Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


742 Nagyvárad-Érmihályfalva-Nagykároly-Szatmárnémeti-Királyháza-Huszt-Máramarossziget-Visóvölgy-Körösmező

Nagyvárad (101, 106, 127, 733, 736, 736b, 740)
Biharpüspöki (101, 106)
Bihar
Paptamási
Biharfélegyháza
Bihardiószeg
Nagykágya
Săcuieni Bihor h. (773)
Székelyhíd (773)
Érselénd
Érsemjén
Érmihályfalva (105)
Érkörtvélyes
Reszege
Szaniszló
Dégenfeldtanya
Nagykároly (115, 772)
Domahida-Kismajtény
Nagymajtény
Gilvács (775)
Szatmárzsadány
Szatmárnémeti gőzfűrész (114, 776)
Szatmárnémeti (113, 114, 770, 776, 777)
Ramificaţia Botiz
Mikola
Kökényesd
Halmi




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Szaniszló
(Sanislău)*

állomás RO (Románia/Erdély)
742 Nagyvárad-Érmihályfalva-Nagykároly-Szatmárnémeti-Királyháza-Huszt-Máramarossziget-Visóvölgy-Körösmező
 

A felvételi épület.
2018.08.
Fotó: Filep Zoltán [fizolt]


  Az állomás földrajzi koordinátái: (pontatlan)
N47.631966° E22.337458° | N47° 37' 55.07" E22° 20' 14.84"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Sanislău az állomás román neve





Képtár - Szaniszló


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.08.05.
Érmihályfalva felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.

Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Nagykároly felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
A felvételi épület.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
A pálya folytatása Érmihályfalva felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Érmihályfalva felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Betekintés Érmihályfalva felől, az útátjáróból.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Kijárat Érmihályfalva felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró az Érmihályfalva felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.08.
Vonatkereszt áthaladó IR-rel.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.09.
Váltókezelői őrhely az Érmihályfalva felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.09.
Nagykároly felé kihaladó vonat.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2018.


Képek a netről - Szaniszló


http://www.forumtrenuri.com/t34-402-oradea-carei-satu-mare-halmeu
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32472
2020.02.28 17:01.36
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágánya az első (az ide vezető váltók ki vannak szögelve). Az Érmihályfalva felőli oldalon mechanikus teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van, amit a váltókezelői őrhelyről kezelnek. Az állomáson S.B.W. típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal - ezek egymással sorozat függésben vannak, ami kis mértékben növeli a vágányút beállítási időket - , fény előjelzővel ellátott, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati, és közös alak kijárati jelzőkkel. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, valamint nappal kettő, éjjel egy váltókezelő teljesít szolgálatot. 

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30502
2016.10.19 20:34.07
A Nyíregyháza,Nyírbátor,Mátészalka és környéki(talán az egész nyírségi) vasutak és vasútállomások történeteinek nagy ismerője és kutatója Szabó Menyhért nyugdíjas vasúti főtanácsos.Bizalommal forduljon hozzá,hát ha tud segíteni.Mátészalkán lakik.Címét és telefonszámát az állomáson az állomásfőnök úrtól kérdezze meg.Rátkán egy történelem tanár hasonló témában kutatott,könyvet is írt,lehet,hogy neki is lennének segítő ötletei..
Sok sikert kívánok.
Üdvözlettel:Husonyicza Gábor

Naár János
e-mail: naar.kukac.katolikuskeri.hu
elfogadott hozzászólás 30492
2016.10.04 22:44.55
1945. január 9-én itt vagoníroztak be 136 elhurcolt hercegkúti (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) polgári személyt, s indítottak útnak a Szovjetunióba. Szaniszlóra gyalogosan hajtották az embereket, a csomagjaikat szekereken vitték utánuk helybeli fogatosok. Január 2-án indultak Sárospatakra, ahol az első éjszakát töltötték, a következő napon Tokajig haladtak, majd ezt követően Nyíregyháza, Nyírbátor, végül Szaniszló következett.
A szerelvényük január 26-án érkezett az Azovi-tenger melléki Donbass bányavidék Csisztyakovo (ma a neve Torez) városba. Az 1038. számú különleges munkászászlóalj valamelyik kényszermunka-táborának lettek a lakói. Rendkívül mostoha körülmények között végezték kegyetlenül nehéz rabszolga munkájukat az 5., 21., 27. vagy 43. számú szénbányában. Az elhurcoltak közül 16-ban soha nem térhettek vissza: járványos megbetegedés vagy az embertelenül kimerítő munka vagy munkabaleset áldozatai lettek. Az utolsó csoport 1949. október 20-án térhetett haza. Elbocsátásukkor megfenyegették őket: nem beszélhettek a történtekről. Itthon a hivatalos politika részéről olyan közeg fogadta a hazatérőket, amely azt sugallta számunkra, hogy bűnösök voltak, s ezt szégyelleniük kell. Évtizedeken keresztül hallgattak a málenkij robotról. Csak az 50. évfordulók követően kezdtél el beszélni róla.
Kérem mindazokat, akik a leírtakhoz bármit is hozzá tudnak tenni (történet, fényép az állomásról. a szaniszlói kultúrházról, ahol két éjszakát töltöttek a bevagonírozás előtt stb.)
Előre is megköszönöm a segítséget!
Naár János
hercegkúti helytörténész

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Sándorháza

Szanád

Sántos

Szapáryfalva

Szapáryfalva község