|
Kőbánya Kispest eredeti felvételi épülete, fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
Az utasok lényegében a képen látható zárt felüljárót használják, a vágányokat csak ezen keresztül lehet megközelíteni, és a jegykiadás és váró is ennek a végében van. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
A vágányszámozás a régi koncepciót követve az épülettől indul, habár logikusabbnak tűnne a másik oldalról, ahol nagy buszpályaudvar, üzletek, mozgólépcsős kijárat található. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
Látkép a felüljáróról Cegléd felé. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
A felvételi épület mellett álló épület. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
A hármas metró végállomása is itt van. Itt már a felszínen haladnak a metrószerelvények, a végállomás is a szabadban van, az állomás vágányaival párhuzamosan. fotó: Sinkovics Gábor
Dátum: 2007.03.
|
|
Mozdonyok
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.05.18.
|
|
A vágányok a felüljáróról - kilátás Cegléd felé.
Fotó: Kókai Erik
Dátum: 2009.08.19.
|
|
Ritka vendég KöKi-n.
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2010.12.17.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2017.03.23.
|
|
Egy elveszett iparvágány maradványa a Vaspálya utcában
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.09.01.
|
|
A régi felvételi épület a Vaspálya utca felől. Sajnos ma már üresen áll.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2020.09.01.
|
|
A felvételi épület 2022 márciusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.03.18.
|
|
A felvételi épület 2023 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.02.10.
|
cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32337
2019.11.21 15:31.38
|
192 MAGYARORSZÁGI RENDELETEK TÁRA. 1888.
33.
À közmunka- és közlekedésügyi m. kir. ministertől, — 8,214. szám.
A budapest-lajosmizsei helyi érdekű gözmozdonyú vasút engedélyokmánya.
A Budapesttől Lajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat a m. kir. ministerium, az 1880. évi XXXI. t.-czikk 1. §-a alapján, és Ő császári és Apostoli királyi Felségének Budapesten, 1888. évi február hó 20-án kelt legf. elhatározása folytán, a következő föltételek alatt engedélyezi, úgymint:
1. §
Ezen okmány erejénél fogva: gróf Szapáry István és érdektársai engedélyt nyernek és. kötelezettséget vállalnak arra, hogy a m. kir. államvasutak kőbánya-szentlőrinczi átrakodó állomásából kiinduló, Puszta Péterin, Puszta-Gyálon, Ócsán, Inarcson, Dabason-, Gyónón, Hernádon és Örkényen átLajosmizséig vezetendő helyi érdekű gőzmozdonyú vasutat az alábbi föltételek alatt megépítsék, és azt a jelen engedélyokmány hatályának tartama alatt szakadatlanul üzletben tartsák.
Egyúttal az engedélyeseknek elvileg már most megadatik a jog, hogy az engedélyezett vasutból kiágazólag egyrészt Örkénytől Vacsig, másrészt pedig Örkény közeié-ben a fővonalból kiágazólag Peszér és Adácsig szárnyvonalakat építhessenek, s azokat a jelen engedélyokmány föltételei alatt üzletben tarthassák.
A mennyiben az engedélyesek a most biztositott előjoggal a jelen engedélyokmány keltétől számitott egy év alatt nem élnének, a szárnyvonalak kiépitésére nyert előjoghatályát veszti.
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1888/?pg=199&layout=s&query=lajosmizse#
Lásd az 1909-es térképet http://vasutallomasok.hu/terklist.php (az 1867-esen és az 1896-oson Köki totál kamu)
A szelvényszámokon is máig látszik, hogy messze nem vasgyár utca megállóhely a kezdőpont: http://vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=142&l=1
Lajosmizse felől az első kitérő a 65-ös szelvényben van (a 0 kb. a Hős utcához jön ki), ami a szolnokin 115-nek felel meg.
https://mapire.eu/en/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2129086.611955136%2C6018536.24726113%2C2133116.2765400456%2C6019969.441541477
https://mapire.eu/en/map/budapest-1912/?layers=100&bbox=2128535.955014466%2C6018548.894918018%2C2132565.6195993754%2C6019982.089198365
https://mapire.eu/en/map/budapest-1937/?layers=104&bbox=2131525.359417559%2C6017557.602207456%2C2133540.1917100134%2C6018274.19934763
|
|
Marciusi_Dusan
e-mail: fante.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31337
2018.01.24 21:11.08
|
Egy 1929. május 15-től érvénybe lépett miniszteri rendelet változtatta meg a nevét Kőbánya-Kispestre.
|
|
bkvdeok
e-mail: bkvvideok.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31322
2018.01.18 20:56.18
|
Bemutató vidó az állomásról: https://www.youtube.com/watch?v=tQ3mSDlTeLA
|
|
Döme
e-mail: burjandome03.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 31040
2017.07.07 15:23.57
|
Hány vágány van az állomáson
|
|
QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 30571
2016.11.17 18:53.56
|
Tudtommal sehogy, mert az állomás nem akadálymentes.
|
|
Bodri Ferenc
e-mail: bodrif.kukac.hdsnet.hu
|
elfogadott hozzászólás 30569
2016.11.17 02:07.05
|
Hogyan lehet kerekes székkel megközelíteni a Budapest Cegléd zónázo vonat peronját.
|
|
Supergranat.
e-mail: m41xxx.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30260
2016.05.24 16:47.50
|
Nem is tudtam hogy régen volt egy kiágazá dél felé az aszfaltüzembe, keresztül a mai Kőér utcai járműtelepen. Az erdőben még jól kivehető a nyomvonala!
Bővebb info: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114232078&t=9172416
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28753
2014.09.19 22:16.52
|
1907. V. 1. a Kőbánya, Vasgyár utcai megállóhely megnyitásának dátuma. Előtte, a 191. számú őrház nevet viselte.
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 28649
2014.09.11 00:11.33
|
a régi vágányelrendezés. nem volt túl logikus.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/6/6/2/BIG_0010561662.jpg
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 28648
2014.09.11 00:09.29
|
az állomás valamikor nagyon régen. Háttérben a ferihegyi út hídja.
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_27109.jpg
|
|
Molka
e-mail: medinilla.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 24575
2012.07.27 09:02.28
|
Naponta utazom a KÖKI-ről vonattal. Elkeserítő!!! Kosz-mocsok mindenütt, folyik az eső bárhol, amikor égi áldás érkezik. A köpőcsészék továbbra is 6-8 méterenként sorakoznak - "felhívás" a dohányosoknak. A dohányosok ugyanis fittyet hánynak a tiltásra (mint tudjuk ez intelligencia kérdése). Igaz én nem láttam még soha senkit, aki rájuk szólt volna, ellenőrzésről már nem is álmodok. Nagyon szomorú, hogy a puccos Köki Terminál megépülésével ez a hatalmas kontraszt még növekedett. Így az ideérkező utas - hazai és külföldi - különösen érzékeli, hogy balkáni állapotokban van része. Valóban érintetlenül kell hagyni egy MÁV állomást évtizedeken át? Valaki takarítás címen vajon mennyi összeget vesz fel? Tudja valaki a választ?
|
|
migszabi
e-mail: migszabolcs.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22979
2012.01.31 16:59.24
|
Kőbánya-Kispest vasutállomásárol szerintem ne beszéljünk!!! Egy nagy rakas szar az egész,-10fokban a biztonsági őrök kiakartak küldeni minket pedig elméletileg 24órás nyitvatartás van,mire nagy nehezen bejutottunk,kiderült h fűtés nincsen és a szemétről ne is beszéljünk...sorolhatnám még!!!
|
|
Rizmajer
e-mail: rizibacsi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 22738
2011.12.31 20:42.15
|
itt a kép a roppantásról 1435mm képe
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22562
2011.11.26 22:31.48
|
A gyorsforgalmi út régi hídjának, mely az állomás végponti oldalán a bejárati jelző és az első váltó között volt, robbantásos bontása miatt Kőbánya-Kispest és Pestszentlőrinc állomások között 2001.XI.10. 10.20 - XI.11. 4.20-ig mindkét vágány, míg 11.-én 4.20-9.00-ig a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból.
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21168
2011.06.08 16:04.29
|
Elszomorító, ami itt van. Az esőben a beázás elviselhetetlen. Utána meg órákig csöpög a víz a lépcsőre, amin egyébként hasra lehet esni, mert annyira egyenletlen. A metróállomást átépítik, talán egyszer a vasútállomás is sorra kerülhet...
|
|
Béla
e-mail: munkafach.kukac.hdsnet.hu
|
elfogadott hozzászólás 19799
2010.12.30 07:19.55
|
Van valakinek az 50-es, 60-as évekről fotója, vagy vágányhálózat rajza? Ha igen, kérem küldje el címemre. Magáncélra kellene, mert azokban az időkben nagyon sokat időztem a régi KöKi-n. Kösz.
|
|
krisztian
e-mail: kkrisztian25.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19300
2010.10.30 00:07.41
|
Szerintem nagyon szép lesz a Köki.Végre valahára rá lehet majd ismerni az újjászületett létesítményre.De valóban átépítik a vasúti állomást is?
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14662
2009.12.11 13:37.32
|
Budapest és az ország szégyene, ahogy kinéz ez a hely. Eső esetén a fedett lépcsőt akár zuhanyzónak is lehet használni a beázás miatt. Az egyik lépcső alján egy 1997-es falfirka olvasható, ami egy Horn Gyula elleni tüntetésre hív. Ebből is látszik, mióta nem foglalkoznak ezzel a roncshalmazzal. Arra viszont van pénz, hogy a vasútőrök a peronon állva üvöltözzenek arról, hogy a Nyugati felé közlekedő IC-re nehogy felszálljon valaki. Azt sem értem, hogy a lajosmizsei ingák miért mennek be a Nyugatiba, miért nem csak idáig közlekednek. Értelmetlenül megvásárolt vasúti kilométerek... De sebaj, már épül a következő bevásárlóközpont itt, az állomás mellett.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11886
2009.06.08 00:11.50
|
Ezt a gyors - IC dolgot én sem értem... elgondolkodtató, mitől IC valami. Mert ugye Desirók is járnak IC-ként...
Szóval tegnap állt benn egy M61-es, csak ezt akartam itt megjegyezni...
|
|
pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4489
2008.05.30 15:47.40
|
Nagyon rossz ez a Bp- Szeged IC. A vonat elején közlekedő kocsikra nem kell pót- és helyjegy, a vonat végén közlekedő kocsikra viszont igen (Félig IC, félig gyors). Aki fizet az InterCity helyért, az is ugyanakkor ér oda, ugyanott áll meg, mint aki nem. Látszik is az eredmény: A vonat elején 6-7 gyorsvonati kocsi, a végén pedig 2-3 IC kocsi. Csúcsidőn kívül láttam már olyat, hogy egy darab másodosztályú és egy darab elsőosztályú kocsi tette ki az InterCity vonatrészt. Kinek jó ez? A MÁV elesik egy csomó bevételtől, mert az utasok többsége nem vesz pótjegyet. Az utasnak, aki IC-vel menne, több helyen kell megállnia. Aki gyorsvonattal utazik, az meg alig fér fel az 5-6 gyorsvonati kocsira.
|
|
|