Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad

Gyoma (120)
Gyomai elágazás (120)
Nagyállás
Őzedmajor
Kősziget
Dévaványa (927)
Kéthalom
Körösladány
Szeghalom (128, 484)
Mágorpuszta (128)
Mágori-majori rakodó (128)
Vésztő (128, 420)
Kótpuszta
Körösújfalu
Dobaipuszta
Komádi
Nagytótipuszta
Körösszakál
Körösnagyharsány
Körösnagyharsány régi
— országhatár —
Körösszeg
Vizesgyán régi
Toboliu
Körösgyéres
Újpalota RO
Biharszentandrás
Őssipuszta (733)
Nagyvárad (101, 106, 733, 736, 736b, 740, 742)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kótpuszta
(Kót)*

megszűnt állomás
127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.959406° E21.335011° | N46° 57' 33.86" E21° 20' 6.03"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Építése


A Bihari HÉV 1887-ben adta át Ősi–Kót vonalát (későbbi neveken Őssipuszta–Kótpuszta), n jelű 20 kg/m-es sínekkel. Itt csatlakozott a Mátra–Körösvidéki HÉV a Dévaványa–Szeghalom–Kót vonalával 1891-ben, i jelű, 23,6 km/m-es sínekkel.

Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Kót az 1894-es nyári menetrend így jelöli
- Kótpuszta (jelenlegi elnevezés) 1911.05.01-től

Szelvénykő 471 (Őssipuszta [0] –) Körösnagyharsány mh. (217) – Kótpuszta TIG ipvk. (478/394) – Dévaványa (0/296) – Gyoma (479) vonalon (Mesekönyv III. 2009, 1. mód. [2010] szerint)




Képtár - Kótpuszta


Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2000.

A Tartalékgazdálkodási Igazgatóság (ÁTI/TIG) iparvágány kiágazása Vésztő felől.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.05.27.
7. év a bezárás után. Komádi felé tekintve.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.05.27.
Az ÁTI/TIG kiágazás őrhelye a sínek felől.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2016.05.27.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32900
2021.03.16 00:11.38
Kótpuszta mrh.
A szolgálati hely valamennyi váltója helyszíni állítású, váltózárral felszerelt váltó. Az I. sz.
vágányon lévő VS2 jelű vágányzáró sorompó a 4 sz. váltóval, a VS3 jelű vágányzáró sorompó az 5 sz. váltóval, a IV. sz. vágányon lévő VS4 jelű vágányzáró sorompó a 6 sz. váltóval, a VS1 jelű vágányzáró sorompó az 1 sz. váltóval van függésben.
Váltók szabványos állása:
Egyenes: 2, 6, 1, 3.
Kitérő: 4, 5.
(2009.02.15-től a 4 és 5 számú Kitérők a forgalomból ki vannak zárva!)
Jelzők és sorompók
A kezdőpont felől a 464+ 09 sz. szelvényben és a végpont felől a 394+ 71 sz. szelvényben „V” betűs jelző van elhelyezve.
Váltózárkulcsok és védelmi berendezések kulcsainak őrzése:
Kótpuszta mrh. szolgálati helyen a váltókat szabványos állásukban, lezárva kell tartani.
A váltózárak által kiadott kulcsokat, valamint a forgalmi iroda kulcsát egy bontható
kulcskarikára kell felfűzni.
Felfűzendő kulcsok: 2E, Vs2/4K, Vs4/6E, Vs3/5K, 3E, Vs1/1E + forgalmi iroda kulcsa
A kulcskarikát Vésztő állomás forgalmi irodájában kell őrizni.
Kótpusztai sajátcélú vasúti pályahálózat-kiágazás.
Komádi – Vésztő állomások között a 394+41 sz. szelvényben az A/1 sz. váltóval ágazik ki a Tartalékgazdálkodási Közhasznú Társaság Budapest Kótpusztai telepének sajátcélú vasúti pályahálózata (TIG. KHT. Kótpuszta). Az A/1 sz. váltó a VS1 jelű vágányzáró sorompóval és a KS1 jelű kisiklasztó saruval van függésben.
A 392+68 sz. szelvényben lévő „B” jelű, a 395+47 sz. szelvényben lévő „A” jelű alak
fedezőjelzők, továbbá a 388+65 sz. szelvényben lévő „BEj” jelű és a 399+10 sz. szelvényben lévő „AEj” jelű alak előjelzők szabványos állása a továbbhaladást engedélyező állás. Az A/1 sz. váltó egyenes irányban állandóan zárva tartandó. Ha bármely ok, (tolatás, fenntartás stb.) miatt a váltókat, védelmi berendezéseket fel kell nyitni, akkor a munka befejezésekor a szabványos állásukba kell azokat visszazárni.
A berendezés főkulcsát egy „KÓTPUSZTA KIÁGAZÁS” feliratú bontható kulcskarikára kell
felfűzni. A kulcskarikát Vésztő állomás forgalmi irodájában kell őrizni."
https://www.mosz.co.hu/images/a1698/127-vonal-Korosnagyharsany_Veszto-VVU-egyszerusitett-forgalmi-szolgalatra-20151016.pdf

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 25593
2012.12.15 18:48.17
Egy 1948. szeptemberi, tulajdonjog - rendezési irat szerint Latinszertartású káptalan kisvasútja Kótpuszta - Újiráz - Darusziget - Cikópuszta viszonylaton közlekedett, ekkorra nagy része már szét volt bontva. Mivel az érintettek / érdekeltek nem jelentek meg, így nem született döntés, hogy fenn kell - e tartani a kisvasutat, van - e rá igény, vagy sem.
Vésztő - Kótpuszta MÁV állomások között a MÁV - vonal két oldalán bizonyos Szilad major és Kertmeg tanya volt kiszolgálva a másik kisvasút által, a Kótpuszta - Szilad major - Kertmeg tanya útvonalon.
Szilad majort bontani tervezik, Kertmegpuszta már bontás alatt áll, ahol ekkoriban 10 - 15 család lakik. Ennek függvényében a kisvasút a jelenlegi nyomvonalán kihasználatlan lesz a közeljövőben, így azt vagy át kell helyezni (ha van rá igény), vagy meg kell szüntetni.
1953. január 29. - én a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium (KPM) I. Vasúti Főosztály Gazdasági Vasutak Igazgatósága átadja a Tatabányai Szénbányászati Tröszt részére a Kótpuszta - Kertmegmajori vonal bontásából nyert 1370 folyóméter hosszúságú 600 mm nyomtávú kisvasúti sínt. 1956. január 5.-én további 800 folyóméternyi - a vonal korábbi bontásából származó - sín került Tatabányára.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25048
2012.10.11 15:16.08
köszi!

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25038
2012.10.10 14:05.37
Létező volt ill. nem is település volt igazából csak tanyaközpont/tanyabokor ha jól tudom. Majorok meg földek voltak itt, kisvasút indult a vasútállomástól a majorok felé és azon hordták ide a termést.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25033
2012.10.10 10:19.08
Kótpuszta létező település vagy ugyanolyan mint kisszénás.

QQriQ
e-mail: asd.kukac.as.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 24029
2012.05.21 19:32.18
A búcsúzó vicinálisok sorozat Vésztő-Körösnagyharsány vonallal foglalkozó része:

http://www.youtube.com/watch?v=_f_IJ9pen1s


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21688
2011.09.03 23:28.24
1920 - ban már négyvágányos állomás raktárral és felvételi épülettel (tavaly megvolt mind a négy vágány, raktár sehol, de utas wc igen). A négy nagyvasúti vágány mellett, egymással szemben három - három kisvasúti vágány volt: a Kótpuszta - Pókháza viszonylat bizonyos Nagyváradi Latinszertartású Káptalan keskenynyomközű gazdasági vasútja, a Kótpuszta - Kertmeg viszonylat pedig Wenckheim gazdasági vasút volt. A két kisvasút összeköttetésben állt egymással a nagyvasút legszélső vágánya mellett.
1925 - ös (nagyvasúti) menetrend:
6.21 Vésztő
9.10 Körösnagyharsány
17.31 Vésztő
19.27 Körösszakál

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 19459
2010.11.22 22:13.07
Előjelző a Pipagyár, az az a volt katonai objektum előtt.

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19458
2010.11.22 22:09.09
Út átjáró ellenörző jelzője

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19457
2010.11.22 22:07.00
Állomási épület

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19456
2010.11.22 22:05.41
Ugyanugy lóg a levegőben mint pár éve

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19455
2010.11.22 22:03.38
Meg állt az idő

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19454
2010.11.22 22:02.00
2010.11.22.
Még működő biztosító berendezés

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15405
2010.01.18 22:28.07
Anno kisvasút indult Daruszigeti major és Kis Ihráz puszta felé.

Adani
e-mail: ddaas.kukac.asaa.hu
elfogadott hozzászólás 14873
2009.12.15 11:34.08
A leghátsó vágány érdekes is, a kótpusztai viadukt személyesen. Se talpfa se ágyazat nincs alatta ott lóg a levegőben a vágány.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14845
2009.12.14 16:27.36
05. ...már egy szerelvény volt

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14843
2009.12.14 16:21.26
04.Itt még csak egy motorkocsi van, de amikor Vésztőről visszaérkezik,...

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14841
2009.12.14 16:15.25
03. Az útátjáró ellenőrző jelzője (még pislogott)

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14840
2009.12.14 16:09.28
02. Az útátjáró

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14839
2009.12.14 16:06.48
Néhány kép Kótpusztáról 2009.12.12-éről 01.

vaskakukk
e-mail: vaskakukk.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 10720
2009.03.23 23:59.01
http://pakaszok.hu/kattogataj.php

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9710
2009.02.06 22:13.04
Atis,
Mágoron jelenleg is van iskola...!

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9508
2009.01.31 11:52.07
Sziasztok!ITT régen sok tanya volt, de a vészkorszakban bekényszerítették az emberkéket a faluba,még iskola is volt itt (csakúgy,mintMágoron).Meg még itt volt a közelben PALDA ,több tanyával. AZ állomás közelében pedig a PIPAGYÁR becenevű katonai objektum.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kotor-Alsódomború

Kötegyán

Kovászna

Kővágóér

Kovácsműhely