Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Budapest-Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Székesfehérvár-Repülőtér (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Máriahullámtelep
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kápolnásnyék
(Nyék)*

állomás
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Az új állomásépület a peronról nézve.
2013.07.03.
Fotó: Cseke Zoltán [zolcsek]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.245411° E18.692727° | N47° 14' 43.47" E18° 41' 33.81"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Autóbusz kapcsolat


A vasútállomás épülete mögött található Kápolnásnyék vá. megállóhelyről az alábbi célállomásokra indulnak menetrendszerű autóbuszjáratok (2008. dec. 14-től érvényes menetrend szerint):
Nadap tűzoltószertár, Pázmánd Zalka M. u., Pettend* Muskátli Vendéglő, Sukoró sz. bolt, Székesfehérvár* aut. áll., Velence* Agrokomplex, Velence* Enyedi u., Velence* Templom köz, Vereb sz. bolt.
A csillaggal jelölt településekre vonattal is el lehet jutni.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Nyék korabeli Déli Vasút menetrendből; 1914-ben már Kápolnásnyék

Szelvénykő 434
Megnyitás dátuma 1861.04.01.

Képriportok, cikkek

Kápolnásnyék állomás átépítés közben
2012.01.28 10:12 - Sándor Antal
Kápolnásnyék állomás átépítése, modernizálása gőzerővel folyik 2011 augusztusában. A kivitelezők folyamatosan dolgoznak. A munka során módosul az állomás vágányhálózata is. A teljes pályaszerkezetet újjáépítik, a vágányok közé...









Régi képek - Kápolnásnyék

Kápolnásnyék állomás egy korabeli képeslapon. A kép jobb szélén a külön épületben elhelyezett biztosító berendezés kezelő helyiség látható.
 
Kápolnásnyék állomás Déli Vasúti felvételi épülete. Vele szemben a vasúttársaság deszkával borított áruforgalmi raktárépülete látható. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kápolnásnyék állomás Déli Vasúti felvételi épülete látható eredeti állapotában.(Módosított II.osztályú terv) Mellette a váltóállító központ épülete figyelhető meg. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kápolnásnyék vasútállomás felvételi épületének vágányok felőli képe látható a képeslap felső képén. Forrás: profila.hu korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kápolnásnyék vasútállomás korabeli fényképfelvétel
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=670355
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kápolnásnyék.Vasútállomás.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Kápolnásnyék

A felvételi épület a felújítás előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.04.
A felújított kápolnásnyéki állomás (fotó: Vaskó Zsuzsanna)
Dátum: 2007.12.
A 6-os Nohab az állomáson
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.07.15.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A felújított felvételi épület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pillantás a peronról a kezdőpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pillantás a peronról a végpont irányába.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Folyosó. A sarokban a mellékhelyiség ajtaja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Ivóvízkút.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Oldalrakodó a felvételi épülettel szemben a vágányok túloldalán. Itt állt a raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pft. lerakat I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pft. lerakat II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pft. lerakat III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pft. lerakat IV.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Pft. lerakat V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A pályafenntartás vágányai az állomás martonvásári végén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Visszapillantás az állomásra. A kép jobb szélén a II-es őrhely épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A régi Déli Vasúti őrház hátsó frontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
Még egy kép az őrházról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.08.09.
A régi bakterház Kápolnásnyék vasútállomás előtt (a felvételi épülettel együtt ez is bontásra van ítélve)
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.03.02.
Az őrház hűlt helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.07.
A Pft. telep nyom nélkül eltűnt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.07.
A IV. vágányt már felszedték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.07.
I-es őrhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.07.
Kápolnásnyék vasútállomása 2010 utolsó napjaiban. Bontásnak még nincs nyoma, még működik az épület váróként és az alkalmazottak melegedőjeként.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.12.29.
Kápolnásnyék vasútállomása Székesfehérvár felé nézve.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.12.29.
Kápolnásnyék vasútállomás
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.12.29.
Régi lámpatartó és egy újabb kori leszakadt világítótest az állomásépület falán.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2010.12.29.
Kápolnásnyék vasútállomásának régi felvételi épülete 2011. jan. 17-én, a bontás első napján.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.17.
A csonka felvételi épület.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.20.
A múlt eltörlése közeleg a régi lámpatartóhoz.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.20.
Az állomásépület homlokzata az elbontott, Székesfehérvár felőli oldalon volt szárnyrész nélkül.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.20.
Távlati kép az utcai frontról és az azt övező földtúrásokról.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.20.
Kápolnásnyék állomása félig elbontott állapotban előtérben egy munkagéppel 2011. jan. 20-án hajnalban. A várttal ellentétben a bontás sokkal lassabban halad, mint gondoltuk.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.20.
Homlokzat
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.22.
Az állomás épület az útról, előtérben a közúti aluljáró munkálatai.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.22.
Kápolnásnyék állomás Bp. felőli bejárójánál állt Déli Vasút őrház megmaradt kútja.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.22.
A félig elbontott felvételi épület a főútról nézve.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.01.22.
Forgalmi konténer.
Fotó: Magyar László
Dátum: 2011.02.16.
Látkép az állomáson
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
Váltó
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
Szomorú látvány tárul a szemünk elé a volt állomásépület elől
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
A homlokzat maradéka
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
A váróterem még áll s működik
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
Vágányzárok az állomáson
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.03.05.
Ereklye
Fotó: Magyar László
Dátum: 2011.03.07.
Az egykori fénycsőbetűk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2009.05.24.
Az 1-2. vágányok peronja Budapest felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az átépítés során megépült a jobb megelőző vágány, amely az 1. vágány, illetve 55 cm magas peronok és perontetők épültek az 1-2. és 3-4. vágányok közé.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az állomásépület.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Kerékpártároló.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
A Biztonsági Igazgatóság felhívása.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
A 3-4. vágányok közötti peron Budapest felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az 5. (csonka)vágány.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az új állomás összképe.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az aluljáróból felvezető út.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Útbaigazító tábla.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Utastájékoztatás a váróterem ablakán.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
A váróterem a pénztárablakkal.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Ez talán egy hirdető tábla akar lenni.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az új állomásépület a peronról nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
P+R parkoló.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
A peron Budapest felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az 1-2. vágányokhoz vezető aluljáró.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2013.07.03.
Az új épület a parkolóból nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
Az épülő vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
Minek nevezzelek?
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.07.
A felvételi épület 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.10.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Pálmai István
e-mail: palmai.istvan.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 25095
2012.10.18 16:34.47
Nagyon sajnálom, hogy a "Déli Vasút" jellegzetes épülete helyett (pl. Kelenföld, stb.) egy stílusában idegen, a vágányhálózatra merőleges épület épült, vagy épülget. A velencei, vagy velencefürdői állomást stílusában tudták felújítani, vagy újjáépíteni. Kápolnásnyéket sajnos nem. A régi épületben nevelkedtem 1955 novemberétől 1967 végéig. Az édesapám volt az állomásfőnök, a szomszédunk a Drexler család volt, az édesapa forgalmista ("forgalmi szolgálattevő"), az édesanya pénztáros az állomáson. Abban az időben a "PFT" dolgozókkal együtt kb. 70 alkamazott volt

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20980
2011.05.06 17:09.10
de pont az az értelme a Martoni KÖFI-nek, hogy távvezérelt legyen a szakasz, és ne kelljen szolgálatot fenntartani Kápolnásnyéken. Tehát szerintem amikor elkészül a KÖFI, onnéttól nem lesz szolgálat. Csak azt nem tudom mikor készül el.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20978
2011.05.06 15:43.32
Kápolnásnyéken épül az új állomásépület, ha elkészül, abban lesz a szolgálat.

MJ
e-mail: meszarosjanika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20974
2011.05.06 00:39.11
Mikortól szűnik meg a szolgálat Kápolnásnyéken?

kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20972
2011.05.05 11:59.32
Akkor e nem túl vidám hír emlékére:
2009.06.14

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20969
2011.05.04 21:07.57
Ma tűnt el végleg a régi Déli Vasút állomásépület a föld színéről. Ismét szegényebbek lettünk egy ilyen épülettel.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20786
2011.04.06 12:08.22
A bejárati tornyokat már egy hete elbontották, a felvételi épület várótermi része még mindig áll, és úgy néz ki, hogy az új váró és fedett peron a régi épület mögött lesz, mert már szerkezetileg kész a beton peronfedés és az új épület is.
Az aluljáró építése halad, de még nem fúrták át a sínek alatti részt. Én most ennyit tudok, ha más többet tudna, javítson ki.

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 20570
2011.03.05 07:03.06
Még egy harapást?!

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 20074
2011.01.25 17:57.33
A forgalmi iroda nem ide az épület mellé lesz költöztetve, hanem a régi rakodó területre a Budapest felőli oldalra. Tehát majdnem szembe a másik oldalra. Előre láthatólag 2011 február 15-től 3 esztendőre! A STRABAG márciusban bontatja le teljesen a régi felvételi épületeket és a bakterházakat. Egyébként az egész olyan, mint a kutya vacsorája. (gyk: bizonytalan!)

Sándor
e-mail: sandoristvan.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20065
2011.01.24 21:19.04
A pft-szemétdombot én nem sajnálom, de a többi épületért kár..

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20063
2011.01.24 20:18.33
Az állomásépület bontásával kapcsolatos további infók:
A félig elbontott épület mellett ma délután két lakókonténert fedeztem fel, ami arra vall, hogy a forgalmi irodát az épületből nemsokára átköltöztetik ide ideiglenesen. Vagyis nemsokára folytatják a bontást.
Az új felvételi épület a régi mögött igen gyorsan épül, már az emelet falait húzzák. Ha lesz rá alkalmam, még készítek képeket a további bontásról.

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20012
2011.01.21 17:46.14
Kár ezért a szép Déli Vasúti épületért!Sajnos már tényleg nagyítóval kell ilyen épületeket keresni az országban.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20006
2011.01.20 19:44.47
Az épület bontását már félig elvégezték, a nagyobbik Székesfehérvár felé eső szárnyat már teljesen elbontották. A váró és a vasúti dolgozók helyisége még használatban van. Úgy látszik, egyenlőre csak azt bontották el, amire már nem volt szükség, mivel a szolgálati lakásokban már rég nem lakott senki. Az épület előtt nagy kupac régi pecsétes tégla van halomba rakva, jobbára olvashatatlan feliratúak a 150 éves épület falából kibontott téglák pecsétjei. Az állomás környékén folyó munkálatok szerint úgy tűnik, hogy a vasúti átjárót megszüntető közúti aluljáró pont az épület lebontott szárnya alatt fog elmenni, persze az épületet idővel teljesen eltüntetik, de egyenlőre még nem sietnek ezzel. Az utcai front felől új épület építése látszik az elkerített munkaterületen, talán az új felvételi épület lesz? Ezt nem tudom, mivel kissé távol esik a sínektől. Az állomás még nem halt ki, minden úgy megy, mint régen, még minden meglévő része működik és használják is az utasok, a bontás helye pedig el van kerítve.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19985
2011.01.17 19:52.10
2011. január 17-én elkezdték bontani Kápolnásnyék vasútállomásának régi felvételi épületét. Ezen a napon már lebontották az egykori szolgálati lakások feletti tetőrészt, ahol az ablakok redőnyei már hónapok óta le vannak húzva. Ottjártamkor már sötétedett, így a készített képek nem túl jó minőségűek, viszont a váróterem és a vasúti dolgozók szobája még üzemel. Az aluljáró építése már igen előrehaladott állapotban van.

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18321
2010.07.27 09:04.54
Az új vágányok miatt van útban.

xy
e-mail: xy.kukac.xy.hu
elfogadott hozzászólás 17662
2010.06.08 15:02.16
Érdekelne, hogy kinek és miért van útban?

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 17661
2010.06.08 13:16.17
Az idén október végén, november elején kezdik bontani a felvételi épületet. A szomszédos PFT. telepnek is már hűlt helye. A III. és IV. vágányt júniusban kezdik bontani. Két ideiglenes (repülő) vágányt fognak építeni a közlekedés lebonyolítására. Nagy késésekre lehet számítani a nyári menetrend idején a'biztos!

matuka
e-mail: jozsalaszlo24.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17041
2010.04.25 19:36.26
Még nem tudni mikor de a tornyok is lebontásra ítéltettek!

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16706
2010.04.07 14:23.55
Zsuzsi, ma jártam benne..a kályha sajnos nincs meg. :(
Az épületről sikerült a vonat ablakából egy fotót készítenem.

SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16046
2010.02.13 15:16.28
Sajnos a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal felújítása miatt le fogják bontani ezt a egykor szép, régi vasútállomásépületet, hogy helyére újat, korszerűbbet építsenek.

Zsuzsi
e-mail: vasko.zsuzsa.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13571
2009.09.10 11:15.45
Kedves Prozak!

Az a kályha csak az épülettel együtt pusztul el!!

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 13424
2009.09.01 12:52.54
SK torzított helyszínrajz a jelenlegi állapot az elzárási táblázatból kiemelve.

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 13262
2009.08.26 04:18.34
Már 2013-as átépítést is lebegtetnek az állomás átépítésével kapcsolatban!!! Egyébként a START kiharcolta, hogy a megállók nem lesznek lebontva. Pénztár, fűtött váróterem, mozgássérült WC is lesz, viszont BÜFÉ nem. A hajléktalanoknak legalább lesz hol melegedni, ameddig szét nem verik.
Aki "nosztalgiázni " akar, az még most jöjjön.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 11372
2009.05.13 00:02.10
Felújítani, majd 2 év múlva elbontani?Hm...mutyi a köbön...és arról már ne is beszéljünk, hogy régi DV felvételi épület.Értékmegőrzés...áhh, minek az.

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 11363
2009.05.12 13:35.26
A Fejér Megyei Hírlap (2009. 05.12.)szerint a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal felújítása keretében ezt a felvételi épületet lebontják és újat építenek helyette (ezenkívül Velence, Velencefürdő és Agárd felvételi épületei helyébe korszerű esőbeálló épül). Egy-két dolog azért érdekelne: miért kell Kápolnásnyéken újfelvételi épület, mitől korszerű egy esőbeálló bodé a meglévő felvételiépületek helyett? Úgy látszik nagyon gazdagok vagyunk, és MÁV-nál még mindig a "múltat végképp eltörölni" a jelszó, felháborító...

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2727
2008.02.09 11:56.12
Határozottan szép! A felújítás óta nem jártam benne, a rozzant kályha megmaradt a váróteremben?

Meszár András (klapperes)
e-mail: klapperes.kukac.torzsasztal.hu
elfogadott hozzászólás 2186
2008.01.11 17:01.25
2006.09.01. hangulati fotó

Jurcsek Zoltán János
e-mail: zolijani.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2126
2008.01.04 17:16.39
Ugyanaz kevés hóval 2007. December végén.

Zsuzsi
e-mail: vasko.zsuzsa.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 1917
2007.12.13 17:40.27
Megszépültünk... 2007.12.03.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kapoly

Kapitányság

Kápolna

Kapušany pri Prešove

Kapi régi