|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Magyarcsanád
2013.03.11.
Fotó: Oláh Ferenc [Lev]
2023. augusztus 01-től a személyforgalmat vonathelyettesítő autóbuszokkal bonyolítják le.
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Magyar-Csanád az 1893-as menetrendben így szerepel
- Magyarcsanád megálló az 1947-es téli menetrendben még így szerepel
- Csanád felső A megálló ötvenes évek elején viselt neve
|
|
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2007.02.
|
|
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Melléképület.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
|
Az őrház udvar felőli oldala.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
|
Volt szolgálati lakás.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
|
Az őrház Mezőhegyes felől.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
|
A megálló 42 méter (3 Bz) hosszú, sk+15 centiméter magas peronja Mezőhegyes felől nézve.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
|
Váróterem.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2019.10.24.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 31058
2017.07.25 06:25.14
|
A Hódmezővásárhely-Nagyszentmiklós vasútvonal építésekor a Marost Magyarcsanád és Őscsanád állomások között Apátfalva határában hidalták át, négy híddal: jobb parti ártéri híd (45 m nyílású rácsos acélszerkezet a 396+65 szelvényben), háromnyílású mederhíd (60+70+60m nyílással a 405+68-nál), és egy szintén háromnyílású bal parti ártéri hídszerkezet (50+10+10 m nyílású, acél és vasbeton). Az elkészült hídon a forgalmat 1903-ban vették föl, és mindössze 16 évig állt a vasút szolgálatában. Egyike volt az I. vh. késői áldozatainak, a mederhíd felszerkezeteit 1919-ben robbantották a folyóba. A Trianon után a "kisantantba" tömörülő államok közé tartozó újszülött állam, Románia a többi környékbeli társát követve igyekezett mindent megtenni Magyarország elszigetelése érdekében, hogy elejét vegye minden ellene irányuló magyar revizionista agressziónak (Többek közt ezért kerültek oda a határok néhol Kelet-Mo.-n, ahova). Ennek köszönhető, hogy a híd újjáépítése még meg sem fordult a politika fejében. A lerobbantott híd torzója egészen 1956-ig szomorkodott a folyóban. Ekkor a MÁVAG megkezdte a megmaradt hídszerkezetek leszerelését, a hídfők, a pillérek és a teljes alépítmény a folyóban maradt. A még ép hídrészek vándorhídként szolgálták tovább a vasúti közlekedést. A II. vh. utáni helyreállítások során a csongrádi Tisza-hídba került beépítésre a jobb parti ártéri hídszerkezet, amely ott aztán 1986-ig, a híd átépítéséig szolgált. A mederhíd egyik javítható nyílását a szükséges átalakítások után a sajóecsegi Sajó-híd középső nyílásaként használták föl 1960-ban, a forgalom a mai napig ezen bonyolódik. A híd egy harmadik nyílása (Valószínűleg az egyik bal parti ártéri szerkezet.) pedig Zagyva-hídként szolgál manapság is. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=64672623&t=9101631
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|