Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30087
2016.02.24 12:20.57
|
1961 szeptemberében még volt élet az állomáson, a kép bal szélén rakodásra kiállított teherkocsik, mellettük kisvasútiak, középen talán egy állatrakodó, a jobb szélen pedig a IV. osztályú felvételi épület. (Jobbra Biharnagybajom, balra Füzesgyarmat)
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/16766
|
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24234
2012.06.11 18:39.40
|
A kétrészes helyszínrajz 1915-ös kiadású, M=1:1000 méretarányban. Itt a kisvasút még Csillagtanyán át Unitárius dűlőig és Ó-Berettyó hátig járt, lóvontatással. E hálózat összhossza 3,3km volt. 1956-ban adták át a Pernyéspusztára és Csiffre vezető pályát. Ezen már C50 típusú Csepel motoros dízel vontatott.
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24218
2012.06.10 17:47.17
|
A címkép alatti történeti leírást pontosítanám. Körzetesítési program miatt Csillagtanya mrh-en (a vonalon Sárrétudvari és Szerep mrh-ekkel együtt) 1973. XII. 31-től a rakodást a MÁV szüneteltette. Akkori szabály szerint, ha ezen elrendelt szünet alatt 1 éven át nem volt rakodás, vagy erre igény, az 1 év letelte után lehetett kérni a rakodóvágány elbontását. A rakvágány bontási engedélye kérelmét és engedélyét 1975. I. 13. és IV. 9. közti iratok részletezik. A bontás határideje 1976. XII. 31. Ezen adatok a MÁV Központi Irattár anyagából idézve. MÁVTI-s kollégáim 1978. nyarán mérték a vonalat, a felvételi épület még állt, de lakatlanul és nem volt már szolgálat. A megálló személyforgalma 1979. I. 8. (hétfő) 0.00-tól szűnt meg.
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24217
2012.06.10 17:25.48
|
Előző helyszínrajz folytatása.
|
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 24216
2012.06.10 17:24.40
|
Csillagtanya mrh. helyszínrajz déli rész az 1930-as évekből. Szaggatott vonal a kisvasutat jelöli.
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 11973
2009.06.14 00:27.41
|
Az 1901-es nyári menetrendben már szerepel.
|
|
M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9485
2009.01.30 19:45.25
|
A peron feltételezett helye:
A képek 2009.01.30-án készültek.
|
|
|
M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9484
2009.01.30 19:44.24
|
A Biharnagybajom felőli kiágazása:
|
|
|
M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9483
2009.01.30 19:43.22
|
A rakodó:
|
|
|
M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9482
2009.01.30 19:42.40
|
A delta egyik, növényekkel sűrűn benőtt vágánya:
|
|
|
M62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9481
2009.01.30 19:41.18
|
Ma jártam Csillagtanyán. A rakodóvágány még megvan, érdekessége, hogy tul.képpen egy deltavágány.
A kiágazás Szeghalom felől:
|
|
|