|
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.07.15.
|
|
Episcopia Bihor
Dátum: 2009.08.06.
|
|
Episcopia Bihor
Dátum: 2009.08.06.
|
|
Egy nagyon rég nem használt iparvágány. Maga az üzem se működik de a vágányok még meg vannak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Egy régi használaton kívüli raktár.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Ezen a vágányon szokták a gabonaféléket vagonokba tölteni amit a kamionok hoznak oda. Ezt a vágányt csak teherforgalomnak használják.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Az ott a Stokker Logistics cégnek az egyik épülete. Három vágányon van teherforgalom. Habis 275, 276 különleges építésű, 4 tengelyes, mindkét oldalon eltolható oldalfalú, nagy rakterületű fedett kocsikba pakoltak árut.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Valamikor régen biztos konténer pakolás lehetett ott.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Jobb oldal a fő vágányba csatlakozás, egyenesen meg a karbantartó vonatnak meg a személyzetnek van a telepe házakkal mindennel együtt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Használaton kívüli kis tereprendező kavics szállító kocsi.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
A második régi volt szolgálati lakás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Az állomás főbejárata, utca felőli nézet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Ez a épület az állomás hátánál van és az építési stílus alapján, szolgálati lakás lehetett.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Régi használaton kívüli emeletes őrház amiből lakás lett, laknak benne.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Itt állomásozó pályakarbantartó járművek.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Régi, használaton kívüli iparvagányok az állomás mellett lévő régi gyárnál.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Régen itt nézték a vonatokat.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Ide már jó ideje nem tároltak semmit.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Egy régiség amit még használnak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Egy régi, használaton kívüli vasúti hídmérleg.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Új fejlesztések aminek köszönhetően egy kicsit nő a sebesség is.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
A baloldali vágány Püspökladányba vezetett, a jobboldali vágány Szatmárnémeti és Szilágysomlyó irányába. A középső a volt debreceni vágány, ami még kb. egy fél km és vége, már nincs tovább.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Egy régi pince szellőztető lehetett. A székelyhídi szolgálati lakásnál is van egy ilyen.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Kb. 2 éve, hogy új vasúti sorompó van itt de de oly magasan vannak a sorompó karok, hogy amikor le van csukva kb. 170-180 cm magasan vannak es bármely személykocsi simán át tud menni alatta.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Régi, használaton kívüli emeletes őrház.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Régi sorompókezelő szolgálati helye, most már lakóház.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
A pályakarbantartók régi műhelyei, kisebb raktárai.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.
|
|
A betondarabon túl egy bányászati cég teljes iparvágánya meg van, de fővonali kapcsolat nélkül és itt a volt Debrecen-Nagyvárad nyomvonala ment régen.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Alig látszik a bányászati cég iparvágánya a volt Debrecen-Nagyvárad nyomvonala.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Nagyvárad nyugati ipartelepek vasúti bejárata. Úgy lecsökkent a forgalom, hogy már csak az egyik vágányt használják.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
A jobb oldali vágány a Sinteza Vegyigyár-hoz vezetett régen, míg a bal oldali vágány egy ócskavas céghez ahol vagonokba pakolnak ócskavasat. Van egy aktív építő cég is ahol nincs vasúti teherforgalom.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Rematinvest nevű cég pakol ócskavasat a vagonokba itt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Itt még van aktivitás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
2012-ig még biztosan meg volt a kapcsolat a Sinteza céghez. Utána sajna valamikor ide építettek egy épületet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.05.30.
|
|
Sinteza S.A. használatlan és kapcsolat nélküli kisebb iparvágánya. Hátul két vágányos es van ott elhagyott tehervágány amiről már semmi sem fog kigördülni.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.04.30.
|
|
A felvételi épület 2023 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.10.10.
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32305
2019.11.05 19:08.00
|
Aki hozzám hasonlóan gyalogosan, vagy akár kerékpárral szeretné a felszámolt szakaszt megtekinteni, az óvatosságra intem, mert Biharpüspöki környékén rengeteg teherautó jár ezen a szakaszon a közelben lévő kavicsbánya miatt. A töltés másik oldala az egykori Nagyzomlin megálló felé.
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32304
2019.11.05 19:06.08
|
A 106-os vonal bejárásának zárófejezeteként a Biharpüspöki-Kisszántó közötti úton lévő egykori kereszteződés és egyben első töltésmaradvány.
|
|
|
andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19875
2011.01.04 03:41.55
|
Biharpüspöki állomás (forrás: Google)
Korábban a Nagykereki-Debrecen felé vezető vasútvonalat deltavágány kötötte össze a fővonallal, azaz Biharkeresztes felől is el lehetett fordulni Nagykereki felé. Ennek a deltavágánynak a töltése az 1990-es években még jól látszott, azóta már beszántották. Mára már az Erdély ismételt elvesztését követően megszüntetett határátmenetet képező vasútvonal iparvágányként használt kezdeti részét is megszüntette a román vasút. Jelenleg csak egy csonkavágány maradt az egészből. A Biharpüspöki - Bors úton lévő vasúti átjárót formailag is felszámolták pár éve és a sínmaradványokat is kiszedték az útból.
|
|
|