Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Békéscsaba (120, 121, 135, 420, 422)
Fényesi szőlők
Fényes
Bicere
Gyula-Jánoszug
Gyula (486)
Remete
Gyulai városerdő
József Szanatórium
Sarkadi Cukorgyár
Sarkad
Kötegyán (733a, 739)
Méhkerék
Sarkadkeresztúr
Nagygyanté
Okány
Vésztő (127, 420)
Mágori-majori rakodó (127)
Mágorpuszta (127)
Szeghalom (127, 484)
Füzesgyarmat-Téglagyár
Füzesgyarmatfürdő
Füzesgyarmat
Füzesgyarmat-Macskás
Kishagymás
Csillagtanya
Biharnagybajom
Sárrétudvari
Szerep
Hosszúhát
Ürmöshát
Álomzúg
Püspökladány-Vásártér
Püspökladány (100, 101)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Csillagtanya

megszűnt megállóhely
128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány
 

2009.01.30.
Fotó: Kovács Norbert [M62191]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (pontatlan)
N47.182489° E21.222182° | N47° 10' 56.96" E21° 13' 19.85"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Fénykorában megálló-rakodóhely, melyhez a Darvasi ÁG Csillagtanya - Pernyéspuszta kisvasútja csatlakozott.
A vonallal egyidejűleg, 1898-ban nyílt meg, pontos helye a 257-262 szelvények között volt.
MÁV-HÉV IV. osztályú típusépülettel rendelkezett. (Középpontja a 258+72-es szelvénynél).
A peron és a felvételi épület Püspökladányból Szeghalom felé haladva a pálya jobbkéz felőli oldalán helyezkedett el.
1971-ben még minden személyvonat megállt itt.
Rakodóvágányát 1975-ben felbontották, 1977-ben pedig a szolgálat is megszünt. A következő évben elbontották a felvételi épületet, majd 1979.01.08.-án 0 órától mint táblás megálló is megszünt létezni.
A ma is meglevő, a nyíltvonalhoz mindkét irányba csatlakozó iparvágányt a kabai Hajdúsági Cukorgyár építtette a nyolcvanas évek végén.
(Szöveg: Asztalos Endre, a MÁV Levéltár dokumentumai alapján)





Képtár - Csillagtanya


Fotó: Kovács Norbert
Dátum: 2009.01.30.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30087
2016.02.24 12:20.57
1961 szeptemberében még volt élet az állomáson, a kép bal szélén rakodásra kiállított teherkocsik, mellettük kisvasútiak, középen talán egy állatrakodó, a jobb szélen pedig a IV. osztályú felvételi épület. (Jobbra Biharnagybajom, balra Füzesgyarmat)
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/16766

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24234
2012.06.11 18:39.40
A kétrészes helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányban. Itt a kisvasút még Csillagtanyán át Unitárius dűlőig és Ó-Berettyó hátig járt, lóvontatással. E hálózat összhossza 3,3km volt. 1956-ban adták át a Pernyéspusztára és Csiffre vezető pályát. Ezen már C50 típusú Csepel motoros dízel vontatott.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24218
2012.06.10 17:47.17
A címkép alatti történeti leírást pontosítanám. Körzetesítési program miatt Csillagtanya mrh-en (a vonalon Sárrétudvari és Szerep mrh-ekkel együtt) 1973. XII. 31-től a rakodást a MÁV szüneteltette. Akkori szabály szerint, ha ezen elrendelt szünet alatt 1 éven át nem volt rakodás, vagy erre igény, az 1 év letelte után lehetett kérni a rakodóvágány elbontását. A rakvágány bontási engedélye kérelmét és engedélyét 1975. I. 13. és IV. 9. közti iratok részletezik. A bontás határideje 1976. XII. 31. Ezen adatok a MÁV Központi Irattár anyagából idézve. MÁVTI-s kollégáim 1978. nyarán mérték a vonalat, a felvételi épület még állt, de lakatlanul és nem volt már szolgálat. A megálló személyforgalma 1979. I. 8. (hétfő) 0.00-tól szűnt meg.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24217
2012.06.10 17:25.48
Előző helyszínrajz folytatása.

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24216
2012.06.10 17:24.40
Csillagtanya mrh. helyszínrajz déli rész az 1930-as évekből. Szaggatott vonal a kisvasutat jelöli.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 11973
2009.06.14 00:27.41
Az 1901-es nyári menetrendben már szerepel.

M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9485
2009.01.30 19:45.25
A peron feltételezett helye:
A képek 2009.01.30-án készültek.

M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9484
2009.01.30 19:44.24
A Biharnagybajom felőli kiágazása:

M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9483
2009.01.30 19:43.22
A rakodó:

M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9482
2009.01.30 19:42.40
A delta egyik, növényekkel sűrűn benőtt vágánya:

M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9481
2009.01.30 19:41.18
Ma jártam Csillagtanyán. A rakodóvágány még megvan, érdekessége, hogy tul.képpen egy deltavágány.
A kiágazás Szeghalom felől:

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Császárszállás

Császár

Csáktornya

Csugar

Csütörtök