Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


153 Kiskőrös-Kalocsa

Kiskőrös (150)
Remerenció
Kecel
Kecel-Szilos
Örjeg
Öregcsertő
Szakmár
Kalocsa (961b)
















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kecel

megszűnt állomás
153 Kiskőrös-Kalocsa



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.552468° E19.242066° | N46° 33' 8.88" E19° 14' 31.43"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen az állomáson, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások






Régi képek - Kecel

Kecel állomás épülete régi felvételen
 
1932-ben.
Forrás: hozzászólások
  Feltöltötte: JURÁNYI ATTILA

Kecel állomás felvételi épülete és vágányai láthatók a képeslap felső képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kecel. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kecel

Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné.
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné
Dátum: 2007.02.27.
Fotó: Varga Józsefné

Váltókezelői őrhely és közös kijárati jelző a Marosvásárhely felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34013
2023.06.28 11:42.32
Borházas iparvágány

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34012
2023.06.28 11:42.08
Sorompókezelő őrhely helye a kalocsai végen

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34010
2023.06.28 11:41.13
2023.04.27

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34009
2023.06.28 11:40.48
Kecel-Szilos felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34008
2023.06.28 11:40.17
Kiskőrös felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34007
2023.06.28 11:39.39
Felvételi épület az utca felől

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34006
2023.06.28 11:39.00
Őrhely a kiskőrösi végen

kenderfi
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29377
2015.04.07 22:07.41
Bedeszkázva...

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23726
2012.04.21 18:40.15
"Vasút Kecel- 130 éves a Kiskőrös-Kalocsa vasútvonal
„Kecel elöljárósága a vasútállomás számára a mai Oncsa-házak területének egy részét jelölte ki és ajánlotta fel ingyen. Évekkel később derült ki, hogy az állomást a Demeteri-dűlőben jelölték ki, messze a község központjától, Kecel község elöljárósága megtagadta a hozzájárulást az építkezéshez. Ezért Kecel község ellen az állam pert indított. A per eredményéről nem szóltak a híradások.
A Kiskőrös-Kalocsa szárnyvonal 8 méteres E rendszerű sínek felhasználásával készült. A forgalmat a MÁV 1882. december 5-én indította el. A keceli vasútállomást az 1932-ben készült felvétel az eredeti formájában mutatja be. 1934-ben bővítették egy oldalszárnnyal. Az emeleten az állomásfőnöki lakás, a földszinten a forgalmi iroda, várótermek, jegypénztár és a lépcsőház kapott helyet. Az állomásnak egy átmenő, két kitérő és egy csonka vágánya volt. 1937-ben építettek egy iparvágányt a borköz pincéhez. Az 1980-as évek közepéig az állomásnak volt áruraktára és állatrakodója. Az állomás be-és kijáratánál egy-egy őrház állt a váltókezelő számára, a kalocsai kijáratnál pályamesteri telep és szolgálati lakás volt. Az 1990-es évekre a forgalom annyira lecsökkent, hogy az áruraktárt lebontották.”
2007 márciusában megszűnt a személyforgalom.
Részletek Koszta Sándor: Keceli regélő 267-68. o. 2004 Kecel-Kiskunhalas"

Beküldő: Varga Józsefné

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 23724
2012.04.21 18:35.14
"A talpfák illata

Az udvar végén összegyűlt, tüzelőnek félretett oszlopok, építésből kimaradt fák között akadt még a nyáron egy talpfadarab is. Fűrészelés közben megcsapott a kátrányos – olajos illat. Ilyet csak vasútnál dolgozó pályamunkások érezhettek, mikor az illetményként kapott talpfát fűrészelték. Édesapám – Kiskőrös-Kalocsai vasútvonalon volt pályaőr-kapott a már nem használható talpfákból tüzelőnek. Nagyon égett az összevágott kátrányos–olajos fa. Ha kicsapott a tűzhelyből a lángja, olajos füstje kissé kellemetlenül hatott, de meleget, azt adott.
6–7 éves koromban már tudtam, hogy talpfát tölgyfából, bükkfából, ritkábban akácból gyártottak. Azt is tudtam, hogy legjobb a bükk, mert a telítő olajos – kátrányos anyagot a legjobban befogadja, s akár 30 évig is tartja a síneket. 8–10 éves koromban sokszor elnéztem, hogyan cserélik ki a korhadó talpfát a sínek alól, hogyan húzzák alá az újat, hogyan verik alá a kavicsot, tömőcsákánnyal, hogy a legnehezebb mozdony alatt sem süllyedt meg. Sínszeggel erősítették föl a sínt. Azt a vasúti munkást, aki tökéletesen, kevés ütéssel tudta beütni a sínszeget, nagyon megbecsülték a többiek. Azt hiszem, már több évtizede nem hallani a vasutak környékén művészi ütemben történő aláverést, a síncsere géprendszerrel folyik, a síneket egymáshoz hegesztik, ezért nyáron deformálódnak a hőségben. Igaz, hogy a mai vonatok nem is zakatolnak, mint akkor, amikor szabvány szerint 12 – 18 – 24 méteres síneket csavaroztak össze, s a sínekről leolvasható volt a gyártás helye: Resica 1906. Egy talpfadarab, és mennyi mindent felidéz! Vasút! Valaha fogalom volt. Szabályai évtizedekig nem változtak, a dolgozók pontosan betartották, és az utazókkal is betartatták. /Részletek Mihály László írásából/
Az elmúlt hónapokban az arra járók ismét láthattak vasútépítő munkásokat. A 130 évvel ezelőtt átadott, majd öt évvel ezelőtt megszüntetett vasútvonal újra él, de csak, mint a Foktő határában épült Glencore Grain Hungary Kft. növényolaj gyárának teherszállító vasútja a MÁV Zrt.-vel fennálló szerződés alapján. Nemsokára el is indul rajta a forgalom. Már elszoktunk attól, hogy a síneken vonat jöhet, így ajánlatos odafigyelni! Működik a fénysorompó! A vasúttal is úgy voltunk, mint minden mással: amíg meg van, észre sem vesszük, amint elveszik tőlünk, máris hiányzik. Hát mi most úgy vagyunk, mint Mátyás király a székely lánnyal: hozott is, meg nem is.
–Varga Józsefné-
/Megjelent a Keceli Hírek 2012. márciusi számában / www.kecel.hu média/"

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kecskemét alsó

Kisbecskerek

Kecskemét

Kecskemét-Parasztfőiskola

Kecskemét-Máriaváros