KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25613
2012.12.17 02:16.51
|
Egy Indexfórumos hozzászólás szerint a rakodóvágányt 1954 körül bonthatták el...
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21206
2011.06.12 22:22.08
|
A Vésztő felőli váltó helye rengeteg év után is tisztán kivehető - főleg ilyen aljnövényzet mellett.
|
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20425
2011.02.17 12:06.12
|
Az 1943 - as menetrendben nincs jelölve, így vagy nem sikerült megállóhelyként kialakítani, vagy nagyon rövid életű megállóhely volt.
|
|
KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20338
2011.02.13 00:08.52
|
A rakodóhely 1931 - 1933 között kapott építési engedélyt, az igénylő bizonyos Sváb János volt, aki anyagilag jelentősen támogatta a rakodó megépítését (ekkor még "Mágori majori kitérő" néven jegyezték). Az igénylő közeli mágori birtokain később jelentős személyforgalom alakult ki, ezért kérvényezte a személyforgalom felvételét a rakodóhelyen (1937. októberében). Hogy később megálltak - e itt a személyvonatok, arról nincs információ.
A Máv akkori válasza: a személyvonatok megállásához szükséges lenne egy őrház, váró - és szolgálati helységgel ellátva. "Mivel a létesítendő megállóhelyhez legközelebb a 9. sz. őrház van, melyben egy vonalbejáróőrünk lakik, legcélszerűbb lenne azt az őrházat lebontani, és mintegy 1100 méterrel odébb a 298/99 - es szelvényben felépíteni."
Ez feltehetően az az őrház, ami Mágorpuszta megállóhelynél volt, és mára nem sok maradt belőle. Viszont ebből a szövegből feltételezhető, hogy akkor még nem létezett Mágorpuszta mh.
Mágori majori kitérőnél jobbra és balra 1800 - 2000 méter távolságra volt a két major, kb. 300 fővel, többségük "szegény földhözragadt zsellér". Azaz a Máv nem látta reálisnak az utasforgalom biztosítását. Mindenesetre 4500 pengőre számolták ki az új megálló személyforgalomra kialakításának várható költségeit.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10840
2009.04.04 15:04.09
|
Sziasztok!
Kellemes napsütéses időjárás van mostanában, a sár eltűnt, így igéretemhez hűen csatolok az egykori megállóhelyről egy képet.
Több fénykép is készült; amennyire lehetett, igyekeztem átfésülni az megálló helyét. A többi fotót megpróbálom az új képfeltöltővel felrakni, és csak történik majd valami...
Néhány leletet találtam, de mivel nem vagyok szakértő, fogalmam sincs, mennyire vasúti nyomok ezek. Ebben majd segítséget kérnék!
Endrének pedig köszönet a pontos koordinátákért...!
A kép Szeghalom felől készült, a peron a jobb oldalon volt. Előtérben pedig a rakodóvágány váltójának nyoma látható.
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10308
2009.03.02 17:09.50
|
Ha megszűnik a sártenger, készítek fotót az egykori megállóhelyről...!
|
|
DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
|
elfogadott hozzászólás 9352
2009.01.25 22:34.11
|
Kedves Endre!
Köszönet...! Akkor pont ott van, ahol sejtem, az átjáró közelében... nemsokára kimegyek egy fényképre..
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9232
2009.01.17 14:51.48
|
Vasútilag meg tudom neked mondani, Szeghalom felől jövet 296+25-nél ágazott ki jobbra a rakodóvágány, 298+41-nél tért vissza. Ez után közvetlenül volt (van?) egy útátjáró.
|
|
DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
|
elfogadott hozzászólás 9033
2009.01.10 15:03.47
|
Egészen pontosan lehet tudni a megállóhely koordinátáit? Szívesen körbenéznék a környéken, mi maradt még (a semmin kívül)...
|
|