Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Ferencz József laktanya (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok (120, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

101 Püspökladány-Biharkeresztes-Nagyvárad

Püspökladány
Báránd
Sáp
Szentkozma
Berettyóújfalu
Mezőpeterd
Feketenagytanya
Biharkeresztes
Ártánd
— országhatár —
Bors
Biharpüspöki (106, 742)
Nagyvárad (106, 127, 733, 736, 736b, 740, 742)

128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Békéscsaba (120, 121, 135, 420, 422)
Fényesi szőlők
Fényes
Bicere
Gyula-Jánoszug
Gyula (486)
Remete
Gyulai városerdő
József Szanatórium
Sarkadi Cukorgyár
Sarkad
Kötegyán (733a, 739)
Méhkerék
Sarkadkeresztúr
Nagygyanté
Okány
Vésztő (127, 420)
Mágori-majori rakodó (127)
Mágorpuszta (127)
Szeghalom (127, 484)
Füzesgyarmat-Téglagyár
Füzesgyarmatfürdő
Füzesgyarmat
Füzesgyarmat-Macskás
Kishagymás
Csillagtanya
Biharnagybajom
Sárrétudvari
Szerep
Hosszúhát
Ürmöshát
Álomzúg
Püspökladány-Vásártér
Püspökladány




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Püspökladány

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
101 Püspökladány-Biharkeresztes-Nagyvárad
128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

2008.09.21.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.327809° E21.128662° | N47° 19' 40.11" E21° 7' 43.18"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vasúti csomópont


Az állomás vasúti csomópont. A Tiszavidéki Vasút 1857-ben adta át Szolnok-Püspökladány-Debrecen elsőrendű vonalát, melyből itt Püspökladányból ágaztatta ki az egy évvel később átadott Püspökladány-Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagyvárad felé vezető vasútvonalat. Ezzel ez volt a Tiszántúl első vasúti csomópontja.
Csak jóval később, 1898-ban nyílt meg Püspökladány-Szeghalom vicinális, amikor átadták a hiányzó Püspökladány-Füzesgyarmat közötti szakaszt.

Műemlék


A felvételi épület műemlék.

Felvételi épület története


Az épület jellegzetes Tiszavidéki Vasúti felvételi épület. 1989-ben készült el eredeti állapotba történő helyreállítása.
A magyarországi császári királyi főkormányzószék 1856. nov. 23-án kötelezte a Tiszavidéki Vasúttársaságot pályaudvarok létesítésére Szolnoktól Debrecenig, illetve 1858 végéig Püspökladánytól Nagyváradig. 1857. április közepén a vasúttársaság megkötötte az épületek felépítésére a szerződéseket, köztök a püspökladányi állomásét is.
Az állomás az első időkben négyvágányos volt. A csomóponti állomás fontosságát tükrözi, hogy a vasúttársaság a főépület elé eső három vágány fölé az épület hosszával megegyező hosszban díszes fedett fa csarnokot ácsoltak, amit színesre festettek. Ez annak idején is ritkaságnak számított, ma már sajnos egyik magyarországi állomáson sem található ilyen csarnok, a régi képek között azonban több felvételt is találunk, melyen ez a csarnok jól látható. (forrás: Püspökladány várótermében kifüggesztett ismertető.)
A csarnokot visszatérő tűzesetek miatt 1918-ban végleg lebontották. Az állomásépületet 1935-ben és 1989-ben is felújították. [1]

Artézi kút


Az állomás területén fúrt artézi kút nem csak elegendő vizet, hanem annyi világítógázt is adott, hogy a pályaudvart fényesen ki lehetett vele világítani éjjelenként. A gázvilágítás a villanyvilágítás bevezetése után is a kút gáztartalmának lecsökkenéséig működött, az 1920-as évek közepéig megmaradt a állomásépület előcsarnokában.
(forrás: Püspökladány várótermében kifüggesztett ismertető.)

Fűtőház


Püspökladány ma már sajnálatos módon használaton kívül álló fűtőháza a felvételi épülettel szemben látható. Egyidőben épült a felvételi épülettel (1860). 1878-ban említik először, akkor az ún. vonatmozgatási szolgálatként. Főnöke Oggelder Mátyás felvigyázó.
A legközelebbi fűtőházak Szolnokon, Debrecenben, Nagyváradon voltak.
(forrás: Püspökladány várótermében kifüggesztett ismertető.)

Autóbuszjáratok az állomástól


1: Karcagi u., Fürdő felé
1Y: Petri telep felé
2: Művelődési ház, ill. Újtelep felé
A Hajdú volán járatai az alábbi célállomások felé indulnak az állomásról: Berettyóújfalu*, Biharnagybajom*, Bihartorda, Földes, Nádudvar, Nagyrábé, Sárrétudvari*, Szerep* (a csillaggal jelzett településekre vonattal is el lehet jutni).

Irodalom

Mozdonyszobor 376.578 gőzmozdony az állomásépület mellett kiállítva
Szelvénykő 1784
Szelvénykő 1062




Régi képek - Püspökladány

Püspökladány régi fa perontetője (küldő: Gyimesi Lajos)
 
A fűtőház a régi időkben (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)
 
A gyönyörű faragott-ácsolt perontető. A kép az első világháború előtt készült (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)
 
Régi képeslap az állomásról, kb. a századforduló tájékán (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)
 
A felvételi épület a vasút felől, a villamosítás előtti időkből (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)
 
Korabeli színezett képeslap
  Feltöltötte: Czuczor Péter

A Tiszavidéki Vasút Püspökladány állomása. Megfigyelhető a fa perontető. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A püspökladányi pályaudvar belterülete. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Püspökladány állomás felvételi épületének utcafront felőli oldala egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Püspökladány indóháza az 1860-as évekből. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Iliás Zsolt

Püspökladányi vasúti indóház. Forrás:korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Püspökladány vasútállomás. Keltezés: 1915. okt. 3.
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=609129
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Püspökladány vasútállomás. 1916.
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=609128
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Püspökladány Vasútállomás
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=664569
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Püspökladány vasúti-remiz. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Püspökladány. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Püspökladány. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

1960-as évek.
  Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Püspökladány

Az épület hátsó oldala
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.04.
A fűtőház
Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.04.
Az állomásépület utcafrontja
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Bucsánszky József emlékére
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
A Püspökladány - Nagyvárad vasútvonal 150 éves évfordulója alkalmából elhelyezett emléktábla
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
A kiállított gőzmodony leírása
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Utca felőli bejárat
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Az épület vasúti műemlék
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Emléktábla a Szolnok - Püspökladány - Debrecen vasútvonal átadásának 150. évfordulója alkalmából
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Egy közeli kép a fűtőházról. Jól látható az építés - 1860 - éve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Debrecen, Biharkeresztes felé tekintve az átmenő 4-5. vágányok közötti peronról
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Karcag, Szolnok felé tekintve az átmenő 4-5. vágányok közötti peronról
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.
Látkép az első vágány peronjáról Debrecen felé tekintve
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2012.07.25.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.09.21.
Püspökladány átépítés alatt. Már zömmel készen vannak az új peronok. Néhány vasútbarát éppen a Biharkeresztes felől érkező Hargita IC-t fotózza, amíg az mozdonycserére vár.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Új peronok, korlátok, lámpatestek Püspökladányban. A patinás épület előtt felsővezetékes munkavonat áll.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A gőzösvilág emléke Püspökladányban ez a vízház. Az épület tetején még egy légoltalmi figyelő pont is helyet kapott.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány épülete a város felől. Az átépítés miatt kissé kaotikus az állomás területén a helyzet.(2015 április)
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Aluljáró és lift építés alatt.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Az építkezés miatt itt zajlik a gyalogos forgalom. Ezért könnyen látható ez a szolgálati(?) bunker. Az óvóhely ajtaja előtt egy további betonfal áll, védendő az ajtókat közvetlen lövésektől és légnyomástól. Bal szélen egy posta látható.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Még egy bunker, pontosabban "helyben maradó" megfigyelő hely. A teher és a személypályaudvar között áll.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Szebb napokat megélt raktárépület és egy PFT személykocsi.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány, Debrecen felőli őrhely.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Az új aluljárónak lesz "szolgálati" kijárata a teherpályaudvar területére, megkönnyítve a vasutasok biztonságos közlekedését is. A kijárat mögött bujkáló Csörgő hozta a Hargita IC-t Püspökladányig.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány,volt víztorony, a tetején egy légvédelmi figyelő bunkerral.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A püspökladányi állomás utcafrontja.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Szobormozdony(376-os) a püspökladányi állomáson.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Egy további légvédelmi figyelő óvóhely a személy és teherpályaudvar közötti területen.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Régi raktárépület és egy PFT vagon.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Az ötödik vágány egy bakban végződik az új peronoknál. A hatodik vágány peronja igen hosszúra épült. Közben befut egy szeményvonat Biharkeresztes felől, egy Szergellyel megerősítve.(A hátsó Csörgőnek semmi baja nem volt, menetrend szerint indult visszafelé.)
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Felújítás alatt álló állomás, épülő aluljárók, új sínek, peronok...
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A püspökladányi állomás épülete és állomási posta között áll ez a szolgálati(?) óvóhely. A bejárati ajtó előtt egy vasbeton fal épült, lehetetlenné téve az ajtó közvetlen lövését. A képen látható területen zajlik az építkezés alatt az utasok forgalma...
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány, új peronok, az épület előtt felsővezeték-szerelők anyagos kocsija.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Új püspökladányi peron és perontető a négyes és hatos vágány közöttt, meg néhány vasúti jármű. A vezérlő a biharkeresztesi vonat végén áll. A Szergely éppen onnan jött, a 149-es vezérlő elé fogva. A Csörgő is onnan jött korábban, a Hargita IC élén. A Bobó talán helybeli? Egyébként(talán az átépítés miatt) a legtöbb Bp-Debrecen közötti vonat a hatodik vágányon keresztül közlekedett...
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A teherpályaudvar egy kis részlete. Az új aluljárónak láthatóan oda is lesz kijárata, megkönnyítendő a dolgozók biztonságos közlekedését.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Teherkocsik és felhalmozott, bontott pályaanyagok Püspökladányban.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány, szolgálati hely az állomás Debrecen felőli végén.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Az ötödik vágány, immáron mint csonkavágány. Közben egy manapság már ritka látvány-Szergej vontat egy személyvonatot Biharkeresztes felől.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Melléképületek és az épülő aluljárók/liftaknák között egy Szeghalom felől érkezett Bz.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Járműparádé Püspökladányban.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A négyes és hatos vágány között Budapest felé nézve. A kép az új peronok hosszát is jól érzékelteti, ráadásul ez a peron a hátam mögött is jócskán folytatódik. Lesz mit gyalogolni.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Az átépítés során kibontott anyagok halmozódnak a személy és a teherpályaudvar között. Hátul gabonasilók látszanak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A négyedik és hatodik vágány között extra széles a peron, az ötödik vágányt viszont csonkává bontották vissza, ennek bakja a kép közepén látszik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A gyalogos forgalom jelenleg(2015 április) a kép alján látható útvonalon zajlik, gyerekkocsit tolni nem a leghálásabb feladat a folyami homokban. Hátul egy IC gyorsít Debrecen felé.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Püspökladány, az előtetők már készen vannak, a liftek és aluljárók építése folyik. A hatos vágányra éppen Debrecen felől érkezik egy vonat. Érdekesség, hogy ottlétem alatt a Budapest-Debrecen tranzit szinte minden személyvonatja a hatodik vágányt használta.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
Elől Szergely, hátul Csörgő. Nem segélymenet, hanem egy gépmenetet spóroltak meg így, ez a Csörgő húzott vissza engem Berettyóújfaluba.
Fotó: Sós János
Dátum: 2015.04.11.
A felvételi épület 2024 szeptemberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2024.09.12.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32361
2019.12.08 13:44.51
Szeghalom és Biharkeresztes felé közlekedő személyvonatok az 1-es vágányon. 2019.11.24

B. Tibi
e-mail: nyakas2.0.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 31044
2017.07.17 14:33.40
A fűtőház a fővonal felújítása következtében lebontásra került kb 2 éve. KEllett a hely az új vágányoknak és az új peronoknak. Az épület elemeit azt hiszem a Vasúttörténeti Parkba szállították, talán ottani újra felépítésre. Az állomás a felújítás során 7 vágányos lett (már ami a peronos vágányokat illeti): 1,1A,2,3,4,5,6. Az ötödik vágány mondjuk csak egy tárolóvágány, ütközőbakkal, néha a Biharkeresztes felé közlekedő vonatokat szokták onnan indítani, de rendszeresen erre a második vágányt használják. Az állomás peronjainak megközelítésére aluljárókat építettek, és lifteket is szereltek be. Maga az egésznek a kialakítása ugyan az mint ami Karcagon van.

Thury László
e-mail: laszlo.thury.kukac.mnm-nok.gov.hu
elfogadott hozzászólás 28151
2014.05.07 13:37.03
Tisztelt Fórumozók,

Fentről a második kép ("A fűtőház a régi időkben (forrás: Püspökladány vasútállomás várótermében kifüggesztett ismertető)") kora ismeretlen, de még a toldalék megépítése előtt készült, talán a 19. század utolsó éveiben, amikor a MÁV átvette és korszerűsíteni kezdte a Püspökladányi vasútállomást.
Felülről a nyolcadik kép ("A püspökladányi pályaudvar belterülete. Forrás: profila.hu korabeli képeslap. Feltöltötte: Kővári Balázs") eredetije a Közlekedési Múzeumban található üvegnegatív. Divald Kornél készítette, 1918 előtt, mivel még áll a faszerkezetes várócsarnok.
Felülről a tizenhetedik kép ("Püspökladány. Forrás:http://postcards.arcanum.hu Feltöltötte: Sándor Antal") eredetije szintén a Közlekedési Múzeumban található üvegnegatív. A budapesti Karinger fényképész Műintézetben készült, 1918 után, mivel már nem áll a faszerkezetes várócsarnok.
Más képet a fűtőházról Közlekedési Múzeumban egyelőre nem találtam és sajnos másutt sem .
Tisztelettel, Thury László

Biró Ferenc Mihály
e-mail: postmaster.kukac.topbf.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 26067
2013.03.07 14:14.40
A vasútállomás történetét bemutató tablókat a Máv-Start eltávolította, helyét hirdetésekkel töltötték fel. A tablók visszakerültek hozzam mint egykori (1999) szerzőhöz.
Sajnálom, hogy az egész állomás utsforgalmi területén nincs 1 m2 szabad arra alkalmas terület a tablók elhelyezésére. A jövőben valamilyen megoldást próbálok találni a tablók újboli elhelyezésére.
Püspökladány, 2013.03.07. Biró Ferenc Mihály vasútbarát

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25366
2012.11.21 20:28.26
A MÁV régi oktatófilmjei között emlékszem,hogy valamelyiket Püspökladányban forgatták.Nem tudom,de feltételezem,hogy az állomásról,sőt az ott korábban kiállított mozdonyról is vannak benne felvételek.Karcagon még él egy régi állomásfőnök((címét az állomáson megtudhatod),aki lehet,hogy közelebbi adatokkal a segítségedre lehet.Sok sikert a munkádhoz.A Közl.Muz. fotótárában szintén lehet esélyed a korabeli képek megtalálására.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25364
2012.11.20 20:49.40
Évszámot ugyan nem tudok írni, de a váróteremben van néhány régebbi fotó... lehet tudni, mi a pontos címe a munkának?

szekeresd
e-mail: ztebld.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25361
2012.11.20 11:12.44
Tisztelt Fórumozók és Gyűjtők!
Segítséget szeretnék kérni, egy vizsgadokumentum filmet készítek és ehhez gyűjtenék képeket a püspökladányi pályaudvarról az 1930-1970-ig bezárólag!
Mindenféle megoldás érdekelne!
Segítségüket előre is köszönöm!

Veszprém27
e-mail: -.kukac.-.hu
elfogadott hozzászólás 21428
2011.07.29 11:35.48
Ha jól emlékszem,akkor éjfél és hajnali három között zárva van.

tomi
e-mail: tamvar3.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21421
2011.07.28 18:09.15
Ebbe az épületbe éjjel-nappal be lehet menni? Például ha odaérkezek hajnal 1-kor és 4-kor megyek egy vonattal el, addig bent lehet lenni?

segafreedo
e-mail: segafreedo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13964
2009.10.12 22:20.52
köszönöm a választ.ha ez az egyetlen akkor mégjobban vigyáznék rá,nagyon szép látvány volt az állomáson.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13961
2009.10.12 20:59.18
Itt régebben az egyetlen áramvonalas 242-es Koporsó becenevű gőzmozdony volt kiállítva,most a Füstiben van ,vagy Istvántelken üzemképes ,de ritkán fut ,mert drága az üzemeltetése...

segafreedo
e-mail: segafreedo.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13943
2009.10.12 00:19.48
hova lett a régi(régebben)kiállitott gőz mozdony?????szerintem az lenne igazán jelképe Püspökladány vasútállomásnak.

landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13691
2009.09.18 12:42.53
A talpfatelítő üzem területén volt. Nem közforgalmú, hanem ipari.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 13689
2009.09.17 20:52.23
Volt itt kisvasút is??

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 13688
2009.09.17 19:23.15
A püspökladányi talpfatelítőt jelenleg bontják. Az épületek jó része már eltűnt a föld színéről, a kisvasút vágányait felszedték, a nagyvasúti iparvágányon jelenleg magánvasúti kocsik bértárolását végzik.

RoadRunner77
e-mail: gcs77.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12259
2009.06.30 22:56.39
A 376,578-as gőzmozdony.

RoadRunner77
e-mail: gcs77.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12140
2009.06.23 23:31.08
A magányos 2277-es Szili várakozik egy borús reggelen a harmadik vágányon. A háttérben a fűtőház látható. (2009.05.24.)

RoadRunner77
e-mail: gcs77.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9529
2009.01.31 20:13.19
Az FMK-002 Püspökladány állomáson
2008.06.23.-án.

brumi
e-mail: brumi011.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3642
2008.04.07 13:45.27
Püspökladányon kiállított gőzmozdony

brumi
e-mail: brumi011.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3641
2008.04.07 13:42.18
Püspökladány vasútállomás állomásépülete

palócs
e-mail: lolito.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 2548
2008.01.29 23:44.50
itt éjszaka kik őrzik a vonatokat? mármint van erre külön cég vagy a vasutőrök?

rongybaba
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2160
2008.01.08 14:43.01
Üdv!

Segítenétek abban, hogy mikor létesült a városhoz tartozó Püspöladány-Vásártér megálló !?

Köszönöm!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Püspökhatvan

Pózva

Püspökladány-Vásártér

Püspökmolnári

Popovača