|
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.01.13.
|
|
A forgalmi iroda megtámasztott homlokfala.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.17.
|
|
Vonatkereszt az állomáson. Látható, hogy a kezdőpont felőli oldalon megspórolták a kijárati jelzőt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2013.06.16.
|
|
A végpont felőli bejárati jelző (B) közelében még megtalálható az egykori iparvágányt biztosító vágányzáró sorompó
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Az állomás jelzőberendezésének kezelőpultja - A kép a telepítő cég honlapjáról származik: http://www.r-kord.hu/page.php?15
A berendezés D55-nek tűnhet, de valójában nem biztosítóberendezés. A készülék joggal pályázhatna a legkisebb állomási kezelőpult címére, az állomás vágányhálózata mindössze 1 kockát kapott, és a vonatfogadó vágányok sincsenek kiszigetelve.
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Betekintés az állomásra végpont felől.
Fotó: Filep Zoltán
|
|
Felvételi épület. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Forgalmi iroda azzal a szánalmas módon fordítva felfestett MÁV emblémával. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Névfelirat. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Pénztárablak. Várótermi részlet. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Váróteremi részlet. Fotót: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Emléktábla az épület falán. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Az állomás előtti parkoló. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Raktár. Fotó: Nyeste Edina.
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Iparvágányok. Fotó: Nyeste Edina.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.06.28.
|
|
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.27.
|
|
A peron
Fotó: Vekker András
Dátum: 2013.03.27.
|
|
Fotó: Sándor Antal
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31851
2018.10.22 12:54.42
|
"Az inárcsi szovjet laktanya iparvágánya. A vonal Inárcs-Kakucs állomás 1. számú váltójától ágazik ki, majd előbb egy 300 m, majd egy 1000 m sugarú ívvel távolodik a 142-es vonaltól. Innen egyenes vonalban halad a laktanya kapujáig (52-53 szelvény), közben keresztez egy erdőt, az Inárcsot Kakuccsal összekötő főutat, majd átmegy az M5-ös autópálya alatt. A telepen belül egy 200 m sugarú ívvel délre fordul, majd az oldalrakodó mellett elhaladva egy földkúpban végződik." Forrás: http://stephensons.hu/elveszett/index.html
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27656
2014.01.22 21:31.16
|
Kakucshoz tényleg nme sok köze van az állomásnak
|
|
magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27654
2014.01.21 13:08.42
|
Inárcs önkormányzata hivatalosan kezdeményezte, hogy az állomás nevét "kakucstalanítsák" és csak Inárcs legyen.
http://www.inarcs.hu/jegyzok/159_2013.pdf
|
|
kerala
e-mail: pilosz.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26708
2013.06.17 14:26.50
|
Nem biztosított szolgálati helyen nincsen kijárati jelző. Itt a végponti oldalon minden bizonnyal sorompó fedezőjelző van.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26706
2013.06.16 23:13.26
|
A 2012-es átépítés után kétvágányos állomás; átmenő fővágány az első, a végpont felőli oldalon fénysorompó üzemel. Az állomásra a felemásság jellemző: az átépítés célja csak a kereszt lebonyolításának lehetővé tétele volt, ezért az állomásépülethez nem nyúltak, jelenleg a forgalmi iroda fala meg van támasztva, az épület rossz állapotban van. A széles középperon, és az új világítás is a beruházás része volt. Az állomáson emellett padok és ivókút is találhatók. A beruházás kisebb szabású volta miatt csak a legszükségesebb dolgokat építették meg: nincs rakodási lehetőség, és a jelzőberendezés is szerényebb kivitelű: nem biztosított bejárati, illetve a végpont felőli oldalon egy közös kijárati fényjelző került felállításra, az állomás két váltója motoros állítású. Az állomáson forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a pénztárat is kezeli.
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25108
2012.10.20 21:40.34
|
Az állomás már csak a motoros váltókat várja, és megkezdődhet a volódi forgalomszabályozás.
|
|
Gonda László
e-mail: laszlo.gonda.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24654
2012.08.06 19:59.22
|
Hamarosan jelentős átalakulás után zöröghetnek a vonatok Inárcson.
Megszűnik a két csonkavágány, az átmenő vágány lesz az első vágány és az első és második vágány közé szigetperont építenek.
A teljes sorompót fénysorompó váltja fel, az alakjelzőket fényjelzők.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391546_390725924316656_1913473989_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/215461_390726860983229_182764667_n.jpg
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24517
2012.07.18 19:52.05
|
Csak a vágányzatot újítják fel, vagy a bizt.bert is kicserélik?
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24430
2012.07.08 22:02.23
|
Az útátjáró után néhány méterrel ágazik ki a a 142-es vonalból az egykori kakucsi szovjet katonai támaszpont egykori iparvágánya. A sínek a vágányzáró sorompóig megvannak, azután tudtommal már fölszedték őket.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24429
2012.07.08 21:59.18
|
A Kecskemét felé eső oldalon található útátjáró sorompója. Ha ez nem lenne, akkor talán szolgálat sem lenne már Inárcs-Kakucson.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24428
2012.07.08 21:57.20
|
A Kecskemét felé eső kitérők, név szerint a 3-as és az 5-ös.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24427
2012.07.08 21:54.45
|
A félbevágott első vágány Kecskemét felé eső részének tengelyében állunk. Az 1990-es évek végén láttam itt utoljára teherkocsikat, úgy emlékszem, hogy fát rakodtak. Azóta a rakodó teljesen kihalt, igaz nagyon rendben tartott.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24426
2012.07.08 21:50.48
|
A harmadik vágány tengelyében állva ezúttal Kecskemét felé tekintünk. A távolban a vágányon felhalmozott gallynyesedék is kivehető. A jobb oldalon tenyésző dzsungel az elmúlt másfél évtized eredménye. Azelőtt a cserjés helyén hídprovizóriumokat tároltak.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24425
2012.07.08 21:46.26
|
A harmadik vágány tengelyében állunk és Budapest felé tekintünk. Legalább egy évtizede nem gördült vaskerék ezeken a síneken. A növényzetet vélhetően a gyomirtó tartja távol.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24424
2012.07.08 21:42.43
|
Az állomás egyetlen használható vágánya az átmenő fővágány. Jelen pillanatban Inárcs-Kakucs állomás nem tud kereszteket lebonyolítani. A kép jobb szélén látható, illetve inkább csak sejthető a harmadik vágány, mely a vonal műszaki állapotán mélázó helyi politikusok és vasútbarátok beszélgetéseinek főszereplője.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24423
2012.07.08 21:36.17
|
A két részre vágott első vágány Budapest felé eső felének zárókúpja. Élesebb szeműek a földkúp fölött kiszúrhatják a Kecskemét felé eső rész lezáró ütközőbakot. (Sárga-fekete festéssel.) A kettő között a második vágány mellé épített aszfaltborítású peron látható
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24422
2012.07.08 21:08.25
|
Az állomás egykori első vágánya a 2-es számú kitérővel ágazik ki és a VS2-es vágányzáró sorompó zárja le. Azért egykori első vágány, mert a felvételi épület előtt a vágányt az 1990-es évek közepe táján elbontották. Mint látható a képen a létesítményt kissé szétverték, hogy a könnyebben elszállítható fém alkatrészeihez hozzájussanak.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24421
2012.07.08 20:48.48
|
Ami még fogad, az ugyanaz, ami a 142-es vonal többi részén is: ellopott vezetékek, lecsupaszított és esetenként derékba fűrészelt oszlopok.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24420
2012.07.08 20:45.12
|
Mellékelve az alakjelző.
|
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24419
2012.07.08 20:43.54
|
A 142-es vasút "legszűkebb keresztmetszete" Inárcs-Kakucs állomás. Az állomás rossz műszaki állapota egészen kriminális menetidőket eredményez a vonal délebbi szakasza és Budapest között. A MÁV 2012 nyarának második felére vágányzárat hirdetett, hogy az állomás elmúlt évtizedekben jobblétre szenderült létesítményeibe újra életet leheljen:
http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=61991
A most következő képek az állomás állapotát rögzítik kereken egy héttel az átépítés kezdete előtt. Budapest felől érkezünk, ahol a vágány egy kis töltésen fut; alakjelző fogad.
|
|
Adani
e-mail: adasa.kukac.aaas.hu
|
elfogadott hozzászólás 21400
2011.07.24 18:19.49
|
Tervbe van véve, olvastam valahol cikket róla. A Tárnoknál lévő vasútvonalról hoznak bontott anyagokat és azzal javítják majd. Inárcsi keresztekkel akár 20 percet is lehet húzni némelyik vonat menetidején.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21397
2011.07.23 16:29.40
|
Inárcs-Kakucs megállóhely második (harmadik?) vágánya több mint egy évtizede használaton kívül van. 2000 előtt gyakran kereszteztek itt vonatok. A vágány használhatatlan mivolta a vonal zavarérzékenységének egyik kulcsa. A rossz állapotú Ócsa-Dabas szakaszra sokszor késve érkeznek a vonatok, amelyek sokszor félórákat vesztegelve várják be a szemből érkező vonatokat. Az inárcsi kerülővágány beüzemelésével ez a probléma ha ki nem is küszöbölhető, de csökkenthető lenne.
A vágány felújítását pletyka szerint tervezik, mivel a kecskeméti autógyár folyamatos ellátásához szükség lesz egy egérútra is, amely a Cegléd-Kecskemét szakasz kiesése esetén kerülőútként szolgálna. A vágány per pillanat a mellékelt elkeserítő képet nyújtja:
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19931
2011.01.09 10:06.26
|
Az inárcsi volt szovjet laktanya iparvágányáról egy nagyon jó oldal: http://www2.freeweb.hu/stephensons/elveszett/inarcs/index.html
|
|