Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


153 Kiskőrös-Kalocsa

Kiskőrös (150)
Remerenció
Kecel
Kecel-Szilos
Örjeg
Öregcsertő
Szakmár
Kalocsa (961b)
















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Örjeg

megszűnt megállóhely
153 Kiskőrös-Kalocsa
 

Örjeg megállóhelyből semmi nem maradt. Az őrház és a peron Kalocsa felé nézve az útátjáró után a baloldalon volt.
2021.07.07.
Fotó: Pete Gábor [petegabi]


A megállóhely még jóval a vonal bezárása előtt megszűnt. 1971-ben még működött, de az 1984-es vasúti térképen már nincs jelölve. A megálló peronja Kiskőrösről Kalocsa felé haladva a pálya balkéz felőli oldalán volt.





Képtár - Örjeg

Örjeg megállóhelyből semmi nem maradt. Az őrház és a peron Kalocsa felé nézve az útátjáró után a baloldalon volt.
Fotó: Pete Gábor
Dátum: 2021.07.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34032
2023.07.18 21:12.01
Szelvényszám

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34028
2023.07.18 21:08.30
2023.04.27
A felvételi épület helye. Némi épületmaradvány található a gazban.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34027
2023.07.18 21:07.31
Öregcsertő felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34026
2023.07.18 21:06.59
Kecel-Szilos felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34025
2023.07.18 21:06.15
A megálló helye
N46.519716° E19.161783°

172-es szelvény

Kádárné Rideg Mária
e-mail: kadarmaria41.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31491
2018.04.22 00:35.20
Én ismertem a bakter Laci bácsit. Gyerekkoromba a Szabadi tanyán laktunk a szüleimmel, testvéreimmel. Sokat utaztunk vonattal az Örjegi állomásról Őregcsertőre, Kalocsára, de a másik irányba is Kecel, Kiskőrös. Mi gyerekek a Lacibácsinak dolgoztunk is. Szolt, hogy akarunk-e kis pénzt keresni, gazolni kellene a sinek között. Persze, hogy vállaltuk, örömmel mentünk. Nagyon sajnálom, hogy le bontották azt a szép kis állomást, és az összes tanyát. Régóta tervezem, de talán 2018. április 25-én sikerül elmennem Örjegbe kicsit nosztalgiázni. Remélem nem lessz nagy csalódás.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 23725
2012.04.21 18:37.58
"Vasút- Őrjeg,
„Először a „menekülésben” hallottam Kecel község nevét. Édesanyám nevezte „menekülésnek” az 1944 októbere és 1945 májusa közötti időszakot, amikor a II. világháború vége felé a front közeledése elől a Szabadka melletti Somsich-tanya vasútállomásáról a Balaton északi partján lévő Zánkáig vittek bennünket, vasutas családokat. Mit ad Isten, édesapámnak is itt, a Duna-Tisza közén ajánlottak pályaőri állást: Öregcsertő – Őrjeg megállóhelyen, amely 7 kilométerre fekszik Keceltől, 3 kilométerre Öregcsertőtől.
Áprilist, májust még Zánkán töltöttük. Júniusban újra költöztünk, de visszafelé. Szülőföldünkhöz legközelebb Kiskőrös környékén tudott a MÁV édesapámnak állást és lakást biztosítani. Kiskőrösre érve közölték, hogy a kalocsai vonalon lévő Őrjeg megállóhelyre költözhetünk, de csak július végén. Addig lerakodhatunk a kiskőrösi fűtőház belsejében lefalazott 5x7 m-es helyiségbe.
Hosszú, tétlen hónap következett, míg végre szabad lett az őrház. Oda azonban már nem vagonba rakodva indultunk. Elég volt egy pályakocsira két 7 m-es sínt föltenni hosszabbítóként, fölfért rá kevés bútorunk, és két vonat között kitoltuk azt Őrjegig. Édesapám vonalbejáró pályaőr lett Kecel és Öregcsertő között. A vasút közeli tanyák lakói csak úgy emlegették, hogy „Laci bácsi, a bakter”. Naponta végiggyalogolta a 10 kilométeres távot azért, hogy bármilyen hibát talál a pályán, azt jelentse, és a pályamunkások csapata javíthasson. Ő maga csak egyetlen szerszámot vitt: a rampakaparót. Ez egy kb. 1 méteres vagy 1 m 20 cm –es nyelű keskeny kapaszerű szerszám volt, amellyel az útátjáróknál lévő kettős sínek közti keskeny résből minden odajutott hulladékot ki tudott, ki kellett kaparnia.
Berendezkedtünk. Üres maradt az istálló, a tyúkólban csak két tyúkunk árválkodott, a disznóólnak azonban nemsokára lett egy süldő lakója. Vizet bőségesen adott az udvarban fúrt kút, villanyunk sajnos nem volt.
Sajnos azóta lebontották ezt és sok más őrházat is az országban. Pedig itt a lakás mellett kalocsai mintákkal festett váróterem, ugyanolyan mintákkal faragott padok, asztal szolgálták az utazók kényelmét. Csak arra ma már utazó sem lenne, hiszen nincsenek meg azok a fákkal teli barátságos kis szőlőparcellák sem, ahová Öregcsertőről, Foktőről jártak Őrjegnél leszállva gazdáik. Ők nálunk szálltak le, estefelé ott vártak a kalocsai vonatra. A felszállók számára nekünk kellett a jegykiadást biztosítani, ha édesapám kint volt épp a vonalon, édesanyám vagy én adtuk a jegyeket. „
/Kecel Könyvtár, Mihály László: Erre is emlékezem pályázat 2002./"

Beküldő: Varga Józsefné

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Orosháza

Őrhalom régi

Örkény

Oroszlány

Oroszlánybánya