonalakat, de azt is csak dacból, és nem a vasút iránti elkötelezettségből (lásd Nemzeti Színház arrébb tétele). Ha így lenne, akkor most is vonattal járnának Bp-re, és vennének is menetjegyet, mint bárki más, de hát nekik (képviselőknek) ez költségtérítésként jár. (Bár azt hiszem, h. ezt az ingyenes utazást nemrég megszüntették.)

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1504
2007.10.19 19:33.31
A vasúti járműpark fejlesztése alapvető feladat, ezt bármely kormány megteszi, az Orbán-kormány talán a mellékvonalakra is több pénzt áldozott volna, lehet hogy valóban át is építették volna ezt a vonalat, de hülyeség azon vitatkozni ennyi év távlatából, hogy mi lenne ha, meg milyen volt.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1471
2007.10.13 14:11.38
Ennyi maradt a raktárból... Valaki nem tudja, mikor bontották le?

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1470
2007.10.13 14:09.26
Mezőhídvég állomás váróterme, 2006. augusztus 5.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1466
2007.10.13 14:00.40
Mezőhídvég állomás forgalmi irodája, 2006. augusztus 5.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1402
2007.10.05 23:09.13
Nem egészen így gondoltam a reklámot. Lehetne hirdetni pl. bent a falvakban, városokban a hirdetőtáblákon, plakátokon stb.
Amúgy: autóval Mezőkomárom-Enying akkor 15 perc, ha nagyon hajt az ember. Nem igaz, hogy a vonat legalább fél óra alatt érne Enyingre eszméletlen zötyögés mellett! Nem ócskavasból kell pályát építeni!!!
Közvetlen Sv-Mh vonat a 90-es években is volt. Én magam is többször utaztam vele. Fehérváron a vasútállomástól mindenhová el lehet jutni a helyi járatokkal. Azokat össze kell hangolni a vonatokkal, meg pl. meg lehetne csinálni olyasmit, hogy a vonatjeggyel kedvezményt kapjanak a helyi járatokon utazók, lehetne tárgyalni erről az önkormányzatokkal, stb. (ezt persze nem csak Fehérváron...)

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1399
2007.10.05 21:42.54
Ezaz.. Jegsyáremelések helyett lehet, hogy népszerűsítő kampány kéne. De a reklám nem csak ebből a szempontból fontos. Pl nyugaton a vonatok oldalára is tesznek hirdetéseket, meg vannak olyan Mozdonyok, amelyek teljesen le vannak fedve reklámmal. Pluszbevételt jelentene, dehát biztos nincs rá szükség...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1397
2007.10.05 19:24.16
És azt, hogy REKLÁM, nem ismerik a MÁV-nál??!!

Lokomotiv
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1396
2007.10.05 19:22.14
Valóban nem túl jók az utak Mezőhídvég és Enying felé, de kocsival így is 15 perc alatt Enyingen van bárki, míg a Bz-vel az a 12 km legalább fél óra lenne, eszméletlen zötykölődés mellett.

Egyébként Lepsényből Enying-Mezőhídvég felé a lepsényi állomásról indulnak VOLÁN-buszok, aránylag igazodva a vonatokhoz, Fehérvárról azonban mindenki végig busszal jár haza, tehát ha lenne Bz Lepsényből Mezőhídvég felé, akkor sem mennének vele, mert akkor is át kellene szállni, meg így is át kell. Egyébként régen (60-as években) volt közvetlen vonat Fehérvár és M.hídvég között, az talán jó lenne, de Fehérváron minden a buszpályaudvarnál van, a vasútnál semmi, emiatt sem járnak vonattal.

De - ahogy mondtam már - aki egyszer el kezdett autóval járni, az még akkor sem megy vonattal, ha DESIRO-k járnak a szárnyvonalakon, annyira nincs benne a köztudatban (főleg a fiatalabbaknál) a vasút mint fogalom.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1393
2007.10.05 14:45.16
Igen, de ahogy hallom, arrafelé sem sűrűn jók az utak... Tehát maradna a vasút, ha lenne.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1391
2007.10.04 15:35.49
Ez egyértelmű. 20-30 (sőt, 40!) km/h sebességgel képtelenség felvenni a versenyt a busszal vagy pláne az autóval... :-(

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1390
2007.10.04 15:24.39
Ez igaz. De ezen a vonalon olcsó jeggyel is csak felújítás után lehetne utazni.

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1389
2007.10.04 15:19.40
Az a fő baj, hogy autózni jobban megéri, ide jutottunk... :-(
Ha azt szeretnénk, hogy ne érje meg, a jegyárakat a harmadára kéne csökkenteni (NEM a benzinárat emelni 3-szorosára, mert abból sejtjük, mi lenne...). Akkor biztosan többen választanák a közösségi közlekedést.

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 1388
2007.10.04 14:58.42
Mint a hozzászólások egyik moderátora, szeretnék egy csöppet beleszólni a társalgásba, mert úgy tűnik, kezd elharapódzni valami.
Mielőtt még a politikai vita itt bontaná ki a szárnyait a hozzászólások között, létrehoztam a Fórumban egy új topicot 'Kormányok és a magyar vasút' néven, ahol teret adok ennek a témakörnek, a Hozzászólásokat kíméljük meg ettől, másról szól.
Kérek tehát mindenkit, hogy ilyen nyílt, erős politikai töltéssel bíró hozzászólásokat a továbbiakban mellőzni szíveskedjen, annak a fórumban a helye. Aki mégis küldene ilyet, számítson rá, hogy moderáljuk.


P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1386
2007.10.03 21:26.01
Majd, miután észheztér a nép, mert egyszer az is eljön, akkor jönnek rá, hogy mennyit is jelentenek ezek a vonalak. Tényleg kée a teherforgalom, de a lehetőséget a személyforgalomra is meg kéne adni. Egyébként milyen elintézési mód az, ha felújításra zárnak be vonalakat, és az "újítás" rejtélyes módon elmarad? A Barcs- Sellye szakaszt pl. már tavaly május óta újítják. szép...

Lokomotiv
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1385
2007.10.03 19:45.17
Dad-nak üzenném:

Bármely kormányt kárhoztatni a vsút jelenlegi állapotáért, alapvető naivitásnak tűnik. Több évtizede mindenki magasról tesz a vasútra, pártállástól függetlenül. A jelenlegi kormányról: azért 300 német kocsit csak sikerült beszerezni, amivel alapvető fordulat állt be a Dunántúl (főleg Bp.-N.kanizsa, Bp.- Tapolca stb.) személyszállítási színvonalában. Nem beszélve a 30+30 Flirt-ről, a 10 Talentről (amelynek egyikét máris lefújták, ezért el kellene azon is gondolkodni, hogy milyen emberek élnek ebben az országban és egyáltalán érdemes itt valamit is csinálni?) és nemsokára kiírják az újabb pályázatot 30 mozdonyra is.

Csak emlékeztetőül: a 49-es vonal Lepsény-Mezőhídvég szakaszát (amely a legforgalmasabb volt) 1999-ben zárták be, pályafelújításra is hivatkozva... Ki is volt akkor kormáynon?? Az a kormány további 3000 km-en vizsgálta a forgalom szüneteltetését, csak hát a demagógia nagy úr... (és ez a Fónagy hőbölög most...)

Még egy-két adalék:
a 27-es vonal (Lepsény-Hajmáskér) márciusi bezárásakor legalább 200 ember gyúlt össze Lepsényben az uccsó Bz indulásakor, akik egyébként legalább 10 éve nem ültek vonaton, és össze-vissza dünnyögtek. Fehérvárra egytől-egyig busszal járnak, pedig Lepsényből elég jól megközelíthető a megyeszékhely... Ha a 200 ember legalább 10%-a utazott volna a 27-esen, akkor talán nem kellett volna bezárni. Ismerőeseim momdták, hogy a 27-esen Berhidán havonta felszállt kb. 2, azaz kettő ember!!!! Azért a hülyeségnek is van határa...

Még valami:
Ebben az országban az életben nem lesz a mellékvonalaknak reneszánsza, mint pl. Németo-ban, ugyanis itt az emberek még a szomszédba is autóval mennek, és baráti körömben úgy néznek rám, mikor megtudják, hogy én vonattal járok dolgozni, mint az U.F.O-ra. Miért nem jársz autóval, sokkal kényelmesebb, stb...???- kérdezik.

De hát aki nem szereti a vasutat, az ezt sosem érti meg.

A mellékvonalakon teherforgalmat kellene bonyolítani, méghozzá jelentőset, a kamionok száműzése végett.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1362
2007.09.29 21:09.49
Eredetileg a vonal Győr és Dombóvár között volt, de közvetlen vonat soha nem járt a két város között. Bezárták Dombóvár- Lepsény között, most Lepsény és Veszprém között, de még a Győr- Veszprém vonal megy. Azért, mert ott óriási harc van a vasútért. Olyan nagy harc, amit itt még sohasem láttunk, de lehet, hogy kéne. A régiót nagyon sújtja a vasút. Leállított vonalak és leállított pótlóbuszok. A leállított pótlóbuszok 100%-a a Dél- Dunántúlon járt. Nem értem, miért nem küzd senki ezekért a vonalakért...

Rácz Gergely
e-mail: gbeatle.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1361
2007.09.29 01:17.28
Mezőhídvég állomás, 2006. augusztusa.

Csak annyit, hogy bár valóban a teherszállítás a legfontosabb funkciója a mellékvonalaknak (legalábbis az kellene, hogy legyen), meg lehetne oldani azt is, hogy az utasok a vasutat válasszák még az ilyen helyeken is. De a szándék nagyon hiányzik...

Lokomotiv
e-mail: balatonivilagos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1343
2007.09.23 15:59.11
A Lepsény-Dombóvár vonal legjobb példája a teljes magyar politikai elit képmutatásának. Ezt a vonalat több részletben zárták be.
1. Dombóvár-Tamási szakaszt az Antall-kormány alatt.
2. Tamási-Mezőhídvég között a Horn-kormány alatt állt le a forgalom.
3. Mezőhídvég-Enying-Lepsény között 1999-ben a jóságos Orbán-kormány állította le a közlekedést felújításra hivatkozva. Azóta is újítják. (Érdekes ennek fényében hallgatni a Fidesz siránkozását most a szárnyvonalakért...)
4. És hát ehhez a vonalhoz tartozott a Lepsény-Hajmáskér közötti rész is. Ezt idén csukták be.

Egyébiránt meg kell jegyezni, hogy ezen a vonalon életveszélyes volt a közlekedés a vége felé, főleg Dombóvár-Tamási között. Az ember néha azt hitte, hogy leugrik a vonat a vágányról.

Egyébkét Lepsény-Enying között van még teherforgalom,5 km/h az engedélyezett sebesség.

Az is érdekes, hogy ezen vonalon jártak a legtovább vonatpótló buszok (volt korábban olyan vonalbezárás, ahol nem is indultak MÁV-buszok)
2007-ben megszűntek ezek a vonatpótlók, pár hónapig a Gemenc és az Alba Volán a teljes vonalon közlekedtetett buszokat, de aug. 1-tól már csak az Alba Lepsény-Szabadhídvég között.

A mellékvonalakról általában: ezeket inkább teherforgalomra kellene használni, persze egy jelentős felújítás után, és olyan helyzetet kéne kialakítani, hogy az iparnak és a kereskedelemnek vasúton érje meg árut szállítani. A 49-es vonalra is nagy szüksége lenne a mezőgazdaságnak, hiszen a gabonát és a cukorrépát jelenleg bűzös LIAZ teherautók viszik Lepsénybe.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mezőkovácsháza felső

Mezőhegyes

Mezőkeresztes-Mezőnyárád

Mezőkovácsháza

Mezőkecsed község