Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30531
2016.11.03 10:38.47
|
Békésmegyei Közlöny, 1897. november 4.: „— Leégett a szeghalmi indóház. Szeghalomról jelenti tudósítónk, hogy ott szombatról vasárnapra virradó éjjel tüzet jeleztek. A tűz a szeghalmi indóháznál ütött ki és a váróterem, valamint, a hivatalnokok lakásai leégtek. A kár hivatalosan nincs megállapítva. A tűz könnyen helyreállítható bajokat ejtett a távíró készüléken, de a vármegyei telefon működésben lévén, a vonatok indítására alig lett volna veszedelmes, ha nagyobb zavarok állanak elő a vonalon. Felméri Dénes állomás főnöknek 700 frt, Németh állomásvezetőnek 1040 frt, Puchler Gábor vasúti tisztnek 250 frt értékű ruhanemű és lakásberendezése pusztult el. Épületben a kár 1800 frt. A tűz kiütésére több versió van Egyik szerint a gőzmozdony szikrája fogott a primitív zsindely tetőbe. A vasutak rendkívül rigorozusak magán féllel szemben a tűztávlatra, miért nem rendelték el az indóház fedését bádoggal? Lehet azonban, hogy az épületben lakó alkalmazottak gondatlansága idézte elő a tűzet. Ezt különben a vizsgálat fogja megállapítani.”
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 22720
2011.12.29 11:32.33
|
Az utasok számára nyilvános illemhely férfi része... egy kis múlt.
|
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21914
2011.10.11 20:03.45
|
Mindkét vonal megy közelebb is a városhoz, a 127-es ágnál tényleg ott lehetne a hídnál, de a másik ágnál is lehetne pár km-el közelebb.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21913
2011.10.11 17:04.01
|
Felvetődött már jópárszor, hogy a Berettyó-híd környékén létesüljön egy megálló, konkrét beadványok - tervek is születtek, annak idején a MÁV-nál nem igazán volt fogadókészség, most meg már nem túl sok mindenkit érdekel...
|
|
Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21911
2011.10.11 14:49.47
|
Pénteken ide kellene jönnöm és ahogy nézem nagoyn mondhatni k. messze van a városközponttól a vasútállomás. Viszont a vágányok ott mennek el a város szélén jóval közelebb a belvároshoz. Eszébe se jutott még senkinek ,h ide lehetne tenni egy megállóhelyet? Szarvasnál is ugyanez, jó 1 km hosszon megy házak mellett a vonal, ott isl ehetne egym egállóhelyet létesíteni.
|
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18656
2010.08.27 18:41.49
|
Bzmot 380 Szeghalom állomáson.
2010. 08. 25.
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 16310
2010.03.07 00:21.56
|
Kisvasút: 1950 - 1952 között létesült több szakaszban, Szeghalom - Cserepes között 27 km hosszon; Kertészszigetnél csatlakozott Kisszódony - Bucsai vasúttal, mely 1922-ben létesült, kiágazással a Kisszódony - Hosaszúhát MÁV - szakasszal együtt.
|
|
Kiss Sándorné
e-mail: kissveron.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15750
2010.02.01 20:45.19
|
Újirázi vagyok.A szeghalmi vasútállomáson nagyon sokszor le és felszáltam a vonatra.A mellettelévő vendéglőbe vacsoráztam is.Újirázról küldök egy fényképet.Üdv a szeghalmiaknak.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11549
2009.05.22 21:42.19
|
Nem tudom, mennyi értelme és mekkora kihasználtsága lenne egy Békéscsaba - Gyoma - Szeghalom - Püspökladány - Debrecen viszonylat kialakításának, mert jelen pillanatban nem lenne gyorsabb, mint a Csaba - Szolnok - Debrecen... eléggé át kellene építeni a pályát. Második vágányok, rendes vonatok (gyorsvonat pl.), Dévaványát megoldani, hogy ne kelljen tologatni a vonatot mindig... vagy újra visszaállítani ott a vonalat kisújszállás felé, bár időben az sem lenne (sokkal) rövidebb...
Én is ismerek néhány vasutast a környékről, de a bezárásról mostanában nem hallottam...
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11548
2009.05.22 20:17.22
|
Ezek tényleg nem normálisak. Szerintem egy kis pályajavítással remek Békéscsaba-Debrecen viszonylatot lehetne kialakítani a Békéscsaba-gyoma-Szeghalom-Püspökladány-Debrecen útvonalon. Gyomától délre nem is igazán használják a vasutat Debrecen-Nyíregyháza irányába. Inkább busszal közlekednek. Nem kell a fél Alföldet megkerülni. Én pár éve az akkori menetrendet fiygelmebe véve összevetettem egy Békéscsaba-Debrecen viszonylatot mindkét irányba. Még a 3 átszállással is versenyképes volt sok esetben az eljutás, a Szolnoki egyszeri átszállás helyett. Na mindegy, ezts em ránk bízzák.
Az információ nem tudom honnan ered, hozzánk a boltba is hoztak be iylen aláírásgyűjtő ívet. Nem tudom ki hozta, de fél füllel úgy csíptem el, hogy egy vasutas. Ha tényleg az hozta, akkor annak mégiscsak van jobban belső információja.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11547
2009.05.22 19:08.31
|
Valóban szó volt másfél évvel korábban a vonalbezárásról, azóta, mióta megmenekült a vonal, nem hallottam újból erről.
Honnan van az információ? Megint a közlekedési minisztertől?
A Vésztő - Gyula fővonallá alakításáról nem hallottam még, de szerintem jobb ötleteik is lehetnének. Vagy hagyják úgy az egészet, ahogy van, vagy Ladány - Gyula (-Csaba) fővonalra törekedjenek...
Egyébként a románok megcsinálnák a Gyoma - Nagyvárad vonalat, saját járművekkel közlekedtetve, de a Máv ebbe nem megy bele. Erre meg a megszüntetésen gondolkodnak...?
Nem normális.
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11546
2009.05.22 18:38.16
|
A másfél évvel ezelőtti nagy vasútbezárási mizéria közepette is arról volt szó, hogy Körösnagyharsány-Vésztő-Szeghalom-Gyoma, illetve Szeghalom-Püspökladány vonal megszűnik, miközben a Gyula-Kötegyán-Vésztő szakaszt fővonallá minősítik. Nahát, sok hozzáértésre vall ezt a szakaszt fővonallá minősíteni. Füzesgyarmaton több helyen is kint vannak az aláírásgyűjtő ívek. (üzletek, pénzintézetek)
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11544
2009.05.22 16:38.24
|
Szia,
én nem hallottam ilyesmiről.
Különben pedig Ladány - Dévaványa, illetve Szeghalom - vésztő felszámolása önmagában elég értelmetlen lenne, mert akkor megmaradna a Gyoma - Dévaványa és Vésztő - Békéscsaba szakasz? Ezeknek így magukban már kevesebb értelme lenne, és nem is lenne összeköttetés...?
Szóval én nem hallottam ilyesmiről, de ha tényleg tervezik, akkor én is aláírom azt a papírt.
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11541
2009.05.22 12:39.06
|
Ismét napirenden van a 128-as vonal Püspökladány-Szeghalom-Dévaványa, Szeghalom-Vésztő szakaszának felszámolása? Én nem hallottam róla, de nálunk már megy az aláírásgyűjtés a vasút megmentéséért. Tud róla valaki hivatalos információt?
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11387
2009.05.13 20:34.37
|
Ha minden igaz, a kisvasútról az emlékkiállítást a hónap végéig meghosszabbították, megtekinthető Szeghalom könyvtárában!
|
|
raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10105
2009.02.19 09:12.22
|
Szerintem a www.kisvasut.hu-n próbálj meg rákeresni, vagy esetleg e-mailban ráérdeklődni. Szerintem nekik van infójuk a keresett szakszról.
|
|
DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
|
elfogadott hozzászólás 10103
2009.02.19 08:56.43
|
Köszönöm az infót...!
ESetleg maradt fenn belőle valami követhető nyom?
Töviskesen lehet látni egy kis síndarabkát,a GE-n van fenn ilyen kép..
|
|
Gyulus
e-mail: gyulabarat4.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10092
2009.02.18 18:53.34
|
Kisvasút nem csak Töviskesig, attól tovább Kertészszigeten át Cserepesig közlekedett, nyáron nyitott kocsikat is továbbított.
|
|
DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
|
elfogadott hozzászólás 10077
2009.02.18 09:33.25
|
No, erről a kisvasútról nem is tudtam, csak a Vésztőiről...
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 6254
2008.09.02 20:47.12
|
Siasztok! 2000 körül az állomás előtt még megvolt 2 db régi egy oldalra egy fölfele tárcsás buszmegálló tábla.Amikor a tér új aszfaltszőnyeget kapott , tűnt el.Kár érte......
|
|