|
Pillantás Meggyespele felé.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2009.05.21.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől, a vonal végpontja, Szolnok irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A felvételi épület szemből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől, a vonal kezdőpontja, Hatvan irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Kijárat az állomásról a buszmegállóhoz. Egyenesen tovább kerékpárút vezet a városközpontba.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Utcafront buszmegállóval és kerékpártárolóval..
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Utcafront II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Utcafront III. Néhány autónak is van parkolóhely az épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Bejárat a felvételi épületbe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Mindkét ajtó a várótermekbe vezet. Vonatunkat azonban a padokon ülve várhatjuk csak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Pénztárablak. Az ajtón át a vágányokhoz juthatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A vágányokon át a peronhoz mehetünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az előtető alatt is van néhány pad.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Emléktábla az épület falán. A kisebb felirata: vasúti műemlék.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az újságos. A falfirkálókat elkapták még a "művük" sem száradt meg a falon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Jellegzetes padláslépcső az épület északi végén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Egy kis park a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A III. vágány mellett állva a kezdőpont irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A végpont felé tekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A rakodóvágány kiágazása az I. vágányból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A raktárépület frontoldala. A rács mögött árupénztár volt egykor.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Részlet. Ablakok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Részlet. A lépcsőfokok vasúti sínből vannak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Eleink ácsmunkája mai szemmel nézve is lenyűgöző.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A raktárépület utcafrontja. Az előtte lévő terület a P+R parkoló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A raktárépület utcafrontja II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A volt Borforgalmi Vállalat raktárépülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A volt Borforgalmi Vállalat raktára melletti csonkavágány homlokrakódó rámpában végződik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A homlokrakodó tetején állva láthatjuk igazán mekkora rakodóterülete van az állomásnak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Itt is állt egy épület. A háttérben az Aprítógépgyár épületei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A rakodóterület szélén állunk a kezdőpont irányába nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Kezdőponti kijárati jelzők.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A kezdőponti oldalon is volt vízdaru a IV. és az V. vágány között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Itt állt a kezdőponti őrház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Tovább a kezdőpont irányába. Balra a 82-es vonal, jobbra a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A Zagyva hídján állunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A Zagyva hídja alulnézetből. Alatta lustán csordogál a folyó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A hűtőgépgyári iparvágány kiágazás. Egyenesen tovább Hatvan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A kihúzóvágányból ágazik ki az Aprítógépgyár iparvágánya.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az Aprítógépgyár iparvágánya. A vágányzáró sorompó már rég eltűnt...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
...s a vörös négyzetek a kapun is azt jelzik nincs forgalom.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az aprítógépgyári iparvágányok madártávlatból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Ivóvízkút (volt).
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A kapcsolókert kiegészült a váltók fűtését biztosító transzformátorral.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A gőzösvilág egy újabb emléke a szabvány 100 köbméteres víztorony. Tőle balra egy kisebb raktár, jobbra transzformátorház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az épületben valaki tüzet gyújtott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A víztorony belülről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Még egy melléképület karnyújtásnyira a víztoronytól.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A biztosítóberendezés épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A HungaroControl rádió irányadójának épülete a biztosítóberendezési épület mögött bújik meg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A rádió irányadó épülete az utca felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A MÁV Kereskedelmi Hivatal és a Pft. laktanya épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Vízdaru a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Tüzelőtároló és pályakocsi szín a végponti oldalon. Ezt az épületet 2012. decemberének utolsó napjaiban lebontották.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Lakóőrház a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A 31-es út átjárója a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A végponti váltókörzet az útátjáróból nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az egykori ágyúrakodó -később ÁFOR iparvágány - helyén ma egy rövid csonkavágány van a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az I. vágányon 20km/h-s lassújel. Szép virágos állomás!
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az útátjáróban állva a nyílt vonal felé tekintünk. Balra a volt Gabonaforgalmi iparvágánya, egyenesen tovább Szolnok, míg jobbra a TüzÉp telep.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Balra a TüzÉp telep, jobbra a volt Gabonaforgalmi felé futnak a vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A TüzÉp telepre vezető vágány. Vágányzáró sorompó és siklasztósaru is biztosítja. Forgalom azonban nincs.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az iparvágány a szelvényezés tanúsága szerint 1km hosszan fut párhuzamosan a 82-es vonallal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az iparvágányon az útátjárót csak andráskereszt biztosítja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A háttérben a gabonasilók.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Bepillantás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Az iparvágányok madártávlatból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Szépen kidolgozott oszlopok tartják az előtetőt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Legelésző lovak. Nem mindennapi látvány egy állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
Felirat a síngerincen: DIOSGYOR 1918 M.A
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.04.02.
|
|
A kerékpártárolót néha-néha használják is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.11.12.
|
|
Frissen felújított peronrész vágányszámmal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.11.12.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2010.02.28.
|
|
Az Aprítógépgyár iparvágányai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.23.
|
|
V42 527 Jászberényben egy fotós különvonattal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.23.
|
|
Utcai nézet
Fotó: Vekker András
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Váróterem
Fotó: Vekker András
Dátum: 2017.10.21.
|
|
Jászberény
Fotó: Vekker András
Dátum: 2017.10.21.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2020.09.27.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől, a vonal végpontja Újszász irányából nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.07.16.
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34357
2024.09.01 11:54.18
|
Elkezdődött a felvételi épület tetőszerkezetének felújítása. Remélhetőleg az épületre is sor kerül.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33813
2023.03.11 17:43.26
|
150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal.
https://www.sinekvilaga.hu/150-eve-nyilt-meg-a-hatvan-miskolc-vasutvonal-1-resz-a-vasutvonal-epitesenek-elozmenyei
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33645
2022.10.09 07:22.23
|
Nos, nem sokáig, hisz az állagmegóvás hamar elkezdődött. Reméljük az épület teljes körű felújítására is sor kerülhet hamarosan.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33623
2022.09.16 12:30.49
|
Instant életveszély-elhárítás. Vajon mennyi ideig marad majd így?
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33620
2022.09.16 12:22.52
|
A tetőszerkezet hiányosságai miatt az épület állaga folyamatosan romlik, áznak a falak.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33619
2022.09.16 12:21.50
|
Ritka vendég az állomáson.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33497
2022.04.24 17:22.54
|
Gőzerővel dolgoznak az állomás előtti tér megújításán. Autóbuszforduló is épül.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33496
2022.04.24 17:21.35
|
A beruházás keretében a teljes Vaspálya utca is megújul. A tervezett befejezés ideje 2022 június vége.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 33237
2021.10.20 11:32.38
|
SZEPTEMBER 30-ÁN ELHUNYT DEMÉNY-DITTEL LAJOS.
https://hatvanihirlap.hu/elhunyt-demeny-dittel-lajos/
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 33037
2021.04.29 08:33.25
|
Fejlődik a vasútállomás környéke.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32619
2020.07.05 19:25.42
|
A pénztárablakot kicserélték.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32225
2019.08.09 10:29.04
|
Amikor szinte telt ház van. A kép 2019.07.20-án készült.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31667
2018.07.29 12:56.26
|
Az MGW Service Vectron-ja pihen az első vágányon.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31665
2018.07.29 12:20.04
|
A napokban szemétgyűjtők kerültek kihelyezésre a peronra.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31271
2017.12.17 16:06.24
|
Átépült II.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31270
2017.12.17 16:05.57
|
Átépült I.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 31260
2017.12.16 15:59.10
|
Részlet "JÁSZBERÉNY VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA" (2015. augusztus 3.; Készítette: ITS Konzorcium) című tanulmányból: "Vasútállomás intermodális csomóponttá fejlesztése
Jászberény város intermodális csomópontja egyszerre több városi közlekedési vonatkozású problémára is választ ad. A projekt alapvetően két pontra koncentrál
a városon belül: az egyik a vasútállomás és környékére (Rákóczi út és Vaspálya utca találkozása), a másik az autóbusz végállomás (Petőfi tér). Az állomás és környékének intermodális (közlekedési mód váltást lehetővé tevő) fejlesztése tehermentesíti a belvárost a buszok állandó környezeti és zajterhelésétől, de nem fosztja meg a lakosokat a távolsági busz szolgáltatástól. A projekt tervei szerint az alábbi fejlesztések valósulnak meg: A Vaspálya utcai területen kap helyet a Petőfi térről áthelyezett helyközi buszvégállomás és tárolási funkció. Az újonnan kialakítandó buszvégállomáson induló és érkező álláshelyek, valamint a felvételi épületben – a jelenleg is ott található vasúti funkciók mellett – az autóbuszos szolgáltató üzemi funkcióit kerülnek elhelyezésre. A fejlesztés eredményeként mind a helyi, mind a helyközi, távolsági autóbusz közlekedés járművei számára létrejönnek tároló helyek. A Vaspálya utcai intermodális csomópontban emellett P+R és B+R parkolók is kialakításra kerülnek a kombinált utazások kiszolgálása érdekében. Ezzel egyidejűleg a Petőfi téren az eddigi autóbusz végállomási funkció helyett egy megállócsoport kerül kialakításra, mely alkalmas a belvárosban jelentkező napi kb. 2500 fel - és leszálló utas és irányonkénti 200 körüli autóbuszjárat kiszolgálására. A vasútállomás épülete funkcionális átalakításokkal maradéktalanul be tudja tölteni az intermodális csomópont központi épületének szerepét. Racionális módon helyezhetők el az utasforgalmi funkciók, valamint a közlekedési szolgáltatók helyiségei, üzem funkciói. Az épület műemléki igényességű rekonstrukció alá esne. A meglévő épülethez kapcsolódó új tervezésű létesítmények a műemlék épülettel harmonizálva, de kortárs építészeti eszközökkel kerülne kialakításra. A Petőfi téren jelenleg üzemelő buszpályaudvar épületéből az autóbuszos üzemi funkciók kiköltöznek, a földszinten felújítás után tovább működik az utasforgalmi várócsarnok. Mindkét helyszínen az igényes zöld környezet meg teremtése a cél, a burkolt és parkos felületek arányát optimalizálva a városban élők és a területet használók igényeit maradéktalanul kiszolgáló közterület kialakítására törekszik a város." Látványterv forrása: http://deepmedia.eu
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31203
2017.10.29 09:09.18
|
Érdekes festésű szlovák magánvasúti mozdony az állomáson október 14-én kora reggel.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30944
2017.05.14 10:01.14
|
Tegnap ritka esemény történt. Jónéhány rakott Eas kocsi érkezett a TÜZÉP telepre.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30475
2016.09.18 18:23.43
|
Holnaptól vágányzár, valószínűleg útátjáró felújítás lesz.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 29372
2015.04.07 16:20.23
|
A pénztárban már kártyával is fizethetünk a menetjegyért, akár PayPass-szal is.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 28852
2014.10.12 15:52.18
|
Hasonlóan a tavalyi évhez, most is napok óta folyik a cukorrépa rakodása az állomáson.
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27212
2013.10.05 18:29.48
|
Berakodásra váró cukorrépa hegyek. Rég volt ilyen látványban része a berényieknek.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 27211
2013.10.05 18:28.20
|
Múlt héten csütörtökön érkezett egy vonatnyi kőszállítmány aminek a kirakodásához hozzá is kezdtek és folytatták még ma is.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 27210
2013.10.05 18:26.10
|
Kirakott és kirakodás alatt lévő kocsik a Szatmári-féle malom telephelyén.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 21347
2011.07.17 20:03.39
|
Egy érdekes térkép szerint a Tiszavidéki Vasút is tervezett vonalat építeni Jászberény és Törökszentmiklós között. Ha ez az elképzelés valósul meg akkor jó tíz évvel hamarabb van vasútja a városnak, s ma minden bizonnyal egy szép TVV indóház állna az állomáson. (Forrás: Vörös Tibor Vasúti építészet.)
|
|
|
kerivili
e-mail: kerivili.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16562
2010.03.26 18:20.31
|
2010. márc. 26. du. A 224-es Szergej mellet befut az Ex 1755 CAMPUS.
|
|
|
kerivili
e-mail: kerivili.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13858
2009.10.03 07:22.58
|
Az állomás peronján 2009. szept. 18-án délután. Aznap a 230-as Szergej egész nap hűtőszekrényekkel teli vagonokat rendezgetett az állomáson.
|
|
|
kerivili
e-mail: kerivili.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7533
2008.10.29 09:48.14
|
A jászberényi állomás bejárata Hatvan felől.
|
|
|
Marci55
e-mail: zsir.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 2534
2008.01.28 12:23.10
|
Régeben Jászberényről közvetlen szémelyvonat járt Budapestre.
|
|